HephaGiantElectrobikeFillari
Sivu 65 / 74 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 15 55 63 64 65 66 67 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.921 - 1.950 / 2215

Aihe: Projekti: 7.x-kiloinen maratontäysjousto

  1. #1921
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Kuten MRa asian jo tiivistikin, jarrulevyjen osalta pyörivän kappaleen säde jää niin pieneksi, ettei säästyvillä grammoilla ole hitausmomentin kannalta suurta merkitystä. Ehkä jarrulevyjen keventämisessä tulee pikemminkin vastaan se, että tosi kevyillä levyillä jarruteho heikkenee oleellisesti. Hopen kelluvat levyt on mun mielestä hyvät. 160-millisinä reilut 80 g/levy ja silti hyvä jarrutusteho.

  2. #1922
    Liittynyt
    07/2019
    Viestit
    215
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    Kuten MRa asian jo tiivistikin, jarrulevyjen osalta pyörivän kappaleen säde jää niin pieneksi, ettei säästyvillä grammoilla ole hitausmomentin kannalta suurta merkitystä. Ehkä jarrulevyjen keventämisessä tulee pikemminkin vastaan se, että tosi kevyillä levyillä jarruteho heikkenee oleellisesti. Hopen kelluvat levyt on mun mielestä hyvät. 160-millisinä reilut 80 g/levy ja silti hyvä jarrutusteho.
    Ei nyt asia maailmaa kaada, mutta tarkoitatko näitä? https://r2-bike.com/HOPE-Brake-Disc-...wo-part-160-mm

    Tuskin menee vaakakohtaisiin heittoihin enää tuollanen +20g.

  3. #1923
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Kyllähän tommonen jo kaataisi tämän kevennysprojektin. Ovat näköjään vuosien varrella keränneet massaa nuo Hopen levyt. Mulla on varastossa kuvan mukaiset levyt, joita tuli aikanaan ostettua Hope Mono Mini -jarrujen mukana pari ylimääräistä. Noi on toiminnallisesti parhaat kevennyslevyt, joita oon itse päässyt testaamaan. Kyllä KCNC:llä ja Ashimalla ynnämuilla pärjäilee myös, mutta Hopet tarjoaa vähän paremman jarrutehon.


  4. #1924
    Liittynyt
    07/2019
    Viestit
    215
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    Kyllähän tommonen jo kaataisi tämän kevennysprojektin. Ovat näköjään vuosien varrella keränneet massaa nuo Hopen levyt. Mulla on varastossa kuvan mukaiset levyt, joita tuli aikanaan ostettua Hope Mono Mini -jarrujen mukana pari ylimääräistä. Noi on toiminnallisesti parhaat kevennyslevyt, joita oon itse päässyt testaamaan. Kyllä KCNC:llä ja Ashimalla ynnämuilla pärjäilee myös, mutta Hopet tarjoaa vähän paremman jarrutehon.

    Näköjään. Tuntuu et koko ajan vaan painot nousee tekniikan kehittyessä

  5. #1925
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Berd ilmoitti vastaanottaneensa navat ja kehät. Narukiekot on ehkä sittenkin saatavissa Suomeen vielä ennen lumia, ellei talvi tule jo lokakuussa...

  6. #1926
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Mitenkäs tämä hieno projekti edistyy?
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  7. #1927
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Jonkin aikaa näitä joutui odottamaan, mutta nyt pääsee taas homma jatkumaan!












  8. #1928
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Jojensuu
    Viestit
    682
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    Jonkin aikaa näitä joutui odottamaan, mutta nyt pääsee taas homma jatkumaan!
    Nice! Voiko noita soitella banjon tapaan? :P

  9. #1929
    Liittynyt
    05/2018
    Viestit
    2.968
    Hienoa. Onko nuo dyneemaa?

  10. #1930
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Kyllä noita voi soitella, mutta harmillisen samaa taajuutta tuntuu lähtevän samalta puolelta kiekkoa. Eli vain kaksi taajuutta tarjolla.

    Mitäs dyneema onkaan...? Berd kertoo materiaalin olevan "advanced polymer called ultra high molecular weight polyethylene (UHMWPE)".

  11. #1931
    Liittynyt
    05/2018
    Viestit
    2.968
    Dyneema tunnetaan myös spectra nimellä. High modulus polyetyleeni tjms. Käytetään purjehduksessa köysissä jotka eivät saisi venyä. Purjemateriaalinakin.

  12. #1932
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    P-Savo
    Viestit
    686
    Rouva tuumasi että näyttää ihan pyykkinaruilta...
    Hmm... tein itse säästin...
    -- Parempi pitää kirellä ketju kuin pinna --

  13. #1933
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Taivas varrrjele mitkä pinnat!!
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  14. #1934
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Mynämäki, Suomen Kabul
    Viestit
    4.941
    Dyneema on ämpärimuovia, jota on venytetty niin paljon, että polymeeriketjut ovat asettuneet melkolailla lineaarisesti samaan suuntaan. UHMWPE kertoo sitten yksittäisen polymeeriketjun molekyylipainon olevan ultra korkea. Jos tuollaisen vetää suoraksi, niin tulee hyvin pitkä molekyyli. UHMWPE ei siis ole synonyymi dyneemalle.

  15. #1935
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Kiitokset Juhalle tarkennuksesta! Ja taivas varjele, kun noi on varmaan parin kuraisemman lenkin jälkeen harmaat pinnat...

  16. #1936
    Liittynyt
    07/2004
    Paikkakunta
    Vääksy
    Viestit
    397
    Uteliaisuuden tyydyttämiseksi laitatko vielä lähikuvaa pyykkinarujen kiinnityksestä vanteen puolelta.
    Jussi Heikkilä
    MC Kramppi - Meillä ei venytellä

  17. #1937
    Näyttää ihan Piippo narulta Ehkä ne on. Nyt ollaan kyllä aika hc juttujen äärellä! Pointsit siitä.

  18. #1938
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Skatta
    Viestit
    1.094
    Aistikkaat pinnat, olen myyty.

  19. #1939
    Liittynyt
    07/2006
    Paikkakunta
    Iisalmi
    Viestit
    3.848
    Aina ihmetelly miten pinna voi palaa? Nyt selevis tuokin mysteeri. Ei kannata säilyttää avotulen vierellä.

  20. #1940
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Tossa on Berdin naruja toisesta päästä. Jälkimmäisestä kuvasta näkyy, että metalli-insertti menee useamman sentin verran Piippo-narun sisään.




  21. #1941
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti usko juntunen Katso viesti
    Aina ihmetelly miten pinna voi palaa? Nyt selevis tuokin mysteeri. Ei kannata säilyttää avotulen vierellä.
    Nyt saattaa pinna palaa, sillä hankalaksi menee 12-vaihteisella täpärillä kasin alitus, jos pidetään kiinni Foxeista ja etälukituksista. Renkuloina 2.3" ja 2.1" Renegade S-Works.






  22. #1942
    Liittynyt
    08/2005
    Paikkakunta
    Espox
    Viestit
    993
    Eipä tuokaan mikään ankkuri ole vaikka tavoitteeseen jää vielä matkaa. Tosin 300g poistaminen jo noin köykäsestä on kyl vaikeeta. Henk koht en kyllä pidä siitä että lähdetään esim lakka- tai maalikerroksia poistamaan jotta saadaan painoa pois. Mieluummin hipoa osaa kuin tuollaista kikkailua.
    Ride and Smile!

  23. #1943
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Ohjaamosta, jarruista ja kammista on yhteensä otettavissa reilut 100 g, mutta sen jälkeen alkaa olla ahdasta, kun tavoitteena on olla tinkimättä kisakelpoisuudesta. Iskareiden lukituksen kaukosäädöstä luopuminen ja takaiskarin vaihtaminen säästäisivät luokkaa 250 g, joten sitten jo oltaisiinkin 7.x:ssä. Mutta lukituksen kaukosäädöstä luopuminen alkaa jo koputella kisakelpoisuuden kärsimisen rajoja, joten täytyy nyt vielä malttaa... BMC Fourstrokessa en ole lukituksia kaivannut, mutta siinä onkin yksi nivel takajousituksessa enemmän kuin Sparkissa. Vähäisten testien perusteella Sparkki on keinutuoli, mutta täytyy testailla rauhassa lisää.

    Pyörivistä massoista muuten lähti mukavat 1.33 kg Sparkin alkuperäisosiin verrattuna.
    - Extralite Hyperboost/Berd/LB Flyweight + Hope-jarrulevyt + Garbaruk-pakka + Renegade S-Works 2.3" ja 2.1" = 1.54 + 1.14 kg = 2.68 kg
    - Syncros Silverton 1.0 + XTR-jarrulevyt + XTR-pakka + Rekon Race EXO TR 2.35" = 2.27 + 1.74 = 4.01 kg

  24. #1944
    Liittynyt
    05/2003
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    2.818
    Tai sitten vaihdat iskarin, mutta askartelet sen lukituksen toimimaan scotin vivulla tangosta.

    Edit. Tosin noilla grammoilla ei ole enää juurikaan merkitystä kulkupuolen kanssa, lähinnä se, että olisihan se kivaa olla alle kasin.
    Miten niin tyhmä kysymys??

  25. #1945
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Hemmetin hyvä tuo pyörivien massojen kevennys! Muita kohteita voi rauhassa puntaroida ja kyllähän toiminnallisuus edellä on hyvä mentaliteetti.

    Ei-narupinnalla silmään sitä joka vanhoja muistelee, mutta suunnitteluasteella olisi vaihtaa omasta maasturista kolme kautta ajettu Rotwildin R2 FS mahdollisesti BMC:n FS01 Four Strokeen, eikö se ollut sama kuin Akin exä? Miten luonnehtisit viidellä sanalla runkoa? Jossain mainitsit että kulmat oli vähän jyrkät, miten luulisit että runko toimisi Rotwildistä siirtyvällä 120mm keulalla vai onko huono idea? Moskova-Espoon Kusi-hiihtäjät Ry vilpittömästi pahoittelee varsinaisesta aiheesta poikkeamista.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  26. #1946
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fat Boy Katso viesti
    Tai sitten vaihdat iskarin, mutta askartelet sen lukituksen toimimaan scotin vivulla tangosta.
    Totta. Tässä on talvi aikaa testailla ja säätää.

  27. #1947
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Ei-narupinnalla silmään sitä joka vanhoja muistelee, mutta suunnitteluasteella olisi vaihtaa omasta maasturista kolme kautta ajettu Rotwildin R2 FS mahdollisesti BMC:n FS01 Four Strokeen, eikö se ollut sama kuin Akin exä? Miten luonnehtisit viidellä sanalla runkoa?
    Paras xc-täpäri, jolla olen ajanut.

    Ja jos sallitaan enemmän kuin viisi sanaa, niin jatkettakoon, etten ole hirvittävän monella xc-täpärillä ajanut, joten en tokikaan väitä nelitahdin olevan kaikista paras. Mutta kyllä se omaan käteeni sopii niin hyvin, että Sparkki tuntuu vielä kovin vieraalta. Sanoisin siis, että Fourstroke on vielä nyxä. Ja kun kuluneena kesänä tuli runkoon vaihdettua linkuston laakeritkin, niin siitähän tuli toiminnallisesti lähes uuden veroinen. Mainio xc-runko mielestäni.

    Edit: Toimii todennäköisesti mainiosti myös 120-millisellä keulalla. Itse olen ajanut 100- ja 110-millisellä.

  28. #1948
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    Paras xc-täpäri, jolla olen ajanut.

    Ja jos sallitaan enemmän kuin viisi sanaa, niin jatkettakoon, etten ole hirvittävän monella xc-täpärillä ajanut, joten en tokikaan väitä nelitahdin olevan kaikista paras. Mutta kyllä se omaan käteeni sopii niin hyvin, että Sparkki tuntuu vielä kovin vieraalta. Sanoisin siis, että Fourstroke on vielä nyxä. Ja kun kuluneena kesänä tuli runkoon vaihdettua linkuston laakeritkin, niin siitähän tuli toiminnallisesti lähes uuden veroinen. Mainio xc-runko mielestäni.

    Edit: Toimii todennäköisesti mainiosti myös 120-millisellä keulalla. Itse olen ajanut 100- ja 110-millisellä.
    Great!! Kiitti kommenteista, heitin tarjouksen sisään ja katsotaan mitä nahkahousut vastaavat.

    Jos ot:tä vielä sallitaan niin semmoinen tuli mieleen, että eihän sulla esiintynyt ongelmia rungon halkeilun kanssa..? Täällä oli vuodatusta aiheesta ja vähän säikäytti (näyttää kyllä tuo yksi runko aika raiskatulta noin yleisesti):
    https://forums.mtbr.com/bmc/bmc-four...e-1104555.html

    Erinäisten sukupuolielimien kevättä joutuisi huutamaan jos olisi tällaista saksalaisen kaupan kanssa: "I have three broken Fourstroke frames in my garage. Sold the fourth one and went with alloy Smuggler. I must take hat off for my local shop who did all the negotiations with BMC. I started with FS2 frame and at some point got upgraded to FS1, because they did not have FS2 frames anymore."
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  29. #1949
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Itselläni ei ole ollut mitään murtumaongelmia, eikä niitä ollut myöskään kaverillani, joka paiskoi Fourstrokea neljän vuoden ajan vielä enemmän kuin minä.

  30. #1950
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    Itselläni ei ole ollut mitään murtumaongelmia, eikä niitä ollut myöskään kaverillani, joka paiskoi Fourstrokea neljän vuoden ajan vielä enemmän kuin minä.
    Hienoa, kiitos. Tämän halusinkin kuulla
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •