GiantElectrobikeHephaFillari
Sivu 88 / 96 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 38 78 86 87 88 89 90 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.611 - 2.640 / 2873

Aihe: Silverbackin läskipyörät

ensimmäinen fatbike hakusessa

Morjesta foorumin tietäjät, ois eka läskipyörä hakusessa, ja kaipaisin vähän neuvoja. Tulossa ympärivuotiseen lyhyeen työmatka ajoon, ja tarkotus ois kans lähteä tutustumaan tonne lähimetsien maastoon, ja kenties jotain kasuaalia maastopyöräily harrastusta alottaa.
    Oon tossa selaillu tätä foorumia ja eri kauppojen valikoimaa ja aika huonosti tuntuu näitä läskipyöriä olevan saatavilla. Tota silverback scoop singleä on jonkuverran ainakin kehuttu ja se kiinnostelis kovasti mutta taitaa olla aika loppuunmyyty nuo isommat koot jokapaikasta.
    Sen koon kanssakin vähän oon hakuteillä, 187cm löytyy pituutta ja painoa se ~73kg, niin oisko L koon pyörä sopiva tämmöselle kukkakepille? Sitte pitäs vaan löytää pyörä kohtuullisella toimitusajalla, mistä löytyy kokoa. Esim. Silverback scoop fattya löytyis verkkikseltä L koossa, kuinka paljon häpeää fatty tolle singlelle, ja olisko hyvä alottelu pyörä? Tai onko ehdottaa jotain muita pyöriä tohon 900-1300€ haarukkaan? Jos ei läskiä löydy mieleistä niin on tietysti vaihtoehto hankkia myös perinteinen maastopyörä, mutta läski kiinnostaa ensisijasesti, kun pääsee varmaan hangessakin mukavasti töihin.

^Tää vuodenaika on semmonen että läskejä on vähän saatavilla. Syksyn mittaan paranee ku uudet mallit alkaa saapumaan kauppoihin. Läskipyörän sesonkihan vähä poikkeaa muista pyöristä. Pyritään saamaan talveksi markkinoille.

Kona WO 2020 on jo saatavilla suomi editionina. Asettuu juuri budjettiisi koska siihen tulee alennus ku lisäät ostoskoriin. Uusia Silverbackin mallejakin varmaan jonkin ajan kuluttua tulee ennakkotilattavaksi

Lainaus Alkujaan tämän lähetti päräm Katso viesti
    Morjesta foorumin tietäjät, ois eka läskipyörä hakusessa, ja kaipaisin vähän neuvoja. Tulossa ympärivuotiseen lyhyeen työmatka ajoon, ja tarkotus ois kans lähteä tutustumaan tonne lähimetsien maastoon, ja kenties jotain kasuaalia maastopyöräily harrastusta alottaa.
    Oon tossa selaillu tätä foorumia ja eri kauppojen valikoimaa ja aika huonosti tuntuu näitä läskipyöriä olevan saatavilla. Tota silverback scoop singleä on jonkuverran ainakin kehuttu ja se kiinnostelis kovasti mutta taitaa olla aika loppuunmyyty nuo isommat koot jokapaikasta.
    Sen koon kanssakin vähän oon hakuteillä, 187cm löytyy pituutta ja painoa se ~73kg, niin oisko L koon pyörä sopiva tämmöselle kukkakepille? Sitte pitäs vaan löytää pyörä kohtuullisella toimitusajalla, mistä löytyy kokoa. Esim. Silverback scoop fattya löytyis verkkikseltä L koossa, kuinka paljon häpeää fatty tolle singlelle, ja olisko hyvä alottelu pyörä? Tai onko ehdottaa jotain muita pyöriä tohon 900-1300€ haarukkaan? Jos ei läskiä löydy mieleistä niin on tietysti vaihtoehto hankkia myös perinteinen maastopyörä, mutta läski kiinnostaa ensisijasesti, kun pääsee varmaan hangessakin mukavasti töihin.
    Fattyssä huonommat vaihteet ja jarrut, siis reilusti huonommat. Ja singlessä kuitukeula.

Tohon 1300€ vois saada jostain supertarjouksesta canyon dude kasia? Tai ainakin budjettia venyttämällä niinku tässä lajissa helposti on tapana

Lähetetty minun LM-G710 laitteesta Tapatalkilla

Tota kona wo:ta oli kans kehuttu mitä pläräilin tätä ketjua läpi, ilmeisesti ihan kelpo peli. Kumpaan kannattais ennemmin toi 1300€ sijottaa, silverbackin pyörään vai konaan? Onko esim ton scoop singlen ja wo:n välillä jotai isoa erottavaa tekijää joka tekis toisesta huomattavasti paremman vaihtoehdon? Toki kona ois heti saatavilla, eikä ois bikeshopista pitkä matka hakeakkaan.

Mielestäni sun kannattis mennä koeajamaan se bikeshoppiin jos kerta lähellä on.

Joo näin aattelin huomenna tehdä, ainut oikeestaan mikä epäilyttää, on toi uus sramin entry level voimansiirto sarja, joka lätkästy tohon 2020 vuosmalliin. Joteki kuvittelis että ton hintasessa pyörässä ei enää käytetä niitä ihan halvimpia mahollisia osia. Toisessa treadissa haukuttiin tota SX-eaglea sontasarjaksi. Mutta pitääpä käydä huomenna kokeilee pyörä ja jos vaikuttaa hyvältä ni ehkä ostaa pois. Budjetti ei oikeestaa veny enää, ni veikkaan että toi kona vois olla pätevä vaihtoehto.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti päräm Katso viesti
    Joo näin aattelin huomenna tehdä, ainut oikeestaan mikä epäilyttää, on toi uus sramin entry level voimansiirto sarja, joka lätkästy tohon 2020 vuosmalliin. Joteki kuvittelis että ton hintasessa pyörässä ei enää käytetä niitä ihan halvimpia mahollisia osia. Toisessa treadissa haukuttiin tota SX-eaglea sontasarjaksi. Mutta pitääpä käydä huomenna kokeilee pyörä ja jos vaikuttaa hyvältä ni ehkä ostaa pois. Budjetti ei oikeestaa veny enää, ni veikkaan että toi kona vois olla pätevä vaihtoehto.
    Ei kai siinä muuta sontaa ole kuin vaihtaja, kun on ilmeisesti muovirunkoinen. GX vaihtajan saa varmaan maailmalta reilusti alle satkulla, sitten jos se SX hajoaa....

Ja kyllä se varsinkin merkkipyörien entry level malleissa tuppaa olemaan halvinta tavaraa voimansiirrossa ja jarruissa.

Lähetetty minun LM-G710 laitteesta Tapatalkilla

No joo näin mietin että voimansiirtoa varmaan aika helppoa päivittää jos tulee tarve, eikä maksa miljoonia. Jos muuten hyvän tuntunen pyörä itselle, ni en jätä ton takia ostamatta kyllä.

Kävin tiistaina bikeshopissa testailee wo:ta ja päädyin tilaamaa L koksen itelle. Toivottavasti sais ens viikolla pyörän, polttelis kovasti jo päästä ajelee. Onneks toimin nopeesti, eilen kun kävin kattelee ni oli tästä erästä myyty kaikki koot jo loppuu. Hyvin menee näköjää kaupaks..

Kaikki mahdollinen vastoinkäyminen koettu Scooppien kanssa tässä kevät-kesän aikana, vaikka kilsoja ei ole nimeksikään. Tapeltu akselien, navan holkkien,, napojen itsessään, voimansiirron jne kanssa. Nyt vielä huomasin 2018 Fattystä myyntiin sen laitettuani ja sitä varten (luultavasti toisesta Scoopista) pyörään vaihdetut polkimet asennettuani, että olen saanut ne jotenkin väärille kierteille, vaikka voimaa varon aina käyttämästä kierteiden kanssa, kun joskus olen jonkun homman töpeksinyt. Saapa nähdä miten mahtaa Verkkis tuohon suhtautua. Oma töppihän tuo varmasti on, mutta aloin miettiä, ettö voisko halpispolkimissa olla ollut kierteissä vikaa tms. Pitää Verkkikseltä kysäisät, vaikka varmaan tuo menee omaan piiikkiin.

Tuohon 2019 Singleen hotsittaisi kokeilla ovaalia ratasta. Osaako joku neuvoa, että minkälaisella kiinnityksellä tuolta ABlta osaisi ovaalin valita? Nämä mulle ihan hepreaa. Miten kun välitykset tuntuneet "suunnilleen hyviltä" ja orggis ratas taitaa olla 30, niin kannattaako valita uudeksi rattaaksi se 30, vai laskea että ovaali pyörii skeida-paikoissa paremmin ja ottaa etukenoa 32T verran? Ajot rauhallista ja hiljaisempaa pätkää huomattavasti, verrattuna täysvauhtiseen. Yläpäästä ei mun ajoissa pääse juuri välitykset loppumaan. Alapäässä mielestäni pienintä vaihdetta käytän joskus, kun haluan mukavuusalueella jossain mennä - ja tuo pienin välitys tuntuu kyllä juuri sopivalta, kun sitä joskus tarvitsee.

Polkimissahan on erinpäin kierteet L:ssä kun R:ssä. Että aukoessa saa aina arpoa että mihinpäin nuita tulis oikeen aukoa. Sillon saattaa korkata kierteet ku vääntää voimalla väärään suuntaan.

Navan holkkien kans aikoinaan tappelin pikalinkullisen fattyn kans. Ku ne pukkas löystymään. Mut kyllä sen sitte oppi että jos oli käyttäny laakereita irti niin niitä holkkeja sai vähän aikaa kiristellä ajon jälkeen että laakerit löytää paikkansa

"Valitettavasti" oli vielä khan oikea poljin, jossa luki "R" - ja oikea kampi kyseessä. Sitä ennen lukot ollut paikoillaan aivan oikein, oli niin kierossa nyt että sen olis lukoillakin huomannu. Eli jotenkin olen saanut kierteet *tuiksi ihan oikealla polkimella vielä. Lainasin tosin vuotta tuoreemmasta Scoopista...

Lähetetty minun SM-A520F laitteesta Tapatalkilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Reiska79 Katso viesti
    Kaikki mahdollinen vastoinkäyminen koettu Scooppien kanssa tässä kevät-kesän aikana, vaikka kilsoja ei ole nimeksikään. Tapeltu akselien, navan holkkien,, napojen itsessään, voimansiirron jne kanssa. Nyt vielä huomasin 2018 Fattystä myyntiin sen laitettuani ja sitä varten (luultavasti toisesta Scoopista) pyörään vaihdetut polkimet asennettuani, että olen saanut ne jotenkin väärille kierteille, vaikka voimaa varon aina käyttämästä kierteiden kanssa, kun joskus olen jonkun homman töpeksinyt. Saapa nähdä miten mahtaa Verkkis tuohon suhtautua. Oma töppihän tuo varmasti on, mutta aloin miettiä, ettö voisko halpispolkimissa olla ollut kierteissä vikaa tms. Pitää Verkkikseltä kysäisät, vaikka varmaan tuo menee omaan piiikkiin.

Tuohon 2019 Singleen hotsittaisi kokeilla ovaalia ratasta. Osaako joku neuvoa, että minkälaisella kiinnityksellä tuolta ABlta osaisi ovaalin valita? Nämä mulle ihan hepreaa. Miten kun välitykset tuntuneet "suunnilleen hyviltä" ja orggis ratas taitaa olla 30, niin kannattaako valita uudeksi rattaaksi se 30, vai laskea että ovaali pyörii skeida-paikoissa paremmin ja ottaa etukenoa 32T verran? Ajot rauhallista ja hiljaisempaa pätkää huomattavasti, verrattuna täysvauhtiseen. Yläpäästä ei mun ajoissa pääse juuri välitykset loppumaan. Alapäässä mielestäni pienintä vaihdetta käytän joskus, kun haluan mukavuusalueella jossain mennä - ja tuo pienin välitys tuntuu kyllä juuri sopivalta, kun sitä joskus tarvitsee.
    2019 singlen prowheel sontakampiin ei meinaan löydy kyllä varmaan mistään ovaalia, tai juuri muitakaan rattaita. Jako on kyllä 76 niinku vaikka sramilla, mutta sramin jaossa reijät ei ole symmetrisesti kehällä. Rotorilla on myös 76 jakoa mutta sekään ei käy, olen kokeillut. Itse ratkaisin ton pelleilyn ostamalla racefacen kammet

Kokokysymys:

Onkos kellään Scooppia (Delight / Deluxe / Fatty) XL-koossa? Pohdiskelen tässä vain että näinköhän tuo koko riittää vähän yli parin metrin pituudelle...taulukon mukaan riittäisi 200cm mutta kokemuksia olisi kiva kuulla vahvistukseksi...

Onkohan silverback skipannu läskit tällevuodelle ku ei mittää oo kuulunu

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hcfreak Katso viesti
    Onkohan silverback skipannu läskit tällevuodelle ku ei mittää oo kuulunu
    After sept we will have more details for you.
    Thank you

Tämänlaisen vastauksen minä sain Silverbackiltä

^Ahaa jossain selvitystilassa tai komponenttiongelmia. Eli ei ainakaan ihan heti ole tulossa

Fätit alkaa olemaan jo aikalailla pois muodista ja siinä luultavasti syy miksei uusia malleja ole tullut. Plussa, varsinkin sähköllä on nyt pop.

Nojoo. Ei kauheena muutoksia muutako tarakoille paikat.
    Lisäksi tullu v2 malleja. Hmm omituista stragediaa. Muut karsii malleja mutta silverback lisää
    Melekee ois helepompi jo tilata customina noita scooppeja. Sais valita omat osat ja värit.

Onko muute kukaan tilannu hiilikuituhaarukkaa tuolta silverbackiltä? Alkuviikosta kyselivät että katkassaanko sopivaan mittaan mutta sen jälkeen ei mitään ja tilaus on "On hold"

Eikös noi rungot ole erimallisiakin?

Kohta tulee fillaritoriin m-koon 2019 single, hissitolpalla ja isommilla jarrulaikoilla. Kun kerkeen sen pestä ja ottaa kuvat. Jos jollain on tarvetta

Eiku samalta ne rungot näyttää. Värit vaan hämäs mua

Itselle ja vaimolle on iskenyt fättikuume ja pyörät pitäisi saada. Maastossa ja poluilla olisi pääasiassa tarkoitus polkea. Ajomäärät tuskin ovat mitään kovin suuria vuositasolla, siksi ei ajateltu kuitenkaan tuhansia euroja panostaa.

Verkkokaupan Silverbackit näyttäisivät olevan hinta/laatusuhteeltaan järkevimmästä päästä. Mitäs oleellisia eroja noilla Fatty, Deluxe ja Delight malleilla on?

Sielläpä ne voimansiirrossa ja jarruissa on. Scoop SX näyttäs noista uusista olevan aika järkevä. Millähän selittyy hintaero singleen

Lainaus Alkujaan tämän lähetti happoman Katso viesti
    Itselle ja vaimolle on iskenyt fättikuume ja pyörät pitäisi saada. Maastossa ja poluilla olisi pääasiassa tarkoitus polkea. Ajomäärät tuskin ovat mitään kovin suuria vuositasolla, siksi ei ajateltu kuitenkaan tuhansia euroja panostaa.

Verkkokaupan Silverbackit näyttäisivät olevan hinta/laatusuhteeltaan järkevimmästä päästä. Mitäs oleellisia eroja noilla Fatty, Deluxe ja Delight malleilla on?
    Jos kyseessä tämän vuoden mallit, niin suosittelen ehkä fattya, kaikki noista on 10lehtisellä(vai onko delight jopa 9) takapakalla mikä ei vaan riitä ylämäkiin, varsinkaan ohuempi koipisilla. Fatty olis 2x10 mikä normaalisti olisi mun mielestä huono ajatus, mutta siellä se 22piikkinen eturatas helpottaisi tota surkeeta takapakkaa.

*Mainos* Ja sitten fillaritorilta toiselle 2019 scoop single päivitettynä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Qilty Katso viesti
    Jos kyseessä tämän vuoden mallit, niin suosittelen ehkä fattya, kaikki noista on 10lehtisellä(vai onko delight jopa 9) takapakalla mikä ei vaan riitä ylämäkiin, varsinkaan ohuempi koipisilla. Fatty olis 2x10 mikä normaalisti olisi mun mielestä huono ajatus, mutta siellä se 22piikkinen eturatas helpottaisi tota surkeeta takapakkaa.

*Mainos* Ja sitten fillaritorilta toiselle 2019 scoop single päivitettynä
    Delight ainakin on 2x9, ja 22/36 välitys toteutuu silläkin. 2x on hyvä juttu. Juuri Dudessa muutin 2x11 -> 1x11 ja ei siinä ainakaan mitään voittanut.

Paljonko muuten kustantaa forumilla mainostaminen? .

No siis lähinnä meinasin sitä että takana 36piikkinen on liian pieni maastoon. Ei sramilla huvikseen tehty 10-50 kasettia, tai shimanolla 10-51...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Qilty Katso viesti
    No siis lähinnä meinasin sitä että takana 36piikkinen on liian pieni maastoon. Ei sramilla huvikseen tehty 10-50 kasettia, tai shimanolla 10-51...
    No eihän se kahden eturattaan kanssa ole liian pieni. 22/36 vastaa lähes tismalleen 30/50 välitystä.

Kiitoksia vastauksista. Valitettavasti Verkkokaupalle ei ollut enää tänä vuonna tulossa pyöriä saataville, niin kävin eilen hakemassa XXL:n tarjouksesta White 7 Liten.

Samanlaisia aiheita

1. Canyon Läskipyörät
    By Ski in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 3847
    Viimeinen viesti: 29.07.2025, 11.20
  2. Whiten läskipyörät
    By rjrm in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 5827
    Viimeinen viesti: 27.06.2024, 15.00
  3. Chargen läskipyörät
    By zarzan in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 27