LostInLaplandElectrobikeGiantBikeshop
Sivu 141 / 508 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 41 91 131 139 140 141 142 143 151 191 241 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.201 - 4.230 / 15229

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

  1. #4201
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    444
    ^ Samaa huolimattomuutta oli havaittavissa jo TM:n 8/82 -numeron urheilupyörätestissä. Siinä oli virheellisesti mukaan otettu Pohjanpoika, joka nyt ihan yleistiedon perusteella olisi kuulunut retkipyörävertailuun, painoakin sillä oli 14,4 kg, eikä siinä ollut Shimanon 600 EX -takavaihdettakaan, kuten testin voittaneessa Helkama Kuningaskulkurissa, vaan Sachsin Commander. Kuningaskulkurihan voitti ilmeisesti ihan markkinointisyystä esimerkiksi Motobecanen Sprintin, Bianchi Sprint 80:n ja Tunturi Professionalin. KTM:n Formula S sentään sai myös viisi tähteä Kulkurin tavoin. Mutta vakavissaan, kuka edes olisi siihen aikaan harkinnut Helkamaa tuohon hintaan? Aivan naurettava testi jälleen kerran TM:lta.

    Kaiken lisäksi 8/82:n kansi on aika seksuaalinenkin. Kuvitelkaa nyt vastaava kansi nykypäivään..

    https://www.facebook.com/pyoramiehet...5503126152230/

    Tästäkin testistä jo kohta 40 vuotta:

    https://docplayer.fi/6499772-Uudenai...sta-colum.html

    Eli eläköön TM:n pyörätestit ikuisesti!

  2. #4202
    Liittynyt
    06/2000
    Paikkakunta
    Nurmijärvi Rajamäki
    Viestit
    1.501
    Kiinnostavaa gravel-keskustelua, hermannit

    Yksi säilytyspaikka pumpulle on ehkä tuossa:
    Pyöräily on kivaa!

  3. #4203
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    444
    ^ Itekin säilytän pumppua maastopyörässä ainoastaan. Ei se rengas puhkea ja jos puhkeaa niin talutetaan se kotiin tai soitetaan äiti hakemaan.

  4. #4204
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tommi2 Katso viesti
    Ok, kiitos kummastakin korjauksesta, mutta pointti oli juuri se, ettei Chuten käyttötarkoitusta tiedetty ja sitä verrattiin Heckleriin

    Lähetetty minun NEM-L21 laitteesta Tapatalkilla
    Paitsi ettei verrattu. Käyttötarkoitusta kyllä ihmeteltiin.

    Enkä nyt ole ihan varma siitä, kuinka pitkä kuoleentumisaika yhden jutun yhdellä osiolla on. Mietin sellaistakin, että TM:n nykyjuttuja voisi lukea ilman, että muistellaan 20(!) vuoden takaista mokaa. Vaan kyllähän sitä isossa kirjassakin kerrotaan, miten isien pahat teot jäävät poikien kannettavaksi.

  5. #4205
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Teemu H Katso viesti
    hermannit
    Sekä myöskin kuukerin nellit. Ja keijot. Ja ruotsalaiset h... Mitä näitä nyt onkaan.

    Yksi säilytyspaikka pumpulle on ehkä tuossa
    Juu, ajattelin samaa että monitoimityökalu, varasisuri ja pumppu voisivat mahtua tuollaiseen pussukkaan. Pääsisi samalla eroon satulapussista joka on ulkonäköä myöten lähinnä kiveksestä kotoisin oleva keksintö. Kaiken kaikkiaan todella hyvä juttu tuo vaakaputken lisämountti. Jaksaa kyllä ihmetyttää nuo "soitan vaimolle tai taksin" -jutut, ei ikinä toimisi allekirjoneelle... Pelkkä aamutyömatkalla iskenyt rengasrikko, joka katkaisee matkan lopullisesti, riittää kuseennuttamaan työpäivän, ja pitää olla muillakin reissuilla huoltovarmuus kunnossa. Kokemus on osoittanut että pelkkiin co2-patruunoihin ei voi nojautua.

    Ei se Exploro nyt sitten valmistunut tällä viikolla, vaikka yritystä oli. Takavaihtajan ja jarrut sain pelaamaan loistavasti, mutta etuvaihtajan kanssa ylitsepääsemätöntä ongelmaa. Vein suosiolla Asetoni & Asetoniin, laittavat kuntoon ja samalla R8000 Ultegran etuvaihtajan tuon sysi-revasta olevan 6800 tilalle. Kyllähän se ylpeyden päälle ottaa kun ei itse saanut kuntoon. Rauno Repomiestä siteeratakseni "kun loppui kuuliaisuus, alkoi paskuus"
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  6. #4206
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.420
    Palaan vielä näihin testeihin ja vertailuihin. Kun tuota Marinia olin ostamassa, luin tietysti netin vertailut ja BikeRadar oli testannut ja hyväksi havainnut. Paitsi että satula kuulemma oli luokaton. Se on erikseen mainittu vielä yhteenvedossa ainoana miinuksena. No, nyt muutaman sadan ajetun kilometrin ja jonkun kymmenen tunnin jälkeen en kyllä ymmärrä tuota kommenttia. Satula on ainakin mulla toiminut juuri niin kuin satulan pitää, enkä oikein muuta siltä osaa odottaa.

    Eli noista testaustuloksista kannattaa myös suodattaa suoraan pois subjektiiviset näkemykset jostain satuloista tai kädensijoista. Myös esimerkiksi pyörän "kovuus" tai "pehmeys" riippuu pitkälti myös renkaista. Siis näissä kapearenkaisissa vehkeissä.

  7. #4207
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.420
    ^Tässähän tämä. Mutta kuten sanottu, kyse ei ole ollut vertailusta, eikä Chutea ole verrattu edes virveliin, vaikka Shimanosta puhutaankin.



    Ja mitä tulee noin yleensäkin näiden lehtien puolueellisuuteen tai puolueettomuuteen, niin veikkaan kuitenkin että mikä tahansa laajempilevikkinen printtimedia on pääsääntöisesti vähemmin tarkoitushakuinen viestinnässään kuin keskiverto juutuupikanava tai blogi. Enemmän ehkä menee niin päin, että Canyoniin ollaan yhteydessä ja kysytään että haluatteko mainostaa lehdessämme, kun tuotteenne juuri voitti vertailun. Jos näillä lehdillä olisi joku piiloagenda, niin miksi vuodesta toiseen ne muut - jo valmiiksi häviämään tuomitut - maahantuojat sinne tuotteitaan lähettäisivät muiden pilkattavaksi?

  8. #4208
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.420
    Aletaan olemaan jo sen verran polulta syrjässä, että GG:llä eteneminen tekee tiukkaa. Konan oman luokittelun mukaan -99 Chute oli luokassa "Out of Bounds", joka sijoittui DH:n ja FS XC:n väliin. Samassa OoB-luokassa oli Stinky ja Stinky DeeLux, molemmat täpäreitä. Ehkä Konallakin hieman väkisin väännetty tuo luokitus.

  9. #4209
    Liittynyt
    07/2004
    Viestit
    3.479
    Palautetaan ketju ruotuun. Varsin komia päivä gravel touhuihin tänään. Mun gravel pyöränä toimii vm 2013 Kona Rove, ajalta ennen kuin gravel grinding termiä oli Suomessa lanseerattu.

  10. #4210
    Liittynyt
    10/2013
    Viestit
    125
    Kiistelettekö oikeasti tosissanne täällä KAKSIKYMMENTÄ vuotta vanhasta pyörävertailusta?

    Aletaan olemaan jo aika etäällä varsinaisesta asiasta.

    Asiaan palatakseni voin paljastaa että tilasin juuri Reillyn Gradientin 1x11 Shimanon GRX:ällä. Odottavan aika on pitkä.

  11. #4211
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    20.968
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jami2003 Katso viesti
    ..vm 2013 Kona Rove, ajalta ennen kuin gravel grinding termiä oli Suomessa lanseerattu.
    Kyllä tämä topic on aloittu 2013. No tosin toukokuussa vasta, mutta eräs toinen topic jo helmikuussa ja mainintoja on aiempaakin. Että sikäli.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rosco Katso viesti
    Asiaan palatakseni voin paljastaa että tilasin juuri Reillyn Gradientin 1x11 Shimanon GRX:ällä. Odottavan aika on pitkä.
    Jumaleisson, katsoin joutessani mistä on kyse. Hieno vehje!

    Itselläkin mielessä jos vaihtaisi GRX:ään. Vai odottaisko jotain 12-speed settiä.


  12. #4212
    Liittynyt
    10/2016
    Paikkakunta
    Lempäälä
    Viestit
    94
    Kyllä ollaan välillä aivan saatanan kaukana asiasta. Vasta ensimmäisen GG:n ja ylipäätään droppitankoisen tilanneena olisi kiva lukea ihan asiapitoista juttua.

    Ehdotankin että seuraava joka kokee tarvetta kyseenalaistaa minkä tahansa median testejä voisi perustaa aihetta varten ihan oman ketjun.

  13. #4213
    Liittynyt
    04/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.493
    Tää menee aivan ohi aiheen, mutta laitanpa minäkin lusikan soppaan. Kuluttaja-lehti varmistaa puolueettomuuden vertailuissa sillä, että se ostaa vertailtavat laitteet eikä mainosta. Ilman kaupallista sidonnaisuutta lehti pystyy kirjoittamaan vapaammin myös kriittisiä asioita.

    Päinvastaiset käytännöt vaarantavat aina puolueettoman tarkastelun. Vaikka ei olisikaan piiloagendaa tai tarkoituksenhakuista viestintää, jo tämä kontakti tai muu side vaikuttaa tuotteen arvosteluun jopa tiedostamattomalla tavalla. Se, että vlogissa tai blogissa esitelty tuote on lähempänä tuotteen markkinointia kuin testausta, ei poista niitä ongelmia, joita esim. TM tai Cycling+ -lehtien vertailuissa on tuon kaupallisen kytköksen myötä. Tällaisen kytköksen vaikutusta voidaan vähentää, jos vertailussa käytettävät kriteerit perustuvat jollakin tavalla standardoituihin mittareihin. Polkupyörien kohdalla esim. punnitseminen ja tuulitunnelissa ilmanvastuksen mittaus ovat tällaisia arviointivälineitä.

    TM:n testejä täydentämään lisää yhtä tyhjentäviä testejä:
    https://www.bikeradar.com/advice/buy...-gravel-bikes/
    https://www.cyclingweekly.com/group-...s-guide-187448
    https://road.cc/content/buyers-guide...are-home-lanes

  14. #4214
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.420
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rosco Katso viesti
    Asiaan palatakseni voin paljastaa että tilasin juuri Reillyn Gradientin 1x11 Shimanon GRX:ällä. Odottavan aika on pitkä.
    No nyt voi sanoa että hyvää kannattaa odottaa...

  15. #4215
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.161
    Ot:t aluksi: Mun mielestä reppu on yksiselitteisesti näppärin työmatkalogistiikkaväline. Ortliebin vedenpitävä toimii myös lokarin korvikkeena. Repun alaosa kerää kaikki takarenkaasta ässeiverin yli lentävät skeidat eikä ne päädy paidan tai takin selkään. Perillä repun pohjan nopea huuhtaisu ja sillä selvä.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tommi2 Katso viesti
    On topic: Stenun mainitsema FGGG ja miksei SSGG alkanut kiinnostamaan jo uuden kalustohankinnan edestä, joten kysynkin: Onko kenelläkään kokemuksia Cinelli Tuttosta?
    Kokemuksia ei ole, mutta geometria on melkolailla tyyppiä rata. Brother Cyclesin The Allday on toinen vastaavanlainen ja sen splätterivärinen versio on kiva (IMO).

    Mä olen melkolailla tullut siihen tulokseen, että FGGG pitää saada. Lisäksi hoksasin juuri, että Steamrollerin rungot on nykyään ED-käsiteltyjäkin eli niiden ei pitäisi ihan välittömästi ruostua puhki, vaikka hesasuoloille työmatkailemaan eksyisikin. Keep it simple -tyyppinen ruoska siis eli pyörä, jolle ei juurikaan tarvitsisi tehdä muuta kuin ajaa. Konsepti olis melkolailla selvä ja pitkälti vanhaa kamaa käyttöön saattaen. Originaalikeulan ajattelin korvata varaston Vicious Cyclesin cx-haarukalla, jossa cantitapit. Sillä kulmat vähän loivenee ja keskiö nousee, mikä ei haittaa, kun se on Steamrollerissa fiksiksi aika matalalla. Aavistuksen lyhyt se on mulle runkona varsinkin, kun riserin ajattelin tosiaan laittaa, mutta ehkä sekin kuuluu näissä tracklojutuissa asiaan.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rosco Katso viesti
    Reillyn Gradientin..
    Reilly on hieno! Jossain vaiheessa vähän sillä silmällä katselin, kun geometria vaikutti alustavasti lupaavalta, mutta kiinnostus vähän niinkuin lopahti paksun satulaputken takia (mahdollisesti aiheetta, mutta silti preferoisin mukavuutta maksimoidun tehokkuuden sijaan). Satutko tietämään onko spekseissä ilmoitettu keskiökorkeus mitattu 650b- vai 700c-kiekoilla ja millasilla renkailla (tai bb dropin määrän)?

    Tässä tällainen vähän kultivoituneempi esitys FGGG-teemasta:

    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  16. #4216
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.161
    Jos ei FG, niin Genesis Day One tai All City Nature Boy? Kumpaakaan tosin ei taida enää saada muuta kuin levyillä ellei käytettyä satu löytämään. Painaa noi molemmat aika reippaasti, mutta mä en henk. koht. välitä ratanapa + kierrevapari -yhdistelmästä. Siksi koittaisin keksiä muun kuin ratakapealla perällä olevan rungon 1-vaihteiseen.

    E: näissäkin on vaihdelevyinen perä: https://www.veloshop.fi/fi/bombtrack...-cx-pyora.html ja tarvittaessa Surlyltä löytyy 130-millinen fix/free-napa, jos fiksitouhut alkaa kiinnostelemaan sittenkin. Levariversio löytyy Arisestakin.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  17. #4217
    Liittynyt
    10/2013
    Viestit
    125
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Reilly on hieno! Jossain vaiheessa vähän sillä silmällä katselin, kun geometria vaikutti alustavasti lupaavalta, mutta kiinnostus vähän niinkuin lopahti paksun satulaputken takia (mahdollisesti aiheetta, mutta silti preferoisin mukavuutta maksimoidun tehokkuuden sijaan). Satutko tietämään onko spekseissä ilmoitettu keskiökorkeus mitattu 650b- vai 700c-kiekoilla ja millasilla renkailla (tai bb dropin määrän)?
    En kyllä osaa sanoa, mutta hyvin vahvasti veikkaan että 700cc kiekoilla ja paksummilla kumeilla on mitattu. Noiden BB mitta ilmotetaan muutenkin harvinaisemmalla tavalla.

    Erikoisesti on tässä viimesen vuoden sisään useammalta valmistajalta tullut titaaninen versio gravelgrinderista. Oma päätös siirtyä teräksestä titaaniin johtuu pitkälti siitä, että tuo on hieman huolettomampi talvella, sekä uusi materiaali houkuttaa.

    Satulaputken suuruudesta en oo niin huolissaan, tuskin sitä edes huomaa enää jos alle laittaa +40mm kumia tubelessina. Ja onhan noita kaikenmaailman flex kuituputkia saatavilla jos alkaa ahistaa. Inline tolppa kyllä ihmetyttää kieltämättä tossa setupissa.

  18. #4218
    Liittynyt
    07/2004
    Viestit
    3.479
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Kyllä tämä topic on aloittu 2013. No tosin toukokuussa vasta, mutta eräs toinen topic jo helmikuussa ja mainintoja on aiempaakin. Että sikäli.
    Täällä ollaan oltu selvästi edelläkävijöitä. Joku harmaa muistikuva olisi että markkinavoimat alkoivat enemmän puhumaan gräveleistä joskus 2015???

  19. #4219
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.045
    Mitä, mitä!? Tuoreempaa skeneä mitä läskipyöräily? Millos tämä ilmiö menee ohi ja tulee joku uus kova juttu

    Ja ettei ot:lle karkaa, niin laitetaan kuva Revoltista, kun sillä on nyt reilu viikko rällätty.


  20. #4220
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.161
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jami2003 Katso viesti
    Täällä ollaan oltu selvästi edelläkävijöitä. Joku harmaa muistikuva olisi että markkinavoimat alkoivat enemmän puhumaan gräveleistä joskus 2015???
    Joo me oltiin JackOjan kanssa skenessä inessä ennenkuin skeneä edes oli - ainakaan Suomessa. Tässä tämä näköjään 10.2.2013 aloittamani ketju, jonka alkupää on jossain määrin hupaisaa luettavaa nyt

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti misopa Katso viesti
    Millos tämä ilmiö menee ohi ja tulee joku uus kova juttu
    Johan tässä viritellään tätä #tracklocross- ja FGGG-buumia, paluuta pyöräily todellisille juurille ja kiinteävälitteiseen low-tech-hypeen.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  21. #4221
    Liittynyt
    05/2004
    Paikkakunta
    pönde
    Viestit
    1.953
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti misopa Katso viesti
    Ja ettei ot:lle karkaa, niin laitetaan kuva Revoltista, kun sillä on nyt reilu viikko rällätty.
    Hieno. Mistä hommasit matalamman ohjainlaakerin yläkartion?


  22. #4222
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.045
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Plus Katso viesti
    Hieno. Mistä hommasit matalamman ohjainlaakerin yläkartion?
    Kiitos. Yläkartio on lainattu Trekin Farleysta, FSA:n tekele mikä tuli runkosetin mukana. Täytyy hommata jostain vastaava Farrikkaan tilalle, kun hankikelit lähestyy.


    En muuten ymmärrä, miksi noihin pitää laittaa niin korkeita tötteröitä. Niitä ei käsittääkseni lasketa edes stackkiin mukaan. Tuossa voi äkkiä olla eroja eri pyörävalmistajien välillä, kun osa käyttää matalampaa n. 1cm korkuista ja osa 2,5cm. Vertaile siinä sitten ohjaamon korkeutta netissä speksatessa

    Revolttia päivitetty tuon lisäksi myös stemmillä, Panaracerin GK 38 slikseillä ja uudella kampisarjalla, jotta sain tehomittauksen. Rattaat edessä tällä hetkellä 48-36t, mikä vaikuttaa oikein toimivalta yhdistelmältä takapakan ollessa 11-34t.

    Uudet 25mm sisäleveät kiekotkin on tilattu LB:ltä. Nuo orkkiskiekot laitan sitten mahdollisesti nastakumeille. Muuta päivitystä tuo ei mielestäni tarvitse. Shimanon R8000 sarja kera RX- takavaihtajan on kyllä timanttista settiä.

    Ai niin, ehkä tanko menee vielä vaihtoon, 44cm on makuuni ehkä hiukan turhan leveä. Mutta kattoo nyt.

    Pyörältä sain mitä halusinkin. Todella mukavakyytinen soralla ja sen semmoisella, eikä maantielläkään ei ole keskinopeudet pudonneet vs. Ex-SuperSix Evo.

  23. #4223
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.144
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jami2003 Katso viesti
    Palautetaan ketju ruotuun. Varsin komia päivä gravel touhuihin tänään. Mun gravel pyöränä toimii vm 2013 Kona Rove, ajalta ennen kuin gravel grinding termiä oli Suomessa lanseerattu.
    Konallakin oli vaikeuksia päättää, mihin Rove pitäisi luokitella. 2013 se oli cyclocross, 2014-5 freerange ja siitä eteenpäin ties mitä multipurposea. Ainakin Bikeshop kuitenkin tiesi jo tuolloin cyclocross-buumin keskellä nimetä mainoksissaan nuo graveleiksi. Toki etenkin tuolloin cyclon ja gravelin ero oli olematon, mutta jälkiviisaana voi todeta gravelin ajatuksen olleen oikea useimmille cyclolla ajaville. Harva kun cyclocross-nimistä lajia ajaa.

  24. #4224
    Liittynyt
    07/2004
    Viestit
    3.479
    Joo kyllä Rove ehdottomasti minusta graveli on nykypäivänä. Sehän menee kuin juna ja ohjaus on jäykkä kuin ratakisko. Hieno ja mukava joka paikan höylä mutta leikkisyys ja ketteryys ei mahdu Roven kanssa samaan lauseeseen.

  25. #4225
    Liittynyt
    07/2004
    Viestit
    3.479
    Eikös nämä monster-crossit ole myös vähän tavallaan vain eräs gravelin alalaji...

  26. #4226
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.161
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tommi2 Katso viesti
    ^Vois speksata eri alaryhmän "kevyt-ketterä-gravel"
    Eli cyclocross

    Ehkä se seuraava buumi on siinä. Hel CX -kausi alkaa kohtapuoliin ja mikään ei estä tulemasta gravelien kanssa viivalle. Jos haluaa kehittää omia ajotaitojaan, krossikisoihin osallistuminen tekee sitä satavarmasti. Omaa täysiä ajaessa sieltä jostain jaksamisen ja osaamisen äärirajoilta löytää ihan uusia puolia sekä itsestään että pyörästään. Vahva suositus.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  27. #4227
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.144
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jami2003 Katso viesti
    Eikös nämä monster-crossit ole myös vähän tavallaan vain eräs gravelin alalaji...
    Käytännössä kyllä, teoriassa taitaa olla jonkinlainen väliinputoajien luokka, kun ei niitä millään yhtenäisellä nimellä markkinoida. Mutta markkinointiosastoilla taatusti monsterien potentiaalia tutkitaan. Kun niihin otetaan vielä jousitus mukaan ja laitetaan alle 29x2,2" renkaiden sijaan suoraan plussakumit, saadaan pyöräkuumeisten speksaaminen ihan uuteen ulottuvuuteen nykyiseen verrattuna. Mielikuvat saadaan jostain maailman ympäri huonoja teitä pitkin oravanpyörästä vapaana polkevasta elämäntapainkkarista, johon kaikki lentokoneen käyttöä muodikkaasti välttelevät haluavat samaistua ja se on siinä. Se, että työmatka jopa Suomen talvessa onnistusi kevyemmälläkin kalustolla, ei merkkaa mitään tässä markkinaraossa.

  28. #4228
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    20.968
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jami2003 Katso viesti
    Eikös nämä monster-crossit ole myös vähän tavallaan vain eräs gravelin alalaji...
    Vai olisiko se sittenkin cyclocrossin alalaji
    Monstercrosseista puhuttiin jo cyclocross- aikoina ja gravelin alalaji voisi pikemminkin olla monstergravel. Sellaisesta fillariesimerkkinä All-Cityn Gorilla Monsoon vaikkapa.


  29. #4229
    Liittynyt
    07/2004
    Viestit
    3.479
    Mä taas luulen että toi gravel on ainakin Suomessa se alkuperäinen pyöräilyn laji josta kaikki muut pyöräilyt on alalajeja.

    Jo isoisä aikoinaan ajeli sorateitä monenkymmenen kilometrin riiuu ja tanssireissuille

  30. #4230
    Liittynyt
    05/2004
    Paikkakunta
    pönde
    Viestit
    1.953
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti misopa Katso viesti
    Revolttia päivitetty tuon lisäksi myös stemmillä, Panaracerin GK 38 slikseillä ja uudella kampisarjalla, jotta sain tehomittauksen. Rattaat edessä tällä hetkellä 48-36t, mikä vaikuttaa oikein toimivalta yhdistelmältä takapakan ollessa 11-34t.

    Uudet 25mm sisäleveät kiekotkin on tilattu LB:ltä. Nuo orkkiskiekot laitan sitten mahdollisesti nastakumeille. Muuta päivitystä tuo ei mielestäni tarvitse. Shimanon R8000 sarja kera RX- takavaihtajan on kyllä timanttista settiä.

    Ai niin, ehkä tanko menee vielä vaihtoon, 44cm on makuuni ehkä hiukan turhan leveä. Mutta kattoo nyt.
    Hyvin pitkälti samat päivitykset mitä omaani olen tehnyt. Läpiakselit ja satulan vaihdoin myös. LB WR38:t kiinnostaisi myös toisiksi kiekoiksi, vaikka orkkiskuitukiekot ovat mielestäni todella hyvät nekin. Vannoutuneena Campagnolo-miehenäkin voin sanoa että R8000 toiminta on kyllä hemmetin hyvää, ja parani vielä kun vaihtoi kammetkin R8000 46-36:een ja ketjun Shimanoon.

    Jos myyt tankoa, voin ostaa... Vaihtaisin L-koon 46 cm tangon mielellään 44cm tankoon.


Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •