EfatElectrobikeGiantGarmin
Sivu 78 / 85 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 28 68 76 77 78 79 80 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.311 - 2.340 / 2521

Aihe: Painonhallinta, tuo ikuinen ystävämme

Olisin samaa mieltä. Pitäisiköhän ottaa MFP uudestaan käyttöön...

Tutkimus: Tehokas painonpudotuskeino vie vain vartin päivässä https://www.hs.fi/tiede/art-20000060...3c88d13519461f

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tommi2 Katso viesti
    ^Mä kirjasin yli 20 vuotta kalorit. Lihoin tänä aikana 20kg (tästä on osa tarkoituksella ja lihasta, bodasin sillon vähän enempi vakavasti. läski olisi saattanut tulla anyway, mutta ei tuo mikään idioottivarma juttu ole). Nyt olen ollut vuoden laskematta ja paino ollut ihan samassa. Jälkikäteen ajateltuna en suosittelisi, jollei ihminen ole ihan pihalla minkä verran kaloreita mättää. Tollanen viikon kokeilu saattaa herättää "ei saakutti, onko pähkinöissä näin paljon..." ja jos pistää kaikki sykkeetkin ja treenit ylös sekunnilleen, niin onhan tossa vielä lisää harrastusta. Sitten täytyy toki lajitella rasva/hiilari/proteiini ja vitamiinit omiin lokeiroihinsa ja ottaa purkista kaikkea vähän lisää.

Hauskin asia omassa kokeilussa oli huomata kuinka paljon aineenvaihdunta laskee dietillä... mulla oli peruskalorit noin 2000kcal/d, sain pitkällä dietillä elimistön kondikseen, jossa en laihtunut alle 1500kcal/d ja toisaalta massakausilla en lihonut yli 2500kcal/d. Pitkän ajan laihduttajat eivät yleensä ota tota huomioon, että jossain vaiheessa laihtuakseen saa syödä sitten taas vähemmän. Toki siinäkin raja on, kuten yksi kamu totesi "ei keskitysleirikuvissa läskejä ollut".
    Varmaan yksilöllistä mutta minulla taas tuo kalorien laskeminen nimenomaan auttoi pudottamaan +50kg. Ainakin omalla kohdalla puhdasta matikkaa... Tietty sen löytäminen missä kaloreita on vähemmän kuin kulutus, niin että jaksaa treenata ja kokonaisuus jää laihtumisen puolelle pitää jokaisen opetella. Jos on kovia tulostavotteita / keskinopeusodotuksia, niin pitää syödä enemmän / tankata.
    Vaihtelevaa vastatuulta...

tyhmä kysymys miten voi painon putoduksessa luottaa nälkään vaiko onko nälkä jatkuva tila dietillä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti pohjola Katso viesti
    tyhmä kysymys miten voi painon putoduksessa luottaa nälkään vaiko onko nälkä jatkuva tila dietillä
    Jos oikeasti haluaa laihtua nopeasti, niin nälkään tottuminen on kyllä keskiössä. Sitä voi toki lieventää juomalla (vettä), syömällä salaattia, kurkkua ja proteiiinia sisältäviä välipaloja. Kun oikeasti pyritään laihtumaan, niin nälkää pitää opetella sietämään... BTDT Niin - ja sitä oppii kyllä sietämään kun motivaatio on kohdallaan ja itse alkaa vaa'assa nähdä muutoksen.

tempokisu Guest
    Mä en muuten ymmärrä tätä ns. lohtusyömistä. Itsellä kun on paha olla ( kuten nyt) niin ei vaan maistu mikään ruoka, ihan turha syödä mitään kun ei maita. Kun ei osta jääkaappiin juuri mitään niin eipä voi mitään napsiakaan, paino pysyy hallinnassa. Kun ei koko ajan syö vaikka olisikin vähän nälkä, siihen joo tottuu. Ei viitti mitään hedelmiä tai vihanneksia ostaa kun ovat kalliita ja ei niistä nyt mitään hyötyä ole kun oikeetakin ruokaa pitäisi...
    Itsellä ongelma on nyt vähän se että ei maistu, mutta eipä sitten jaksa ajaakaan. Ja sitten tulee se pelottava vaihe että ei välitä enää.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tommi2 Katso viesti
    ^Lue bodareiden massakausiohjeita? Mä ite joskus vetelin massakausia ja 2:ssa viikossa 9kg lisää oli enkat. Nestettä osa toki. Jos mulla olisi tuo ongelma, ottaisin (jos vain saisin alas, mutta ilmeisesti ruokahalua on?) ruokavalioon terveellisen ainesosan, jossa on paljon kaloreita, esim. oliiviöljyn. Sitä sitten joka ruokaan ja paljon, lusikalla safkojen välissä ja kello soimaan yölläkin tankkausta varten. Josset vielä käy salilla, niin sinne pumppaamaan sitten vaan, keskity jalkoihin ja isoihin lihaksiin.
    Oliiviöljyä nyt kokeiltu toista viikkoa. Saa nähdä vaikutukset. Vaaka kertokoon sitten... Yksi asia on tullut esiin rasvoille herkkänä. Nyt on juoksulenkeillä nipistellyt mahaa. Vähenemään päin kuitenkin sekin.

Kun kerran tuli aikasemmin tähän ketjuun tuota omaa painonpudotusta kommentoitua niin todetaan että tavoitteeseen on päästy ja se meni yllättävän helpolla, viimeisen kolmen viikon aikana painon pudotus tippui tuohon tavoitteena olleeseen puoleen kiloon/viikko ja tässä kuun loppupuolella sitten selviää maksimaalisessa testissä käydessä myös tuo tän hetkinen rasvaprosentti. Nyt kun on taas syönyt normaalisti niin salitreenin osalta tilanne on parantunut kun ei mennä enää miinuskaloreilla niin yleisesti puntti nousee taas mukavasti, pyöräilyn osalta ei trainerilla sisällä ajaessa ole isoa eroa huomannut. Kaiken kaikkiaan hyvin meni ja oon tyytyväinen tuloksiin.
    - Just a lonesome rider -

tempokisu Guest
    Saipa etsiä tätä topiccia.
    Nyt on pienituloisuus ja migreenikohtaukset tuottaneet ihan tulostakin, paino on hallitsemattomasti laskenut viime kesästä...siis 5 ja puoli kiloa. En ole tietoisesti tehny mitään mutta on tullu syötyä vähemmän ja ajeltua enemmän, migreenikohtausten yhteydessä kun on voimakas pahoinvointi niin on se auttanut sitten tätä asiaa. Tarvii myös kaupassa miettiä mitä ostaa ja ostaako ollenkaan.

On tää prosentuaalisesti kuitenkin aika paljon kesä 2018: 52kg ja kesä 2019: 46,5kg mä tätä jo mietinkin kun ennen mielestäni vähän kireet teepaidat tuntui ihan sopivilta eikä yhtää kireiltä. Jaa-a, pitänee nyt uudelleen kokeilla s-koon nahkeita legginnsejä, ne oli vähän tiukat mutta todennäköisesti nyt ihan sopivat.

Mun historian tuntien tämä on hieman vaarallista, mutta olen oikein tyytyväinen tähän alempaan painoluokkaani. En ollenkaan halua olla enää 52-kiloinen punkero.

Selväksi on tullut että urheilemalla ei laihdu. Ongelma on siinä että kun vetää kunnon treenin intervalleineen ja kaikkineen ja kuluttaa siinä vaikkapa 1500 tai 2000kcal energiaa niin tuollainen treeni aiheuttaa sellaisen nälän että syö 2500 tai 3000kcal.
    Siksi tuolla aikaisemmin mainittu pointti NÄLÄN SIETÄMINEN, on se välttämättömin asia laihduttamisessa.

Itse olin päässyt hieman rappioelämää harrastaessani surkeaan kuntoon ja ylipainoa oli n.30kg. Kun päätin tiputtaa ne pois ja muuttaa elintapojani niin ketoosi ja maltillinen urheilu toimi kuin junan vessa. Vuodessa nuo lähtivät eivätkä tulleet juurikaan takaisin kun palasin normaaliin ruokavalioon.
    Sittemmin olen lopettanut lihan syömisen ja alkuun hiilarivoittoinen ruokavalio oli ongelmallinen ja painoa meinasi ruveta kertymään, mutta lisäsin treenaamista niin pysy kurissa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ikispessu Katso viesti
    Selväksi on tullut että urheilemalla ei laihdu. Ongelma on siinä että kun vetää kunnon treenin intervalleineen ja kaikkineen ja kuluttaa siinä vaikkapa 1500 tai 2000kcal energiaa niin tuollainen treeni aiheuttaa sellaisen nälän että syö 2500 tai 3000kcal.
    Siksi tuolla aikaisemmin mainittu pointti NÄLÄN SIETÄMINEN, on se välttämättömin asia laihduttamisessa.

Itse olin päässyt hieman rappioelämää harrastaessani surkeaan kuntoon ja ylipainoa oli n.30kg. Kun päätin tiputtaa ne pois ja muuttaa elintapojani niin ketoosi ja maltillinen urheilu toimi kuin junan vessa. Vuodessa nuo lähtivät eivätkä tulleet juurikaan takaisin kun palasin normaaliin ruokavalioon.
    Sittemmin olen lopettanut lihan syömisen ja alkuun hiilarivoittoinen ruokavalio oli ongelmallinen ja painoa meinasi ruveta kertymään, mutta lisäsin treenaamista niin pysy kurissa.
    Komppaan 100% Tasan samalla menetelmällä lähti 50kg. Lihaa ja varsinkin hiilareita menee todella vähän, mutta sen verran että jaksaa treenata.

5 kuukautta ja -16 kg kai se pitää siirtyä ketoosiin kun paino jumahtanut 1kk

Reilu 30kg lähtenyt ketoilemalla 1,5 vuodessa. Nyt on rasvaprosentti pihtimittauksella 11,5. Pyörä kulkee aika paljon helpommin..

ketoosissa olleet kaunko se haju kestää. Viimeksi ketoosi kokeilu töksähti siihen hajuun / lemuun

Ei se häviä ketoosin jatkuessa, koska se johtuu ketoaineiden tuotannossa syntyvästä asetonista.

Ketoosi on tehokas. Tai ei se ketoosi mitään muuta tee kun vie ruokahalun ja sen takia se on laihduttajan paras kaveri.

Tuo haju vaan on sellainen, että en oikein voi työni takia ketoosissa olla.

Mulla on hyvä laihdutusohje, joka on vieläpä varsin terveellinen. Eritoten ei tarvitse pelätä että maksa poksahtaa, niin kuin jossain muissa muotidieeteissä. Jättäkää alkoholi pois. Paino putoaa kuin itsestään. Ja vaikka vaihtaisi viinan suklaaseen, niin silti toimii. Suklaata ei jaksa syödä niin paljoa kuin viinaa jaksaa juoda.

Plussana tuossa on vielä, että kukaan ei enää kutsu mihinkään, joten sekin aika säästyy fillaroinnille. Lisäksi viikonloppuisinkin on valmis lähtemään lenkille jos sää miellyttää.

Periaatteessa joo mutta keväällä kun pidemmällä mökkirupeamalla raskaampia luistelu- ja fillarireissuja tms tehtyä laihduin jotain 5 kg niin nyt kun on polkenut vähemmän ja syönyt 200g suklaata + keksiä ym päivässä niin taitaa olla paino palaillut .. vaikkei tässä nyt mitään lihavia olla. Mutta onhan tässä vielä yli 10 kg alle tissutteluaikojen ..

Oma kokemukseni on että absolutismini ei ole vaikuttanut mitenkään painooni, mutta toki oluet ja muut alkoholit sisältävät huikeat määrät energiaa.

^joo ja ne kaikki tulee useimmiten ylimääräisenä normi safkan päälle ja vähäsen ylikin.

Mun mielestä tollanen 5-15 kg painonpudotus ei vaadi/tarvii mitään ketooseja sun muita jos siis ylipainoa ei sen enempää. Smo sanoi aika hyvin, mullakin paino lähtee itekseen kun fillaroi sun muuta enempi ja popsuttelu taasen, noh damn

joo 5-15kg mut kun pitäis vielä saada 40 kg pois MRe Jättäkää alkoholi pois. joo kuivilla oltu 14 kk. ja on tylsää. Fyysinen ja henkinen terveys vanhimiten tulee tärkeämmäksi, kipeenä on niin paskamaista Niin ketoosi ei siis käy hajun takia, pidän tämän hetkistä asumis oikeutta tärkeämpänä

Oikeasti opettavaista (ainakin minulle) oli käyttää Interwebistäkin löytyviä kalorilaskureita, joista löytyy valmiit kalorit universumin melkein kaikille tuotteille. Kun rekisteröi pari viikkoa kaiken syömänsä JA juomansa, oppii aika nopeasti mistä ne kalorit tulevat ja oppii pitämään päiväkohtaisen tankkauksen kohtuudessa / alle peruskulutuksen ilman kohtuutonta nälkää.

Mitä tulee tuohon ketoosiin, sen voima on kyllä koettu ja sitähän käytetään lääkärin ohjauksessa tehdyssä laihdutuksessa VLCD-dieettin tuloksena. Hajun haittavaikutuksen lisäksi mainitsisin suonenvedot ja palelemisen yöllä. BTDT.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti pohjola Katso viesti
    joo 5-15kg mut kun pitäis vielä saada 40 kg pois MRe Jättäkää alkoholi pois. joo kuivilla oltu 14 kk. ja on tylsää. Fyysinen ja henkinen terveys vanhimiten tulee tärkeämmäksi, kipeenä on niin paskamaista
    Joo, 40kg vaatii jo asiaan paneutumista. Itse olen ollut "aina" ylipainoinen, enkä edelleenkään tavoittele mitään BMI 25-lukemia. Josko nyt pääsisi alle 30, niin se riittää mulle. Joskus 10v sitten laihdutin itseni jonnekin 26-27 -tienoille, enkä pitänyt ollenkaan siitä mitä peilistä näkyi.

Onhan ilman viinaa hieman tylsää välillä, mutta itsellä plussat painaa siinä vaa'assa enemmän. Mulle alkoi krapulassa tulemaan eteisvärinöitä, ilmeisesti ei viina sovi mun vpl:n kanssa, joten päätin sitten olla ilman. Mikään absolutisti en kuitenkaan ole, vaan skoolaan skumpat, jos tilaisuus vaatii. Mutta nykyään se jää aina siihen yhteen per ilta.

^Juu. Alkoholi ja eteisvärinä on kaverit. Vuodenvaihteessa todettiin moinen vaiva. Takuuvarmasti tuon saan päälle (jos siis on taipumus tuohon), kun lähtee "aamuna jälkeen" kovatehoiselle lenkille. Kun en halua lääkkeitä syödä tarpeettomasti, olen pitänyt tuon löydöksen jälkeen ison hajuraon alkoholin ja treenaamisen / itsensä rasittamisen välillä.

^Kun kävin joskus rasitusergossa, niin kardiologille heitin puolivitsinä tuon eteisvärinän. Ei jaksanut nauraa edes väsyneesti, enemmän kantoi huolta, että onko testamentti kunnossa.

Nyt kun on painoa pudonnut, niin ehkä noista vpl:istäkin voisi luopua. En tiedä. Onneksi beta-salpaajista pääsi eroon, niiden kanssa oli tyhmää kun sykkeet ei nousseet.

Rehellisesti sanoen tuota painoa olisi voinut koittaa pitää alempana silloin kun sen sai sinne 80kg tietämille. Korkeimmillaan sen jälkeen kävi 104:ssä ja nyt on joku 92-93 aamusta riippuen.

Itse tiputin 32kg hiilaripitoisella ruokavaliolla, kokonaiskalorimäärää pidin silmällä ja rasvojakin jonkin verran mutta sillä ei oikeastaan ollu merkitystä mistä se energia tuli kunhan pysyy riittävän pienenä. Kalorilaskurit oli hyödyllisiä alussa mutta sitten tulee omat rutiinit siihen syömiseen niin tietää aika hyvin paljonko siitä energiaa tulee.
    Alkoholin jätin pois, helpotti laihdutusta enkä sitä enää aloittanutkaan. Mielestäni helpottaa nykyistä painonhallintaakin. Tuolata laihisajalta jäi käyttöön myös ateriarytmi 4krt/päivä.

Itse laihduttaessani ketoosin avulla tiesin grammalleen jokaikinen päivä paljonko oli mennyt proteiinia, hiilihydraatti sekä rasvoja. Tietysti myös kokonaisenergiamäärä sekä kulutus oli tarkkaan tiedossa. Tuon vuoden aikana oppi aika
    pirusti ravinnosta ja tuotteiden sisällöstä ja edelleen tiedän aika hyvin nuo määrät päivittäisestä ravinnostani vaikka en laske, punnaile tai lue selosteita. Jutut jäi muistiin ja tavaksi.

Ei jaksa kelata läpi aihetta jotta onko mainittu vai ei.

Iteltä lähti kuukaudessa 12 kg hyvinkin kivuttomasti Jason Vale: Super Juice Me kuuria noudattaen. 28 päivän setin vetäsin helmikuussa ja edelleen paino pysyny kurissa. Minimissään oli vähän kuurin jälkeen 86kg ja nyt 88kg. Joulun tienoilla oli paino pahimmillaan 106kg ja tammikuussa aloittelin tuota mehustelua ja painon pudoteksen valmistelua.

Kokonaisuutena lähti 20kg, joista 2 tullut takaisin puolessa vuodessa. Ei musta ollenkaan paha.

tempokisu Guest
    Voi nolous, kun minulta lähti reilu 5kg ( viime kesänä 52kg) ihan vaan kun ehkä söin vähempi ja ajelin vähän enempi. Ei mitään sen kummempaa dieettiä tai muuta mielenkiintoista...en ole laskenut kaloreita, syön mitä tykkään - mutta vähän, enkä ole enää aikoihin laskenu paljonko kuukaudessa tai vuodessa olen fillaroinu. Oon kyllästyny siihen laskemiseen, senkin aika oli.
    On kuitenkin kiva kun ennen hieman tiukat teepaidat on nyt tosi sopivia.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ikispessu Katso viesti
    Itse laihduttaessani ketoosin avulla tiesin grammalleen jokaikinen päivä paljonko oli mennyt proteiinia, hiilihydraatti sekä rasvoja. Tietysti myös kokonaisenergiamäärä sekä kulutus oli tarkkaan tiedossa. Tuon vuoden aikana oppi aika
    pirusti ravinnosta ja tuotteiden sisällöstä ja edelleen tiedän aika hyvin nuo määrät päivittäisestä ravinnostani vaikka en laske, punnaile tai lue selosteita. Jutut jäi muistiin ja tavaksi.
    Tasan sama kokemus tuosta opista. Ehkä parasta tuossa juuri onkin se, että oppii mistä ruuasta tulee kuinka paljon ja oppii säätelemään omaa tankkaustaan kulutuksen mukaan.

Mulla on käänteinen painonhallinnan ongelma, eli mun puolesta painoa saisi olla enemmänkin mutta sen kerryttämisessä on melkoinen homma ja pudottaminen käy ihan huomaamatta, jos vaikka tekee liikaa töitä tai sairastelee. Ilmeisesti lepokulutus on vaan jostain syystä niin tautinen tai elimistö ei ota kaikkea vastaan - tiettävästi ei kuitenkaan mitään vikaa, ja suvussa esiintyy samaa.

Oon läpällä laittanut terveysseurantasovellukseen tavoitteeksi 70 kg, mutta tuskin tulen saavuttamaan sitä ennen kuin ikä alkaa hidastaa aineenvaihduntaa.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •