Pullotelineethän ovat King Cagen Iirikset.
Niitä saa suoraan Kunkulta tai esim. R2:sta.
EDIT: itse asiassa tarkemmin katsottuna eivät ole kunkut, mutta hyvin kopioidut![]()
Pullotelineethän ovat King Cagen Iirikset.
Niitä saa suoraan Kunkulta tai esim. R2:sta.
EDIT: itse asiassa tarkemmin katsottuna eivät ole kunkut, mutta hyvin kopioidut![]()
^ Haa! Kiitos!
Liityn pyörän kehujien joukkoon. Selkeät linjat vailla kikkailua. Tuo kestää aikaa.
Joo, olen nyt ehkä kallistumassa siihen että laitan toisen 700c setin. 42mm rengas menee vielä ok clearancella ja uskon että tuo isompi kiekon+renkaan läpimitta on mun käytössä kivempi juttu kuin 650b 47mm tuoma leveys ja ilmatila. Tuolla 42mm on menty jo vähän kivisiäkin polkuja ongelmitta, joka ei tosiaan ole edes näiden pääasiallinen käyttötarkoitus.
Mahtava pyörä!
Vaihteita myöten apinaotteelta hallittava GRX: https://www.instagram.com/p/B1wM88fA..._web_copy_link
(Vaihdenappulat pitäis saada vielä integroitua lisäjarrukahvoihin, niin olis vähän vähemmän hässäkkä)
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
Olikohan tää Brotherin uusi rengaspotentiaali-gg jo täällä? Ilmoitettu maksimileveys 650B x 56c eli Ice Spikereiden luulis mahtuvan vähän leveämmänkin kehän kanssa.
![]()
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
Joo tossa esittelyvehkeessä oli juurikin sähkö-GRX ja vaihtajanappulat siinä lisäjarrukahvojen takana. Näkyy, kun pyyhkäisee kahteen jälkimmäiseen kuvaan.
Jokos joku täällä ajelee gg:tä Force eTap AXS:llä? Kokemukset kiinnostelisi kovasti.
https://www.youtube.com/watch?v=Gkrp_KYXHow
Vaast Allite A1
runkosetti 1190g
Shimpan GRX 1x osilla retail 2500$
Magnesiumin uudelleentuleminen suuremmalle yleisölle? Speksien, hinnan ja ympäristöystävällisyyden näkökulmasta kiinnostava. Perinteinen chainstay olisi paremman näköinen tälläisessä, mutta voi olla ihan perusteltua taivutusten puutteen vuoksi. Toisaalta tuo madallettu tekeekin tästä ulkonäöllisesti erilaisen positiivisessa mielessä.
Nordest Albarda mahtuisi 650b x 2.1″ / 700 x 50mm rengasta.
https://bikerumor.com/2019/07/16/nor...le-4130-steel/
Piti ihan tarkistaa wikistä, että tosiaan herkkä kloridipitoisille liuoksille. Tämä "super" magnesium ei kuitenkaan ole puhdasta vaan mukana taisi olla REE alkuaineita, jotka tehostavat korroosiokestävyyttä keraamisen pinnoitteen lisäksi. Videolla kuitenkin puhuttiin myös korroosiosuojauksesta.
4.9. julkaisu niin ehkä sit paremmin tietoa saatavilla. Mielenkiintoinen tuote kuitenkin ja hintakin kohdillaan.
Itse olen pitänyt WCS Ergomaxista (44 cm), sopivasti joustava ja saan käsille mukavan asennon. Eikä ollenkaan hassumman näköinen. Ainoa miinus on keskikohdan kapeahko pyöreä osuus -ahdasta mittareille, valoille etc.
Juurikaan ei ole ollut tarvetta uhrata ajatusta tangolle ajaessa.
Sehän on kerrassaan hieno asia. Poikani 6v tänään täysin ns. mitt i allt saunassa kysyi isi, tiedätkö mitä teen jos joku tupakoi, vastasin että en tosiaan tiedä, niin hän totesi että minä pidätän hengitystä. Niin eipä tarvitse sitten ainakaan Fuugan kohdalla pidätellä.
Ja aiheesta, aikaisemmin lupailin kirjoittaa jotakin analyysia (välttäen kuitenkin ylianalysoimasta, karmea asia esim. ammatillisissa yhteyksissä) miksi ei enää teräskrossarilla meno maistunut. Otetaan gallialaisilla viivoilla hieman vertailua:
-painavahan se SwissCross oli, 8,8kg keveimmässä kokoonpanossa grammanviilattuna ja 9,2kg normiajokunnossa kiinankuitukiekoilla ja persausta säästävällä penkillä
-runko oli inansa iso tai geometriassa jotakin tarkemmin määrittelemätöntä häikkää, Explorossa kaikki muutokset oli juuri oikeaan suuntaan
-runko ei ollut oikeastaan mukava, eikä siinä mitään, mutta häiritsevä fiilis kun pitäisi olla mukava mutta ei ole vaan ankea tunne mm. mennessä kanttareiden yli ja ainut missä oli tosi hyvä oli ainoassa krossikisassa johon sillä osallistuin (Kivikko 2017)
-runko rapistui käsiin suolan takia ja muutenkin ja se itketti verta
-maalaus oli hanurista ja se hilseili
-ei ollut kokonaisuutena yhtään nykyaikainen pyörä vaan vanha romu kun vertaa Exploroon, en ehkä ole tarpeeksi setämies ajamaan semmoista rautahärveliä 130-170km työmatkaa viikossa
-kuten Puljujärvikin sanoisi, oli se silti ihan hieno kokemus mutta en ollut palaamassa
-L.
Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa
Näin. Tänä kesänä pyöriä poistui kaksi, mutta yksi tuli tilalle. Nettomääräisesti vähennystä, mutta laadullisesti parannusta.
Yelp for help
Ensimmäistä fillaria hankkimassa olen. Tai vanhalla scottin maasturilla työmatkat ja tunnin reipasvauhtiset soralenkit vedellyt. Nyt himottaa käppyräsarvinen. Meillä ei ole asfalttia vaan hiekkateitä riittää omiksi tarpeiksi. Siksi Gravel tuntuisi olevan jees. Tarve siis työmatkalle ( hiekkaa+ 3km asfattia junamatkan jälkeen) sekä 1-2h lenkit hiekkateitä kurvaillen. Lenkit tykkään vetää vauhdikkaina. Eli ei retkeilyä ei ylipitkiä lenkkejä, vaan liikkumisen tehokkuutta.
175cm inseam 79cm
Pitkä selkä lyhyet jalat.
Rose Backroad näyttää siistille vekottimelle, ilmeisesti toimiva myös.
54cm runko?
Mitä muita vaihtoehtoja olisi? Budjetti on sellainen että haluan hyvän/laadukkaan pyörän. Mutten tahdo maksaa turhista nyansseista, ja kun en tiedä mikä on hölmö investointi kyselen hölmöjä täällä.
^Koon puolesta varmaan ok. Mulla on 54cm Marin Gestalt X11 ja lyhyyttä 173 cm, inseamia en muista. Muista vaihtoehdoista en osaa sanoa, mutta itse olen Mariniin ollut tyytyväinen.
Nythän on hyvä aika ostaa, kun liikkeet pyrkivät 2019-varastoista eroon.
Mark Reilly on onneksi suunnitellut samasta materiaalista meille köyhille Planet X Tempestinä tunnetun halpisversion. Omassa koossani (L) runkojen mitat näyttävät oleva millilleen samat lukuunottamatta emäputken kulmaa, joka on Gradientissa puoli astetta tiukempi.
"The beauty of offroad cycling extends beyond shiny new parts and frames." Suora lainaus CX Magazinen uusimmasta ig-postauksesta. Sattu vaan jotenkin sopivasti tähän rakoon.
Kävin lauantaina pitkästä aikaa Kepussa kiusaamaassa mtb-kuskeja ja rääkkäämässä Gravaa. Ukrainapolun pitkospuilta on niitä parin-kolmenkymmenen sentin droppeja, joissa alastulot on aika monessa vastamäkeen ja juurakkoisia. Kahteen kertaan jouduin korjaamaan tangon asentoa ylimomenttiin kiristetystä alumiinitangosta huolimatta, joten mä ehkä lopetan kuitutankoon palaamisesta haaveilun. Aika moni pro-cyclocrossari taitaa ajaa alumiinitangolla, vaikka kuitua varmaan olisi tarjolla myös. Auttaisi kyllä, jos uskaltais ajaa noita paikkoja apinaotteelta tai edes dropeilta mutta ei onnistu multa.
Fiskars GG:n rytyytyksen seurauksena satulatolpan nyt kuitenkin vaihdoin kuituiseksi. Painonsäästöä tuli merkityksettömät 50 grammaa, mutta mukavuuden lisäys saattoi olla merkityksellinen. Pitää vähän vielä fiilistellä enemmän, jotta kykenee sanomaan varmasti. Jos on ohutputkinen runko, niin aika paljon vaikuttaa tolpan materiaalista riippumatta myös se, että sahaa tolpasta kaiken ylimääräisen pituuden pois. Pääsee satulaputki joustelemaan paremmin, kun ei ole kaksinkertaista putkitusta niin pitkälti. Myös sellainen huomio, että rosterirungossa alumiininen tolppa näyttäisi hapettuvan jumiin melko herkästi, joten kuituinen siinäkin mielessä parempi.
Eilen poljeskelin sorareittejä Ojakkalasta startaten, kun rouva oli siellä kisaamassa pyöräsuunnistuksen SM:ssä. Sain pari uutta pätkää Gravelmapillekin. Parasta gravel-blissiä on se taikamattofiilis, mikä tulee siitä, kun polkee penkistä reipasta vauhtia sellaista ei liian pahaa nimismiehenkiharaa ja pyörä tuntuu plaanaavan siinä kiharoiden päällä. Huomaamattani tajusin hakeutuvani sileämmältä niille kiharaisemmille urille.
^ Oletko muuten testannut toisella stemmillä jos tämä nykyinen puristaa hieman epätasaisesti tankoa?
Vielä, kun omistin Canyonin Infliten niin ryskyttelin sillä yhtään säälimättä ja ikinä ei max momenttiin kiristettyä Ritcheyn stemmiä + Canyonin alutankoa tarvinut korjailla. Kahvoja saikin kiristellä ja korjailla tasaisesti.
Joo Zipp Service Course SL ei välttämättä ole tukevin, mutta olen kyllä kokeillut parinkin eri stemmin kanssa ja mulla oli joskus Gunnarissa myös Thomsonin X4 ja ihan samaa sekin teki (kuitutangon kanssa). Toisaalta noita Zippejä näkee aika paljon ammattilaisten cx-pyörissä, kun taitaa Zipp olla monella sponssina siellä ja kyllä niillä tangot näyttäisi pysyvän paikoillaan. Pitäisi varmaan keventää kuskia tai ajotapaa ennen kuin keventelytangossa olis järkeä![]()
Onko kellään tämän palstan lukijoista käytössä OnOne Tempest Titanium pyörää? Olisin kiinnostunut kokemuksista. Alun perin piti tilata Canyon Grail al, mutta noita ei taida saapua myyntiin ennen vuodenvaihdetta. Ja eikös tässä titaanissa ole enemmän sitä sieluakin mukana
Miten olette ajatelleet toimia näiden UK tilausten kanssa? Pahin mahdollinen skenaario on, että nyt tekee tilauksen, 31.10 tulee Brexit ja asiakkaan pitää maksaa tulli kun tuote saapuu marraskuussa. Ei ole helppo tehdä kauppaa tässä tilanteessa...
^ Sielu syntyy vaan ja ainostaan ajamalla (lukuunottamatta niitä harvoja italialaisia (maantie)klassikoita, jotka ovat sielukkaita jo syntyessään)Se kyllä pitää paikkansa, että kaikkiin pyöriin sielua ei saa ajamallakaan, mutta en kyllä tiedä, onko merkillä tai materiaalilla tekemistä sen kanssa vai johtuuko se jostain muusta.
^^ no sitten maksat tullin, ei kai siinä muuta muutosta ole, aivan kuten Jenkeistä kun tilaa.....
Sielu ja sielu, siitä kai ne rikkaat siis puhuu tutkimuksessa ja naureskelee köyhille, näin olen kuullut
^^^ On. Minusta laadukkaan oloinen, joskin muotoilultaan simppeli runko (kuten yllä oli puhetta, saman suunnittelijan ja mitoiltaan hyvin pitkälti sama kuin Reilly Gradient). Pyörä painaa tukevasti pinnoitetuilla Stan's Grail -kiekoilla ja pahemmin keventelemättä ajokunnossa 9.25 kg (koko L, SRAM Force 1x11). En ole vielä kokeillut, mutta näyttäisi vahvasti että talveksi pyörään mahtuu Ice Spikerit aika helposti, 650b-kiekoille.
Planet X:n huonoina puolina on tälläkin foorumilla mainittu huono asiakaspalvelu ja "Planet X -laatu". Olen vähän eri mieltä näistä. Minusta näyttää toistaiseksi, että hinta-laatu -suhde on hyvä juuri siksi, että asiakaspalvelu on tosiaan aika virtaviivaistettua (= älä odota kivijalan palvelutasoa, jos et halua maksaa siitä) ja että markkinointi on aika itse tehtyä (= älä odota brändinrakennusta pyöräilymediassa, jos et halua maksaa siitä).
Oma tilaukseni sattui edellisen Brexit-kriisiytymisen aikaan. Kun kyselin aikataulua, toimitus luvattiin ajoissa ennen deadlinea ja lupaus piti reilusti.
Sieluista olen suunnilleen samaa mieltä kuin stenu.
Kiitos sielukkaista kommenteista. Itse tykästyin tuohon klassiseen runkoon ja jos se on vielä hyvä ajaa kuten penyeachin kommenteista voi ehkä päätellä, niin tässähän voisi olla seuraava pyörä hiekkateille. Kun chatin kautta tiedustelin M-koon saatavuutta, niin asiakaspalveluhenkilö kertoi milloin runkoa saapuu ja siihen kuulemma pitää vielä muutama päivä laittaa lisää jotta ''kaverit alakerrassa'' ehtivät koota pyörän. Eli ei siis kovin iso tehdas taida olla kyseessä.
Tilaus täytyy vain tehdä ajoissa koska riskinä on joutua maksamaan +14% tullia ja tästä kokonaishinnasta laskettu 24% alvi ja sitten väännetään kuka hyvittää jo kerran maksetun alvin. Tämä siis puhdasta spekulaatiota koska emme tiedä minkälainen brexit toteutuu (sopimuksella vai ilman sopimusta) vai toteutuuko brexit ollenkaan.
Tästä pyörästä on ärsyttävän vähän testejä. Saattaa johtua tuosta ''brändinrakennuksen'' keveydestä.
Kirjanmerkit