HephaFillariGiantElectrobike
Sivu 21 / 139 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 11 19 20 21 22 23 31 71 121 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 601 - 630 / 4142

Aihe: Paksut GG renkaat

  1. #601
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    823
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Erbis Katso viesti
    Alla nykyisessä GT Gradessa alkuperäiset alexrimit ja continentalin ulkokumit. GT Gradeen pitäisi mennä eteen ja taakse 35mm rengsas ilman ongelmia ja jäädä tilaa lokareille.

    Tarkoitus on ajaa ympärivuotisesti pyörällä. Olisiko minun fiksua tehdä nykyisistä originaalikiekoista talvi/gravel pyörät? Tulee silloin tällöin heitettyä pientä lenkkiä lähi maastopoluilla ja innostaisi enemmänkin lähtemään, jos olisi sopivat kiekot siihen alla. Talven tullen sitten vaihtaa nastat, kun ei enää gravel renkailla pärjää.

    Ja hankkisin sitten erikseen uutena köykäisemmät vanteet 25-28 mm renkaille hyvän kelin työmatka-ajoon ja maantiereissulle. 95% työmatkasta on kuitenkin polkupyöräkaistaa Helsingissä. Viikonloppuisin silloin tällöin teen sitten maantiellä vähän pidempää reissua kotiseudulle.

    Ehdotuksia ja hyviä neuvoja otetaan vastaan kun melko noviisi näissä asioissa vielä olen
    Fiksua tai ei, päädyin itse melko samanlaiseen ratkaisuun. Robustit peruskiekot siirsin sora-/joka alustan käyttöön, niihin renkaiksi 35 mm Continental Speed King CX:t ja rinnalle Huntin kiekot muutaman satasen hintaluokasta ja näihin 28 mm sliksit, tässä tapauksessa Schwalbe One Tubelessit. Ihan toimiva ratkaisu.

  2. #602
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.161
    Vihdoin markkinoilla on Panaracerin Gravelking plus-malleja. Jostain syystä valmistajan nettisivuilta niitä en löytänyt, mutta esim. Foxcompilta ja Bike-Componentsilta löytyy. Pistosuojattu 38-622 ja painoa 360 g kuulostaa hyvältä.

  3. #603
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    F

    Vois olla asiallinen rengas, viitsitkö mitata todellisen leveyden ja minkälevyisellä vanteella?
    G one Speed nyt takana, pari vuorokautta ja yhden kauppareissun on ilmansa pitänyt. Litkutus oli RR411 vanteelle helppo tapaus. 39mm leveä 18c kiekolla.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  4. #604
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.108
    Olisko joku nähnyt noita Gravel King +:ia pk-seudun kioskeissa jo? Voisi nuo sliksit kokeeksi laittaa alle reikäisten Hutsujen tilalle.


  5. #605
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.890
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Olisko joku nähnyt noita Gravel King +:ia pk-seudun kioskeissa jo? Voisi nuo sliksit kokeeksi laittaa alle reikäisten Hutsujen tilalle.
    Ei ole näkynyt, mutta ibikeen laitoin viestiä eilen, että tilaisivat sellaiset minulle työmatkapyörään. Voin ilmoittaa sitten kun ne saan, että tuliko niitä enemmänkin kauppaan.

  6. #606
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.890
    http://ibike.fi/tuote/panaracer-grav...ck-brown-38mm/

    Omani hain tänään ja sanoi tilanneensa myyntiinkin.

  7. #607
    Tänään yritin litkuttaa Panaracer GK SK 38mm rengasta ns vanha malli. Kiekkona on WTB i23, joka oli jo tehtaalla teipattu tubeless käyttöön. Rengas oli noin pari kk ikäinen mutta ei missä tapauksessa löysäksi ajettu. Litkut meni sisään nätisti ja ihan pumpulla nousi rengas vanteelle. Kun painetta oli 3bar, niin otin kiekon käteen ja pyöräytin kerran vaakatasossa, samalla rengas tuli yli vanteelta poksahtaen. Komeasti lähti 100ml litkua lähes jokaiseen suuntaan, joten autotallin siivuoaminen odotti seuraavana.
    Olen litkuttanut n+1 rengasta vuodesta 2012 alkaen ja ensimmäisen kerran osui nyt tuulettimeen kunnolla.
    Mikä meni pieleen ? Onko GK SK vanhassa versiossa reunus kapeampi ? ? Renkaassa on teksti että max paine tubeleksena 4.0 bar joten alle tuon oltiin vielä. WTB TCS kiekot ovat perinteisesti helpot litkuttaa ja pitävät hyvin renkaan paikallaan.
    Ei kai ID 23mm ole liian leveä vannekehä GK SK 38:lle jolloin rengas ei tartu kunnolla ? En muuta selitystä keksi tähän tapaukseen.

  8. #608
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    47
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Olisko joku nähnyt noita Gravel King +:ia pk-seudun kioskeissa jo? Voisi nuo sliksit kokeeksi laittaa alle reikäisten Hutsujen tilalle.
    Fillarifiilari mainosti, että 40-622 löytyy hyllystä.

  9. #609
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    No ei ID 23 ole liika leveä . Itse alan epäillä ettei DT RR411 vanne ole aivan tubeleskelpoinen, nyt kolmas rengas puhalsi paineet ja osan litkuistaan ulos. Onneksi tallilla .
    Toki viesti on jäsen LJL:n mukaan puliukolta jotta sillä varauksella .
    I väntan på ännu dåligare tidet

  10. #610


    „Quäl dich, du Sau!“ (Udo Böltz)

  11. #611
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.890
    Nyt on tubelessoitu nuo uudet gravel king slicks plussaversiot. Muuten kaikki hyvin ja helppoa, mutta noissa sitten melkein kuviottomissa renkaissa oli pyörimis-suunta ja takarengas meni väärin päin. En kyllä jaksa alkaa kääntämään, koska ei tuolla voi montaa wattia olla väliä ja tubelessina asennettu, niin ei vaan jaksa. Noita gravel king sk:ta ajanut muutaman kierroksen ja kun niissäkään ei ole pyörimis-suuntaa merkattu, niin en edes ajatellut että slicksissä versiossa voisi olla. Huomasin vasta kyljen nuolet, kun litkut oli jo sisällä ja kiekot pyörässä kiinni. No tietää sitten ensi kerralla taas miten näitä asennetaan ��

  12. #612
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.108
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sotanorsu666 Katso viesti
    http://ibike.fi/tuote/panaracer-grav...ck-brown-38mm/

    Omani hain tänään ja sanoi tilanneensa myyntiinkin.
    Ostin kyytipoikana muilla asioilla.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sotanorsu666 Katso viesti
    ...noissa sitten melkein kuviottomissa renkaissa oli pyörimis-suunta ...
    Hyvä tietää, eipä tuota olisi ehkä tullut ajatelleeksi.

    Oma rengasparini painoi 359 ja 365 grammaa. Ei paha. Saapa nähdä miten noilla uskaltaa roilottaa.


  13. #613
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.890
    ^ Kävin ajelemassa 75km testilenkin. Asfalttia vain, koska työmatkapyörään nämä ostin ja työmatka kulkee nyt asfalttireittiä, koska kesä ja työmaat. Ei niin yllättävää tietoa varmaan kenellekkään, mutta ovat mukavan tuntuiset ja hyvin rullaavat kumit + helppo tubeless. Sain mitä hain.

  14. #614
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.108
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sotanorsu666 Katso viesti
    ... + helppo tubeless...
    Mulla oli taasen vaikein evö! Kaikki houkuttelutemput tein eikä vain noussut vanteelle. Kumpikaan. Ja mulla on sentään napsautinpumppukin nykyään käytössä. Ja olen sentään tubeless-kingi.

    Saatana.

    Piti kävellä huoltsikalle napsauttamaan. Toiseen piti pitkään antaa ilmaa ennen kun alkoi tapahtua.

    Sen jälkeen eivät meinanneet tiivistyä. Korttelinkierron koeajolla tyhjenivät. Sitten laitoin 4 bar painetta ja ajelin parkkihallissa rundia kunnes pihinät vaimenivat.

    Nyt muutaman tunnin jälkeen en uskalla käydä säätämössä tsekkaamassa tilannetta.

    Kiekkoina DT GR1600, 24mm sisäleveydellä. Hutsun Overidet toimi niillä mainiosti ja helposti.

    EDIT: kävin kuitenkin katsomassa äsken kun jänskätti... ilmat olivat vielä renkaiden sisällä! Ihan mahtava työvoitto!
    JackOja muokkasi tätä : 04.08.2019 at 21.35


  15. #615
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.890
    ^ Joo sori, unohdin mainita olevani kompuramiehiä. Mä en jaksanut pari vuotta sitten enää ajella aina huoltoasemalle autolla napsauttelemaan renkaita vanteelle, joten ajelin kerran motonettiin ja ostin kompuran kotiin. Ei ole kyllä kaduttanut.

  16. #616
    Liittynyt
    01/2012
    Viestit
    231
    Täällä myös samanlainen kokemus uusien gravelking sk plussien 43mm litkutuksesta muutama viikko sitten, olipahan vaikeaa. Pelkällä jalkapumpulla ei toivoakaan, ja napsauttimellakin sai ahertaa hyvän tovin.

  17. #617
    Liittynyt
    04/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.505
    Joko porukoilla alkaa olla kokemusta gravel king slicks plussaversioista soralla?

  18. #618
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.108
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PatilZ Katso viesti
    Joko porukoilla alkaa olla kokemusta gravel king slicks plussaversioista soralla?
    Ei vielä, mutta parin tunnin päästä alkaa olemaan.

    EDIT:

    No jaa... seittemänkymppisen eilen ajelin noilla ja kyllä päällimmäiseksi tunteeksi jäi lievä pettymys. Samaan hengenvetoon on tosin todettava, että paineita taisi olla liikaa (2.8/3.0, kunhan nyt jotain laitoin), eikä painemittari tullut mukaan vaikka se on tapana ollut uusien renkaiden kanssa. Olisi voinut testailla hieman alemmilla. Minulla siis 700/38c kumit ID24 mm vanteilla ja kuski 75 kg.

    Rullaavuus ei ollut mitenkään loistokasta, assualamäissä rullatessa tuntui kuin olisi ollut joku jarru päällä ja jotenkin liikaa kitkaa tms. renkaassa. Vauhti loppui nopeasti. Vertailuna muistelin, että Hutsun Overidet tuntuvat ajossa huomattavasti vauhdikkaammilta ja ehkä jopa Sorakunkku SK:kin, etenkin kuluneena (niinkuin mulla nyt). Soralla rullasi "ihan ok". Kahdeksan segmenttiä sai näköjään uuden PR:n kuiteskin, ettei ihan toivotontakaan se rullaus toisaalta ole

    Soramutkissa eturengas pyrki alta pois helpommin kuin olisin odottanut. Heti ensimmäisessä soramutkassa meinasin ajaa ulos Minähän ajelen setämiesvarovasti enkä kanttaile vauhdikkaasti, mutta tuntui kuin vauhtia olisi mutkiin pitänyt alentaa enemmän kuin tavanomaisesti.

    Tuntuma alustaan oli heikohko. Johtuisiko pistosuojatun kulutuspinnan kovuudesta vai liian kovista paineista. Hutsuilla olen kokenut sellaista mukavaa "sukkasillaan ajelua", jollaisesta tässäkin topicissa on puhuttu. Vähän samanlaista odotin kun rengas on kuitenkin kevyt ja leveä.

    Mutta, kuten todettu, tämä oli ensivaikutelma ja kokeilu jatkukoon. Ensin kaksi napsua paineista pois ja tarvittaessa lisääkin. Jospa sillä korjaantuisi.

    Tarve minulla tälläsissä slickeissä on sellainen, että ykköskumi on Gravel King SK ja vaihtokiekoilla selvästi (ja se vaatii paljon se) rullaavampi vaihtoehto hieman erilaisille lenkeille. Näillä asetuksilla se ei toteudu. Itselleni huomionarvoisena seikkana totean myös yhden Sorakunkun hinnalla saavan kaksi Hutsua ja Hutsut ovat todetusti ihanat.

    Vertailun vuoksi vielä mainittakoon, että tuo 38mm slicksi on mainitulla vanteella 38,1 mm leveä kun nimellisesti samanlevyiset Overidet 39,8mm.

    Voi käydä niin, että torilta löytää kohta vähänajetun rengasparin.
    JackOja muokkasi tätä : 09.08.2019 at 08.54


  19. #619
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Lohja / Pirunnummi
    Viestit
    546
    Moi. Huomenna ekaan gravel-kilpailuun ja pyörä vaihtui lennossa toiseen. Minkälaisilla paineilla kannattaisi lähteä ajamaan? Renkaat 43mm Panaracer gravel king ja ajajan paino miehekäs 120kg. Max paineet renkaaseen 4bar.
    08150

  20. #620
    Liittynyt
    05/2013
    Viestit
    239
    Epäilen että maksimipaineella, suottaa muuten pukata snakebiteä.

  21. #621
    Itsellä Vittorian gravel-nakit, joiden leveys käytännössä 42-43mm. Mulla painoa tuskin alle 95kg aatamin asussa. Painetta laittanen 3 bar kumpaankin päähän. Tuntuma näin pehmeähkö.
    Heitto maksimipaineesta lienee järkevä. Jos olet esim. Fiskarsiin menossa, tietyissä kohdissa sepeli on sen verran raffia että kumit on kovilla.

  22. #622
    Löytyykö keneltäkään kokemuksia WTB:n Venturesta? https://www.wtb.com/products/venture...28317942612045

    Mietin, että löytyisikö tuosta takapäähän Riddlerin tilalle rullaavampi rengas, jossa olisi kuitenkin hiukan vetopitoa hiekalla.

  23. #623
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.108
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    ...kokeilu jatkukoon. Ensin kaksi napsua paineista pois ja tarvittaessa lisääkin. Jospa sillä korjaantuisi.
    ...
    Hjoo, eilisellä (pääasiassa assua) lenkillä paineet 2.3/2.5 ja oli jo paljon paremmat. Mukavuutta alkoi löytyä samoin kuin pitoa eteen. Rullaavuuskin oli jokseenkin parempaa, mutta nimenomaan assulla noissa on jokin hidastava ja sìksi ärsyttävä ominaisuus.


  24. #624
    Liittynyt
    03/2004
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    143
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ilkkaluukkonen Katso viesti
    Löytyykö keneltäkään kokemuksia WTB:n Venturesta? https://www.wtb.com/products/venture...28317942612045

    Mietin, että löytyisikö tuosta takapäähän Riddlerin tilalle rullaavampi rengas, jossa olisi kuitenkin hiukan vetopitoa hiekalla.
    Ei ole vielä. Nyt on alla WTB Byway 47mm ja olen katsellut tuota Venture versiota, saisi hiukan yleiskäyttöisemmän, tuo Byway tuo kutenkin rajoitteita ajamiseen.


    Sent from my iPad using Tapatalk

  25. #625
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.890
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Hjoo, eilisellä (pääasiassa assua) lenkillä paineet 2.3/2.5 ja oli jo paljon paremmat. Mukavuutta alkoi löytyä samoin kuin pitoa eteen. Rullaavuuskin oli jokseenkin parempaa, mutta nimenomaan assulla noissa on jokin hidastava ja sìksi ärsyttävä ominaisuus.
    Itse en kyllä tätä huomannut ekalla lenkillä ja ajoin pelkkää asfalttia. Ennen tuossa työmatkapyörässä oli ensiasennusrenkaina 40mm g-one allroundit ja mielestäni asfaltilla nämä uudet gravel king plussat rullaa ihan yhtä hyvin. Huomenna ensimmäinen työmatka renkailla, joten sittenhän sen näkee onko eroa vai ei. G-onet on hyvät, mutta asfaltilla ajaessa tuo keskikohta on heti kaljuna, joten siksi vaihdoin kuviottomaan kumiin millä voi tarvittaessa ajella sorallakin. Jos contin gp5000 saisi 40mm leveänä tai vittorian voyager hyperiä tubelssversiona, niin jompi kumpi niistä olisi valintani työmatkalle.

  26. #626
    Liittynyt
    04/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.505
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sotanorsu666 Katso viesti
    Jos contin gp5000 saisi 40mm leveänä tai vittorian voyager hyperiä tubelssversiona, niin jompi kumpi niistä olisi valintani työmatkalle.
    Ilmeisesti levein Conti gp5000 TL, 700*32C, painaa kunnioitusta herättävät 380g. 40 milinen olisi varmaan noin 100g painavampi. Voi olla, että jäisi mulla asentamatta.

  27. #627
    Liittynyt
    10/2013
    Viestit
    1.427
    Nyt yhden pidemmän lenkin jälkeen on Bywaysta positiivisia kokemuksia. Tuoreimpana verrokkina on 700c 37mm Riddler. Vetopito tuntuu suunnilleen samalta, mutta leveämmällä renkaalla uskaltaa ajaa huonokuntoisia soratielaskuja huomattavasti huolettomammin. Myös pehmeällä hiekalla kelluu mukavasti. Paineiden kanssa tosin on hieman säätöä, sopivat sorapaineet ovat turhan pienet asfaltille ja toisin päin.

  28. #628
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ilkkaluukkonen Katso viesti
    Löytyykö keneltäkään kokemuksia WTB:n Venturesta? https://www.wtb.com/products/venture...28317942612045

    Mietin, että löytyisikö tuosta takapäähän Riddlerin tilalle rullaavampi rengas, jossa olisi kuitenkin hiukan vetopitoa hiekalla.
    Kokemusta vähän, parinkymmenen tunnin ajon verran. Rullaa asfaltilla leveyteensä (50) nähden hyvin eikä kuitenkaan karkaa heti alta pehmeässä hiekassa. Pito on oikeinkin hyvä karkeammassa löysässä irtosorassa ym. aineksessa, joka ei ole pelkkää juoksuhiekkaa. Ei ole pidon (puutteen) takia tarvinnut yhtään himmailla muualla kuin suoranaisissa hietakohdissa ja irtosoraisetkin nousut on päässyt hyvin ylös.

  29. #629
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Hjoo, eilisellä (pääasiassa assua) lenkillä paineet 2.3/2.5 ja oli jo paljon paremmat. Mukavuutta alkoi löytyä samoin kuin pitoa eteen. Rullaavuuskin oli jokseenkin parempaa, mutta nimenomaan assulla noissa on jokin hidastava ja sìksi ärsyttävä ominaisuus.
    Se on se pistosuojaus poikkeuksetta aina, joka aiheuttaa umpikumimaisen tuntuman. Sama esim. Challengen Gravel Grinderin Open Tubular -versiossa, joka olisi ilman niitten PPS-pistosuojausta erinomainen (sisuri)rengas ajaa. Extra pistosuojauksen vuoksi ei ole ajettavuudeltaan sen kummoisempi kuin saman renkaan puolet halvempi Race-versio.

    Jos haluat oikeasti rullaavan gg-sliksin, niin Compasseja parempia ei ole. Niissä tosin ei sitten ole minkäänmoista pistosuojausta ja kyljet jopa niissä normiversioissa on tubelessrenkaiksi todella ohuet. Eli kestävyyden suhteen joutuu mahdollisesti ottamaan takkiin. Mutta niitten Steilacoom-nappularengaskin rullaa asfaltilla paremmin kuin useimmat sliksit (eikä lennätä rapaa persuuksille märältä asfaltilta samalla tapaa kuin, mitä sliksit tekee). Steilacoomin nappulat on kestäneet mun kilsoilla hyvin yhden kesärengaskauden ajot, joten on mennyt homma vähän siihen, että en enää muilla renkailla ajele muuta kuin krossikisat ja -treenit.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  30. #630
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.062
    Omat kokemukset lyhkäisesti noista GK 38 slikseistä (ei + versio). Painot 324 ja 337g, eli keskiarvopaino gramman yli valmistajan speksin. Leveys 21 ID kehällä 38,6mm 2bar paineella. Ei vielä kokemusta muista gravelkumeista, mutta mielestäni rullaa kuin terävät sakset plaanissa paperilla. Olin hämmästynyt tuosta, kun odotin huomattavasti tahkeampaa menoa. Referenssinä itsellä 25mm Vittoria Corsa tuubi maantieltä.

    Kyyti on mielestäni mukavan pehmeää, kun löysin itselle sopivat paineet. Ja pidon kanssa ei ainakaan kuivalla ole toistaiseksi ole ollut ongelmia. Saapa nähä nyt sitten, kun sadettakin saadaan pitkästä aikaa, jotta kuin lipsuu ja liukastelee.

    Mutta positiiviset vaikutelmat tähän mennessä. Nälkä tosin kasvaa syödessä ja olisi kiva kokeilla 42 Hurricani Ridgeä tai 44 Snoqualmie Passia.
    misopa muokkasi tätä : 12.08.2019 at 14.35

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •