HephaGiantElectrobikeFillari
Sivu 65 / 74 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 15 55 63 64 65 66 67 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.921 - 1.950 / 2215

Aihe: Projekti: 7.x-kiloinen maratontäysjousto

Kuten MRa asian jo tiivistikin, jarrulevyjen osalta pyörivän kappaleen säde jää niin pieneksi, ettei säästyvillä grammoilla ole hitausmomentin kannalta suurta merkitystä. Ehkä jarrulevyjen keventämisessä tulee pikemminkin vastaan se, että tosi kevyillä levyillä jarruteho heikkenee oleellisesti. Hopen kelluvat levyt on mun mielestä hyvät. 160-millisinä reilut 80 g/levy ja silti hyvä jarrutusteho.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    Kuten MRa asian jo tiivistikin, jarrulevyjen osalta pyörivän kappaleen säde jää niin pieneksi, ettei säästyvillä grammoilla ole hitausmomentin kannalta suurta merkitystä. Ehkä jarrulevyjen keventämisessä tulee pikemminkin vastaan se, että tosi kevyillä levyillä jarruteho heikkenee oleellisesti. Hopen kelluvat levyt on mun mielestä hyvät. 160-millisinä reilut 80 g/levy ja silti hyvä jarrutusteho.
    Ei nyt asia maailmaa kaada, mutta tarkoitatko näitä? https://r2-bike.com/HOPE-Brake-Disc-...wo-part-160-mm

Tuskin menee vaakakohtaisiin heittoihin enää tuollanen +20g.

Kyllähän tommonen jo kaataisi tämän kevennysprojektin. Ovat näköjään vuosien varrella keränneet massaa nuo Hopen levyt. Mulla on varastossa kuvan mukaiset levyt, joita tuli aikanaan ostettua Hope Mono Mini -jarrujen mukana pari ylimääräistä. Noi on toiminnallisesti parhaat kevennyslevyt, joita oon itse päässyt testaamaan. Kyllä KCNC:llä ja Ashimalla ynnämuilla pärjäilee myös, mutta Hopet tarjoaa vähän paremman jarrutehon.

Kyllähän tommonen jo kaataisi tämän kevennysprojektin. Ovat näköjään vuosien varrella keränneet massaa nuo Hopen levyt. Mulla on varastossa kuvan mukaiset levyt, joita tuli aikanaan ostettua Hope Mono Mini -jarrujen mukana pari ylimääräistä. Noi on toiminnallisesti parhaat kevennyslevyt, joita oon itse päässyt testaamaan. Kyllä KCNC:llä ja Ashimalla ynnämuilla pärjäilee myös, mutta Hopet tarjoaa vähän paremman jarrutehon.

Näköjään. Tuntuu et koko ajan vaan painot nousee tekniikan kehittyessä

Berd ilmoitti vastaanottaneensa navat ja kehät. Narukiekot on ehkä sittenkin saatavissa Suomeen vielä ennen lumia, ellei talvi tule jo lokakuussa...

Mitenkäs tämä hieno projekti edistyy?
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

Jonkin aikaa näitä joutui odottamaan, mutta nyt pääsee taas homma jatkumaan!

Jonkin aikaa näitä joutui odottamaan, mutta nyt pääsee taas homma jatkumaan!
    Nice! Voiko noita soitella banjon tapaan? :P

Hienoa. Onko nuo dyneemaa?

Kyllä noita voi soitella, mutta harmillisen samaa taajuutta tuntuu lähtevän samalta puolelta kiekkoa. Eli vain kaksi taajuutta tarjolla.

Mitäs dyneema onkaan...? Berd kertoo materiaalin olevan "advanced polymer called ultra high molecular weight polyethylene (UHMWPE)".

Dyneema tunnetaan myös spectra nimellä. High modulus polyetyleeni tjms. Käytetään purjehduksessa köysissä jotka eivät saisi venyä. Purjemateriaalinakin.

Rouva tuumasi että näyttää ihan pyykkinaruilta...
    Hmm... tein itse säästin...
    -- Parempi pitää kirellä ketju kuin pinna --

Taivas varrrjele mitkä pinnat!!
    -L.

Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

Dyneema on ämpärimuovia, jota on venytetty niin paljon, että polymeeriketjut ovat asettuneet melkolailla lineaarisesti samaan suuntaan. UHMWPE kertoo sitten yksittäisen polymeeriketjun molekyylipainon olevan ultra korkea. Jos tuollaisen vetää suoraksi, niin tulee hyvin pitkä molekyyli. UHMWPE ei siis ole synonyymi dyneemalle.

Kiitokset Juhalle tarkennuksesta! Ja taivas varjele, kun noi on varmaan parin kuraisemman lenkin jälkeen harmaat pinnat...

Uteliaisuuden tyydyttämiseksi laitatko vielä lähikuvaa pyykkinarujen kiinnityksestä vanteen puolelta.
    Jussi Heikkilä
    MC Kramppi - Meillä ei venytellä

Näyttää ihan Piippo narulta Ehkä ne on. Nyt ollaan kyllä aika hc juttujen äärellä! Pointsit siitä.

Aistikkaat pinnat, olen myyty.

Aina ihmetelly miten pinna voi palaa? Nyt selevis tuokin mysteeri. Ei kannata säilyttää avotulen vierellä.

Tossa on Berdin naruja toisesta päästä. Jälkimmäisestä kuvasta näkyy, että metalli-insertti menee useamman sentin verran Piippo-narun sisään.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti usko juntunen Katso viesti
    Aina ihmetelly miten pinna voi palaa? Nyt selevis tuokin mysteeri. Ei kannata säilyttää avotulen vierellä.
    Nyt saattaa pinna palaa, sillä hankalaksi menee 12-vaihteisella täpärillä kasin alitus, jos pidetään kiinni Foxeista ja etälukituksista. Renkuloina 2.3" ja 2.1" Renegade S-Works.

Eipä tuokaan mikään ankkuri ole vaikka tavoitteeseen jää vielä matkaa. Tosin 300g poistaminen jo noin köykäsestä on kyl vaikeeta. Henk koht en kyllä pidä siitä että lähdetään esim lakka- tai maalikerroksia poistamaan jotta saadaan painoa pois. Mieluummin hipoa osaa kuin tuollaista kikkailua.
    Ride and Smile!

Ohjaamosta, jarruista ja kammista on yhteensä otettavissa reilut 100 g, mutta sen jälkeen alkaa olla ahdasta, kun tavoitteena on olla tinkimättä kisakelpoisuudesta. Iskareiden lukituksen kaukosäädöstä luopuminen ja takaiskarin vaihtaminen säästäisivät luokkaa 250 g, joten sitten jo oltaisiinkin 7.x:ssä. Mutta lukituksen kaukosäädöstä luopuminen alkaa jo koputella kisakelpoisuuden kärsimisen rajoja, joten täytyy nyt vielä malttaa... BMC Fourstrokessa en ole lukituksia kaivannut, mutta siinä onkin yksi nivel takajousituksessa enemmän kuin Sparkissa. Vähäisten testien perusteella Sparkki on keinutuoli, mutta täytyy testailla rauhassa lisää.

Pyörivistä massoista muuten lähti mukavat 1.33 kg Sparkin alkuperäisosiin verrattuna.
    - Extralite Hyperboost/Berd/LB Flyweight + Hope-jarrulevyt + Garbaruk-pakka + Renegade S-Works 2.3" ja 2.1" = 1.54 + 1.14 kg = 2.68 kg
    - Syncros Silverton 1.0 + XTR-jarrulevyt + XTR-pakka + Rekon Race EXO TR 2.35" = 2.27 + 1.74 = 4.01 kg

Tai sitten vaihdat iskarin, mutta askartelet sen lukituksen toimimaan scotin vivulla tangosta.

Edit. Tosin noilla grammoilla ei ole enää juurikaan merkitystä kulkupuolen kanssa, lähinnä se, että olisihan se kivaa olla alle kasin.
    Miten niin tyhmä kysymys??

Hemmetin hyvä tuo pyörivien massojen kevennys! Muita kohteita voi rauhassa puntaroida ja kyllähän toiminnallisuus edellä on hyvä mentaliteetti.

Ei-narupinnalla silmään sitä joka vanhoja muistelee, mutta suunnitteluasteella olisi vaihtaa omasta maasturista kolme kautta ajettu Rotwildin R2 FS mahdollisesti BMC:n FS01 Four Strokeen, eikö se ollut sama kuin Akin exä? Miten luonnehtisit viidellä sanalla runkoa? Jossain mainitsit että kulmat oli vähän jyrkät, miten luulisit että runko toimisi Rotwildistä siirtyvällä 120mm keulalla vai onko huono idea? Moskova-Espoon Kusi-hiihtäjät Ry vilpittömästi pahoittelee varsinaisesta aiheesta poikkeamista.
    -L.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fat Boy Katso viesti
    Tai sitten vaihdat iskarin, mutta askartelet sen lukituksen toimimaan scotin vivulla tangosta.
    Totta. Tässä on talvi aikaa testailla ja säätää.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Ei-narupinnalla silmään sitä joka vanhoja muistelee, mutta suunnitteluasteella olisi vaihtaa omasta maasturista kolme kautta ajettu Rotwildin R2 FS mahdollisesti BMC:n FS01 Four Strokeen, eikö se ollut sama kuin Akin exä? Miten luonnehtisit viidellä sanalla runkoa?
    Paras xc-täpäri, jolla olen ajanut.

Ja jos sallitaan enemmän kuin viisi sanaa, niin jatkettakoon, etten ole hirvittävän monella xc-täpärillä ajanut, joten en tokikaan väitä nelitahdin olevan kaikista paras. Mutta kyllä se omaan käteeni sopii niin hyvin, että Sparkki tuntuu vielä kovin vieraalta. Sanoisin siis, että Fourstroke on vielä nyxä. Ja kun kuluneena kesänä tuli runkoon vaihdettua linkuston laakeritkin, niin siitähän tuli toiminnallisesti lähes uuden veroinen. Mainio xc-runko mielestäni.

Edit: Toimii todennäköisesti mainiosti myös 120-millisellä keulalla. Itse olen ajanut 100- ja 110-millisellä.

Paras xc-täpäri, jolla olen ajanut.

Ja jos sallitaan enemmän kuin viisi sanaa, niin jatkettakoon, etten ole hirvittävän monella xc-täpärillä ajanut, joten en tokikaan väitä nelitahdin olevan kaikista paras. Mutta kyllä se omaan käteeni sopii niin hyvin, että Sparkki tuntuu vielä kovin vieraalta. Sanoisin siis, että Fourstroke on vielä nyxä. Ja kun kuluneena kesänä tuli runkoon vaihdettua linkuston laakeritkin, niin siitähän tuli toiminnallisesti lähes uuden veroinen. Mainio xc-runko mielestäni.

Edit: Toimii todennäköisesti mainiosti myös 120-millisellä keulalla. Itse olen ajanut 100- ja 110-millisellä.
    Great!! Kiitti kommenteista, heitin tarjouksen sisään ja katsotaan mitä nahkahousut vastaavat.

Jos ot:tä vielä sallitaan niin semmoinen tuli mieleen, että eihän sulla esiintynyt ongelmia rungon halkeilun kanssa..? Täällä oli vuodatusta aiheesta ja vähän säikäytti (näyttää kyllä tuo yksi runko aika raiskatulta noin yleisesti):
    https://forums.mtbr.com/bmc/bmc-four...e-1104555.html

Erinäisten sukupuolielimien kevättä joutuisi huutamaan jos olisi tällaista saksalaisen kaupan kanssa: "I have three broken Fourstroke frames in my garage. Sold the fourth one and went with alloy Smuggler. I must take hat off for my local shop who did all the negotiations with BMC. I started with FS2 frame and at some point got upgraded to FS1, because they did not have FS2 frames anymore."
    -L.

Itselläni ei ole ollut mitään murtumaongelmia, eikä niitä ollut myöskään kaverillani, joka paiskoi Fourstrokea neljän vuoden ajan vielä enemmän kuin minä.

Itselläni ei ole ollut mitään murtumaongelmia, eikä niitä ollut myöskään kaverillani, joka paiskoi Fourstrokea neljän vuoden ajan vielä enemmän kuin minä.
    Hienoa, kiitos. Tämän halusinkin kuulla
    -L.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •