GiantFillariElectrobikeHepha
Sivu 210 / 239 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 110 160 200 208 209 210 211 212 220 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 6.271 - 6.300 / 7160

Aihe: Pyöräprojekti

  1. #6271
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    ^ Kaikista rallinaamoista on raportoitu turhan paljon hajoamisia, myös näistä "kestävimmistä". Itsellänikin hajosivat NextSL:t. Takuukaan ei enää kuulemma toimi kunnolla, kun ei niillä riitä kapasiteettia jatkuvasti kampia vaihtamaan (ei se kunnolla ole ennenkään toiminut, mutta sentään jotenkin). En tosin tiedä, siirtyikö sama ominaisuus Eastoniin, luulen kuitenkin niin, koska perinteisesti ovat samaa tuotetta eri brändillä.

    Laittaisin ehdottomasti uusia Shimanon XTR-kampia, ovat painoltaankin aika lähellä mutta kestävät. Direct mount rattaita (ovaalejakin) näihin alkaa tulla...

  2. #6272
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.611
    ^XTR-kampisettejä kyllä löytää tarjouksesta helpommin. Varsinkin jos vetäisi tuon 2x11 -setuppiin. Voisihan sen(kin) tehdä Di2:lla käyttäen vain oikenpuoleisia liipasimia, kun ohjelmoisi sen synkronoidun vaihtamisen...

  3. #6273
    Liittynyt
    08/2005
    Paikkakunta
    Espox
    Viestit
    993
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    ^XTR-kampisettejä kyllä löytää tarjouksesta helpommin. Varsinkin jos vetäisi tuon 2x11 -setuppiin. Voisihan sen(kin) tehdä Di2:lla käyttäen vain oikenpuoleisia liipasimia, kun ohjelmoisi sen synkronoidun vaihtamisen...
    Upee runko tulossa ja näyttää että myös koko fillari. Tyhmänä kysyn et meneekö tohon runkoon etuvaihtaja?
    Ride and Smile!

  4. #6274
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.611
    ^Kyllähän siihen sellainenkin menisi. Ja nyt olisi vielä sellainen käytettävissä kun tuli tuossa Di2-päivityssetissä mukana. Vähän kahden vaiheilla, että kaivaako sen kanssa enemmän verta nenästä.

  5. #6275
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    ^XTR-kampisettejä kyllä löytää tarjouksesta helpommin. Varsinkin jos vetäisi tuon 2x11 -setuppiin. Voisihan sen(kin) tehdä Di2:lla käyttäen vain oikenpuoleisia liipasimia, kun ohjelmoisi sen synkronoidun vaihtamisen...
    Ai niin, onhan Sramilla nykyään se Dub-versio, oletettavasti ihan toimiva ja BSA 73mm kanssa yhteensopiva, olen jotenkin sulkenut sen pois mielestä turhana uutena standardina.

  6. #6276
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.106
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ealex Katso viesti
    Ai niin, onhan Sramilla nykyään se Dub-versio... olen jotenkin sulkenut sen pois mielestä turhana uutena standardina.
    Dubhan on erinomainen veto Sramilta.


  7. #6277
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    ^ Sramin kannalta varmaan on, mutta käyttäjänä en voi hyväksyä 29mm akseli"standardia", kun 30mm on jo olemassa. Raceface esim teki BSA 73mm yhteensopivat kammet 30mm BB30-standardin akselilla ja vieläpä käyttäen täysin standardeja BB30 laakereita ulkoisissa BSA-kupeissa. Tämä on mielestäni sitä hyvää kehitystä, Sramin DUB-kehitys on sitä pahaa kehitystä.

    Samasta syystä pidän Boostia "pahana kehityksenä", kun "Super Boost" eli 157mm eli 150mm pikalinkku-takanavasta läpiakseli versio, oli olemassa jo ennen boostia ilman mitään uuden standardin keksimistä.

  8. #6278
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.611
    Onhan tämä aika jäätävä tämä turhien standardien määrä pyöräilyssä. Onko muuta "standardia" enää kuin takavaihtajan ja polkimien kiinnitykset? Montakohan mahdollista eri kombinaatiota voitaisiin saada, jos laskettaisiin kaikki eri navat, keskiöt, stemmit, kaulaputket, satulaputket, jne? Miljoonia?

    Sitten jokaiseen tarvitaan vähän erinäköiset työkalut ja miljoonalaatikostakaan ei ole hyötyä, vaikka siellä olisi viisi erilaista keskiölaakeria, jos ei ole sitä oikeaa.

  9. #6279
    Liittynyt
    05/2018
    Viestit
    2.968
    Tulee ihan tämä mieleen

  10. #6280
    Liittynyt
    10/2003
    Paikkakunta
    Pohjois-Pohjanmaa
    Viestit
    906
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    ..... Onko muuta "standardia" enää kuin takavaihtajan ja polkimien kiinnitykset? .....
    Takavaihtaja ( ) : https://wheelsmfg.com/blog/standard-...r-hangers.html
    Peikkomainen flaksi

  11. #6281
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.611
    Damn..., no polkimet...

  12. #6282
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    ^ Jenkeissä ostin kaupasta halpispolkimet, kun piti uudella pyörällä lähteä polkemaan, niin olivat heti väärällä kierteellä.

  13. #6283
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ealex Katso viesti
    ...
    Sramilla taas GXP-kammet ovat suunnitteluvirhe, tosin BSA on ainoa keskiö, missä ne toimivat ihan ok suunnitteluvirheestä huolimatta. (kammet pultataan kiinteästi vain ei-vetopuolen laakeriin ja kaikki vääntämiset vääntävät sen laakerin paikaltaan -> pressfit keskiössä natinat ovat taattuja)...
    Tähän suunnitteluvirheeseen auttaa sopiva spaceri ja o-rengas, joka pitää muoviholkin paikallaan vetopuolella.

  14. #6284
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.826
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Iglumies Katso viesti
    Tähän suunnitteluvirheeseen auttaa sopiva spaceri ja o-rengas, joka pitää muoviholkin paikallaan vetopuolella.
    Patenttiviritys, nippuside.

  15. #6285
    Liittynyt
    05/2011
    Paikkakunta
    Nokia
    Viestit
    666
    Tuosta se lähtee. Kolmessa vuodessa lähti Commencalista mattapinta pois muuttuen tuollaiseksi puolikiiltäväksi. Nyt ajatuksena joko harjattu pinta ja lakka päälle, tai maalaus. Ekaksi lähtee lasikuula puhallukseen, ei ainakaan Mastonin maalinpoistaja kykyne kovin hyvin tuohon pulverimaaliin.

    [IMG][/IMG]
    Entinen Wanhan liiton asiamies, nykyinen takinkääntäjä

  16. #6286


    Tarkoitus oli hankkia keväällä uusi n2000e pyörä kokonaisena pakettina, mutta planet X:n tarjouksista tulikin hankittua Titus Fireline runko. Pitkään olen titaanista haaveillut ja ajatellut sen olevan kaukana realistisen budjetin ulkopuollella, mutta nyt sattui sellainen tarjous että oli pakko tarttua. Nyt sitten tulevan talven aikana olisi tarkoitus saada tästä ajokuntoinen mielellään tuohon 2000e budjettin ihan liikaa venymättä.

  17. #6287
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.160
    Jotenkin tuollaisen titaanisen rungon näkeminen vain heti kiinnostaa ja hivelee silmää. Ehkä minäkin joskus toteutan vastaavan. Työmatka/gravel-pyörä tai am-jäykkäperä ehkä.

  18. #6288
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.611
    Kyllä titaanirungossa on sitä jotakin.

  19. #6289
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    Jotenkin tuollaisen titaanisen rungon näkeminen vain heti kiinnostaa ja hivelee silmää. Ehkä minäkin joskus toteutan vastaavan. Työmatka/gravel-pyörä tai am-jäykkäperä ehkä.
    Itsellä tämä projekti tulee menemään jonnekkin trail ja XC jäykkäperän välimaastoon.

  20. #6290
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti alteregoni Katso viesti
    Tuosta se lähtee. Kolmessa vuodessa lähti Commencalista mattapinta pois muuttuen tuollaiseksi puolikiiltäväksi. Nyt ajatuksena joko harjattu pinta ja lakka päälle, tai maalaus. Ekaksi lähtee lasikuula puhallukseen, ei ainakaan Mastonin maalinpoistaja kykyne kovin hyvin tuohon pulverimaaliin.

    [IMG][/IMG]
    Pulverimaalihan ei ole maalia vaan sulatettua muovia, niin eipä siihen välttämättä litkut pure

  21. #6291
    Ekaa kuitupyörää rakentelemassa.

    Ultegra r8000 osasarja, mavic aksium vanteet.

    Takarungossa oli pikku vaurio, se on nyt hiilikuidulla ja epoxilla korjarru.

    Olin hieman yllättynyt painosta, kun ketjut oli ainoa mitä puuttui vaakatessa, 7.5kg.

    Renkaina vanteilla oli 28/32 panaracer paselat, jotka siirsin vaan toisesta pyörästä. Taakse vaihdan 28:in kanssa, hiekkatietä tulee jatkossa varmaan ajeltua jonkun verran jos tuo vaan siihen käyttöön jotenkin soveltuu.

    Sovittet keskiöön täytyypi vielä sorvailla 30/24mm.
    Vaijerita täytyypi muutama vaihtaa pidemmiksi.

    Lähetetty minun SM-T395 laitteesta Tapatalkilla

  22. #6292
    Ensinmäinen viikonloppu takana varsinaisesti projektin kanssa työskennellessä ja pääväri saatu maalattua, jonain myöhempänä viikonloppuna pitää vielä lisäillä muutamia yksityiskohtia. Maalattu https://www.humbrol.com/uk-en/shop/p...mel-paint.html maalilla pensseliä käyttäen joten lopputulos on hieman suttuinen, mutta eikös se vain tuo tiettyä särmää hommaan. Spray/airbrush olisi toki ollut huomattavasti parempi ratkaisu mutta valitettavasti tiloja tälläiseen ei tällähetkellä oli käytössä joten oli tyydyttävä pensseliin. Tein myös pari maalikokeilua keskiön taakse mahdollisimman kuluvaan paikkaan, aluksi päättääkseni mikä on se parhaimman näköinen maali, mutta pidemmällä testillä myös ajatellen että se on mahdollisimman kovalla kulutuksella oleva kohta joten näkee hyvin mikä maali kestää pitkällätähätäimellä paremmin jos alkaa maalipinta kärsiä.


  23. #6293
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.106
    Meinaat maalata titskun piiloon, miks?


  24. #6294
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Meinaat maalata titskun piiloon, miks?
    Tuossa on kaikki piiloon maalattu titsku mitä tulee olemaan loput jää paljaaksi esille, mutta halusin pyörään vähän väriläiskää varsinkin kun pyörä on valmiiksi paljaana runkona ettei mitään tarvitse edes purkaa.

  25. #6295
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    2.358
    Tuosta voi katsella, jos ei muuten tunnu pyöräkuume nousevan.
    https://youtu.be/mBUlDGmeXE4
    Rule #1: Obey The Rules

  26. #6296
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    641
    Tästä lähdettiin ja tähän tultiin. (lakka puuttuu vielä.) Kummipoika sai velipoikansa vanhan virttyneen Cuben ja mulle sanottiin, että voisinko vähän huoltaa sitä talven aikana.










  27. #6297
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Hyvin olet huoltanut

  28. #6298
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    641
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Qilty Katso viesti
    Hyvin olet huoltanut
    Ihme ketjurasvaa, kun värjää koko pyörän

  29. #6299
    Liittynyt
    05/2011
    Paikkakunta
    Nokia
    Viestit
    666
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti alteregoni Katso viesti
    Tuosta se lähtee. Kolmessa vuodessa lähti Commencalista mattapinta pois muuttuen tuollaiseksi puolikiiltäväksi. Nyt ajatuksena joko harjattu pinta ja lakka päälle, tai maalaus. Ekaksi lähtee lasikuula puhallukseen, ei ainakaan Mastonin maalinpoistaja kykyne kovin hyvin tuohon pulverimaaliin.

    Ja tuollainen siitä tuli. Kännykän kamera vääristää värin, väri on oikeasti vihreään taittuva. Ral värikartan Ral 6033 "minttürkis" plus kirkas pulveri päälle. Tamcorro Tampereelta "hiekkapuhalsi" vanhat pulveri maalit pois ja suihki uudet pulverit pintaan.

    No kannattiko? No kyllä ja osin ei. Kyllä sarakkeen alle napsahtaa Aika upea väri ja kiilto, ja parantunut ulkonäkö. Ja sain värin mitä halusin. Se mitä ehkä tekisin toisin, niin en ehkä enään tuota kirkasta pulveria tuohon pyytäisi päälle. On meinaan osin aivan helve...sen paksu kerros maalia. Saattaa olla kylläkin, että kun kyseessä teollisuus maalamo, niin vedeltään vahvalla kädellä pulverit pintaan. Lisäksi "lakan" alle jäänyt mustaa tomua.
    Yleinen ulkonäkö on kyllä erinomainen, mutta läheltä tarkasteltuna sanomista ehkä olisi yleisessä viimeistelyn laadussa. Ehkä automaalaamossa olisi ollut lopputulos parempi. Mutta toisaalta aika huono oli tuo Commencalinkin oma jälki.
    Huono puoli tuossa pulverissa on, myös jos sinne lakan alle jää jotain pskaa, niin siellä on korjata sitä ei voi millään, ellei puhalla kokonaan tuota uudestaan. Lisäks muuten tuo laakeri ym. pintojen suojaus on zaatanazta. Kun ne tuollaisilla pultti ym viritelmillä piti suojata uunituksen vuoksi.
    No näillä mennään ja alennustakin tuli, ja jos ei silmämuna rungossa kiinni tuijottele, niin eihän noita virheitä edes huomaa.
    Nyt ajattelen, että ehkä veisin rungon enneminkin automaalaamoon, ihan tuon maalin paksuuden vuoksi ja kuinka paljon helpompaa ja siistimmäksi tulisi nuo laakeri pesien suojaus, koska voisi teipillä niistä selvitä. Mutta katotaan mitä kestää käytössä



    Chainstays rungon laakeri pesä oli ongelmallisisn suojattava. Tuollaisen messinkisen putkenpätkän tuohon työnsin kun oli juuri sopivan vahvuinen. MUTTA tuohon kohtaan oli kyllä semmonen kasa pulveria sulanut, että pois ottaessa jälki oli karu. On muuten kohtuullisen lujaa tuo pulveri se tuli huomattua.
    Suunnitelmissa on korjata tuo kohta 2K automaalilla kun sitkin tuossa, koska maalasin iskarin linkut sillä.

    Entinen Wanhan liiton asiamies, nykyinen takinkääntäjä

  30. #6300
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Alkaa olemaan grävel/hybrid/cyclo viritys valmis.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •