^Alan ehkä pikkuhiljaa sisältämään tämän TMT:n. Hieno laji kertakaikkiaan.
Ajelin aamulla töihin noin 30-31 todellista vauhtia about, sähköllä. Takaa tuli ohi ja painui horisonttiin joku maantie-Bianchi, saman merkin ajoasuissaan. Kiire oli luomupyöräilijällä ja force näytti olevan hänessä sisäänrakennettuna. Ja sähköpyöräilijälle tappio. Tämä vähän ennen Huopalahden asemaa idästä päin tullessa.
Tuo Huopalahden asemanseudun kevytväylä on aamutempojen aikaan kuoleman paikka jalankilkijalle, kun porukkaa viuhuu ohi molempiin suuntiin. Ennen tuli käytettyä sitä liityntäpysäköintiä (jonka Helsingin kaupunki ystävällisesti pilasi, muuttamalla Haagan kadunvieret asukaspysäköintipaikoiksi, tai 4h kiekolle, josta syystä aseman pysäköintialue on nyt haagalaisten pitkäaikaisparkkipaikka). Siirtyminen parkkipaikalta asemalle tapahtui oman hengen ja terveyden uhalla.
TÄSMÄLLEEN sama kokemus tältä aamulta. Talvikäyttöön rakentamani SähköLäski koeajoissa / työmatkakokeilussa talvea odotellessa. Nykyvälityksillä (tulee muuttumaan) ja 1/5-tason tehoilla sähköllä mennään tasaisella polkemalla ~+30km/h. Neito painoi Ridleyn XC:llä ohi menne tullen Konalan suoralla. Hymyilytti vaikka turpaan tuli kaksin käsin.
Vaihtelevaa vastatuulta...
Paljooko toi sun tykki kulkee _täysii_ jos 30K menee 1/5 tehoilla? Varsinainen ohjus!![]()
^Toisaalta koska tappio TMT:ssä on vääjäämätön, sähköpyörän avulla tyhjennetään pöytä heti alussa ja voi keskittyä itse suoritukseen.
P.S. voiko TMT:tä ajaa muutenkin kuin työmatkalla? Eilen vedin komeasti pataan yhtä kanssapyöräilijää, ohitin yhden fätin ja sain kiinni sähköpyörän. Plussana kun yksi koiranulkoiluttaja huusi mun perään vittuperkelettä. Saanko TMT-diplomin vai lasketaanko tämä vain lenkiksi, jossa seurataan ainoastaan Strava-segmenttejä?
Se oli joku muu laji, sillä TMT:ssä lasketaan vain tappioita.
No rain - no gain.
Entä jos tämä toinen henkilö oli töistä tulossa? Onko TMT:ssä kaikkien osallistuttava lajiin, vai onko tämä puhtaasti kuitenkin yksilösuoritus, jossa laji määrittyy kunkin omista lähtökohdista?
TMT vain jaksaa yllättää minua kerta toisensa jälkeen. Ensin sääntöjen yksinkertaisuus ja ehdottomuus. Sen lisäksi kaikkialle tunkeva tappion tuntu, joka istuu suomalaiseen molli-voittoiseen elämänmenoon kuin kuppa Töölöön. Drive TMT and Die!
Golfissa olisi opittavaa TMT:stä ja paljon.
P.S. mistä virallisia TMT-paitoja tai ajoasuja saa ostaa?
^Ride...![]()
tänään tuli tappio kun mietin elämää ja en hallunnut Craft-persettä taakseni roikkumaan joten hiljensin ja päästin ohi....
Armotonta on TMT tänäkin päivänä. Hädin tuskin ehdin nousta pyörän päälle ja ottaa ensimmäisen polkaisun niin eikös jo joku sukkahoususetä sujauttanut ohi. Siinä ei montaa sekuntia mennyt tappiota odotellessa.
Tänään tulikin tappiota oikein tuplamitalla, oikealta ja vasemmalta mentiin ohi yhtä aikaa. Ehdin jo hymistellä, että tänään ei tappiota tullut. Liian aikaisin![]()
Ihan pahinta on kun sähkiksellä painaa ja mennään vasemmalta & oikealta ohi![]()
Vaihtelevaa vastatuulta...
Mitä pahaa siinä on? Yleensä kai sähköpyörällä ajetaan siinä 25 km/h suuruusluokassa pl. alamäet, eikä se tmt:ssä mihinkään riitä. Jos taas ajaa sähköpyörällä lujempaa kuin 25, antaa muille tasoitusta kalustossa.
Std sähkis ei kyllä pärjää TMT:ssä. Alamäissä niillä on vaikea mennä yli 25 km/h vielä vaikeampaa tasaisella. Ylämäissä ne saattavat saada etua, mutta keskarit tehdään alamäissä ja tasaisilla. Jos häviää tuollaiselle, ei auta kuin opetella ajamaan lujempaa tai kääntyillä pois reitiltä useammin.
"Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."
Kirjanmerkit