ElectrobikeFillariGiantHepha
Sivu 294 / 373 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 194 244 284 292 293 294 295 296 304 344 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 8.791 - 8.820 / 11177

Aihe: Pyöräsi kuva Vol III

  1. #8791
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Töyrynummi
    Viestit
    4.234
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    Edit. Ei se kovin kestävätkään ollut, kun ei kestänyt auton katolla parkkihalliin ajoa
    Ai pentele. Sun täytyy hommata täysjousto!
    10k-kerhon jäsen

  2. #8792
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    Viittiiköhän tänne enää täysin amatööri laittaa kuvia?

    Time Alpe d' Huez Ulteam.









    Ulteam mallia valmistettiin viime vuonna 50 kpl lähinnä lehdistölle ynm. sen jälkeen, kun Rossignol osti Timen. 2020 AdH mallit tehdäänkin jo sit Slovakiassa eikä perinteisesti Ranskassa.

    Haarukassa molemmin puolin "vastaheiluri", jonka pitäisi markkinointipuheiden perusteella vaimentaa 30% tiestä syntyvää kevyttää tärinää. Paha ottaa kantaa paljonko se oikeasti auttaa, mutta omasta kokemuksesta 25mm renkailla meno tuntuu yllättävän pehmeältä vaikka asfaltti olisi karkeaa. Ei kaupallisessa arvostelussakin verrattiin 25mm renkaiden tuntumaa, kuin ajaisi 28mm. Kuitenkin keventäjän painajainen, sillä tämä tämä AKTIV-haarukka painaa pelkästään 550g ja ilman tätä vaimennusta 300g. Rumaksikin tuota haarukkaa haukuttu muilla foorumeilla, mutta livenä tuo näyttää mielestäni ihan hyvältä ja varsinkin ilman maaleja.


    (lainattu netistä)

    RTM (Resin Transfer Molding) on Timen valmistusmenetelmä, missä kuidusta punotaan sukkia (mukana voi olla vectrania ja kevlaria tapauskohtaisesti), jotka lähes kuin ommellaan vahamuotin päälle. Lopulta vahamuotti kuidun kera varsinaisen muotin sisään ja sisään puristetaan paineella epoksia. Ylimääräiset epoksit tulee ulos toisesta päästä tuoden mukanaan kaiken ilman ja lopulta vahamuotti sulatetaan. Tulos lähes virheetön yhtenäinen kuiturakenne mikä näyttää siistiltä ulkoa ja sisältä ja periaatteessa jokainen kuitusäe pitäisi olla uitettu epoksissa.

    Osat otettu lähinnä aikaisemmasta pyörästä. Paino 6610g mikä ihan ok ottaen huomioon 800g runko ja 550g haarukka. Kyseessä kuitenkin puhdas mäkipyörä niin suunniteltu olemaan notkumatta alla niin ei ihan kaikkia grammoja viilattu.

    Tälläinen epämuodikas ei-aeropyörä ja ilman madallettuja seatstaytä.

  3. #8793
    En ole ollut ranskalaisten pyörien fani, mutta (ehkä) tyylikkään esillepanon (kammet ja venttiilit/kiekot oikein) ansiosta miellyttävä ja hyvännäköinen kokonaisuus!

  4. #8794
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Töyrynummi
    Viestit
    4.234
    Minusta tuo AdZ on JohannesP:n kuvissa paremman näköinen kuin Cyclist-lehden jutussa. Kiekotkin mäkinäkökulmasta oikein buenot. 6,6 kg (tai ylipäätään mikään kutosella alkava) tulee olemaan mun elämässä saavuttamaton fillaripaino.
    10k-kerhon jäsen

  5. #8795
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kuhan Katso viesti
    En ole ollut ranskalaisten pyörien fani, mutta (ehkä) tyylikkään esillepanon (kammet ja venttiilit/kiekot oikein) ansiosta miellyttävä ja hyvännäköinen kokonaisuus!
    En ole itsekkään varsinkaan LOOKin (uusi tuotanto ok) tai Lapierren fani, mutta Time on ollut ranskalaisista poikkeus. Onhan Timelläkin kieltämättä erikoisia ratkasuja, kuten integroitu ohjainlaakeri, satulatolpan kiinnitys kahdella mutterilla ja koko AKTIV fork viritys, mutta nämä menee itselläni hyvän maun rajoissa. Muutenkin harvinaisemmat merkit kiinnostaa. Harmi vaan, että uusissa Timeissä lukee "Made in Slovakia" eikä "Timesport France" mikä ollut olennainen myyntivaltti.

    En tiedä onko näihin Ulteam malleihin laitettu kaikista parasta viimeistelyä lehdistöä ajatellen, mutta minkäänlaista epätäydellisyyttä maalauksessa tai kuidussa en ole huomannut. Vielä täytyisi löytää Timen oma kuitustemmi, mutta ei viitsi täyttä 395€ ovh maksaa. Sillä saisi täysin slämmätyn stemmin ja ajoasennonkin täydelliseksi.

    Esillepanoa ei paljon tullut mietittyä ja näkyy et vähän sinne päin. Äkkiä parkkiksella kuvat sillä välin, kun ohikulkijat ihmettelee.
    JohannesP muokkasi tätä : 21.08.2019 at 06.29

  6. #8796
    Nätti Time!. Itselläni makaisi tuolla varaston perukoilla alelaarista bongattu Time Scylon -runko. Suunnittelin kasaavani sen vasta ensi kesäksi, mutta tuo Alpe on niin hieno, että tekis mieli aloittaa kasaus heti huomenna.

  7. #8797

    Räpsäisin minäkin kuvan kun kerrankin muistin. Pakollinen välikahvipaikka tällä reitillä. Pirkanmaalla ajelevat varmaan tietävät paikan.

  8. #8798
    Liittynyt
    07/2019
    Viestit
    215
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ikispessu Katso viesti
    Räpsäisin minäkin kuvan kun kerrankin muistin. Pakollinen välikahvipaikka tällä reitillä. Pirkanmaalla ajelevat varmaan tietävät paikan.
    Mää jo aattelin et nyt se oranki tuli näytille

    Mut siisti spessu, vaikka enemmän maastoon päin itse olen

  9. #8799
    Liittynyt
    01/2017
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    286
    Laitetaan näytille kuva testistä Bad habbit 3,8" leveillä Hodageilla. Pari milliä tilaa puolellaan on ehkä kuitenkin liian vähän

  10. #8800
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Mynämäki, Suomen Kabul
    Viestit
    4.941
    ^Paljonko on mittaa Hodagilla tollasella suht kapealla vanteella? Hyvälle näyttää.

    Rengasmarkkinoilla on aukko kun alamittaisten 3" kumien jälkeen tulee 3.8" laihaläskikumit ja mä haluaisin 3.25".

  11. #8801
    Liittynyt
    01/2017
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    286
    87mm tubeleksena 45mm leveällä vanteella

  12. #8802
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Eura
    Viestit
    11.390
    Johanneksella hieno Time. Kovin on harvakseltaan Time fillareita viime vuosina näkynyt, voisi sanoa että alkaa olemaan jo jonkin sortin harvinaisuus.

  13. #8803
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    TRE
    Viestit
    191
    Kävikin kuulkaa niin, että siirsin kuvan tästä fiilistelyketjuun; enemmän sen teemaan sopiva.
    Postaillaan kunnollisia pyöräkuvia sitten myöhemmin!
    Sarpale muokkasi tätä : 22.08.2019 at 15.10 Syy: Havahtuminen
    Ride happy!

  14. #8804
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.105
    Pitkästä aikaa muovikeinutuolista kunnon kuva kun se tuli puhtaana ja "laboratorio-olosuhteissa" kuvattua myynti-ilmoitusta varten.



  15. #8805
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  16. #8806
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    TRE
    Viestit
    191
    Mikäs pulloteline on tuo Spessussa? ^


    Noniin, huono kuva mutta ihana pyörä <3

    Ride happy!

  17. #8807
    Liittynyt
    07/2019
    Viestit
    215
    ^^No nyt saako Suomesta noita Orangen chainstay suojia?

  18. #8808
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sarpale Katso viesti
    Mikäs pulloteline on tuo Spessussa? ^


    Noniin, huono kuva mutta ihana pyörä <3
    Spessun oma. Vasenkätinen.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  19. #8809
    Liittynyt
    07/2002
    Viestit
    2.345
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sarpale Katso viesti
    Mikäs pulloteline on tuo Spessussa? ^
    Veikkaan tätä:

    https://www.specialized.com/fi/en/ze...=227901-155671

    Tuli juuri äskettäin hankittua samanlainen, paitsi oikeakätinen.
    -

  20. #8810

    Kävin etsimässä tuntumaa maastoiluun radanvarsilta ja lumenkaatopaikalta, jossa maasto oli kuin juoksuhiekassa polkisi.

  21. #8811
    Liittynyt
    07/2019
    Viestit
    215
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ikispessu Katso viesti
    Kävin etsimässä tuntumaa maastoiluun radanvarsilta ja lumenkaatopaikalta, jossa maasto oli kuin juoksuhiekassa polkisi.
    Onse Hieno mitä oot tykännyt?

  22. #8812
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti 3001 Katso viesti
    Onse Hieno mitä oot tykännyt?
    oikein toimivalta laitteelta vaikuttaa, mutta vertailukohtani on edellinen täysjoustoni Marin rock springs(1999) jonka myin joskus 2002 pois, joten on tovi vierähtänyt edellisestä (täysjousto)maasturista ja maastoajosta muutenkin.
    Eli kyllä se vähän oudolta maantiepyörään tottuneelle tuntuu koko homma, mutta ajattelin kuitenkin uskaltaa sappeeseen kokeilemaan vielä tällä kaudella.

  23. #8813
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.160
    Niin on täpärin kanssa viimeisen reilun vuoden aikana tottunut hissitolppaan, että täyty työmatkamaasturiinkin hankkia sellainen. Tulee välillä kuitenkin poikettua matkalla poluille ja kallioille ja jyrkissä rullattavissa dropeissa ja kivikoissa tuo on kyllä aika ehdoton. Kun vaihdoin samalla myös tuon painavan Brooksin kokeeksi, uudet gripit ja järeämmät renkaat niin paino nousi varmaan kilon ainakin. 10,5 kg oli kiinteällä tolpalla, kuitupenkillä ja pikkunappulaisilla renkailla.

    kauris muokkasi tätä : 25.08.2019 at 20.34

  24. #8814
    Liittynyt
    06/2013
    Viestit
    175
    Laitetaanpas nyt jokunen kuva toisestakin fillarista. Ukon notkeus on rautakangen luokkaa, joten mikään supersporttinen ei ole ajoasento tuossakaan Plus tuolla setupilla on tullut ajettua vähän pidempää triathlon-siivua, niin joutunut vähän selkää ja niskaa säästelemään.










  25. #8815
    Liittynyt
    05/2019
    Viestit
    4.310
    En halua lähteä korjaamaan kenenkään satulan asentoa jos ajaja itse on siihen tyytyväinen ja kokee että se toimii eli on riittävän mukava ja mahdollistaa tehokkaan ajamisen jne. Mutta minusta näyttäisi että tuo ISM Adamo Prologue on turhan etukenossa. ISM:n ohjeistushan näille "Performance Long" -malleille (jotka ovat päältä "flat") on että ne asennetaan aluksi vaateriin, ei kiskoista vaan siitä satulan päältä katsottuna. Sitten, jos tuntee siihen tarvetta, voi nokkaa *hieman* tiputtaa.



    Muutenhan on niin että musta, oranssi ja valkoinen toimivat *aina*.

    Muutenhan tuomoisessa aerotankopyörässä on harjaantumattoman katsojan kannalta hankalaa se että pitäisi osata kuvitella ajaja kuvaan mukaan. Ilman kuskia aika-ajotikut jotenkin saavat pyörän mittasuhteet näyttämään kummallisilta, vaikka se juuri oikean kokoinen ja täysin oikein säädetty olisikin.


    (Nykyään kai haetaan sellaista ajoasentoa jossa mataluutta saadaan sillä että kyynärvarsia taivutetaan reilusti nin että kyynärpäät ovat lähempänä vartaloa kuin aiemmin jolloin haettiin mataluutta pitemmällä asennolla ja olkavarret saattoivat olla jopa täysin pystysuorassa?)




    PS Lisättäköön vielä että en edes osaa arvata millaisia ajoasentoon liittyviä kysymyksiä voi nousta esille maastopyöräilypuolella, mutta voisin kuvitella että ylä- ja alamäkiin, niissä tarvittavaan ajajan painopisteen ja etu- ja takapyörän painojakauman hallintaan ja voimantuottoon eri tilanteissa ne voisivat liittyä. Meillä tylsästi "aika-ajoasennossa", olipa se oikealla TT-pyörällä UCI;n sääntöjen mukaisella oikealla TT-pyörällä tai niihin tuijottamatta oman kropan mukaiseksi säädetyllä maantiepyörällä otettu, ajavilla ei taida olla samoja syitä poikkeuksellisiin satulakulmiin?
    Firlefanz muokkasi tätä : 29.08.2019 at 06.54

  26. #8816
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.826
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Firlefanz Katso viesti
    En halua lähteä korjaamaan kenenkään satulan asentoa jos ajaja itse on siihen tyytyväinen ja kokee että se toimii eli on riittävän mukava ja mahdollistaa tehokkaan ajamisen jne. Mutta minusta näyttäisi että tuo ISM Adamo Prologue on turhan etukenossa. ISM:n ohjeistushan näille "Performance Long" -malleille (jotka ovat päältä "flat") on että ne asennetaan aluksi vaateriin, ei kiskoista vaan siitä satulan päältä katsottuna. Sitten, jos tuntee siihen tarvetta, voi nokkaa *hieman* tiputtaa.



    Muutenhan on niin että musta, oranssi ja valkoinen toimivat *aina*.

    Muutenhan tuomoisessa aerotankopyörässä on harjaantumattoman katsojan kannalta hankalaa se että pitäisi osata kuvitella ajaja kuvaan mukaan. Ilman kuskia aika-ajotikut jotenkin saavat pyörän mittasuhteet näyttämään kummallisilta, vaikka se juuri oikean kokoinen ja täysin oikein säädetty olisikin.


    (Nykyään kai haetaan sellaista ajoasentoa jossa mataluutta saadaan sillä että kyynärvarsia taivutetaan reilusti nin että kyynärpäät ovat lähempänä vartaloa kuin aiemmin jolloin haettiin mataluutta pitemmällä asennolla ja olkavarret saattoivat olla jjopa täysin pystysuorassa?)
    Hästäk Jaroslav Kulhavý.

  27. #8817
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Ei tota nyt sentään ihan Kulhavyksi voi vielä kutsua, vaikka suunta sama onkin.

    Sorry OT. Nopeennäköinen FELT!


  28. #8818
    Liittynyt
    06/2013
    Viestit
    175
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Firlefanz Katso viesti
    En halua lähteä korjaamaan kenenkään satulan asentoa jos ajaja itse on siihen tyytyväinen ja kokee että se toimii eli on riittävän mukava ja mahdollistaa tehokkaan ajamisen jne. Mutta minusta näyttäisi että tuo ISM Adamo Prologue on turhan etukenossa. ISM:n ohjeistushan näille "Performance Long" -malleille (jotka ovat päältä "flat") on että ne asennetaan aluksi vaateriin, ei kiskoista vaan siitä satulan päältä katsottuna. Sitten, jos tuntee siihen tarvetta, voi nokkaa *hieman* tiputtaa.
    Mitähän asennusohjeita oon aikanaan katellut, kun on semmoinen mielikuva, että kiskot about vaakatasoon ja siitä lähdetään tarvittaessa säätämään Nyt ois tietysti hyvä lähteä kokeilemaan muutoksia, kun ei oo mitään koitoksia tähtäimessä. Sinänsä toi on toiminut aika jees, mutta ehkä nokka vois olla aavistuksen ylempänä, kun toisinaan pientä alas valumisen tunnetta tulee. Samoin mulla on satula melko edessä, jos miettii noita ISM:n suosituksia 5-8cm normaalia satulaa taaempana. Tosin triathlonissa satulat on yleensä aika edessä ja taitaa jäädä vielä taaemmas kuin esim. Carfraella


    Vähän hakuammuntaahan tuo ajoasentohomma on, kun ei koskaan kukaan ole sen kummemmin sitä katsonut.

  29. #8819
    Liittynyt
    11/2014
    Paikkakunta
    Lpr:n kupeessa
    Viestit
    1.627
    Muutama satku nyt testailtu ja sitä sain mitä hain, hyväkulkuinen ja mukava yleispyörä kaikkeen kurvailuun, menee tiet ja polkuset mukavasti. Värilläkään ei niin väliä, kunhan on punainen

  30. #8820
    keväällä alelaarista hankittu Giant Propel josta piti tulla perus lenkkipyörä. PlanetXn alesta siihen asentui kuitenkin tuollainen hypriditanko josta saa suht helposti pultattua aerotangot irti (ja säätövaraakin on ihan kohtuullisesti). Varsin nopeasti lisäsin dura ace vaihtajat aerotangon päihin (joskin vain takavaihtajan osalta on vaijeri kiinni) jne ja nyt tuolla on lähinnä tullut ajeltua erinäköisiä TT lenkkejä.


Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •