ElectrobikeHephaGarminGiant
Sivu 107 / 115 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 7 57 97 105 106 107 108 109 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.181 - 3.210 / 3437

Aihe: Kuka ajoi silloin siellä?

  1. #3181
    F. Kotlerburg Guest
    No sittenhän se on ok ajaa motaria.

  2. #3182
    Liittynyt
    07/2004
    Viestit
    3.479
    Varmaan virolainen.

  3. #3183
    come Cipollini?
    „Quäl dich, du Sau!“ (Udo Böltz)

  4. #3184
    Liittynyt
    05/2019
    Viestit
    4.310
    Onko sillä reppu?

    Ainakin tyylittömät sukat, jotka saavat ajokengätkin näyttämään lenkkareilta.

    Vähän sellainen työmatkatemporeinolta vaikuttava kaveri. Voisi olla joku maakunnan mieskin joka on juuri tulossa pääkaupunkiin osallistuakseen Velotouriin...


    Mistähän lienee Porvoonväylälle ajanut? Jakomäessä taitaa olla lähin liittymä?

    Lahdenväylällä matkaa on jatkettava Kehä I:n liittymään. Eihän silläkään saa ajaa - eikä ajeta - mutta jonnekin siinä kohdin voinee kääntyä?


    Niin tai näin, kovin monta kilometriä ei moottoritien leveällä pientareella varmaankaan päästy nauttimaan - mutta veikkaan ettei Laren nappaama kuva jäänyt ainoaksi!


    Mikä mahtoi olla toimeenpanevana voimana? Optimaalisen reitin tai oikaisun haku? Minäminä-asenne, haluttomuus tunnustaa omia virheitä ja erehdyksiä ja suunnistusvirhe tai eksyminen? Kahvipöytäsuunsoitosta lähtenyt tempausluontoinen kertaveto tai vedonlyönti? Jokin muu (eli sellainen johon mulla henkisesti ja fyysisesti arkana poikana ja kynäniskana ei edes mielikuvitus yletä)?

  5. #3185
    Liittynyt
    03/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.797
    Jos esimerkiksi seuraa navigaattoria niin esimerkiksi Ikealta voi hyvinkin päätyä tuonne, jos on esimerkiksi ulkomaalainen. Näkyykö sillä kenties Velotourin osallistumisnumero?
    Noin muuten moottoriteillä pyöräily on turhaan kategorisesti kielletty. Vaarallisten siltojen, tunneleiden tai muuten poikkeuksellisten kohtien osalta se on toki perusteltua. Siellä on yleensä erinomaiset pientareet ja tasaista.

  6. #3186
    Liittynyt
    02/2000
    Paikkakunta
    HKI
    Viestit
    1.883
    Joku numero sillä oli tolpassa kiinni.

    Lähetetty minun PLK-L01 laitteesta Tapatalkilla

  7. #3187
    Liittynyt
    03/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.797
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lare Katso viesti
    Joku numero sillä oli tolpassa kiinni.

    Lähetetty minun PLK-L01 laitteesta Tapatalkilla
    Sitten aika ja paikka täsmäisivät.

  8. #3188
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.692
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mkpaa Katso viesti
    Noin muuten moottoriteillä pyöräily on turhaan kategorisesti kielletty. Vaarallisten siltojen, tunneleiden tai muuten poikkeuksellisten kohtien osalta se on toki perusteltua. Siellä on yleensä erinomaiset pientareet ja tasaista.
    Siihen kieltoon lienee ihan järkevät perusteet. Jos nyt kävisikin niin, että moottorietien pientareella saisi pyöräillä, niin seuraavaksi olisikin jo sitten päästävä sen moottoritien yli. Motareilla on pääsääntöisesti aika harvassa liittymiä pyöräilijän näkökulmasta, joten kohta joku olisi mustissa vaatteissaan iltapimeällä toikkaroimassa fillarinsa kanssa siellä kaistalla. Tai ajamassa vasenta kaistaa, koska "I do, because I can".

  9. #3189
    Liittynyt
    03/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.797
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Siihen kieltoon lienee ihan järkevät perusteet. Jos nyt kävisikin niin, että moottorietien pientareella saisi pyöräillä, niin seuraavaksi olisikin jo sitten päästävä sen moottoritien yli. Motareilla on pääsääntöisesti aika harvassa liittymiä pyöräilijän näkökulmasta, joten kohta joku olisi mustissa vaatteissaan iltapimeällä toikkaroimassa fillarinsa kanssa siellä kaistalla. Tai ajamassa vasenta kaistaa, koska "I do, because I can".
    Miten sen nyt ottaa. Kategorinen kielto on silti hölmö. Minulla on kohtalaisen paljon moottoritiellä pyöräilystä ja paljon enemmän muilla teillä pyöräilystä. Moottoritiet ovat pääsääntöisesti erittäin hyviä pyöräilyyn. Osuudet joilla on noita mainitsemiani kapeita siltoja tai tunneleita on ihan perusteltua erikseen kieltää pyöräilyltä, mutta moottoriteitä sinänsä ei. Jos joku haluaa mennä sinne rikkomaan sääntöjä niin se onnistuu jo nyt.

  10. #3190
    ^Onhan siellä moottoritiellä leveät pientareet, mutta jos siellä pyöräilevastä ajaa rekka satasta ohi niin voi olla että kaveri löytää itsensä pöpeliköstä, tai sitten joku muu löytää.

  11. #3191
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Zaliv oblast
    Viestit
    582
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Luumunen Katso viesti
    ^Onhan siellä moottoritiellä leveät pientareet, mutta jos siellä pyöräilevastä ajaa rekka satasta ohi niin voi olla että kaveri löytää itsensä pöpeliköstä, tai sitten joku muu löytää.
    Noinhan pitäisi sitten käydä jo nyt maantiellä, kun tilaa on vähemmän.
    No rain - no gain.

  12. #3192
    Liittynyt
    03/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.797
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti telipyörä Katso viesti
    Noinhan pitäisi sitten käydä jo nyt maantiellä, kun tilaa on vähemmän.
    Niin turvallisempaa siellä motarilla on noissa tilanteissa ja erityisen turvallista siellä on noin 60 % vuorokaudesta.

  13. #3193
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    411
    Miten siellä moottoritiellä pyöräilijä esimerkiksi tässä kuvan tapauksessa jatkaisi suoraan Helsinkiä kohti moottoritien laidassa, eikä kääntyisi Kehä I:n rampissa pois? Ihan turvallisesti pääsee sen Kehä I:n rampin ohi, niinkö?
    Canyon Ultimate 7,9 k / GT Grade 25,1 k / Cannondale Quick 4,0 k / Ridley X-Fire 48 k (Myydyt: 44 k)

  14. #3194
    Liittynyt
    03/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.797
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ArtoR Katso viesti
    Miten siellä moottoritiellä pyöräilijä esimerkiksi tässä kuvan tapauksessa jatkaisi suoraan Helsinkiä kohti moottoritien laidassa, eikä kääntyisi Kehä I:n rampissa pois? Ihan turvallisesti pääsee sen Kehä I:n rampin ohi, niinkö?
    Pois mihin suuntaan? Suoraan ajaminen liittymissä tehdään ryhmittymällä oikealle kaistalle ja väistämällä muuta liikennettä. Muuten ajetaan kuten yleensäkin.

  15. #3195
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.165
    Tai kohdassa, josta rampilta tulijat jonossa kiihdyttävät nopeutensa liikennevirran mukaiseksi. Sitten siellä onkin joku wannabepyöräilijä ajamassa 28 km/h. Joku ruuvi täytyy puuttua kokonaan, jos tuollaiseen paikkaan tarkoituksella haluaa mennä.

  16. #3196
    Liittynyt
    03/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.797
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mohkku Katso viesti
    Tai kohdassa, josta rampilta tulijat jonossa kiihdyttävät nopeutensa liikennevirran mukaiseksi. Sitten siellä onkin joku wannabepyöräilijä ajamassa 28 km/h. Joku ruuvi täytyy puuttua kokonaan, jos tuollaiseen paikkaan tarkoituksella haluaa mennä.
    Niissä on aina hyvä näkyvyys. Ei niissä ole mitään ongelmaa pyöräillessä. Ajoin olosuhteiltaan vastaavaa tietä Istanbulin kentältä D020:aa länteen ja Sofian ohitustien viime kuussa.

  17. #3197
    Barracuda Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mkpaa Katso viesti
    Niissä on aina hyvä näkyvyys. Ei niissä ole mitään ongelmaa pyöräillessä. Ajoin olosuhteiltaan vastaavaa tietä Istanbulin kentältä D020:aa länteen ja Sofian ohitustien viime kuussa.
    Turkki onkin tosiaan hyvä ottaa esimerkiksi liikenneturvallisuudessa

  18. #3198
    Liittynyt
    03/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.797
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Barracuda Katso viesti
    Turkki onkin tosiaan hyvä ottaa esimerkiksi liikenneturvallisuudessa
    Se on hyvä maa pyöräillä. Tuo kyseinen tie on vieläpä melko ylimitoitettu verrattuna Suomen motareihin.

  19. #3199
    Barracuda Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mkpaa Katso viesti
    Se on hyvä maa pyöräillä. Tuo kyseinen tie on vieläpä melko ylimitoitettu verrattuna Suomen motareihin.
    Varmaan. Liikenteessä ei menehdy kuin reilu tuplat suhteessa asukaslukuun vrt kotimaa. Jollain toisella mittarilla hyvä varmaan sitten joo.

  20. #3200
    Liittynyt
    03/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.797
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Barracuda Katso viesti
    Varmaan. Liikenteessä ei menehdy kuin reilu tuplat suhteessa asukaslukuun vrt kotimaa. Jollain toisella mittarilla hyvä varmaan sitten joo.
    Hyvä sillä tavalla, että kaikki ovat tottuneet muuhun liikenteeseen ja antamaan tilaa muille. Siellä on moninkertainen määrä ihmisiä huomattavasti Suomea puutteellisemmassa infrassa (ja sekalaisella kalustolla) eikä tuo koko maan onnettomuusmäärä sinänsä liity mainittuun isojen teiden turvallisuuteen. Viittaan lähinnä siihen, että koska kyseiset tiet on useimmissa länsimaissa kielletty pyöräilyltä niin harvalla täällä asiaa pohtivalla on käytännön kokemusta sellaisilla pyöräilystä. Se on varsin turvallista (omassa tiedossa ei ole sellaisilla pyöräilijöille sattuneita onnettomuuksia) ja mukavaa.
    Vaikka pyöräily nykyisillä moottoriteillä turvallisilta osiltaan sallittaisiin niin se tuskin toisi sinne merkittävää määrää pyöräilijöitä, koska kyseiset pätkät osuvat melko harvojen reitille.

  21. #3201
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.692
    ^Ja suhteessa automäärään lähes kymmenenkertainen... et joo, Turkista mallia.

    En kyllä rehellisesti näe mitään perustetta miksi pyöräilijät pitäisi päästää moottoritielle. Vaikka onkin leveät pientareet.

  22. #3202
    Barracuda Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mkpaa Katso viesti
    Hyvä sillä tavalla, että kaikki ovat tottuneet muuhun liikenteeseen ja antamaan tilaa muille. Siellä on moninkertainen määrä ihmisiä huomattavasti Suomea puutteellisemmassa infrassa (ja sekalaisella kalustolla) eikä tuo koko maan onnettomuusmäärä sinänsä liity mainittuun isojen teiden turvallisuuteen. Viittaan lähinnä siihen, että koska kyseiset tiet on useimmissa länsimaissa kielletty pyöräilyltä niin harvalla täällä asiaa pohtivalla on käytännön kokemusta sellaisilla pyöräilystä. Se on varsin turvallista (omassa tiedossa ei ole sellaisilla pyöräilijöille sattuneita onnettomuuksia) ja mukavaa.
    Vaikka pyöräily nykyisillä moottoriteillä turvallisilta osiltaan sallittaisiin niin se tuskin toisi sinne merkittävää määrää pyöräilijöitä, koska kyseiset pätkät osuvat melko harvojen reitille.
    Joo, tässähän on sellainen pohjoiseurooppalainen common sense että 100 kg painava ja 30 kulkeva fillari ei ole parhaimmillaan 120 kulkevan muun liikenteen seassa. Etenkään liittymissä. Mutta Turkissa on erilainen common sense. Omasta puolestani voidaan hyvin pysyä tässä meidän tylsässä ja sääntöpainotteisessa jne. etenkin tässä asiassa.

    Suomeksi, en haluaisi pyöriä tuonne motarille sekaan vaikka nyt lahdentien ja kehäykkösen liittymään.
    Eikä moni muukaan vaikka se suoralla voisi jossakin mielessä ollakin ok.

  23. #3203
    Liittynyt
    03/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.797
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Barracuda Katso viesti
    Joo, tässähän on sellainen pohjoiseurooppalainen common sense että 100 kg painava ja 30 kulkeva fillari ei ole parhaimmillaan 120 kulkevan muun liikenteen seassa. Etenkään liittymissä. Mutta Turkissa on erilainen common sense. Omasta puolestani voidaan hyvin pysyä tässä meidän tylsässä ja sääntöpainotteisessa jne. etenkin tässä asiassa.

    Suomeksi, en haluaisi pyöriä tuonne motarille sekaan vaikka nyt lahdentien ja kehäykkösen liittymään.
    Eikä moni muukaan vaikka se suoralla voisi jossakin mielessä ollakin ok.
    No itse jättäisin sen ensisijaisesti pyöräilijän arvioitavaiksi, koska kyseiset tiet ovat suurimman osan päivästä tyhjillään, suoria, tasaisia ja turvallisia. Eipä se toisaalta ole lobbauksen prioteeteissa kovin korkealla.

  24. #3204
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.332
    Huvittavaa, että kaverit, jotka kuulostavat kuin olisivat koskaan ajaneet Vihdintietä isommalla tiellä alkavat kommentoida turvaseikoista kaverille, jolla on jokseenkin enemmän kilometrejä pyörällä Suomea erilaisemmissa ympäristöissä kuin useimmilla edes autolla.

    a) Rekka ohi 120 km/h linssissä ei hetkauta konkreettisesti sen enempää kuin 100 km/h tai edes 80 km/h.
    b) Monestiko olet nähnyt kenenkään ajavan pientareella moottoritiellä versus normaali maantie?
    c) Moottoritiellä pientareet ovat monesti yhtä leveät kuin normaalin maantien ajokaista.
    d) Liittymissä ei ole pakko ajaa liittymän erottavan katkoviivan tuntumassa vaan piennarta niin kauan kunnes tulee kohdalle jossa liittymän voi ylittää kohtisuoraan lyhintä tietä.
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

  25. #3205
    Barracuda Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fuuga Katso viesti
    Huvittavaa, että kaverit, jotka kuulostavat kuin olisivat koskaan ajaneet Vihdintietä isommalla tiellä alkavat kommentoida turvaseikoista kaverille, jolla on jokseenkin enemmän kilometrejä pyörällä Suomea erilaisemmissa ympäristöissä kuin useimmilla edes autolla.

    a) Rekka ohi 120 km/h linssissä ei hetkauta konkreettisesti sen enempää kuin 100 km/h tai edes 80 km/h.
    b) Monestiko olet nähnyt kenenkään ajavan pientareella moottoritiellä versus normaali maantie?
    c) Moottoritiellä pientareet ovat monesti yhtä leveät kuin normaalin maantien ajokaista.
    d) Liittymissä ei ole pakko ajaa liittymän erottavan katkoviivan tuntumassa vaan piennarta niin kauan kunnes tulee kohdalle jossa liittymän voi ylittää kohtisuoraan lyhintä tietä.
    Hienoa että huvittaa.
    Totean tässä kuitenkin disclaimerina ajaneeni erilaisilla kulkuneuvoilla moottoritiellä sen verran että varaan oikeuden kommentoida oli siitä sitten mitä mieltä tahansa ja huvitti sitten tai ei

    Sinänsä aitoa rispektiä mkpaan kilometreille, itse en tosiaan missään tapauksessa pystyis samaan.

  26. #3206
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.332
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Barracuda Katso viesti
    Hienoa että huvittaa.
    Totean tässä kuitenkin disclaimerina ajaneeni erilaisilla kulkuneuvoilla moottoritiellä sen verran että varaan oikeuden kommentoida oli siitä sitten mitä mieltä tahansa ja huvitti sitten tai ei
    Oikeus on kommentoida ei siinä mitään. Vielä huvittavammaksi vain homman tekee se, että lainaus on rutkasti pitempi kuin viestisi. Mutta itse aiheeseen...

    Minäkin olen ajanut monenlaisilla ajoneuvoilla moottoritiellä, Rovaniemellä (olisiko ollut vain moottoriliikennetie kuitenkin) ihan polkupyörällä enkä ole koskaan kokenut olevani vaaraksi pientareellakulkijalle. Kerran jopa kävelin pari sataa metriä moottoritiellä viemässä varoituskolmiota, enkä pelännyt lähellekään niin paljon kuin mökkitiellä kävellessäni. En edes huojunut rekkojen pyyhältäessä ohi. Kävelyn nostattama hiki kyllä kuivui hiuksista hyvin.

    Suomessa on konsensus ajatella, että viranomainen on yksilöä koskevissa ratkaisuissa ehdottomasti viisaampi kuin kenties yksilö itse. Tämä tulee erityisesti esiin turvallisuutta koskevissa asioissa. Kun mukaan vielä otetaan nykyajan yltiöturvallisuutta korostava asenne, päästäänkin pikkuhiljaa Aldous Huxleyn mailmaan.

    --
    Ei kurjuutta kummempaa
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

  27. #3207
    Liittynyt
    03/2012
    Viestit
    354
    Noin muuten moottoriteillä pyöräily on turhaan kategorisesti kielletty. Vaarallisten siltojen, tunneleiden tai muuten poikkeuksellisten kohtien osalta se on toki perusteltua. Siellä on yleensä erinomaiset pientareet ja tasaista.
    Joo, ihan hyvin sinne moottoritien pientareelle mahtuu polkupyöräilijät, mopoilijat ja jalankulkijatkin. Hyvä leveä piennar mikä nykyisellään on täysin hyötykäyttämätön.
    Helkama Kulkuri 5
    Tunturi RX500
    Kona Dew Deluxe
    Ridley X-Ride
    Focus Cayo evo Di2

  28. #3208
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.692
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fuuga Katso viesti
    Huvittavaa, että kaverit, jotka kuulostavat kuin olisivat koskaan ajaneet Vihdintietä isommalla tiellä alkavat kommentoida turvaseikoista kaverille, jolla on jokseenkin enemmän kilometrejä pyörällä Suomea erilaisemmissa ympäristöissä kuin useimmilla edes autolla.
    Polkupyörällä paljon tai vaikka vielä enemmän ajaminen ei tee kenestäkään kaikkien alojen erityisasiantuntijaa. Samalla tavallahan miljoona kilometriä rekalla ajanut voisi olla sitä mieltä, että tukkirekalla kelvillä ajaminen olisi aivan turvallista, jos vain kantavuus riittää.

  29. #3209
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Järvenpää
    Viestit
    630
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Luumunen Katso viesti
    ^Onhan siellä moottoritiellä leveät pientareet, mutta jos siellä pyöräilevastä ajaa rekka satasta ohi niin voi olla että kaveri löytää itsensä pöpeliköstä, tai sitten joku muu löytää.
    Ajelin jokunen vuosi sitten Suomessa vitostietä. Ei ollut moottoritietä siltä kohdin, joten ihan oikea paikka pyöräillä. Ei ehkä ihan miellyttävin melun takia, mutta riittävän leveät pientareet. Parempi siellä on ajaa kuin runsasliikenteisellä 80 km/h tiellä ilman pientareita.
    Tommi Vainikainen, fietser & wielrenner

  30. #3210
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.148
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tvain Katso viesti
    Ajelin jokunen vuosi sitten Suomessa vitostietä. ... riittävän leveät pientareet. Parempi siellä on ajaa kuin runsasliikenteisellä 80 km/h tiellä ilman pientareita.
    Viitostiehän ei ole kaikkialla -edes suurimmilta osin- tuollainen [esimerkki]. 100 km/h eikä pientareita.

    Kerron tämän vain varoituksen sanana niille ketkä nyt innostuivat suunnittelemaan Viitostiereissua.


Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •