Tuolla toisessa ketjussa oli kuvia viime sunnuntain Ronde van Vlaanderenista ja Sagan-kasasta. Van Avermaet lähti saman tien jatkamaan kaaduttuaan Saganin takakiekon päälle. Takakiekko irtosi rungosta, joten voimalla tultiin. Saganilla ei ollut (onneksi?) levyjarruja.
![]()
Tuossa tilanteessa minua huolettaisi enemmän tuo pikalinkun pää kuin paljon alempana oleva 14cm pyöristetyillä reunoilla varustettu jarrulevy, joka tuskin edes pyörii tai jos pyörii niin ei sen takana voimaa ole kun kiekko irti maasta.
Kehitys kehittyy. Tune on esitellyt jo näin sulavalinjaisen jarrulevynsuojan:
http://www.cyclingnews.com/news/its-...are-happening/
^ratkaisu ongelmaan mitä ei ole. Eikö tuo olisi helpompaa kun pyöristettäisiin tai viistettäisiin 45 asteen kulmaan jarrulevyn reunat?
- Heavy Metal will never die!! -
Canyon Endurace CF custom
Kyllähän se parin millin metallilevyn pyöristetty reunakin osaa upota pohkeeseen, jos samaan aikaan esim. pyörii. Skenaari; on läjä johon joku ajaa päällimmäiseksi, yrittää väistää mutta etulevy osuu vaikka kontillaan olevaa kaveria pakaraan. Siinä tulee kova massa päälle ja levy vielä leikkaa kuin pizzaleikkuri. Lycra ja iho on heikoilla.
Mut jos pitäis valita heittääkö ninja mua selkään heittotähden sijaan jarrulevyllä vai 53- hampaisella (ammattilaisten ollessa kyseessä uudella) eturattaalla, valitsisin jarrulevyn. Ite oon huolto-/pesuhommissa satuttanut nakkejani enempi rattaisiin kuin levyihin.
Warlord muokkasi tätä : 14.04.2017 at 15.12 Syy: Typo
- Heavy Metal will never die!! -
Canyon Endurace CF custom
Säännöt vaativat jo nyt, että jarrulevyjen reunat ovat pyöristettyjä. Ongelma noiden jarrulevyjen suhteenhan on se, että suurin osa kuskeista vastustaa niitä (kyselytutkimuksen mukaan), mutta hyväksyy ne jos jarrulevyt suojataan, joten suojien vaatiminen ei ole mitenkään erityisen yllättävää, vaikkei niillä muutoin tarvetta olisikaan.
Levyjarru keskustelu on ainoastaan kaupallista kakkaa. Niillä ei saada mitään uutta arvoa kilpailuihin!
Mulla taasen ei ole mitään levyjarruja vastaan. Vain noita suojia.
- Heavy Metal will never die!! -
Canyon Endurace CF custom
Tulee mieleen että pitää vaan saada turhasta asiasta maksimaalinen vääntö jota sitten ykkösluokassa lentäen palkka juosten sukkuloidaan ympäri maailmaa sovittelemassa. Ettei ainakaan olla turhia.
Espanjan pyöräliitto sanoo EI levyjarruille maan mestaruuskisoissa elite-luokissa:
http://www.cyclingnews.com/news/span...-at-nationals/
Hmm. Pitsiliina. Yhteensopiva ajoasu: https://www.instagram.com/p/BUyNzyWh-5a/
Trollberga: 'troll, v. [...] to ramble, saunter, stroll, ‘roll’ [...] also, to turn round and round; to spin, whirl' (OED) + bergauf, bergab.
Offaria vanhaan ketjuun. Täällä Amerikan pesukarhuhatussa saa ajaa levyjarruilla kaudella 2018, paitsi UCI pisteitä antavissa kisoissa.
6.7 WTF/kg
Ei nyt suoranaisesti liity maantiepyöräilyyn, mutta Krawatencross cyclocross-kisassa Ranskassa Katie Compton sai levyjarrun levystä viillon luuhun asti. Auts!
http://www.cyclingnews.com/news/comp...otor-in-lille/
![]()
Ei voi olla mahdollista, koska jarrulevyt eivät voi aiheuttaa vammaa.
6.7 WTF/kg
Harmittavasti uutinen ei sisällä tarkempaa analyysiä siitä, kohtasiko Comptonin polvi oman pyörän vai jonkun muun pyörän jarrulevyn.
"Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15
Jos tämä ei vielä tullut esiin, niin UCI on hyväksynyt levyjarrut maantiekisakäyttöön alkaen 1.7.2018.
"Following nearly three years of tests, and in agreement with various stakeholders — teams, riders, mechanics, fans, commissaires, and the bicycle industry via the World Federation of the Sporting Goods Industry (WFGSGI) — the decision has been taken to authorise disc brakes for road and BMX Racing, as of 1st July this year."
http://www.cyclingnews.com/news/disc...-uci-approval/
Saksalaisen pyöräilylehden yleisönosastossa joku oli pannut merkille, että tämän vuoden Tour de Francen yleiskilpailun kolme parasta ajoivat vannejarrullisilla pyörillä. Näyttää ottavan vielä jonkin aikaa levyjarrujen tulo aivan huippujen pyöriin.
Eikohan ne levyjarrujen tarkeimmat voitot tule valinevalmistajien tilille. GT GC podiumeja ei tainnut tana vuonna tulla mistaan.
^Levyjarrut ovat ihmisille, jotka haluavat seurata trendejä.
Aika hyvin niillä pysähtyy, ja taidettiin joitain klassikoitakin taas voittaa...
Pyöräily on kivaa!
^Taisi klassikoiden voitot tulla kuitenkin jaloilla, eikä jarruilla?
^Tottahan puhut, mutta eipä tainnut hyvistä jarruista olla haittaa?
Pyöräily on kivaa!
Kyllä on jo pieni vähemmistö uusissa mallistoissa vannejarrupyörät tri/tt osastollakin puhumattakaan maantiepyöristä. Noinkohan vannejarrulliset pyörät poistuvat mallistoista kokonaan. Vai keksiikö markkinavoimat myynnin lisäämiseksi joskus uudelleen että vannejarrut ne olla pitää.
Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
Käytännössä vannejarrulliset on jo poistuneet mallistosta. Kivijalka liikkeeissä noita vielä alennuksessa näkee, mut taitaa aika heikosti liikkua.
Jos katsoo vaikka Bike24 sivustolta maantiepyörät, laittaa järjestykseen kalliimmasta halvimpaan, niin 20 sivua pitää kelata ennen kuin ekat vannejarrulliset tulee.. ja nekin tyyliin 40% alennuksella.
Kirjanmerkit