^Ihan kaikessa tuo ei pidä paikkaansa. Kannattaa olla myös Suomen hintatasosta tietoinen. Ainakin täällä pk-seudulla, missä on lukuisia pyöräkauppoja, välillä löytää ihan hyviä tarjouksia ja hintoja.
^Ihan kaikessa tuo ei pidä paikkaansa. Kannattaa olla myös Suomen hintatasosta tietoinen. Ainakin täällä pk-seudulla, missä on lukuisia pyöräkauppoja, välillä löytää ihan hyviä tarjouksia ja hintoja.
Onko hintaerossa Saksan ja Suomen välillä kyse maiden erilaisesta ALV:ista?
^ei. Etkö lukenut viestiä #3628?
^En näköjään riittävän tarkkaan. Kiitos.
Tällä kertaa tilasin eturattaan, blackspiren. Todella rujon näköistä koneistusta, kiinasta tulee fiinimpiä ja muut kertoo saaneensa samalta merkiltä priimaa. Noh ainakin ratas toimii ja eiköhän ketju sen hio aikanaan.. palauttaisin jos ei olis akuuttia tarvetta.
Äh tuli tuplana.
Minkä aikaa porukoilla on paketti seisonut yleensä tuolla Basildonissa? Onko ihan normaalia, kun nyt jo 6päivää ollut siellä?
Yleensä seuraavaksi tulee tieto siitä, kun se on jo lajiteltu Suomessa ja jaetaan joko samana, tai seuraavana päivänä.. välissä on pitkä musta aukko..
edit; tämä siis normitilanne, nyt mun oma kiekkopaketti on maannut 15.8. alkaen Suomessa lajittelu keskuksessa, kun eivät osaa päättää mitä paketille tekisivät, mulle tuli vaan ilmoitus; "liian suuri pakettiautomaattiin, toimitetaan postin toimipisteeseen" ..noh, "hauskaa" tästä tekee se, että lähetyksen pienempi osa toimitettiin sinne smartpostiin jo tuolloin 15.8. ja se postin toimipiste on jum***uta samassa rakennuksessa..
Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..
Sanoivatten, että tilaa ennen kuutta illalla, niin lähetämme saman päivän aikana. Kyllä vaan, pakettilappu on tulostettu samana päivänä ja liimattu seinään odottamaan, mutta siinäpä kaikki. Tavarat eivät ole saapuneet edes kuljetusyhtiölle tässä parissa päivässä. Aikamoista perseilyä.
Ite onneksi sain eilen, mutta normaalia pitempään se tuolla Basildonissa viipy
![]()
No näinhän se oli. Bringin seuranta paljastaa, että tänään klo 13.37 tapahtui seuraavaa: "The shipment's measurements/weight have been corrected. The shipment has been forwarded to the recipient.". Seuraavan kerran ostan täältä vain, jos on jotain oikeasti todella halpaa tarjolla.
Bring/Posti -välisessä toimituksessa tuli oman tilaukseni kanssa jostain syystä ylitsepääsemättömiä haasteita. Tilasin oikein priority shipping -optiolla, että paketti lähtisi jo seuraavana päivänä, ennen viikonloppua, matkaan ja osat ehtisivät seuraavan viikon aikana löytää tiensä telakalla olleeseen pyörään. Alkuun homma lähti käyntiin kuin pitikin ja paketti lähti heti tilausta seuraavana päivänä reissuun CRC:lta.
Paketti tuli maahan 2.8. ja kotikaupungin logistiikkakeskukseen 3.8. Postin seurannassa lupailtiin, että jaetaan heti maanantaina 5.8. klo 18 mennessä. Mitään ei kuitenkaan kuulunut ja soittelin 8.8. Bring asiakaspalveluun, että voinko tehdä jotain asian edistämiseksi. Kertoivat, että pyytävät Postia toimittamaan paketin noutopisteelle. Seuraava viikonloppu tuli ja meni, eikä vieläkään kuulunut mitään. Otin seuraavan viikon puolivälissä yhteyttä CRC:iin ja ilmoitin samassa yhteydessä Postille, että paketista ei ole kuulunut mitään.
20.8. näyttäisi paketti löytäneen tiensä Vantaalle ja 22.8. matkalla kohdemaahan... Eli kauppatavara ei ole sentään häveissä - sitä vaan ei pystytty toimittamaan noutopisteelle tai kotiin vaikka olikin reilut pari viikkoa samassa kaupungissa.
Yllättävän vaikeaa on P2P Trakpakin toimittaminen perille asti. Ei jatkoon.
Lähetetty OnePlus 5 -tyyppisestä käkättimestä, joten älä hämmästy jos näet lukihäiriöitä tai asiavihreitä
Joo, ei kai tää mikään erikoistilanne olekaan, vaan toimivat aina samalla tavalla. Samaan aikaan tänään tuli siis ilmoitus, että kamat ovat vihdoin Bringin hallussa.
Eli viime tiistaina CRC lupasi, että paketti lähetetään viimeistään keskiviikkona. Juuri ja juuri ennen brittien keskiviikon loppumista tuli ilmoitus lähetyksen rekisteröinnistä. Bringin sivulla luki tällöin erikseen, että paketti ei ole heillä. Kesti siis aika paljon luvattua kauemmin. Ja ihan täysin CRC:n takia. Ai niin, typeryyksissäni otin vielä sen parin euron seurantakoodillisen ja "nopeamman" toimituksen. Qsetusta koko homma.
Tilasin CRCstä Sramin takavaihtajan.
Tuotelaatukko oli aukaistu ja huonosti teipattu kiinni. Avattuani laatikon, näki että laatikko oli ollut reilusti käytössä.
Vaihtaja oli puhdas, mutta vaihtajan kiinnitys pultin kierteet oli ryssitty eikä asennus näin ollen ollut mahdollista ilman toimenpiteitä.
Reklamoin heti kuvien kanssa.
Vastaus oli, palauta tuote tai vaihtoehtona pidä se ja saat 15eur kupongin.
Piti lähteä tps2019 seuraavana päivänä joten viilasin kierteet kuntoon ja arvelin nyt jatkavani keskustelua CRCn kanssa kohtuullisemmasta hyvityksestä. Kyseessä kuitenkin rikkinäinen B-osa.
Lähetetty minun BLA-L29 laitteesta Tapatalkilla
https://www.chainreactioncycles.com/.../rp-prod106851
Tämän laukun tilasin CRC.ltä ja prosessissa on ollut paljon ongelmia. Ensinnäkin mitat jotka ilmoittavat nettisivuilla eivät pidä paikkansa. Toiseekseen mainitaan että sopii 29.lle. Minulla on aiemmin täysin sama heiltä vuonna 2012 tilattu laukku, mutta tilasin nyt uuden kun nykyinen 29 ei mahdu siihen. Kun tämä uusi laukku tuli, näin että kyseessä on täysin sama ja saman kokoinen laukku kuin entinenkin, ainoastaan eri värinen. Laukun oikeat ulkomitat ovat 1200 x 730 x 200 (ei 1250 x 800 x 220). Pelkkä runko kyllä menisi tiukasti laukkuun, mutta ei pyörien kanssa, eikä pyörät mahdu edes pusseihinsa.
Koska laukun mitat oli kerrottu väärin nettisivuilla ja väitetty että sopisi 29.lle, aloin tiedustelemaan palautusta. Minkä kuriirin kautta voisin palauttaa ja mihin osoitteeseen. Lisäksi ilmoitin etten halua maksaa palautusta koska kusettivat kotisivuillaan. Palautukset CRC.llä hoitaa Rebound niminen yhtiö jonne CRC.tä ohjattiin. Reboundilta sain viestin etteivät hoida enää näitä ja olisin yhteydessä CRC.hen. Nyt olen keskustellut heidän chatti-robotin kanssa sekä sähköpostilla pariin otteeseen kahden kuukauden ajan. Vastailevat viikon viiveellä, jos vastaavat, tai osa vastauksista copy-paste ohjeita heidän sivuiltaan. Asenne on ollut se, että ovat syyllistäneet minua, mm. pyytäneet pariin otteeseen kuvia joilla voisin todistaa heidän väittämät mitat vääriksi. Näin olen tehnytkin. Lisäksi lähetin kuvan jossa vanha ja uusi laukku rinnakkain ja kuvan josta näkee että pyörät eivät mene pusseihin. Siitä tuli viestinä että ovat pahoillaan jos haluan reklamoida etten ole tyytyväinen designiin. Vastasin että siitä ei ole kyse, vaan siitä että ovat antaneet väärää tietoa laukun mitoista ja johon ostopäätökseni perustui. Tuo laukku on kyllä OK budjettilaukku mutta sopii vain 26.lle.
En tiedä miten asia jälleen etenee, ei ole kuulunut viikkoon mitään. Kaikenlaista fillariosaa ym. tavaraa tullut tilattua netistä, harvemmin palautettua. Tällaista vedätystä en ole kyllä koskaan nähnyt tai kuullut. Asiakkaan syyllistämistä ja ettei myönnetä omaa virhettä sekä väsyttämistä epämääräisen pitkällä palautusprosessilla. Tähän on mennyt aikaa nyt useita tunteja. Varmaa on se, että Chain Reaction Cycles nettikaupasta en osta enää mitään. Kannattaa myös huomata että brittiläisillä fillarikaupoilla on lähetyskulut 0 € (kun tietyn arvoinen tilaus), mutta palautukset on maksullisia. Saksalaisilla puolestaan on postikulut, mutta palautukset maksuttomia. Lisäksi heille ei tarvitse perustella mitenkään palautuksen syytä ja muutenkin asia hoituu kätevästi.
Tilaamani takki on matkalla takaisin Chainreactionsille. Laitoin sen palautuksena em. Reboundin kautta, ja se on ollut matkalla nyt kaksi viikkoa. Makaa ilmeisesti jossain häkissä saksassa. Pitäisi melkein pyytää rahat paypalista takaisin.
Paypalilla on tuo palautuspostikulujen hyvitysohjelma, sillä saa muistaakseni kymmenen kertaa palauttaa vuodessa ja jokaisesta saa maks. 30e takaisin. Kiekkopaketti meni muistaakseni vähän tuon summan yli. Voin vain kuvitella että matkalaukun palautus maksaa enemmän.
Kalliimmassa next day toimituksessa meni 7pv. Kerkesin tuotteet jo hankkia muualta kun kiire oli.
Paskaksi on mennyt palvelu ja rahtihommat aikojen saatossa. Tuotteet lähti palautukseen.
Ennen tuolta sai oikeasti 1,5vrk ajassa paketin käteen.
Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously
Jo neljäs lähetys puolentoista vuoden sisään, joka päätyy hakoteille. Tälläkin kertaa kämmäyksen hoiti Posti, joka ei saanut toimitettua saapumisilmoitusta. Trackpackin ja Bringin seurannat näytti lähetyksen olevan noudettavissa, mutta Postin seuranta ei löytänyt koko lähetystä. Vasta maksullinen puhelu paljasti paketin oikean sijainnin, joka olikin toisessa osoitteessa ja sitten saivat aikaiseksi lähettää saapumisilmoituksen.
Yhden kerran oli ongelmia toimittaa saapumisilmoitus, koska ei ollut puhelinnumeroa.
Kaksi muuta kertaaa lähetykset päätyivät paikkakunnan kaupunkikeskuksen postiin vaikka lähetyksessä ja seurantatiedoissa luki selkeästi osoite sekä postinumero.
Jostain kumman syystä Saksasta tulevissa lähetyksissä ei ole koskaan ollut vastaavia ongelmia.
Postista jos tehtäisiin kirja, sitä voisi käyttää maailmanlaajuisesti liikkeenjohdon oppikirjana kunhan kaikki tekisivät asiat toisin kuin kämmärien johtotähdessä on tehty.
Mites tää tammikuun brexit-hässäkkä nyt vaikuttaa? Pitääkö tammikuun jälkeen jo maksaa tullit?
Mites esim. tilaaminen saman nettikaupan Saksan versioista? Tuleeko silloin tulleja? Wigglellä ainakin on saksan sivut, jossa kaikki samat tuotteet käsittääkseni myynnissä kuin briteissä. Onko joku selvillä näistä?
Kolme viikkoa matkasi takki takaisin englantiin. Onneksi suorittivat tavaran tarkastuksen heti, ja kysyivät haluanko vaihtaa vai palautusta. Rahat oli kortilla seuraavana päivänä.
https://www.chainreactioncycles.com/.../rp-prod106851
Mielenkiintoinen tarina tästä tuotteesta jatkuu. Kyse on siitä että laukun mitat ovat pienemmät kuin nettisivuilla mainostetaan, eikä se tosiaan sovi 29.lle. Sain CRC.ltä edelleen Copy-paste vastauksia mm. että hoida asia Reboundin kautta. Se puolestaan herjaa ettei hyväksy tilaustani ja on pyytänyt olemaan yhteydessä CRC.hen. Lopultakin CRC.tä vastasi joku ihminen ja jopa myönsi heidän virheen seuraavasti: "I'm sorry that the information is not correct on our website, I will pass this information onto the revelsnt department. It's our aim to provide a returns service that is totally hassle-free for you. We can arrange the collection free of charge for you".
Seuraavana päivä toinen henkilö kuitenkin kumosi tuon viestin ja ilmoitti että voivat järjestää minulle kyllä palautuksen mutta se maksaa 30 puntaa, kas näin:
"I've reviewed this case and can confirm my colleague's assessment of the images you've provided. We do not accept that there is any issue with the sizing of this product. This bag is too large for return through our standard returns service."
Ja tuolta ensimmäiseltä henkilöltä sain vielä pahoittelut kun oli aiemmin antanut tietoa maksuttomasta palautuksesta.
Olen siis maksanut tuotteesta 53 puntaa ja nyt CRC.n kusetuksen seurauksena pitäisi maksaa heille 30 puntaa palautuksesta. Näin ollen myisin heille laukun 23 punnalla ja jonka voivat myydä täydestä hinnasta eteenpäin.
Tästä tuotteesta on annettu 204 asiakaspalautetta. Pääosin palautteet hyviä ja eihän itse tuotteessa mitään vikaa olekaan. Negatiiviset palautteet ovat pääosin liittyneet siihen että tuotteesta annetut mitat eivät vastaa todellisuutta ja että laukku ei sovi 29.lle. Ihmettelen että vielä tänäänkin heillä on sivuillaan tuota valhellista informaatiota. Onko tarkoitus myydä 26.lle tehtyjen laukkujen varastot näin loppuun.
Suomessa kuriirina toimi DHL.n jakelija kun sain paketin 1,5 kk sitten. Tämä osuus toimi hyvin.
Varmaa on se että Chain Reaction Cyclesiltä en tule enää koskaan tilaamaan mitään tälläisen kusetuksen jälkeen. Olisi tullut myös halvemmaksi hyväksyä vain huijatuksi tuleminen ja heittää laukku roskiin - on tullut käytettyä tähän niin paljon tunteja (mm. kolmeen kertaan purettu, kuvattu ja pakattu sekä pitkiä viestejä). Nyt hoidan asiaa luottokorttiyhtiön kautta. Heidän näkemys oli että minun ei tulisi maksaa palautusta, katsotaan miten käy. CRC.n kanta on nyt selvä.
Mikäli palautus ei onnistu tuonkaan jälkeen, niin myyn laukun 50 eurolla, eli 27 € halvemmalla kuin CRC. Voi tiedustella noin kuukauden päästä.
Ompa täällä huonoja kokemuksia viime aikoina CRC.stä. Vieläkö jollain on homma toiminut?
23.2 tilasin kiekot ja voimansiirto-osia. Kaikkia piti olla varastossa.
Osat on nyt 25.2 lähtien olleet matkalla ja kiekkojen tilanne on vaiheessa, ei vielä lähetetty. Aika ankeaksi on toiminta mannyt...
j
Hyvin on toiminut. Tuli tilattua Wigglestä ja CRC:stä samana päivänä paketit, Wigglen paketti tuli muistaakseni neljässä työpäivässä ja CRC:n paketti kuudessa. Wigglen paketti tuli Suomessa Postin sijaan Matkahuollolla.
Kirjanmerkit