ElectrobikeGiantGarminHepha
Sivu 154 / 515 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 54 104 144 152 153 154 155 156 164 204 254 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.591 - 4.620 / 15442

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

  1. #4591
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.147
    Pullotelineethän ovat King Cagen Iirikset.

    Niitä saa suoraan Kunkulta tai esim. R2:sta.

    EDIT: itse asiassa tarkemmin katsottuna eivät ole kunkut, mutta hyvin kopioidut


  2. #4592
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Etelä-Ranska ja Espoo
    Viestit
    808
    ^ Haa! Kiitos!

  3. #4593
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.165
    Liityn pyörän kehujien joukkoon. Selkeät linjat vailla kikkailua. Tuo kestää aikaa.

  4. #4594
    Liittynyt
    05/2016
    Viestit
    66
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti velib Katso viesti
    Minulla on nyt ollut jonkin aikaa ajossa WTB Bywayt. En tiedä onko pienemmästä kiekkokoosta itsessään hyötyä, mutta sen mahdollistamasta leveämmästä renkaasta mielestäni on. Tuollainen leveä sliksi toimii oikein hyvin oikeastaan kaikilla alustoilla niin pitkään kuin on kuivaa. Silloinkin ongelmia tulee vasta mudassa ja ruohikossa (ja tietysti maastossa, mutta jos siellä ajaa ei ehkä sliksiä kannata ottaa muutenkaan). Toisaalta jos pyörään mahtuu iso 700c-rengas ja toe overlap ei ole ongelma, en tiedä miksi ajaisi 650b-renkailla 700c sijaan. Periaatteessa voisi laittaa 700c-kiekoille hieman kapeammat sliksit ja 650b-kiekoille mahdollisimman leveät nappularenkaat. Toisaalta pienemmät kiekot tiputtavat keskiötä sen verran, että varsinainen maastoajo kärsii siitä, ja sorateille en itse ainakaan kovin isoa nappulaa kaipaa.
    Joo, olen nyt ehkä kallistumassa siihen että laitan toisen 700c setin. 42mm rengas menee vielä ok clearancella ja uskon että tuo isompi kiekon+renkaan läpimitta on mun käytössä kivempi juttu kuin 650b 47mm tuoma leveys ja ilmatila. Tuolla 42mm on menty jo vähän kivisiäkin polkuja ongelmitta, joka ei tosiaan ole edes näiden pääasiallinen käyttötarkoitus.


    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rosco Katso viesti
    ...
    Mahtava pyörä!

  5. #4595
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.253
    Vaihteita myöten apinaotteelta hallittava GRX: https://www.instagram.com/p/B1wM88fA..._web_copy_link

    (Vaihdenappulat pitäis saada vielä integroitua lisäjarrukahvoihin, niin olis vähän vähemmän hässäkkä)
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  6. #4596
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.253
    Olikohan tää Brotherin uusi rengaspotentiaali-gg jo täällä? Ilmoitettu maksimileveys 650B x 56c eli Ice Spikereiden luulis mahtuvan vähän leveämmänkin kehän kanssa.

    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  7. #4597
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.685
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Vaihteita myöten apinaotteelta hallittava GRX: https://www.instagram.com/p/B1wM88fA..._web_copy_link
    Mulla oli Focuksen CC:ssä myös kakkosjarrukahvat noin. Varsin kätevät välillä. Uskalsi ajaa vaakaosalta vaikka väkijoukossa. Di2-vaihteistollahan olisi mahdollisuus virittää sitten jopa vaihtajat noihin, mutta en kyllä kokenut sitä tarpeelliseksi.

  8. #4598
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.253
    Joo tossa esittelyvehkeessä oli juurikin sähkö-GRX ja vaihtajanappulat siinä lisäjarrukahvojen takana. Näkyy, kun pyyhkäisee kahteen jälkimmäiseen kuvaan.

    Jokos joku täällä ajelee gg:tä Force eTap AXS:llä? Kokemukset kiinnostelisi kovasti.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  9. #4599
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    https://www.youtube.com/watch?v=Gkrp_KYXHow

    Vaast Allite A1
    runkosetti 1190g
    Shimpan GRX 1x osilla retail 2500$

    Magnesiumin uudelleentuleminen suuremmalle yleisölle? Speksien, hinnan ja ympäristöystävällisyyden näkökulmasta kiinnostava. Perinteinen chainstay olisi paremman näköinen tälläisessä, mutta voi olla ihan perusteltua taivutusten puutteen vuoksi. Toisaalta tuo madallettu tekeekin tästä ulkonäöllisesti erilaisen positiivisessa mielessä.

  10. #4600

    "Gravel Grinding" -fillarit

    Nordest Albarda mahtuisi 650b x 2.1″ / 700 x 50mm rengasta.

    https://bikerumor.com/2019/07/16/nor...le-4130-steel/

  11. #4601
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.147
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JohannesP Katso viesti
    Magnesiumin uudelleentuleminen suuremmalle yleisölle? ...
    Olikos magnesium erityisen altis suolakorroosiolle?


  12. #4602
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Olikos magnesium erityisen altis suolakorroosiolle?
    Ei välttämättä myöskään kannata tupakoida ajaessa. -Ohoh... *FUMMM*
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  13. #4603
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Olikos magnesium erityisen altis suolakorroosiolle?
    Piti ihan tarkistaa wikistä, että tosiaan herkkä kloridipitoisille liuoksille. Tämä "super" magnesium ei kuitenkaan ole puhdasta vaan mukana taisi olla REE alkuaineita, jotka tehostavat korroosiokestävyyttä keraamisen pinnoitteen lisäksi. Videolla kuitenkin puhuttiin myös korroosiosuojauksesta.

    4.9. julkaisu niin ehkä sit paremmin tietoa saatavilla. Mielenkiintoinen tuote kuitenkin ja hintakin kohdillaan.

  14. #4604
    K.Kuronen Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rosco Katso viesti
    9Kg paikkeilla tuo complete, täytyy punnita tarkka luku kun sattuu puntari kohdalle. Toi dedan stonga saa ainakin vaihtua jossain vaiheessa, ton doppi ei sovi gravelhommiin. Ergomaxia tilalle. Ja en oo ihan varma vielä tosta suorasta tolpasta, että tarvisko sentin setbackkiä. Ajamalla selvinee se. Nyt pitäs löytää aikaa vaan ajaa.
    Itse olen pitänyt WCS Ergomaxista (44 cm), sopivasti joustava ja saan käsille mukavan asennon. Eikä ollenkaan hassumman näköinen. Ainoa miinus on keskikohdan kapeahko pyöreä osuus -ahdasta mittareille, valoille etc.

    Juurikaan ei ole ollut tarvetta uhrata ajatusta tangolle ajaessa.

  15. #4605
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.332
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Ei välttämättä myöskään kannata tupakoida ajaessa. -Ohoh... *FUMMM*
    Tuosta tuli mieleen, että pyöräily sai meikäläisen lopettamaan röökin veto. Oli noloa HePon lenkillä aina kahvitauon aikana käydä nurkan takana vetämässä sikaari.
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

  16. #4606
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fuuga Katso viesti
    Tuosta tuli mieleen, että pyöräily sai meikäläisen lopettamaan röökin veto. Oli noloa HePon lenkillä aina kahvitauon aikana käydä nurkan takana vetämässä sikaari.
    Sehän on kerrassaan hieno asia. Poikani 6v tänään täysin ns. mitt i allt saunassa kysyi isi, tiedätkö mitä teen jos joku tupakoi, vastasin että en tosiaan tiedä, niin hän totesi että minä pidätän hengitystä. Niin eipä tarvitse sitten ainakaan Fuugan kohdalla pidätellä.

    Ja aiheesta, aikaisemmin lupailin kirjoittaa jotakin analyysia (välttäen kuitenkin ylianalysoimasta, karmea asia esim. ammatillisissa yhteyksissä) miksi ei enää teräskrossarilla meno maistunut. Otetaan gallialaisilla viivoilla hieman vertailua:

    -painavahan se SwissCross oli, 8,8kg keveimmässä kokoonpanossa grammanviilattuna ja 9,2kg normiajokunnossa kiinankuitukiekoilla ja persausta säästävällä penkillä
    -runko oli inansa iso tai geometriassa jotakin tarkemmin määrittelemätöntä häikkää, Explorossa kaikki muutokset oli juuri oikeaan suuntaan
    -runko ei ollut oikeastaan mukava, eikä siinä mitään, mutta häiritsevä fiilis kun pitäisi olla mukava mutta ei ole vaan ankea tunne mm. mennessä kanttareiden yli ja ainut missä oli tosi hyvä oli ainoassa krossikisassa johon sillä osallistuin (Kivikko 2017)
    -runko rapistui käsiin suolan takia ja muutenkin ja se itketti verta
    -maalaus oli hanurista ja se hilseili
    -ei ollut kokonaisuutena yhtään nykyaikainen pyörä vaan vanha romu kun vertaa Exploroon, en ehkä ole tarpeeksi setämies ajamaan semmoista rautahärveliä 130-170km työmatkaa viikossa
    -kuten Puljujärvikin sanoisi, oli se silti ihan hieno kokemus mutta en ollut palaamassa
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  17. #4607
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    351
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aappeli Katso viesti
    Mikäs on tämä tämmöinen BH merkki? Mitäs olette mieltä tämmösestä kokoonpanosta?
    BH GRAVEL -X ALU1.5 SHIMANO 105
    https://cyclecenter.fi/osasto/pyorat...ano-105-kokom/
    Ostin itselleni tälläisen. Mielestäni tarjoushintansa väärti. Kunnollisella osasarjalla ja hyvännäköinen. Alla olevat renkaat litkuttui heittämällä ja kiekot on tubelessvalmiit.

  18. #4608
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.684
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hphuhtin Katso viesti
    Sanoisin, että onnellisuutta voi lisätä n+1 jos n=0 sisältäen kaikki pyörätyypit. Siitä eteenpäin on hyvä jos onnellisuus ei vähene
    Olen samaa mieltä. Vähempi on parempi.

  19. #4609
    Liittynyt
    10/2008
    Viestit
    2.060
    Näin. Tänä kesänä pyöriä poistui kaksi, mutta yksi tuli tilalle. Nettomääräisesti vähennystä, mutta laadullisesti parannusta.

  20. #4610
    Yelp for help
    Ensimmäistä fillaria hankkimassa olen. Tai vanhalla scottin maasturilla työmatkat ja tunnin reipasvauhtiset soralenkit vedellyt. Nyt himottaa käppyräsarvinen. Meillä ei ole asfalttia vaan hiekkateitä riittää omiksi tarpeiksi. Siksi Gravel tuntuisi olevan jees. Tarve siis työmatkalle ( hiekkaa+ 3km asfattia junamatkan jälkeen) sekä 1-2h lenkit hiekkateitä kurvaillen. Lenkit tykkään vetää vauhdikkaina. Eli ei retkeilyä ei ylipitkiä lenkkejä, vaan liikkumisen tehokkuutta.

    175cm inseam 79cm
    Pitkä selkä lyhyet jalat.

    Rose Backroad näyttää siistille vekottimelle, ilmeisesti toimiva myös.
    54cm runko?

    Mitä muita vaihtoehtoja olisi? Budjetti on sellainen että haluan hyvän/laadukkaan pyörän. Mutten tahdo maksaa turhista nyansseista, ja kun en tiedä mikä on hölmö investointi kyselen hölmöjä täällä.

  21. #4611
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.685
    ^Koon puolesta varmaan ok. Mulla on 54cm Marin Gestalt X11 ja lyhyyttä 173 cm, inseamia en muista. Muista vaihtoehdoista en osaa sanoa, mutta itse olen Mariniin ollut tyytyväinen.

    Nythän on hyvä aika ostaa, kun liikkeet pyrkivät 2019-varastoista eroon.

  22. #4612
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    186
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Äärimmäisen hieno. Tuo on juuri sellainen, joka omaankin talliin pitäisi saada. Kippurabudjetti ei vaan moista salline.
    Mark Reilly on onneksi suunnitellut samasta materiaalista meille köyhille Planet X Tempestinä tunnetun halpisversion. Omassa koossani (L) runkojen mitat näyttävät oleva millilleen samat lukuunottamatta emäputken kulmaa, joka on Gradientissa puoli astetta tiukempi.

  23. #4613
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.253
    "The beauty of offroad cycling extends beyond shiny new parts and frames." Suora lainaus CX Magazinen uusimmasta ig-postauksesta. Sattu vaan jotenkin sopivasti tähän rakoon.

    Kävin lauantaina pitkästä aikaa Kepussa kiusaamaassa mtb-kuskeja ja rääkkäämässä Gravaa. Ukrainapolun pitkospuilta on niitä parin-kolmenkymmenen sentin droppeja, joissa alastulot on aika monessa vastamäkeen ja juurakkoisia. Kahteen kertaan jouduin korjaamaan tangon asentoa ylimomenttiin kiristetystä alumiinitangosta huolimatta, joten mä ehkä lopetan kuitutankoon palaamisesta haaveilun. Aika moni pro-cyclocrossari taitaa ajaa alumiinitangolla, vaikka kuitua varmaan olisi tarjolla myös. Auttaisi kyllä, jos uskaltais ajaa noita paikkoja apinaotteelta tai edes dropeilta mutta ei onnistu multa.

    Fiskars GG:n rytyytyksen seurauksena satulatolpan nyt kuitenkin vaihdoin kuituiseksi. Painonsäästöä tuli merkityksettömät 50 grammaa, mutta mukavuuden lisäys saattoi olla merkityksellinen. Pitää vähän vielä fiilistellä enemmän, jotta kykenee sanomaan varmasti. Jos on ohutputkinen runko, niin aika paljon vaikuttaa tolpan materiaalista riippumatta myös se, että sahaa tolpasta kaiken ylimääräisen pituuden pois. Pääsee satulaputki joustelemaan paremmin, kun ei ole kaksinkertaista putkitusta niin pitkälti. Myös sellainen huomio, että rosterirungossa alumiininen tolppa näyttäisi hapettuvan jumiin melko herkästi, joten kuituinen siinäkin mielessä parempi.

    Eilen poljeskelin sorareittejä Ojakkalasta startaten, kun rouva oli siellä kisaamassa pyöräsuunnistuksen SM:ssä. Sain pari uutta pätkää Gravelmapillekin. Parasta gravel-blissiä on se taikamattofiilis, mikä tulee siitä, kun polkee penkistä reipasta vauhtia sellaista ei liian pahaa nimismiehenkiharaa ja pyörä tuntuu plaanaavan siinä kiharoiden päällä. Huomaamattani tajusin hakeutuvani sileämmältä niille kiharaisemmille urille.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  24. #4614
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    ^ Oletko muuten testannut toisella stemmillä jos tämä nykyinen puristaa hieman epätasaisesti tankoa?

    Vielä, kun omistin Canyonin Infliten niin ryskyttelin sillä yhtään säälimättä ja ikinä ei max momenttiin kiristettyä Ritcheyn stemmiä + Canyonin alutankoa tarvinut korjailla. Kahvoja saikin kiristellä ja korjailla tasaisesti.

  25. #4615
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.253
    Joo Zipp Service Course SL ei välttämättä ole tukevin, mutta olen kyllä kokeillut parinkin eri stemmin kanssa ja mulla oli joskus Gunnarissa myös Thomsonin X4 ja ihan samaa sekin teki (kuitutangon kanssa). Toisaalta noita Zippejä näkee aika paljon ammattilaisten cx-pyörissä, kun taitaa Zipp olla monella sponssina siellä ja kyllä niillä tangot näyttäisi pysyvän paikoillaan. Pitäisi varmaan keventää kuskia tai ajotapaa ennen kuin keventelytangossa olis järkeä
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  26. #4616
    Liittynyt
    07/2015
    Viestit
    43
    Onko kellään tämän palstan lukijoista käytössä OnOne Tempest Titanium pyörää? Olisin kiinnostunut kokemuksista. Alun perin piti tilata Canyon Grail al, mutta noita ei taida saapua myyntiin ennen vuodenvaihdetta. Ja eikös tässä titaanissa ole enemmän sitä sieluakin mukana

    Miten olette ajatelleet toimia näiden UK tilausten kanssa? Pahin mahdollinen skenaario on, että nyt tekee tilauksen, 31.10 tulee Brexit ja asiakkaan pitää maksaa tulli kun tuote saapuu marraskuussa. Ei ole helppo tehdä kauppaa tässä tilanteessa...

  27. #4617
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.253
    ^ Sielu syntyy vaan ja ainostaan ajamalla (lukuunottamatta niitä harvoja italialaisia (maantie)klassikoita, jotka ovat sielukkaita jo syntyessään) Se kyllä pitää paikkansa, että kaikkiin pyöriin sielua ei saa ajamallakaan, mutta en kyllä tiedä, onko merkillä tai materiaalilla tekemistä sen kanssa vai johtuuko se jostain muusta.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  28. #4618
    Liittynyt
    06/2015
    Paikkakunta
    hesa
    Viestit
    423
    ^^ no sitten maksat tullin, ei kai siinä muuta muutosta ole, aivan kuten Jenkeistä kun tilaa.....

    Sielu ja sielu, siitä kai ne rikkaat siis puhuu tutkimuksessa ja naureskelee köyhille, näin olen kuullut

  29. #4619
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    186
    ^^^ On. Minusta laadukkaan oloinen, joskin muotoilultaan simppeli runko (kuten yllä oli puhetta, saman suunnittelijan ja mitoiltaan hyvin pitkälti sama kuin Reilly Gradient). Pyörä painaa tukevasti pinnoitetuilla Stan's Grail -kiekoilla ja pahemmin keventelemättä ajokunnossa 9.25 kg (koko L, SRAM Force 1x11). En ole vielä kokeillut, mutta näyttäisi vahvasti että talveksi pyörään mahtuu Ice Spikerit aika helposti, 650b-kiekoille.

    Planet X:n huonoina puolina on tälläkin foorumilla mainittu huono asiakaspalvelu ja "Planet X -laatu". Olen vähän eri mieltä näistä. Minusta näyttää toistaiseksi, että hinta-laatu -suhde on hyvä juuri siksi, että asiakaspalvelu on tosiaan aika virtaviivaistettua (= älä odota kivijalan palvelutasoa, jos et halua maksaa siitä) ja että markkinointi on aika itse tehtyä (= älä odota brändinrakennusta pyöräilymediassa, jos et halua maksaa siitä).

    Oma tilaukseni sattui edellisen Brexit-kriisiytymisen aikaan. Kun kyselin aikataulua, toimitus luvattiin ajoissa ennen deadlinea ja lupaus piti reilusti.

    Sieluista olen suunnilleen samaa mieltä kuin stenu.

  30. #4620
    Liittynyt
    07/2015
    Viestit
    43
    Kiitos sielukkaista kommenteista. Itse tykästyin tuohon klassiseen runkoon ja jos se on vielä hyvä ajaa kuten penyeachin kommenteista voi ehkä päätellä, niin tässähän voisi olla seuraava pyörä hiekkateille. Kun chatin kautta tiedustelin M-koon saatavuutta, niin asiakaspalveluhenkilö kertoi milloin runkoa saapuu ja siihen kuulemma pitää vielä muutama päivä laittaa lisää jotta ''kaverit alakerrassa'' ehtivät koota pyörän. Eli ei siis kovin iso tehdas taida olla kyseessä.

    Tilaus täytyy vain tehdä ajoissa koska riskinä on joutua maksamaan +14% tullia ja tästä kokonaishinnasta laskettu 24% alvi ja sitten väännetään kuka hyvittää jo kerran maksetun alvin. Tämä siis puhdasta spekulaatiota koska emme tiedä minkälainen brexit toteutuu (sopimuksella vai ilman sopimusta) vai toteutuuko brexit ollenkaan.

    Tästä pyörästä on ärsyttävän vähän testejä. Saattaa johtua tuosta ''brändinrakennuksen'' keveydestä.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •