GiantGarminHephaElectrobike
Sivu 17 / 50 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 7 15 16 17 18 19 27 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 481 - 510 / 1492

Aihe: Canyon Spectral:ON

  1. #481
    Liittynyt
    03/2018
    Paikkakunta
    Keminmaa
    Viestit
    439
    ^^Igus puslia on tainnut olla jo useampaa tyyppiä spectraleissa. Yhdessä kuvassa on tyyppi ZFM, minulle toimitettiin tänä keväänä WFM ja kun nyt on Q2FM niin joko Canyon testaa näin mikä kestää vähiten huonosti, tai Igus puslien saatavuus isossa mittakaavassa on ongelma jonka vuoksi tyyppiä vaihdetaan.
    Olen ymmärtänyt että voitelematta puslasta jää metallipinnalle ohut kerros joka vähentää kitkaa ja täten kulumista. Voiteluaineella tätä ilmiötä ei tapahdu.
    Omassa estin pölyn ja muun pääsyn puslan ja tapin väliin laittamalla palan kirkasta gorillateippiä puslan päätyy, kuten tein pariin muuhunkin laakeriin.

    Työssä on tullut Igus tuotteita käytettyä useissa eri laitteissa, ovat olleet oikein mitoitettuna erittäin laadukkaita.

  2. #482
    Liittynyt
    12/2016
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    834
    Joo mulle kanssa kerrottiin samat jutut, puslat tuli rasvan kanssa noin pari kk sitten ja ovat taas väljät että tuo rasva ei vlttämättä ollu hyvä juttu kun alkuperäisetkin kesti pidempään.

  3. #483
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hakpas Katso viesti
    ^^Igus puslia on tainnut olla jo useampaa tyyppiä spectraleissa. Yhdessä kuvassa on tyyppi ZFM, minulle toimitettiin tänä keväänä WFM ja kun nyt on Q2FM niin joko Canyon testaa näin mikä kestää vähiten huonosti, tai Igus puslien saatavuus isossa mittakaavassa on ongelma jonka vuoksi tyyppiä vaihdetaan.
    Olen ymmärtänyt että voitelematta puslasta jää metallipinnalle ohut kerros joka vähentää kitkaa ja täten kulumista. Voiteluaineella tätä ilmiötä ei tapahdu.
    Omassa estin pölyn ja muun pääsyn puslan ja tapin väliin laittamalla palan kirkasta gorillateippiä puslan päätyy, kuten tein pariin muuhunkin laakeriin.
    WFM näyttäisi olevan aika hyvin saatavilla, mutta se on noista "köykäisin", kun pintapaineen kesto (60 MPa) on vain puolet tai alle puolet niistä "wirallisista" (120 ja 150). Itse olisin kuullut mielelläni noista saatavuus- yms. ongelmista rehellisen kommentin, jottei tuohon tyhjän venttailuun ja nysväämiseen olisi kuukausia tarvinnut käyttää, koska kyllä niitä jonkun kaverinkaverinkumminkaimanserkun kautta ajan kanssa saisi, jos oikeasti TIETÃISI yrittää, tai jos ei, niin olisin käyttänyt lakritsasta tehtyjä, mutta vaihtanut useammin, ja välttänyt sen, että kurlailen nivelessä kuravettä ja hion akselia. Gorillan pala (mustaa) akselin päässä vähensi tuotakin, mutta eipä se tai niveleen laitettu rasva enää välystä poista, ellei akseli pyöri "hieman" nopeammin.

    Igus ei ole tässä todellakaan sen juuriongelma. Korjaussettiä ei näytä olevan weppikaupassa "tiskin päältä" saatavissa, mutta kaipa niitä joskus on jossain ollut, kun se vielä keväällä luvattiin. Vinkkejä, vihjeitä? Olisiko kellään kaupan (Z/Q2)?

  4. #484
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Haraldis Katso viesti
    Voin todella suositella tätä päivitystä, niin pääsee eroon tuosta jatkuvasta Sramin takavaihtajan säätämisestä!
    Kyllästyin kans jatkuvaan säätämiseen ja siihen, että 6/7/8 vaihteilla vaikka mitä teki, niin jotain rutinaa kuului tai tuplavaihtoja johonkin suuntaan joutui tekemään. Aloin tutkimaan mikä hemmetti sitä vaivaa ja takavaihtajan korvakko oli inasen mutkalla. Ongelmia on ollut uudesta lähtien ja melkein väittäisin, vaikkei näin kai voi olla (?), että se saamarin korvakko on ollut mutkalla jo paketista otettaessa.
    Ruuvipenkissa korvakko suoraan, säätö perään ja nyt vaihteet menee ajossa miten päin vaihtaessa tahansa hyvin ja normaalilla äänellä. Että voi tuotakin kokeilla. Enemmän menee aikaa jatkuvaan säätämiseen kuin korvakon tarkistamiseen ja suoristamiseen.
    Voitto takavaihtajasta vihdoin kerpele..

  5. #485
    Liittynyt
    07/2019
    Viestit
    62
    Täällä kum useampi on tuota Bilteman kiveniskuteippiä käyttänyt, niin onko kokemusta, aiheuttaako itse teippi jälkeä runkoon, jos pidemmän ajan päästä ottaa irti? Entä käykö Canyon-kohokuviolle jotakin?

    Minkäslaisia lukkoviritelmiä väki käyttää? Saakohan akun kontaktipintoja jotenkin kätevästi piiloon, jos akun aina esim. työpäivän ajaksi ottaa mukaan?

  6. #486
    Liittynyt
    07/2019
    Viestit
    62
    Ja vielä lisäkysymyksenä: onko kukaan vetänyt tuolla jonkin sortin pyöräkärryä? Mietin, että kuinkahan saa toimimaan tuon läpiakselin kanssa...

  7. #487
    Liittynyt
    03/2009
    Viestit
    1.103
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti larppa9 Katso viesti
    Ja vielä lisäkysymyksenä: onko kukaan vetänyt tuolla jonkin sortin pyöräkärryä? Mietin, että kuinkahan saa toimimaan tuon läpiakselin kanssa...
    Robert axlen velho tarjoaa tätä taka-akselia:
    https://robertaxleproject.com/produc...mount-trailer/

    Lienee sama kuin tämä?
    https://varuste.net/en/Thule+Thru+Ax...0%29?_tu=89310

    Ei ole kokemusta spectralnista joten joku saa varmistaa akselin mitat. Muuten on kahdessa luomumaasturissa vastaavat läpiakselit käytössä kärrynvetoa varten. Toimivat paremmin kuin pikalinkun kanssa, pysyvät taatusti aloillaan.

  8. #488
    Liittynyt
    08/2005
    Paikkakunta
    Espox
    Viestit
    993
    En tiedä oliko Invisiframe täällä, mutta tuossa aiemmin puhuttiin Bilteman kiveniskuteipistä niin ajattelin linkata tänne https://www.invisiframe.co.uk/spectral-on-2019.html
    Ride and Smile!

  9. #489
    Liittynyt
    07/2019
    Viestit
    62
    Kiitos! Eikös akselin mitta ole spekseissä ilmoitettu "Akselin pituus: 12 x 148 mm"? Näköjään useampikin putiikki myy vastaavia kärryä varten tarkoitettuja läpiakseleita.

  10. #490
    Liittynyt
    03/2009
    Viestit
    1.103
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti larppa9 Katso viesti
    Kiitos! Eikös akselin mitta ole spekseissä ilmoitettu "Akselin pituus: 12 x 148 mm"? Näköjään useampikin putiikki myy vastaavia kärryä varten tarkoitettuja läpiakseleita.
    12 mm on akselin halkaisija, 148 mm navan leveys mutta akselin mitta on tätä enemmän. Tarkka pituus riippuu rungosta. Lisäksi kierteitä on ainakin 1.0, 1.5 ja 1.75 mm nousulla ja eri pituuksilla. Navan mitat on siis boost-standardin mukaan, akseleita on ainakin tusina erilaista. Kannattaa pitää mielessä jos rikkoo omansa, tuskin löytyy lähiputiikista uutta.

  11. #491
    Liittynyt
    12/2016
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    834
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PETEBJ75 Katso viesti
    Spectralin akkukiinnike on säädettävä, jos sattuu että akku heiluu

    Lähetetty minun SM-G950F laitteesta Tapatalkilla
    Yritin katsoa mutta en hiffaa miten tuota kiinnikettä pystyy säätämään?

  12. #492
    Liittynyt
    12/2016
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    834
    Kaverin avustuksella löytykin ohjeet kiinnikkeen säätöön, nyt on tiukka.

  13. #493
    Liittynyt
    07/2019
    Viestit
    87
    Minkäslaisia nastarenkaita porukat on näihin viritelly?

  14. #494
    Liittynyt
    07/2019
    Viestit
    62
    Tekeekös tuolla Canyonin bike guardilla enää mitään jos tyytyväisenä pyöränomistajana ei meinaa palauttaa pyörää? Onko tarpeen pitää tallessa esim. takuuhuoltoja ajatellen?

  15. #495
    Liittynyt
    08/2005
    Paikkakunta
    Espox
    Viestit
    993
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti larppa9 Katso viesti
    Tekeekös tuolla Canyonin bike guardilla enää mitään jos tyytyväisenä pyöränomistajana ei meinaa palauttaa pyörää? Onko tarpeen pitää tallessa esim. takuuhuoltoja ajatellen?
    Kullä se kannattaa pitää tallessa jos on tilaa. Voi käyttää jos fillarin ottaa mukaan reissuun tai myy (tosin lentoyhtiöt ovat kovin nihkeitä noiden akkujen kans)
    Ride and Smile!

  16. #496
    Morjes.
    Nyt näyttäis olevan 2019 vuosimallin konkelit kovassa tarjouksessa Canyonilla ja Spectral:ON 6.0 tulisi kotiin hintaan 3399€. Tähän tarjoukseen pakko tarttua.

    Alottelijalla kuitenkin kysymys: Tuota NX Eagle vaihteistoa kivitetty tässäkin ketjussa aika rajusti, joten ajatuksena olisi nyt tilata pyörän yhteydessä kilkkeet XT kamoja varten sitä hetkeä silmällä pitäen kun tuon orkkiksen on ajanut loppuun tai enää sydän kestä kyseisen tuotteen aiheuttamaa verenpaineen nousua. Kyseisen tempun on käsittääkseni joku tähänkin ketjuun kirjoitellut tehnyt, joten onko antaa vinkkiä että meneekö se suoraan tuohon SRAM:in vaihtajankorvakkeeseen? Joku puhui että tarvitaan korvake 26 tätä remppaa varten, kun taas Canyon neuvoi tilaamaan 27 korvakkeen?

  17. #497
    Liittynyt
    03/2009
    Viestit
    1.103
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Niska Katso viesti
    Alottelijalla kuitenkin kysymys: Tuota NX Eagle vaihteistoa kivitetty tässäkin ketjussa aika rajusti, joten ajatuksena olisi nyt tilata pyörän yhteydessä kilkkeet XT kamoja varten sitä hetkeä silmällä pitäen kun tuon orkkiksen on ajanut loppuun tai enää sydän kestä kyseisen tuotteen aiheuttamaa verenpaineen nousua. Kyseisen tempun on käsittääkseni joku tähänkin ketjuun kirjoitellut tehnyt, joten onko antaa vinkkiä että meneekö se suoraan tuohon SRAM:in vaihtajankorvakkeeseen? Joku puhui että tarvitaan korvake 26 tätä remppaa varten, kun taas Canyon neuvoi tilaamaan 27 korvakkeen?
    Menee suoraan. Sram käyttää aina standardikorvaketta, johon käy Shimanon 10s ja 11s kun käyttää vaihtajan mukana olevaa ns. B-linkkiä, ts. ei poista sitä erikseen. Shimano 12s taas käy vain normaalikorvakkeeseen, joten siinäkin ollaan taas Sramin kanssa samoilla viivoilla.

  18. #498
    Liittynyt
    12/2016
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    834
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Niska Katso viesti
    Morjes.
    Nyt näyttäis olevan 2019 vuosimallin konkelit kovassa tarjouksessa Canyonilla ja Spectral:ON 6.0 tulisi kotiin hintaan 3399€. Tähän tarjoukseen pakko tarttua.

    Alottelijalla kuitenkin kysymys: Tuota NX Eagle vaihteistoa kivitetty tässäkin ketjussa aika rajusti, joten ajatuksena olisi nyt tilata pyörän yhteydessä kilkkeet XT kamoja varten sitä hetkeä silmällä pitäen kun tuon orkkiksen on ajanut loppuun tai enää sydän kestä kyseisen tuotteen aiheuttamaa verenpaineen nousua. Kyseisen tempun on käsittääkseni joku tähänkin ketjuun kirjoitellut tehnyt, joten onko antaa vinkkiä että meneekö se suoraan tuohon SRAM:in vaihtajankorvakkeeseen? Joku puhui että tarvitaan korvake 26 tätä remppaa varten, kun taas Canyon neuvoi tilaamaan 27 korvakkeen?
    Itsellä ja kaverilla toiminut kyllä loistavasti, kovakkeita vääntynyt muutama mutta itse vaihteisto toiminut ihmeen hyvin kummallakin. noin 1000km ajettu mollemmilla ja ei ole helpolla päässy

    Mutta jos vaihtaa haluaa niin minä neuvoisin ottamaan heti uutena pois ja myymään eteenpäin, kyllä noille ostajia löytyy ja jotain rahaakin vielä saa kun myy käyttämättömänä.

  19. #499
    Liittynyt
    09/2019
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    19
    Minkä hintainen sijoitus tuon nx eaglen vaihto xt kamoihin on?

  20. #500
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Janh Katso viesti
    Minkä hintainen sijoitus tuon nx eaglen vaihto xt kamoihin on?
    bike-components.de (shipping cost = 9,95 €)

    Shimano XT 1x11-speed Upgrade Kit (Item number: 62525) = 207,36 €
    Shimano Ultegra / XT / E-Bike Quick-Link CN-HG701-11 11-speed Chain (Item number: 58738) = 26,04 €


    jos et omista entuudestaan työkaluja, tarvitset esim.:
    3min19sec Cassette Removal Tool + Chain Whip (Item number: 62884) = 30,21 €
    3min19sec Chain Rivet Extractor (Item number: 60206) = 13,54 €


    takavaihtajan korvake Canyonilta (toimii myös sillä Sramin korvakkeella, mutta kyllä itse vaihdoin ja säädöt oli helpompi tehdä ja pysyy kohdillaan):
    Derailleur Hanger No.27 = 19,95 (kannattaa samalla tilata toinen varalle) https://www.canyon.com/fi-fi/gear/co.../10001126.html


  21. #501
    Tänää lähti itellä spectraali tilaukseen. Itelle suurin vaikeus oli tuo värin valinta.
    Päädyin räikeen harmaaseen.

    Linkku ongelma tuntuu tosi pienelle asialle kun on harrastellu prätkä enduroa ja siinä niit linkun laakereita väliläl tosi tiukas olevia vaihdeltiinki urakalla.

    Eli ei kannata pelätä pienii huoltoja. Fillarilla sentää pääsee ajamaan ja nauttimaa paljo enemmä suhtees huoltamisee ku monella muulla vekottimella.

  22. #502
    Liittynyt
    05/2000
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    743
    No kuka mitäkin arvostaa ja tärkeänä pitää.
    Kaikki ylimääräiseen tuhertamiseen käytetty aika ja raha on kuitenkin jostain muusta pois.
    Itse kierrän tuollaiset kertakäyttöratkaisut kaukaa, kun on tarjolla asiallisestikin toteutettuja nivelöintejä.
    MC KRAMPPI - Meillä ei venytellä!
    Mud, sweat and coffeebreaks, since 2000

  23. #503
    Itellä ainaki toistaseksi pelannu hyvin nx eagle spectral onissa. Ja on ajettu kovaa 😃

  24. #504

    Naulan kantaan

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Oz Katso viesti
    No kuka mitäkin arvostaa ja tärkeänä pitää.
    Kaikki ylimääräiseen tuhertamiseen käytetty aika ja raha on kuitenkin jostain muusta pois.
    Itse kierrän tuollaiset kertakäyttöratkaisut kaukaa, kun on tarjolla asiallisestikin toteutettuja nivelöintejä.
    no se on juurikin näin. Värin valinta nyt oli vain vitsi.

    Itellä on esim foxin iskareista hyviä kokemuksia miksei muistakin mutta erityisesti fox ollu mieleen.

    Pidin sitä yhtenä eron tekijänä pyörää valitessa ja sehä on aivan tollanen henk koht mieltymys. Mutta jousitus o erittäin tärkeä että saa mieleisensä.

    Tokiha se on miinus jos linkkuja joutuu raplaamaan mutta hyväksyin sen miinuksen

    Kun moni muu pyörässä miellytti tai oli riittävällä tasolla hintaan nähden.

    Bochin moottoreilla olis ollu kiehtovia geometrioita ja integroidun akun vaihtoehtoja mutta shimano oli koeajojen jälkee itelle selkeesti miellyttävämpi.

    Käytäntö näyttäköön sitten minkälainen peli todellisuudessa on

  25. #505
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    289
    Takalinkusta alkoi kuulumaan narinaa ja syykin selvisi. Yksi laakereista metelöi. Ulosvetäjä irroitti laakerin sisuskalut (kuulat ja sen laakerin sisimmän kehän). Ulkokehä ei sitten tunnu irtoavan millään. Kuumensin alumiinia ja sit piikillä ja vasaralla mutta eipä liiku. Paskan möivät.

    Vaihtoehtoina on ostaa viilapenkki ja parempi kovametallipiikki tai uus takalinkun osa. Ja viilapenkin osto vaatisi sijoittamisen tilaan johon sen voisi sijoittaa. Joten uus takalinkku on selvästi halvempi.

  26. #506
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    289

    Canyon Spectral:ON

    Dremel-kopiolla laakeri ”ohueksi” ja irtosi viimein. Samalla dremelillä otin ihan vähän laakerikupista jotta sama savotta ei enää toistu. Toista laakeria en ala vaihtamaan..


    Uusi laakeri pyörii vaivatta, toisin kuin toi toinen laakeri. Sama jumppa on luultavasti sen kanssa edessä, ellei sitten alumiinin kuumentamisella ja ulosvetäjän pakastamisella saisi lähtemään ehjänä. Jos vaihdatte laakereita niin kannattaa ehdottomasti ottaa vähäsen ”laakeripesästä” pois jotta uusi laakeri pyörii ok ja on myös mahdollista saada irti ilman dremelöintiä..

  27. #507
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti cyclomiha Katso viesti
    Dremel-kopiolla laakeri ”ohueksi” ja irtosi viimein. Samalla dremelillä otin ihan vähän laakerikupista jotta sama savotta ei enää toistu. Toista laakeria en ala vaihtamaan..
    jes hienoa! Just meinasin laittaa et ite oon ottanu vastaavan koneviilan avulla katkasemalla. Dremel on varmaa parempi ku ei o nii raju työkalu.

    Tuo o kyl aika nihkee hiottava kun toi ulkokehä on tehty kestämää hankausta. Mut siististi sait kyl irti pitänee hankkia dremel itellekkin

  28. #508
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    289
    Laakerinvaihtoprojekti jatkuu.. Kuumensin taas alumiinosaa kiehuvassa vedessä ja ulovetäjä oli pakastimessa reilu 30min. Vanhasta, metsästä löytyneestä jääkiekosta, tein sovittimen jolla sain ulosvetäjän suoraan kulmaan suhteessa laakeriin.

    Tällä kertaa laakeri irtosi normaalisti, kohtuullista voimaa käyttäen. Nyt laakerikupin suurentamista ja uusi laakeri tilalle. Irroitettu vanha laakeri pyörii hieman nihkeästi sormin pyöritettäessä (ja huonosti kiinni ollessaan) joten ihan hyvä että tuli otettua laakerinvaihto työn alle.
    cyclomiha muokkasi tätä : 09.09.2019 at 09.08

  29. #509
    Liittynyt
    07/2019
    Viestit
    62
    Minkäslaisia tuikkuja raati on käyttänyt Spectraliensa nokalla? Oletteko käyttäneet moottorilta tulevaa virtaa vai usb-pistoketta? Tarkoitus olisi hommata valo, jolla pärjäisi sekä työmatkat että pimeitä metsäpolkuja ryynätessä.

  30. #510
    Liittynyt
    07/2019
    Viestit
    87
    Lupinen SL SF mulla on keulilla pyörän omista sähköistä, vielä ei oo vaan hirveesti pimeällä tullu polettua..

Samanlaisia aiheita

  1. Vastaukset: 3
    Viimeinen viesti: 04.03.2018, 15.45
  2. Canyon Spectral al vs. cf
    By titu in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 8
    Viimeinen viesti: 28.02.2018, 13.40
  3. Canyon Grand Canyon AL 3.9 vs 5.9 erot? +Ehdotuksia 750€
    By Lewanderi in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 2
    Viimeinen viesti: 07.06.2016, 17.36
  4. Canyon.com
    By Tommi Elomaa in forum Kaupat
    Vastaukset: 39
    Viimeinen viesti: 11.03.2016, 18.59

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •