Alkujaan tämän lähetti
Mohkku
Jos käyttö on otsikon mukaista arkikäyttöä, miettisin ihan ensimmäiseksi Crescentin mahdollisuudet. Laadukas takavaihtaja maksaa 35 €, vipu hiukan vähemmän (sis. vaijerin), pakka taakse on samaa suuruusluokkaa, ketjut 15 €. Ehkä eturataskin kannattaa vaihtaa, mutta senkin hinta on noissa lukemissa. Nyt sinulla on voimansiirto kunnossa, ellet kaipaa eteen vaihtajaa.
Rullaavuus tulee renkaista ja kun laitat uudet huippuluokan ulkorenkaat yht. 60 € ja varmuuden vuoksi myös sisärenkaat 20 €, rullaa pyörä saman minkä uusikin. Toki jos kiekot on heikossa kunnossa ja epäilys keskiöiden nahkeudesta, voi nekin vaihtaa uusiin. Ilman hifistelyä arkipyörässä täysin toimivat maksaa 50-100 €/kpl.
Tässä ratkaisussa on se hyvä puoli, että pyörä ei näytä kadulla erityisen houkuttelevalta, mutta on noilta osin ominaisuuksiltaan 1000 € hintaluokkaa vastaava. Homma edellyttää sen, että tilaat osat Saksasta ja teet työn itse. Todennäköisesti pitää hankkkia myös muutama työkalu, mutta ne ei mene hukkaan ja kun opettelee nuo asiat tekemään itse, jatkossa pyörän ylläpito on paljon mukavampaa, kun tuntee pyöränsä. Jonkun vaihtajan säädön voi silti teettää pyöräliikkeessä, maksaa pari kymppiä, ellei itse saa kohdilleen.
Kirjanmerkit