FillariElectrobikeGiantHepha
Sivu 25 / 139 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 15 23 24 25 26 27 35 75 125 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 721 - 750 / 4142

Aihe: Paksut GG renkaat

  1. #721
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Panaracer Gravelking Slickit toimivat loistavasti TdT 7h/132km cyclo-grävelissä, mutta eilisen työmatkalla paineet laskivat reilusti ja pyörän takaosa kuorruttui litkulla. Tiivistyi kuitenkin lopulta. Itsekin menossa Lietoon lauantaina ja en ajatellut sitä ennen tehdä erityisiä (paikkaus)toimenpiteitä, toki kyllähän vähän jänskättävä kun siellä varmaan on joku reikä. Toivottavasti on pysyvästi paikkaantunut.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  2. #722
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.918
    Mä ajattelin laittaa seuraaviksi renkuloiksi Spessun Pathfinderit 42 leveänä. Ovat saaneet ihan hyviä arvosteluja, ja sopinee mun ajoihin hyvin. Tykkäsin aika paljon niitä edeltäneistä Triggereistä. Painavathan nuo ovat, mutta varmaan kestävätkin. Onko noista foorumilaisilla kokemuksia?

  3. #723
    Panaracer GK Slicksit 38c olleet keväästä (sepelikelien aivan loppumetreiltä) asti käytössä i23 kiekoilla ja tubelessina. Ei yhtään rengasrikkoa eikä itseasiassa ole näkynyt edes litkua. Normi GravelKingeissä tuli useampikin reikä - joskin ehkä hieman pahempana sepeliaikana. Yksi teoria voisi olla se, että tuollaiseen sliksimpään kumiin sepelit ei niin helposti jää kiinni kun ei ole nappuloita - normi GravelKingeissä sepelireijät oli aina sen seurausta, että terävä kivi oli jäänyt nappuloiden väliin kiinni ja siitä painanut läpi.
    GK Slicksit ylipäänsä oikein hyvät renkaat sekä työmatkalle että ihan puhtaille gravel-lenkeille (ainakin kuivalla / ei mutaisella kelillä). Löysemmillä paineilla hieman itseohjaavuutta havaittavissa asfaltilla, noin 3bar kohdilla tuo muistaakseni helpottaa.

    Asfaltilla rullauksesta pieni vertailu huhtikuulta kun ajelin suht saman noin tunnin lenkin samalla pyörällä (London Road) - kiekot ja renkaat vain vaihtui:

    GK slicksit 40mm, i23 kiekko, +0C, 222W, 29,6km/h (vauhdikkaampi 20km edestakainen osuus 235W / 31,1km/h)
    GP5000 25mm+latex, 50mm kuitukiekko, +8C, 215W, 30,9km/h (vastaava 20km osuus 251W / 33,6km/h)


    Testimielessä ja koska Space Chickenin haarukassa on suht hyvin tilaa asentelin tänään 29x2" G-One Biten eteen. 2.5bar paineilla ja heti (erittäin helpon) tubeless-asennuksen jälkeen leveys i23 kiekolla 49mm nappuloiden ulkoreunoista ja reilu 48mm renkaan rungosta. Noin sentti jäi varaa joka suunnassa haarukkaan. Testilenkki vielä ajamatta.

  4. #724
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Panaracer Gravelking Slickit toimivat loistavasti TdT 7h/132km cyclo-grävelissä, mutta eilisen työmatkalla paineet laskivat reilusti ja pyörän takaosa kuorruttui litkulla. Tiivistyi kuitenkin lopulta. Itsekin menossa Lietoon lauantaina ja en ajatellut sitä ennen tehdä erityisiä (paikkaus)toimenpiteitä, toki kyllähän vähän jänskättävä kun siellä varmaan on joku reikä. Toivottavasti on pysyvästi paikkaantunut.
    Lieto 105km lenkura meni ongelmitta, mutta sen jälkeen peräkkäisinä päivinä helkkari repesi.

    Ensin renkaan tyhjentyminen ti-aamun työmatkalla, syynä 2kpl omituisia pieniä pullistumia/reikiä takarenkaan kulutuspinnassa. Munasta kyseiset alustavasti sysi-revasta olevat muna-pullistumiset, miksi pitää ilmaantua ja miksei voi edes 500km olla ehjänä. Munasta. Litkukin vissiin loppui kun sitä ruiskusi edellisviikolla ulos kuin nuoremman setämiehen pipfelistä. Vaihdoin iltapäivällä sisurin, ja pääsin sillä töistä kotiin. Tänään ke-aamulla kohtalona oli reikä edellispäivänä laitetussa varasisurissa, ja taas edessä oli sisurinvaihtohommia. Lopullinen pipfelien esikartano manifestoitui silmille, kun vara-Tuboliton muovinen venttiilinvarsi oli halki ja edessä oli tietenkin taksimatka takaisin kotiin. Kuten saatoimme arvata, huusin mielessäni sysi-revaa ja munaa ja mitä näitä on. Edes työkoneen etäyhteys ei toiminut joten soitin pomolle pitäväni lomapäivän.

    Lomapäivän kunniaksi suuntasin ylävitoseen, josta mukaan tarttui 40mm Maxxiksen Re-Fuse MaxxShieldit, erittäin painavat 544g mutta aivan sama, jos niillä nyt edes pääsisi töihin asti perille.

    Lopuksi ilmoitan että AION HEITTÄÄ GRAVELKING SLICKIT MEREEN
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  5. #725
    Liittynyt
    05/2019
    Viestit
    4.310
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Lopuksi ilmoitan että AION HEITTÄÄ GRAVELKING SLICKIT MEREEN
    Pyydän nöyrimmin että KERROT MINULLE MINNE

    Tubolitojen venttiilinvarsiin liittyvistä ikävistä yllätyksistä tai siis siitä että niistä on saksalaisilla foorumeilla ollut juttua olen täällä kertonut - ja on myönnettävä etten tuntenut vain empatiaa paskamaiseen tilanteeseen joutunutta kohtaan vaan myös tiettyä tyytyväisyyttä siitä etten ihan turhaan varoittanut.

    Mutta varsinaisesti tunsin uteliaisuutta ulkorenkaan viasta eli olisi ehkä mielenkiintoista nähdä kuvakin ja lukea arvauksia siitä mistä tuollaisessa vauriossa oikein on kyse.

  6. #726
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.890
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti

    jos niillä nyt edes pääsisi töihin asti perille.
    Tästä syystä itsekin vaihtelin ajossa kehällä pyörivät plussamallit Vittorian Terreno Zeroihin. Aivan kauhea ero ajotuntumassa, mutta nuo pysyy kehällä ajossa paikoillaan. Rullaavat kyllä ihan hyvin, mutta tuntuvat melkein umpikumeilta kevyiden gravel kingien jälkeen, joten kaikki semmoinen ohutkylkisen tubelessrenkaan tajoama ilmapatjamainen pehmeys on poissa. Työmatkapyöräilijän unelma olisi tubelessready continental 4-season 40-622 kokoisena.
    Sotanorsu666 muokkasi tätä : 19.09.2019 at 10.33

  7. #727
    Eipä ole itsellä ollut vielä mitään ongelmia Gravel King sliksien kanssa sisureilla. Edelliset oli Vittoria Hyper Voyagerit alla varmaan pari vuotta. Ihan niiden kaltaista kestävyyttä ei uskalla toivoa, mutta kyllä nuo Panaracerit sen verran herkästi liikkuvat, että jonku rengasrikon saattaisi anteeksi antaa. Jostain syystä kyllä Panaracerit tuntuu jotenkin arvaamattomimmilta kaikella vähänkään niljakkaalla alustalla, vai meneväkkö sitten niin lujaa että pelottaa.

  8. #728
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Tämän aamun työmatkan perusteella Maxxiksen 40mm Re-Fuselle iso plussa, painavat mutta laadukkaat kumit noinkin vahvasti suojatuiksi! Litkutus kompuralla (motonetistä black & decker 79€) oli erittäin helppoa ja tiivistyi heti. Samoilla 40/50psi paineilla ajotuntuma etäisempi kuin Panaracereilla, mutta rullaavuus aika lähelle sama ja pitoa tuntuu löytyvän jopa paremmin. Herättää huomattavasti enemmän luottamusta sen suhteen että pääsee perille.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  9. #729
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Ei kyllä pysty riddlereitä suosittelemaan. Kivat ja pitävät renkaat soralle noin muuten, mutta näitäkin vaivaa isp syndrooma. Kyljet vuotaa kuin seula. Stanin race ei toimi näiden kanssa. Jos r2 ei ota renkaita takaisin, niin pakko koettaa jotain kalvon tekevää litkua.

    60tpi Maxxis ramblerit takaisin. Ne vaan toimii ja toimii...

  10. #730
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    HEL
    Viestit
    2.488
    ^Kiitos tiedosta, Riddlerit tuossa olleet toistaiseksi sisureilla alla, en vain ole ehtinyt litkuttamaan. Ilmeisesti Orange Sealilla voisi koittaa aikomuksena ollutta Stania mieluummin. Molempia löytyy omasta hyllystä. Aika ohuilta ja letkuileviltahan nuo käteen tuntuvat kun eivät vanteella ole.

  11. #731
    Liittynyt
    05/2004
    Paikkakunta
    pönde
    Viestit
    1.957
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Ei kyllä pysty riddlereitä suosittelemaan. Kivat ja pitävät renkaat soralle noin muuten, mutta näitäkin vaivaa isp syndrooma. Kyljet vuotaa kuin seula.
    Näyttää että Riddlereissä on sama TCS Light/Fast -rakenne kuin Resolutessa. Orange Sealin kanssa ei ole ollut minkäänlaisia tiiviistymis- ja vuoto-ongelmia.


  12. #732
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Plus Katso viesti
    Näyttää että Riddlereissä on sama TCS Light/Fast -rakenne kuin Resolutessa. Orange Sealin kanssa ei ole ollut minkäänlaisia tiiviistymis- ja vuoto-ongelmia.
    Hieno juttu. Tuota ainetta sitten seuraavaksi. Olen oikeiden renkaiden kanssa tykännyt stanista, koska se ei jätä mitään kalvoa renkaaseen. Jääkö orangesta jäämiä? Effetto marioposa oli kauheaa jankkia kuivuttuaan renkaaseen, mutta varmastikkin toimii tuollaisen reikäjuuston kanssa paremmin.

  13. #733
    Liittynyt
    05/2019
    Viestit
    4.310
    Tubeless-kokemukseni on niin vähäistä että en loukkaannu jos joku sanoisi sen olevan olematonta, mutta Saksanmaalla näyttäisi "Tune One Shot" olevan melko hyvässä maineessa sekä asennusvaiheessa renkaan tiivistäjänä että ajovaiheessa parin-kolmenkin millin reikien paikkaajana.

    Ainakin se on lateksitonta, mikä voi olla muitakin kuin aineelle allergisia kiinnostava seikka.

  14. #734
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Stanin race tosiaan paikkaa myös isoja reikiä, mutta kun kylki on sänkipeltoa, niin rengas vaan suhisee vajaaksi. Osa litkuista tekee kalvoa renkaan pintaan ja paikkaa reikiä ikäänkuin ennakkoon.

  15. #735
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.107
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    ... Osa litkuista tekee kalvoa renkaan pintaan ja paikkaa reikiä ikäänkuin ennakkoon.
    Sehän on sitten niinku sisuri siellä?


  16. #736
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Sehän on sitten niinku sisuri siellä?
    Enemmän niinkuin kortongissa se tavara, joka kortonkiin jää
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  17. #737
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Sehän on sitten niinku sisuri siellä?
    Haa! 0.7w tappiota staniin verrattuna.

  18. #738
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478
    Minulla on ollut kyllä sellainen sääntö, että jos Stans race ei paikkaa niin sitten on pitelemätön paikka. Aikanaan oli partakonemainos: aja millä ajat, mutta aja Braunilla loput. Eli tähän tyyliin.

  19. #739
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    HEL
    Viestit
    2.488
    Tirsk ja Braunit leikkasi silloin ja nykyisinkin huonosti, joten ostinko tuon stänin turhaan..

  20. #740
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478
    Jaa-a. En ole kyllä ajanut partaani vuosiin (ainoastaan leikannut) mutta kyllä tuo race on tujua tavaraa ja toiminut ainakin minulla ilman venttiilin tukkeutumisia mainiosti.

  21. #741
    Liittynyt
    09/2018
    Viestit
    368
    Panaracer Gravelking Slickit 40mm ovat olleet pari sataa alla ja pidän niistä todella paljon. Rulla hienosti ja tuntuma erinomainen. Viimeksi bikepacking-retki alla monituisella tienpinnalla.
    Giantin 50mm ensiasennusrenkaisiin verrattuna kaikki on paremmin. Paitsi Slickin litkutusta oli melko tuskaista...

    Lähetetty minun BLA-L29 laitteesta Tapatalkilla

  22. #742
    ^samat tunteet että rullaa kait nuo kuin mitkä tahansa maantiekumit, mutta vähänhään niljakkailla pinnoilla kallistaessa ei jotenkin ole luottamusta vaikkei lipsukkaan.
    Muuten se ei noin sliksissä ihmetyttäisi, mutta jostain syystä samalta ei tuntunut aiemmin alla olleissa Hyper Voyagereissa, jotka ainakin yhtä sliksit mutta muodoltaan paljon pyöreämmät. Ehkä mulla on liian kapeat kehät Panaracereille.

  23. #743
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Tämän aamun työmatkan perusteella Maxxiksen 40mm Re-Fuselle iso plussa, painavat mutta laadukkaat kumit noinkin vahvasti suojatuiksi! Litkutus kompuralla (motonetistä black & decker 79€) oli erittäin helppoa ja tiivistyi heti. Samoilla 40/50psi paineilla ajotuntuma etäisempi kuin Panaracereilla, mutta rullaavuus aika lähelle sama ja pitoa tuntuu löytyvän jopa paremmin. Herättää huomattavasti enemmän luottamusta sen suhteen että pääsee perille.
    Njäh, nyt kun pari-kolmesataa tullut ajoa niin Re-Fuset ei jatkoon. Eilen ja tänään ajoin ensi kertaa kahteen viikkoon ja tuntui aivan perbereiltä. Liian painavat ja jotenkin tappavat iloa ajamiseen.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  24. #744
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.890
    ^ Sitten ei kannata ainakaan seuraavaksi kokeilla vittorian terreno zeroja. Mulla on ne nyt alla ja on vähän panssarivaunumenoa gravel king plussien jälkeen, mutta pysyvät vanteella paikoillaan, niin saavat nyt olla siinä kunnes kankaat paistaa läpi ja sitten etsitään taas jotain uutta mukavampaa. Yhdet kiekot tuli myytyä pois ja niistä jäi yli 32mm contin 4-seasonit, joten voi olla että ajan myös ne jossain välissä loppuun tuossa työmatkagravelissa. Kohta alkaa yöpakkaset ja sitten se hirveys vasta alkaa, kun jurnutellaan muutama kuukausi nastoilla töihin, joten nautitaan nyt vielä hetki rullaavuudesta, vaikka se tietty pehmeys puuttuukin

  25. #745
    Itsellä nyt alla G-Onet mallia Allround RG 35c mustilla kyljillä, eli ilmeisesti raceguard dual compound (380gr). G-Onet rullaa kyllä kiitettävästi mutta kukapa ei pientä lisähelpotusta kaipaisi.
    Hyllystä löytyy myös Trigger Pro 38c 2bliss mutta nuo näkyy olevan aika hävyttömän painoiset, varmaan kyllä kestävätkin (490gr). Laitan myyntiin jos joku kaipaa luottukumia dirty kanzaan.

    Mahtaisikohan Gravelking slick 40mm (320gr) olla pätevä schwalben tilalle? Jos olisi hieman nopeampi, ehkä leveyden puolesta mukavampikin eikä kuitenkaan ihan se ohuin nakinkuori? Ajelen aika helpoilla hiekkateillä ja rauhallista kyytiä.

  26. #746
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.062
    1700km takana nyt noilla 40mm GK slikseillä. Hyvin ovat kestäneet. Ei vuotoja tms. eli ilmoja ovat pidelleet. Kevyet ovat ja hyvin rullaa, niin kuin täällä on jo moneen kertaan todettu. Ajot n. 60% sora, 40% asfaltti. Alta vaihtuu vain, jos tarvin isompaa tai haluan kokeilla nappuloita, vaikka ei ole pidonkaan kanssa ongelmia ole ollut.

  27. #747
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.107
    Olipas ihanaa ajella Gravel King slicksiplussien jälkeen pitkästä aikaa Gravel King SK:lla. Ei lainkaan sitä "liimaa renkaissa" -fiilistä ja rullaa iloisesti alustalla kuin alustalla.

    Taidan heittää slickseillä vesilintua (mieluiten merimetso), en jää kaipaamaan. Sileässä kategoriassa palaan Hutsujen äärelle.


  28. #748
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.062
    Mitähän ne on sössinyt tuossa plussassa?

  29. #749
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti macci Katso viesti
    Testimielessä ja koska Space Chickenin haarukassa on suht hyvin tilaa asentelin tänään 29x2" G-One Biten eteen. 2.5bar paineilla ja heti (erittäin helpon) tubeless-asennuksen jälkeen leveys i23 kiekolla 49mm nappuloiden ulkoreunoista ja reilu 48mm renkaan rungosta. Noin sentti jäi varaa joka suunnassa haarukkaan. Testilenkki vielä ajamatta.
    Tuo oli jonkun aikaa ajossa. Oikein hyvä pito ja soralla myös rullaus kohtuullinen mutta turhan hidas ja äänekäs asfaltilla.
    Tein pienen rullaustestinkin soralla ja ympyräradalla ja lähemmäs 1km/h oli tuo G ONE 50mm hitaampi kuin 40mm GK sliksi ja tässä pelkästään eturengas vaihtui (takana 40mm G ONE). Watit 250.

    GK sliksin pito vaan ei ihan ole riittävä mutkaisemmilla ja kosteilla pätkillä joten nyt on ajossa 43mm originaali GK SK i23 kiekoilla ja 32mm GK sliksi i19 kiekoilla (työmatkaa ja enemmän asfalttia ja kuivaa sisältäville lenkeille). 32mm GK sliksi on ehdottomasti nopein sorakumi mitä olen kokeillut ja tuon kevyemmän setin voisi jopa väittää kiihtyvän paremmin. 43mm GK SK puolestaan pitää selvästi paremmin ja mukavampi ajaa ja rullauskin hyvä. 32mm sliksillä puolestaan en ole huomannut itseohjaamista mitä 40mm sliksin kanssa oli joskus asfaltilla.

    Testailin näitäkin (43mm GK SK vs 32mm GK) peräkkäin samalla pyörällä ja wateilla (180W) ja asfaltilla 32mm oli reilun 1km/h nopeampi ja soralla noin 0,5km/h. Paineet oli 2,5/2,5bar ja 3,1/3,4bar

  30. #750
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Onneksi en vielä heittänyt Re-Fuseja mereen, koska eilisellä 100% maantielenkillä tappajasiru suoraan eturenkaan pistosuojauksesta läpi ja viime yön aikana ilmat pihalle. Lenkin aikana en siis huomannut mitään, litkut ilmeisesti teki tehtävänsä. Mutta oli sellainen iso lasinterävä kolmiokivi uponnut kulutuspintaan, että mikä tahansa vähemmän suojattu rengas olisi todennäköisesti kyrvähtänyt pahasti ja jopa lopullisesti moisesta. Oli kyllä niin sysisimmästä kürvasta oleva keli vielä eilisellä lenkillä että oikeastaan aloin just tykätä uudelleen Re-Fuseista Kun nyppäsin kiven pois, laitoin paineet kovaksi ja käänsin pihisevän reiän alas litkun hyväiltäväksi, tiivistyi siihen paikkaan. Tämäniltaisen lenkin jälkeen ei ollut hukannut ilmoja. Aika vähällä tuosta pääsi.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •