LostInLaplandAjopyoraElectrobikeCanyonGiant
Sivu 17 / 18 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 7 15 16 17 18 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 481 - 510 / 514

Aihe: Levyjarrut sallittuja UCI-ammattilaismaantiekisoissa 2016

  1. #481
    Liittynyt
    03/2016
    Viestit
    1.727
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Miha Katso viesti
    Ketjusuoja sitten seuraavaksi, ja tarakka!
    Tarakka siksi, että siihen saadaan molemmille puolille kiinni turvaviirit, jotka pitävät kilpailijat riittävän etäällä toisistaan, jotta pelotonissa ei tapahtuisi kolareita. Kohta joku keksii vielä kypäräpakonkin ammattilaisille. Ai, niin se jo olikin.

  2. #482
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    4.649
    Tuolla toisessa ketjussa oli kuvia viime sunnuntain Ronde van Vlaanderenista ja Sagan-kasasta. Van Avermaet lähti saman tien jatkamaan kaaduttuaan Saganin takakiekon päälle. Takakiekko irtosi rungosta, joten voimalla tultiin. Saganilla ei ollut (onneksi?) levyjarruja.




  3. #483
    Liittynyt
    08/2011
    Viestit
    1.154
    Tuossa tilanteessa minua huolettaisi enemmän tuo pikalinkun pää kuin paljon alempana oleva 14cm pyöristetyillä reunoilla varustettu jarrulevy, joka tuskin edes pyörii tai jos pyörii niin ei sen takana voimaa ole kun kiekko irti maasta.

  4. #484
    Kehitys kehittyy. Tune on esitellyt jo näin sulavalinjaisen jarrulevynsuojan:



    http://www.cyclingnews.com/news/its-...are-happening/

  5. #485
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    791
    ^ratkaisu ongelmaan mitä ei ole. Eikö tuo olisi helpompaa kun pyöristettäisiin tai viistettäisiin 45 asteen kulmaan jarrulevyn reunat?
    - Heavy Metal will never die!! -

    Canyon Endurace CF custom

  6. #486
    Liittynyt
    12/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    591
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Warlord Katso viesti
    ^ratkaisu ongelmaan mitä ei ole. Eikö tuo olisi helpompaa kun pyöristettäisiin tai viistettäisiin 45 asteen kulmaan jarrulevyn reunat?
    Ei koska levy tappaa silti kaiken kymmenmetrin sätellä. Varsinkin jos se pyörii.
    Jaguar Mummopyörä vm.1950

    Pole Taiga SnowTrail

  7. #487
    Kyllähän se parin millin metallilevyn pyöristetty reunakin osaa upota pohkeeseen, jos samaan aikaan esim. pyörii. Skenaari; on läjä johon joku ajaa päällimmäiseksi, yrittää väistää mutta etulevy osuu vaikka kontillaan olevaa kaveria pakaraan. Siinä tulee kova massa päälle ja levy vielä leikkaa kuin pizzaleikkuri. Lycra ja iho on heikoilla.

  8. #488
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    791
    Mut jos pitäis valita heittääkö ninja mua selkään heittotähden sijaan jarrulevyllä vai 53- hampaisella (ammattilaisten ollessa kyseessä uudella) eturattaalla, valitsisin jarrulevyn. Ite oon huolto-/pesuhommissa satuttanut nakkejani enempi rattaisiin kuin levyihin.
    Warlord muokkasi tätä : 14.04.2017 at 15.12 Syy: Typo
    - Heavy Metal will never die!! -

    Canyon Endurace CF custom

  9. #489
    Liittynyt
    01/2014
    Viestit
    64
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Warlord Katso viesti
    ^ratkaisu ongelmaan mitä ei ole. Eikö tuo olisi helpompaa kun pyöristettäisiin tai viistettäisiin 45 asteen kulmaan jarrulevyn reunat?
    Säännöt vaativat jo nyt, että jarrulevyjen reunat ovat pyöristettyjä. Ongelma noiden jarrulevyjen suhteenhan on se, että suurin osa kuskeista vastustaa niitä (kyselytutkimuksen mukaan), mutta hyväksyy ne jos jarrulevyt suojataan, joten suojien vaatiminen ei ole mitenkään erityisen yllättävää, vaikkei niillä muutoin tarvetta olisikaan.

  10. #490
    Liittynyt
    03/2016
    Viestit
    1.727
    Levyjarru keskustelu on ainoastaan kaupallista kakkaa. Niillä ei saada mitään uutta arvoa kilpailuihin!

  11. #491
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    791
    Mulla taasen ei ole mitään levyjarruja vastaan. Vain noita suojia.
    - Heavy Metal will never die!! -

    Canyon Endurace CF custom

  12. #492
    Liittynyt
    07/2004
    Viestit
    3.479
    Tulee mieleen että pitää vaan saada turhasta asiasta maksimaalinen vääntö jota sitten ykkösluokassa lentäen palkka juosten sukkuloidaan ympäri maailmaa sovittelemassa. Ettei ainakaan olla turhia.

  13. #493
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.053
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Warlord Katso viesti
    Mulla taasen ei ole mitään levyjarruja vastaan. Vain noita suojia.
    Sama, vaikka pidänkin levyjä rumina. Mutta harrastajat, joita UCI:n säännöt ei velvoita, voi varmaan heivata nuo suojat mäkeen omasta levarifillaristaan? Problem solved.

  14. #494
    Liittynyt
    10/2003
    Viestit
    8.084
    Espanjan pyöräliitto sanoo EI levyjarruille maan mestaruuskisoissa elite-luokissa:

    http://www.cyclingnews.com/news/span...-at-nationals/

  15. #495
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    621
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuovipolku Katso viesti
    Kehitys kehittyy. Tune on esitellyt jo näin sulavalinjaisen jarrulevynsuojan:



    http://www.cyclingnews.com/news/its-...are-happening/
    Hmm. Pitsiliina. Yhteensopiva ajoasu: https://www.instagram.com/p/BUyNzyWh-5a/
    Trollberga: 'troll, v. [...] to ramble, saunter, stroll, ‘roll’ [...] also, to turn round and round; to spin, whirl' (OED) + bergauf, bergab.

  16. #496
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.049
    Offaria vanhaan ketjuun. Täällä Amerikan pesukarhuhatussa saa ajaa levyjarruilla kaudella 2018, paitsi UCI pisteitä antavissa kisoissa.
    6.7 WTF/kg


  17. #497
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    4.649
    Ei nyt suoranaisesti liity maantiepyöräilyyn, mutta Krawatencross cyclocross-kisassa Ranskassa Katie Compton sai levyjarrun levystä viillon luuhun asti. Auts!

    http://www.cyclingnews.com/news/comp...otor-in-lille/


  18. #498
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.049
    Ei voi olla mahdollista, koska jarrulevyt eivät voi aiheuttaa vammaa.
    6.7 WTF/kg


  19. #499
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Harmittavasti uutinen ei sisällä tarkempaa analyysiä siitä, kohtasiko Comptonin polvi oman pyörän vai jonkun muun pyörän jarrulevyn.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  20. #500
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    4.649
    Jos tämä ei vielä tullut esiin, niin UCI on hyväksynyt levyjarrut maantiekisakäyttöön alkaen 1.7.2018.

    "Following nearly three years of tests, and in agreement with various stakeholders — teams, riders, mechanics, fans, commissaires, and the bicycle industry via the World Federation of the Sporting Goods Industry (WFGSGI) — the decision has been taken to authorise disc brakes for road and BMX Racing, as of 1st July this year."

    http://www.cyclingnews.com/news/disc...-uci-approval/

  21. #501
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    4.649
    Saksalaisen pyöräilylehden yleisönosastossa joku oli pannut merkille, että tämän vuoden Tour de Francen yleiskilpailun kolme parasta ajoivat vannejarrullisilla pyörillä. Näyttää ottavan vielä jonkin aikaa levyjarrujen tulo aivan huippujen pyöriin.

  22. #502
    Liittynyt
    07/2005
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    603
    Eikohan ne levyjarrujen tarkeimmat voitot tule valinevalmistajien tilille. GT GC podiumeja ei tainnut tana vuonna tulla mistaan.

  23. #503
    Liittynyt
    03/2016
    Viestit
    1.727
    ^Levyjarrut ovat ihmisille, jotka haluavat seurata trendejä.

  24. #504
    Liittynyt
    06/2000
    Paikkakunta
    Nurmijärvi Rajamäki
    Viestit
    1.482
    Aika hyvin niillä pysähtyy, ja taidettiin joitain klassikoitakin taas voittaa...
    Pyöräily on kivaa!

  25. #505
    Liittynyt
    03/2016
    Viestit
    1.727
    ^Taisi klassikoiden voitot tulla kuitenkin jaloilla, eikä jarruilla?

  26. #506
    Liittynyt
    06/2000
    Paikkakunta
    Nurmijärvi Rajamäki
    Viestit
    1.482
    ^Tottahan puhut, mutta eipä tainnut hyvistä jarruista olla haittaa?
    Pyöräily on kivaa!

  27. #507
    Liittynyt
    03/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    427
    Kyllä on jo pieni vähemmistö uusissa mallistoissa vannejarrupyörät tri/tt osastollakin puhumattakaan maantiepyöristä. Noinkohan vannejarrulliset pyörät poistuvat mallistoista kokonaan. Vai keksiikö markkinavoimat myynnin lisäämiseksi joskus uudelleen että vannejarrut ne olla pitää.

    Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk

  28. #508
    Liittynyt
    04/2013
    Viestit
    247
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti plr Katso viesti
    Saksalaisen pyöräilylehden yleisönosastossa joku oli pannut merkille, että tämän vuoden Tour de Francen yleiskilpailun kolme parasta ajoivat vannejarrullisilla pyörillä. Näyttää ottavan vielä jonkin aikaa levyjarrujen tulo aivan huippujen pyöriin.
    TDF 2019 Aika-ajo voitettiin kyllä levyjarrullisella Spessulla, eli vois kuvitella että levyjarrulliset on nopeita.

  29. #509
    Liittynyt
    04/2013
    Viestit
    247
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ranttis Katso viesti
    Kyllä on jo pieni vähemmistö uusissa mallistoissa vannejarrupyörät tri/tt osastollakin puhumattakaan maantiepyöristä. Noinkohan vannejarrulliset pyörät poistuvat mallistoista kokonaan. Vai keksiikö markkinavoimat myynnin lisäämiseksi joskus uudelleen että vannejarrut ne olla pitää.

    Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
    Käytännössä vannejarrulliset on jo poistuneet mallistosta. Kivijalka liikkeeissä noita vielä alennuksessa näkee, mut taitaa aika heikosti liikkua.
    Jos katsoo vaikka Bike24 sivustolta maantiepyörät, laittaa järjestykseen kalliimmasta halvimpaan, niin 20 sivua pitää kelata ennen kuin ekat vannejarrulliset tulee.. ja nekin tyyliin 40% alennuksella.

  30. #510
    Liittynyt
    08/2003
    Viestit
    4.237
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti sf12 Katso viesti
    TDF 2019 Aika-ajo voitettiin kyllä levyjarrullisella Spessulla, eli vois kuvitella että levyjarrulliset on nopeita.
    Aika ajossa jokaista kuskia seuraa tallin huoltoauto kokonaiset varapyörät katolla. Maantie-etapeilla kuski voi tyytyä tallin tai neutraalin huollon varakiekkoon. Mikään ei syö itseluottamusta niin paljon, kuin laahaava jarru. Siksi ajavat mielummin vannejarruilla.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •