HephaGiantGarminElectrobike
Sivu 168 / 515 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 68 118 158 166 167 168 169 170 178 218 268 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 5.011 - 5.040 / 15442

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

  1. #5011
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.148
    No voi bärgele, odotin tätä haarukkaa tulevaksi iät ja ajat. Nyt sitä vihdoin saisi... mut jokunen viikko sitten kyllästyin ja ostin Ritsin.

    https://www.genesisbikes.co.uk/bike/cgr1-carbon-fork

    Saakohan kohta myös Maxxis-nastakumeja


  2. #5012
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.256
    ^no ihan puhtaasti visuaalisessa mielessä olen tyytyväinen, että ostit sen Ritcheyn.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  3. #5013
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    ^no ihan puhtaasti visuaalisessa mielessä olen tyytyväinen, että ostit sen Ritcheyn.
    Täältäkin olisi just tullut mainintaa yrjiksestä
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  4. #5014
    Liittynyt
    05/2019
    Viestit
    4.310
    “Almost every bike can be a gravel bike, if you want it to be.” Paljon kuvia, isoja kuvia ja mielenkiintoisia ratkaisuja ja yksityiskohtiakin:

    https://cyclingtips.com/2019/10/bike...am-fall-fondo/

  5. #5015
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.256
    Blue Lug -pyöräkauppahenkilön Grinduro Japan graveloitu Geekhouse (rip) Mudville. Pullotelineen vaihtaisin. Ja laitattaisin reiät viistoputkeen.

    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  6. #5016
    ^ oi, onpa sillä jotenkin pitkät sääret!
    Trek Rail | Camino Al | Taiga | Team Tuska

  7. #5017
    Rosen Backroadia ja Canyonin CF SL Grailia tässä speksaillut mutta jotenkin en nyt saa noista Canyonin mitoista kiinni. Maantiepyöränä Bianchin via nirone 7 (2011), 53 koossa ja siihen verraten Rosen 51 koko vaikuttaisi hyvältä. Canyonin oma laskuri antaa 173cm kuskille koon S, mutta nuo reach+ yms hämmentää. Eli eli, mikä noista Canyoneista olisi 173/79 kuskille sopiva?

  8. #5018
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Dieselman Katso viesti
    Rosen Backroadia ja Canyonin CF SL Grailia tässä speksaillut mutta jotenkin en nyt saa noista Canyonin mitoista kiinni. Maantiepyöränä Bianchin via nirone 7 (2011), 53 koossa ja siihen verraten Rosen 51 koko vaikuttaisi hyvältä. Canyonin oma laskuri antaa 173cm kuskille koon S, mutta nuo reach+ yms hämmentää. Eli eli, mikä noista Canyoneista olisi 173/79 kuskille sopiva?
    Jos katsot sitä kuvaa, niin gralissa on stack ja reach mitoitettu tangon kohdalta. Joskus mukana oli virtual reach tjsp, mutta nyt ei näytä enää olevan.

    Edit: Voit verrata alu grailiin, siinä ilmeisesti suht lähellä vastaava geometria, joissa mukana normaali reach mittakin.
    Nämä uudet canyonithan on suunniteltu ajettavaksi suht lyhyillä stemmeillä, eli rungon reach on tuon vuoksi isohko.

  9. #5019
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    284
    Joo, samaa mietin kun hankin CF Grailin. Olen 172 ja koko S on sopiva.. jopa iso.? Jalan sidämitta on 800. Sulle on S sopiva koko.

  10. #5020
    Liittynyt
    10/2008
    Viestit
    2.060
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Dieselman Katso viesti
    Eli eli, mikä noista Canyoneista olisi 173/79 kuskille sopiva?
    S-koko. Itse 174 ja 81, ja ostin sen S:n.

  11. #5021
    Liittynyt
    01/2012
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    98
    Olen 176/81 S Grail tuntuu sopivalta.

  12. #5022
    Täällähän tulikin tunnissa monta vastausta, yksityisviestejä myöten. Koko on melkolailla selvä, kiitos!

    Rosea puoltaa tuo kustomointi, mutta sitä on ainakin testeissä moitittu ns. kovaksi ajettavaksi. Canyonissa lienee mukavuus paremmalla tolalla. GRX810 2x osilla hinnoissa ei isoa eroa ole ja saatavuus molemmissa hyvä, kun taas 600-sarjan versiossa Rosessa on sekaisin 810, 600 ja 400 osia ja toimitusaika-arvio 12 viikkoa. 600-sarjalaisena Canyon on jo selkeämmin halvempi. Rosen kiekkosetit max 110kg kantavuudella ja se ei ole hyvä se.

  13. #5023
    Myyjän mitoilla "Oma pituuteni on 169 cm ja jalan sisämitta 78,8 cm." S-koko liian suuri. ( https://www.fillaritori.com/topic/16...comment-323138 )

  14. #5024
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.923
    Mä en edelleenkään ymmärrä tuota Canyon Grailin kuituversion ohjaamohässäkkää. Aivan helvetin ruma, ja mikä hyöty? Tuon kun hankkii, niin ei ole mitään mahdollisuutta kustomoida ohjaamoa haluamakseen, vaan on täysin sidottu tuohon Canyonin yhden malliseen ohjaamoon. Ajoasennon muokkaaminen on aikalailla täysin mahdotonta erilaisilla stemmi/tankovalinnoilla, ja paljonko tuon hinta on ostettuna jos joutuu asentoa lyhentämään tms., 300€?

  15. #5025
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.256
    Whisky tuli perjantaina jä käytiin vaimon kanssa eilen polkemassa Reitti 2000:n pohjoislooppi. Vähän sellaista retkivauhtia vaimon kanssa polkeminen on, mutta on siellä sen verran alamäkiä ja vaihtelevaa maastoa, että aika hyvä käsityksen sain.

    -Painoero Gravan alkuperäiseen teräshaarukkaan on tasan 400 g (Whisky plugi sisällä ja alakoolin kanssa 440 g, originaali hiluineen 840 g. Pyörän paino tippui 8,88 kiloon polkimien ja pullotelineen kanssa eli meni alle tavoitellun ysin. Keveys on kivaa.

    -Pienet erot haarukoiden geometrioissa (pituus, rake) muutti Gravan vähän cyclocrossmaisemmaksi. Erilainen, ei erityisemmin hyvä tai huono. Keskiö nousi n. 4 mm, minkä ehkä huomasi selkeimmin. Tanko jäi vähän turhan ylös noin, kun en löytänyt varastosta sopivia matalampia speicereitä.

    -Sitten se paljon puhuttu...eli mukavuus. Eihän toi mikään maailman herkin instrumentti ole. Ero alkuperäiseen on ehkä vähän harmittavankin iso. Alkuperäisen haarukan kanssa Grava tuntuu ajossa siltä, että etupää on takapäätä mukavampi. Whiskyn kanssa tunne muuttuu päinvastaiseksi ja huomaa, miten iso osa koko pyörän ajomukavuudesta tulee itseasiassa etuhaarukasta. Kovavauhtisten ja röykkyisten alamäkien ajaminen oli epähallittavampaa, kun tuntui, että etupää halusi poukkoilla sinne tänne. Jäin kaipaamaan paksumpaa rengasta vähintään eteen. Paksummat renkaat tasottaisivat painoeroa ainakin jonkin verran. Siinä mielessä hyvä, että ajoittaiset halut hankkia joku vähemmän jarruluddiitti pyörä Gravan kaveriksi vähenivät merkkittävästi. Vannejarrujen ehdoton plussa on se, että niiden kanssa teräsrunkoisen pyörän saa pidettyä järkevän painoisena ilman, että on oltava hiilikuituhaarukka. Teräsrungon ehdoton plussa puolestaan on se, että se antaa mahdollisuuden custom-runkoon ilman, että runkosetti maksaa tuhansia euroja. Toivottavasti kaikkien vannejarru(laatu)vanteiden valmistusta ei lopeteta ihan lähitulevaisuudessa sen takia, että evoluutio kulkee toisenlaiseen suuntaan.

    -Internetulkonäkö muuttui aavistuksen vähemmän setämiespyörämäiseksi, mutta luonnossa Whisky on vähän möhköhkön näköinen ja leveäharteisempi kuin sinkula-Gunnarin vanha Reynolds Ouzo CX. Rengastilaakin on sitten kyllä enemmän. Ilmoitetun 38 mm sijaan sanoisin että melkeinpä 45-millinen rengas voisi mahtua.

    -Saa nähdä painaako keveys vaakakupissa niin paljon, että Whiskylle tulee ajoa. Jos ei, niin pitää keksiä muuta käyttöä. Käyttämättä tuskin jää, vaikka gg-käyttöä sille ei tulisikaan. Hyvä kokeilu joka tapauksessa ja auttoi pitämään jalat maanpinnalla ja järjen mukana haluissa


    stenu muokkasi tätä : 06.10.2019 at 14.53 Syy: Painot tarkistettu ja korjattu
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  16. #5026
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aakoo Katso viesti
    Mä en edelleenkään ymmärrä tuota Canyon Grailin kuituversion ohjaamohässäkkää. Aivan helvetin ruma, ja mikä hyöty? Tuon kun hankkii, niin ei ole mitään mahdollisuutta kustomoida ohjaamoa haluamakseen, vaan on täysin sidottu tuohon Canyonin yhden malliseen ohjaamoon. Ajoasennon muokkaaminen on aikalailla täysin mahdotonta erilaisilla stemmi/tankovalinnoilla, ja paljonko tuon hinta on ostettuna jos joutuu asentoa lyhentämään tms., 300€?
    En minäkään huolisi vaan laittaisin ennemmin ehkä esim. Roseen hyvän hiilaritangon ja siihen laatu(tupla) tankonauhat.

  17. #5027
    Vahvasti vaikuttaa että Roseen päädyn. Juurikin tuo Grailin ohjaamo yhtenä tekijänä, vaikka sitä miten on yrittänyt pyöritellä niin jotenkin se tuntuu väkinäiseltä. Toki myös hankala muokata jälkeenpäin. Laitoin Roselle kyselyä kiekkojen päivityksestä isomman kantavuuden omaaviin. Saa nähdä.

  18. #5028
    Liittynyt
    10/2008
    Viestit
    2.060
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JaniM Katso viesti
    Myyjän mitoilla "Oma pituuteni on 169 cm ja jalan sisämitta 78,8 cm." S-koko liian suuri. ( https://www.fillaritori.com/topic/16...comment-323138 )
    Canyonin oma laskuri antaa noilla mitoilla suositukseksi XS:n.

  19. #5029
    Ne kiekkojen kantavuudetkin voi vaan olla laskettu eri varmuuskertoimella, eiköhän nuo kaikki normaalia ajoa kestä isommankin kuskin alla.
    Itekkin jotain melkein 120kg plus pyörä plus ajokamat, ja trekissä "rajoitus" 125kg koko paketille eli yli paukkuu.

  20. #5030
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Kyllähän tuo totta on. Kaikkiin pyöriini olen muutellut stemmejä ja tankoja moneen kertaan. Jäisi grali minultakin ostamatta tuon cockpitin vuoksi, jota ei tosiaan taida pystyä vaihtamaan edes normaaliin.

  21. #5031
    Liittynyt
    10/2008
    Viestit
    2.060
    No sepäs hassua. Enpä ole vaihtanut yhteenkään pyörääni tankoa tai stemmiä. Toki olen avaruudettimia siirtänyt tangon/stemmin alta sen päälle, ja eräässä tapauksessa kääntänyt stemmin ympäri, mutta siinäpä ne vaaditut säädöt ovat olleet.

  22. #5032
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.165
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Divi Katso viesti
    Ne kiekkojen kantavuudetkin voi vaan olla laskettu eri varmuuskertoimella, eiköhän nuo kaikki normaalia ajoa kestä isommankin kuskin alla.
    Itekkin jotain melkein 120kg plus pyörä plus ajokamat, ja trekissä "rajoitus" 125kg koko paketille eli yli paukkuu.
    Vaikea noita painoja on ymmärtää. Xt:n navat ja DT Swissin vanteet + 32 pinnaa ja kantavuutta 100 kg?

    https://www.bike-discount.de/en/buy/...eel-set-635925

  23. #5033
    Sepä se.... jossain ultralight carbon maantiekiekoissa noi on ehkä semmoset mihin kannattaa kiinnittää huomiota, mutta perus grinderin vakiot alukiekot normaaleilla pinnamäärillä ei varmasti ole kovin kriittiset sen suhteen keikkuuko satulassa 100kg vai 130kg. Takuuhommissakaan en ole koskaan kuullut kysyttävän kuskin painoa.

  24. #5034
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Kyllähän tuo totta on. Kaikkiin pyöriini olen muutellut stemmejä ja tankoja moneen kertaan. Jäisi grali minultakin ostamatta tuon cockpitin vuoksi, jota ei tosiaan taida pystyä vaihtamaan edes normaaliin.
    Vaikka runko on ihan oikean kokoinen ja muutoinkin sopiva mitoitukseltaan, on noita putkiosia pitänyt vaihtaa ja säätöjä tehdä paljon, loppuneeko millisiirrot koskaan. Oma keho "lihaksineen" niin rimpula ettei ole varaa antaa tasoitusta vajavaisella ajoasennolla, on eri juttu, jos voimian on kuin "pienessä kylässä".

  25. #5035
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TERU Katso viesti
    Vaikka runko on ihan oikean kokoinen ja muutoinkin sopiva mitoitukseltaan, on noita putkiosia pitänyt vaihtaa ja säätöjä tehdä paljon, loppuneeko millisiirrot koskaan. Oma keho "lihaksineen" niin rimpula ettei ole varaa antaa tasoitusta vajavaisella ajoasennolla, on eri juttu, jos voimian on kuin "pienessä kylässä".
    +1
    I väntan på ännu dåligare tidet

  26. #5036
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Yksikö piste vain, kiitos siitäkään, yhteen suomen joukkuekin joutui tyytymään🤗

  27. #5037
    Liittynyt
    05/2019
    Viestit
    4.310
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TERU Katso viesti
    Vaikka runko on ihan oikean kokoinen ja muutoinkin sopiva mitoitukseltaan, on noita putkiosia pitänyt vaihtaa ja säätöjä tehdä paljon, loppuneeko millisiirrot koskaan. Oma keho "lihaksineen" niin rimpula ettei ole varaa antaa tasoitusta vajavaisella ajoasennolla, on eri juttu, jos voimian on kuin "pienessä kylässä".
    Toisena gravelgrindaavana rimpulana minun täytyy tähän sanoa että onnellinen se joka on saanut handicappiaan vahvempivoimaisiin kuskeihin nähden pienennettyä putkiosien vaihdolla ja säädöllä! Mä en ole päässyt yhtään lähemmäksi omaa mielikuvaa siitä miten näillä "lihaksilla" voisi saada pyörän kulkemaan.

    Jollain lailla suurempaan mukavuuteen ja parempaan tai ainakin rennompaan pyörän hallittavuuteen olen kyllä päässyt, mutta voimaa tai edes tunnetta voimasta en ole millään konstilla saanut. Ainoa millä olen kokenut olevan vaikutusta on satulan paikka: liian takana tai liian matalalla oleva satula on ollut esteenä tehokkaammalle pyöritykselle tai ainakin satulan siirron jälkeen on tuntunut siltä että olen saanut pidettyä paremmin painetta polkimilla ja pyöritettyä tasaisemmin.

    Mutta: kun ei ole ollut tehomittaria käytössä enkä ole ajanut vertailukelpoisia testipätkiä, ei tuostakaan ole kuin subjektiivinen arvio - eikä senkään mukaan ole ollut kyse mistään suuresta hyppäyksestä. Toisaalta marginaalinen hyötykin voi jossain tilanteessa ratkaista - ja fiilishän se on fillaroinnissa useinkin tärkein, etenkin meille jotka emme pokaaleja, lautasia emmekä lusikoita tavoittele.

  28. #5038
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Firlefanz Katso viesti
    Toisena gravelgrindaavana rimpulana minun täytyy tähän sanoa että onnellinen se joka on saanut handicappiaan vahvempivoimaisiin kuskeihin nähden pienennettyä putkiosien vaihdolla ja säädöllä! Mä en ole päässyt yhtään lähemmäksi omaa mielikuvaa siitä miten näillä "lihaksilla" voisi saada pyörän kulkemaan.

    Jollain lailla suurempaan mukavuuteen ja parempaan tai ainakin rennompaan pyörän hallittavuuteen olen kyllä päässyt, mutta voimaa tai edes tunnetta voimasta en ole millään konstilla saanut. Ainoa millä olen kokenut olevan vaikutusta on satulan paikka: liian takana tai liian matalalla oleva satula on ollut esteenä tehokkaammalle pyöritykselle tai ainakin satulan siirron jälkeen on tuntunut siltä että olen saanut pidettyä paremmin painetta polkimilla ja pyöritettyä tasaisemmin.

    Mutta: kun ei ole ollut tehomittaria käytössä enkä ole ajanut vertailukelpoisia testipätkiä, ei tuostakaan ole kuin subjektiivinen arvio - eikä senkään mukaan ole ollut kyse mistään suuresta hyppäyksestä. Toisaalta marginaalinen hyötykin voi jossain tilanteessa ratkaista - ja fiilishän se on fillaroinnissa useinkin tärkein, etenkin meille jotka emme pokaaleja, lautasia emmekä lusikoita tavoittele.
    Just noinhan se menee. Ja kun satulaa siirtää sentillä eteen, niin stemmiä pitää jatkaa myöskin saman verran.

  29. #5039
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.687
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JaniM Katso viesti
    Myyjän mitoilla "Oma pituuteni on 169 cm ja jalan sisämitta 78,8 cm." S-koko liian suuri. ( https://www.fillaritori.com/topic/16...comment-323138 )
    Mitenhän tuo on jäänyt käsiin? Eikös Canyonilla ole aika vapaamielinen palautuspolitiikka? Ja pyörän koonkin vaihtaminen pitäisi onnistua.

    Mut joo, itsekin suhtaudun näihin spesiaaliratkaisuihin harrastekäytössä hieman epäilevästi. Harvoin niistä saa mitään mitattavissa olevaa hyötyä (pl. huomioarvo), mutta muutosten teko ja varaosien saanti vaikeutuu heti.

  30. #5040
    Liittynyt
    10/2008
    Viestit
    2.060
    Harvoin saa esimerkiksi kuiturungosta mitattavissa olevaa hyötyä harrastekäytössä, mutta silti niiden markkinaosuus on huomattava verrattuna muihin materiaaleihin. Fiilishyöty, mihin Firlefanz tuossa ylempänä viittaa, on se merkityksellisempi. Itse tietysti olen jäävi sanomaan Grailin ohjaamoratkaisusta yhtään mitään, toteanpahan vain, että omassa käytössäni se toimii, ei vaadi modifiointeja ja on hemmetin hyvän näköinen. Fiilis ajellessa on hyvä, parempi kuin edeltäjällään, joten en anna noiden pienten varjopuolien haitata asiaa. Esimerkiksi sellaisen, että vieläkään ei ole löytynyt lamppua, joka täydellisen napakasti istuisi tuollaiseen litteään tankoon, kiinnikkeet on järjestään suunniteltu pyöreälle tangolle. Lamppu kuitenkin tangossa on, joten pimenevät illatkaan eivät harrastusta haittaa.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •