GarminElectrobikeHephaGiant
Sivu 139 / 515 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 39 89 129 137 138 139 140 141 149 189 239 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.141 - 4.170 / 15440

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

  1. #4141
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.165
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti twentyniner Katso viesti
    So last year ... Pitää olla asianmukaiset "laukut/pussukat" muuten ei istu genreen
    Mutta sehän on vain hauskaa saada kapinoida vallitsevaa virallista oikeellisuutta vastaan. Itse suosinkin kiinteää tarakkaa. Painaa saman verran kuin täysi juomapullo, joten en myöhästy ainakaan sen takia töistä. Ja kun napsauttaa Ortliebin tarakkalaukun paikoilleen/ottaa sen mukaansa n. 3 sekunnissa, sekin aikatappio kääntyy plussalle pussukoihin verrattuna. 12-litrainen etulaukku on takatelineessä sopivan kokoinen, läppäri + hiukan vaatetta mahtuu juuri sopivasti. Tosin läppärin kuljettaminen tärisevässä laukussa ei tunnu viisaalta, mutta joskus on pitänyt kuljettaa, kun suunnitelmat meni kesken päivän uusiksi. Vaatteilla saa hiukan pehmustetta laukun pohjalle.

    Reppuun suhtauduin joskus negatiivisesti, mutta kun sain kunnollisen Ospreyn 22-litraisen päivärepun, tuollakin ajaminen on ihan ok. Hiostamiseen se tietenkään ei vaikuttanut ja edelleen mielummin ajan sivulaukkujen kanssa. Maastossa tilanne on toinen, mutta se ei kuulu tähän viestiketjuun.

  2. #4142
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tommi2 Katso viesti
    Eikös GG-riderillä voi olla reppua työmatkalla? Ittelle ei meinaa 40 litranen riittää
    Ei voi, mutta vastaavaa kokoluokkaa oleva vyölaukku on sallittu. Nih!

  3. #4143
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.140
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mohkku Katso viesti
    Mutta sehän on vain hauskaa saada kapinoida vallitsevaa virallista oikeellisuutta vastaan. Itse suosinkin kiinteää tarakkaa....
    Sä vain luulet kapinoivasi koska ei ole olemassa mitään vallitsevaa virallista totuutta. Kaikki kukathan saavat kukkia.

    Itselläkin tarakka ja laukut silloin kun roinaa on enemmän, mutta en ole tajunnut tällöin kapinoivani. Hyväähän se toki keski-ikäiselle keskiluokkaiselle keskituloiselle... joskin keskimittaista pidemmälle(!) tekisikin!

    Sen olen huomannut bp-varusteilla ajellessa, kun roilottaa kovaa kiviseen alamäkeen, ei tarvitse pelätä, että tarakan pultit katkeaa tms. Ja tarakan kanssa fillari woblaa kun ajaa yli neljääkymppiä.
    Graindaajalla voi siis olla joku oikea syy toimia tietyllä tavalla.


  4. #4144
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.165
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Sä vain luulet kapinoivasi koska ei ole olemassa mitään vallitsevaa virallista totuutta.
    Juurihan tuossa edellä kerrottiin, mikä on oikein.

  5. #4145
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.140
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mohkku Katso viesti
    Juurihan tuossa edellä kerrottiin, mikä on oikein.
    Eihän sellaisesta tarvitse välittää. Kenellä täällä foorumilla on valta päättää mikä on oikein ja mikä väärin?


  6. #4146
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    1.636
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Eihän sellaisesta tarvitse välittää. Kenellä täällä foorumilla on valta päättää mikä on oikein ja mikä väärin?
    Omaa kirjoitustani en kyllä sinä virallisena totuutena kirjoittanut, lähinnä kieli poskessa. Sama juttu enduro puolella, edeltävästi sopiva reppu oli must, nyt saatana vedetään työkalut jesarilla runkoon kiinni tai sitten niihin uusiin tuppi/emäputki "säilöihin.

    Annetaan tosiaan kaikkien kukkien kukkia, pääasia että pyörät genrestä huolimatta pyörii ja kaikilla on mukavaa
    Läskillä on kerrankin hauskaa 😍

  7. #4147
    Liittynyt
    07/2004
    Viestit
    3.479
    Oon polkenut jopa maantielenkkejä pieni juomareppu tai isompi urheilureppu selässä joka on täysin kiellettyä. Hyvä reppu selässä ei haittaa kunhan on vain kevyesti pakattu. Joku 5 kg maksimi.

  8. #4148
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Kertokaapas mitä sääntöjä rikoin, kun ajoin äsken täysjoustomaasturilla 46km Exploron runko selässä, kun kävin hommaamassa Ultegra R8000 50/34 kammet Asetoni & Asetonista



    Tuli muuten todella pitkiä katseita
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  9. #4149
    Ei mitään ihmeellistä.. Siistiä, että pyöräilykulttuuri on saanut jalansijaa Suomessa.

  10. #4150
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Ei hitto, tuo oli yhtä kova juttu kuin tuota eräs tuttavani veti Muhokselta Tyrnävälle ostamansa ruohonleikkurin maantiepyörällä, parikymmentä kilometria maantietä eikä ollut ihan kevein leikkuri! Heräteostos eikä halunnut seuraavana päivänä autolla...

  11. #4151
    Liittynyt
    05/2017
    Viestit
    65
    Meni tuo maantiepyörä "lunariin" ja nyt olisi sitten uuden pyörän osto edessä. Opiskelijabudjetilla liikenteessä ja siksi olenkin ajatellut, että tällainen gravelpyörä olisi mainio allrounderi eikä tarvitsisi sitten montaa pyörää. Gravelilla voi ajaa missä vaan ja jos uhraa ajatukset kovimmista huippukeskarin tavoittelulenkeistä, niin ihan hyvä perus lenkkipyöräksikin.

    Canyonin Grail 6.0 houkuttelee 1200 euron hintaan. Sanokaas, onko mitään järkeä maksaa 300 euroa lisää tuosta Grail 7.0:n 105 osasarjasta? Kuluvia osiahan nuo on, niin voihan ne 6.0:ssa sitten tarpeen tullessa päivittää kuitenkin parempiin? Muutenhan nuo pyörät ovat identtisiä.

    Sitten ylipäätään kiinnostaa, onko tuossa hintaluokassa muita varteenotetta vaihtoehtoja. Graili nyt ainakin voittanut tuollaisen Tekniikan Maailman arvostelun, mikä kuulostaa kyllä omaan korvaan aika hyvältä. Saatavuushan noissa on aika huono, että jos nyt kesällä aikoo vielä pyöräilemään, niin katseet pitäisi suunnata muualle.

  12. #4152
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    4.691
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Kertokaapas mitä sääntöjä rikoin, kun ajoin äsken täysjoustomaasturilla 46km Exploron runko selässä, kun kävin hommaamassa Ultegra R8000 50/34 kammet Asetoni & Asetonista
    Kyseeseen tulee ainakin pyöräilyn imagon rikkominen, mikä on vakava teko. Tosin jos runko oli kiinni selässä tuubilla, joka on pujotettu perinteisellä tavalla ristiin olkapäille, se otetaan huomioon lieventävänä asiana. Palstatuomarithan tämän viime kädessä päättävät.

    Tuo Exploro valmistunee niin, että Tour de Tampereessa pitkä cycloryhmä on ainoa oikea valinta. Reitti on juuri tuollaiselle menopelille suunniteltu.

  13. #4153
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Nyt on clearancea. 50/34 pyöreä on just passeli, kuva pikkuisen valehtelee eli on vähän enemmänkin kuin miltä näyttää. Paattoman (Paatonin?) maailman ystävällisimmin Otaniemen urheilukentälle toimittamaa 3M kiveniskuteippiä vedetään huomenna hartaudella.

    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  14. #4154
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Tuo Exploro valmistunee niin, että Tour de Tampereessa pitkä cycloryhmä on ainoa oikea valinta. Reitti on juuri tuollaiselle menopelille suunniteltu.
    Roineen kierto houkuttelee mutta maasturissa takakiekosta kahdella perättäisellä lenkillä pinna poikki, lisäksi takaiskarimurheita... Jos joku sopiva tekosyy ilmaantuu niin 8h syslo on Teh Ratkaisu
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  15. #4155
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    1.009
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mikko93 Katso viesti
    Meni tuo maantiepyörä "lunariin" ja nyt olisi sitten uuden pyörän osto edessä. Opiskelijabudjetilla liikenteessä ja siksi olenkin ajatellut, että tällainen gravelpyörä olisi mainio allrounderi eikä tarvitsisi sitten montaa pyörää. Gravelilla voi ajaa missä vaan ja jos uhraa ajatukset kovimmista huippukeskarin tavoittelulenkeistä, niin ihan hyvä perus lenkkipyöräksikin.

    Canyonin Grail 6.0 houkuttelee 1200 euron hintaan. Sanokaas, onko mitään järkeä maksaa 300 euroa lisää tuosta Grail 7.0:n 105 osasarjasta? Kuluvia osiahan nuo on, niin voihan ne 6.0:ssa sitten tarpeen tullessa päivittää kuitenkin parempiin? Muutenhan nuo pyörät ovat identtisiä.

    Sitten ylipäätään kiinnostaa, onko tuossa hintaluokassa muita varteenotetta vaihtoehtoja. Graili nyt ainakin voittanut tuollaisen Tekniikan Maailman arvostelun, mikä kuulostaa kyllä omaan korvaan aika hyvältä. Saatavuushan noissa on aika huono, että jos nyt kesällä aikoo vielä pyöräilemään, niin katseet pitäisi suunnata muualle.
    TM arvostelulle en hirveästi antaisi painoarvoa. Canyon tuntuu voittavan ne kaikki plus muutenkin olevan lehdessä esillä paljon hyvin mainoksilta vaikuttavien artikkeleiden muodossa. Jonkinlainen yhteistyö tai sponssi on selvästi meneillään. Tai sitten mutuni on väärässä ja Canyonit keikkuu ansaitusti joka testin kärjessä pyörätyypistä ja genrestä riippumatta, ken tietää.

    Toki Grailin tapauksessa et voi pahasti mennä metsään koska muidenkin testien perusteella kyseessä on kaikenkaikkiaan hyvä pyörä.

  16. #4156
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mikko93 Katso viesti
    Sitten ylipäätään kiinnostaa, onko tuossa hintaluokassa muita varteenotetta vaihtoehtoja. Graili nyt ainakin voittanut tuollaisen Tekniikan Maailman arvostelun, mikä kuulostaa kyllä omaan korvaan aika hyvältä. Saatavuushan noissa on aika huono, että jos nyt kesällä aikoo vielä pyöräilemään, niin katseet pitäisi suunnata muualle.
    Lueskelin aikoinaan tuon artikkelin, ja päädyin ostamaan Whyte Glencoen, ja olen ollut tuohon pyörään erittäin tyytyväinen. Suomesta ei enää löytynyt kokoja, joten tilasin briteistä.

  17. #4157
    Itsellä on vanha hybridi jolla jyrännyt menemään. Kuntolenkit, retket jne.
    Nyt olisi tarkoitus sitten vähän päivitellä kalustoa, jotenkin myös tykästynyt gravel pyöriin, lähinnä siksi että en halua kovin montaa pyörää.
    Kysymyksenä lähinnä tuo 1x vaihteisto, retkillä ja touring käytössä taitaa olla pätevä?
    Miten sitten kuntolenkit? Tuntuuko että väliin haluaisi lisävaihteita jotta saa kandenssin pidettyä mukavana?
    Tarkoitus itselleni hommata kahdet renkaat, kapeat maantielle jos siellä tekee pidempää lenkkiä ja leveät sitten muuhun käyttöön.

  18. #4158
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.140
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Case Katso viesti
    Kysymyksenä lähinnä tuo 1x vaihteisto, retkillä ja touring käytössä taitaa olla pätevä?
    Joo.

    Miten sitten kuntolenkit? Tuntuuko että väliin haluaisi lisävaihteita jotta saa kandenssin pidettyä mukavana?
    Ei.


  19. #4159
    F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Case Katso viesti
    Kysymyksenä lähinnä tuo 1x vaihteisto, retkillä ja touring käytössä taitaa olla pätevä?
    Kyllä varmaankin.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Case Katso viesti
    Miten sitten kuntolenkit? Tuntuuko että väliin haluaisi lisävaihteita jotta saa kandenssin pidettyä mukavana?
    Hyvinkin mahdollista. Paljon on siitä kiinni mihin on tottunut tai ollut tottumatta. Itse olen jo 2x systeemeissä kokenut jotkut takapakat liian harvoiksi.

  20. #4160
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.678
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Case Katso viesti
    Miten sitten kuntolenkit? Tuntuuko että väliin haluaisi lisävaihteita jotta saa kandenssin pidettyä mukavana?
    Kyllä mulle tiheämpi pakka olisi välillä tarpeen. Nyt siis 10-42 (x11). Sen sijaan maastovehkeessä 11-46 (x11) ei tee yhtään kipeää.

  21. #4161
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    HEL
    Viestit
    2.488
    ^sama, lähinnä se 10-12 hyppäys joka ainakin SRAMin XG1150 pakassa on, tuntuu. Muuten oikeastaan menee ok.

  22. #4162
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mikko93 Katso viesti
    Meni tuo maantiepyörä "lunariin" ja nyt olisi sitten uuden pyörän osto edessä. Opiskelijabudjetilla liikenteessä ja siksi olenkin ajatellut, että tällainen gravelpyörä olisi mainio allrounderi eikä tarvitsisi sitten montaa pyörää. Gravelilla voi ajaa missä vaan ja jos uhraa ajatukset kovimmista huippukeskarin tavoittelulenkeistä, niin ihan hyvä perus lenkkipyöräksikin.

    Canyonin Grail 6.0 houkuttelee 1200 euron hintaan. Sanokaas, onko mitään järkeä maksaa 300 euroa lisää tuosta Grail 7.0:n 105 osasarjasta? Kuluvia osiahan nuo on, niin voihan ne 6.0:ssa sitten tarpeen tullessa päivittää kuitenkin parempiin? Muutenhan nuo pyörät ovat identtisiä.

    Sitten ylipäätään kiinnostaa, onko tuossa hintaluokassa muita varteenotetta vaihtoehtoja. Graili nyt ainakin voittanut tuollaisen Tekniikan Maailman arvostelun, mikä kuulostaa kyllä omaan korvaan aika hyvältä. Saatavuushan noissa on aika huono, että jos nyt kesällä aikoo vielä pyöräilemään, niin katseet pitäisi suunnata muualle.
    Opiskelijabudjetilla ottaisin sen edullisemman osasarjan, koska osien mahdollinen uusiminen on edullisempaa sekä saatu painohyöty kalliimmaalla sarjalla hintaan nähden ei välttämättä ole paras käyttötarkoitus huomioon ottaen. Ei sillä että 105 olisi erityisen hintava, mutta on se sitä kymppivaihteista vähän kalliimpi ja kadenssia saa myös pidettyä kymppipakalla mieleisenä.

  23. #4163
    Liittynyt
    06/2015
    Paikkakunta
    hesa
    Viestit
    423
    aina mahdollisimman laadukas osasarja mitä budjetti sietää, ne on kovassa työssä ja kuluvat aina helpommin halvemmat.

  24. #4164
    Painoero on isompi kuin kulumisero oman kokemuksen mukaan.

  25. #4165
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.165
    Osasarjojen eroissa kannattaa kiinnittää huomiota siihen, mikä on riittävän hyvä. Ei siihen, onko a parempi kuin b. Ja kalliit komponentit on jossain muualla kuin vaihteistossa. Niihin kannattaa huomio kohdistaa.

  26. #4166
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Case Katso viesti
    Itsellä on vanha hybridi jolla jyrännyt menemään. Kuntolenkit, retket jne.
    Nyt olisi tarkoitus sitten vähän päivitellä kalustoa, jotenkin myös tykästynyt gravel pyöriin, lähinnä siksi että en halua kovin montaa pyörää.
    Kysymyksenä lähinnä tuo 1x vaihteisto, retkillä ja touring käytössä taitaa olla pätevä?
    Miten sitten kuntolenkit? Tuntuuko että väliin haluaisi lisävaihteita jotta saa kandenssin pidettyä mukavana?
    Tarkoitus itselleni hommata kahdet renkaat, kapeat maantielle jos siellä tekee pidempää lenkkiä ja leveät sitten muuhun käyttöön.
    Määrittely puoltaa kovasti kahden rattaan kampien puolesta, mitään ei menetä kahdellakaan. No jotain ajan henkeä ehkä.

  27. #4167
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    1.293
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mikko93 Katso viesti
    Meni tuo maantiepyörä "lunariin" ja nyt olisi sitten uuden pyörän osto edessä. Opiskelijabudjetilla liikenteessä ja siksi olenkin ajatellut, että tällainen gravelpyörä olisi mainio allrounderi eikä tarvitsisi sitten montaa pyörää. Gravelilla voi ajaa missä vaan ja jos uhraa ajatukset kovimmista huippukeskarin tavoittelulenkeistä, niin ihan hyvä perus lenkkipyöräksikin.

    Canyonin Grail 6.0 houkuttelee 1200 euron hintaan. Sanokaas, onko mitään järkeä maksaa 300 euroa lisää tuosta Grail 7.0:n 105 osasarjasta? Kuluvia osiahan nuo on, niin voihan ne 6.0:ssa sitten tarpeen tullessa päivittää kuitenkin parempiin? Muutenhan nuo pyörät ovat identtisiä.

    Sitten ylipäätään kiinnostaa, onko tuossa hintaluokassa muita varteenotetta vaihtoehtoja. Graili nyt ainakin voittanut tuollaisen Tekniikan Maailman arvostelun, mikä kuulostaa kyllä omaan korvaan aika hyvältä. Saatavuushan noissa on aika huono, että jos nyt kesällä aikoo vielä pyöräilemään, niin katseet pitäisi suunnata muualle.
    Noiden kahden välillä vaihteistossa näyttää olevan isompi ero siinä, että toinen (105) on 2x11 vaihteinen ja toinen (Tiagra) on 2x10 vaihteinen, jos jälkikäteen haluaa päivittää fillarin esim. 1x11 vaihteistoon tai muuten päivittää 10 vaihteisen 11 vaihteiseen, niin se maksaa aika paljon. Esimerkiksi Shimanon 105 sarjan 11speed kahvat, pakka, taikavaihtaja sekä ketju maksaa jälkikäteen ostettuna 500€ luokassa, joten jälkikäteen päivittämminen ei ole monestikaan kovin järkevää.

    Toisaalta monesti tuollainen 2x10 speed sarja (esim. Tiagra) saattaa jopa kestää ajoa enemmän, koska mm. ketjut ja takapakka saattavat olla painavampaa materiaali, mikä kestää taas ennemän ajoa. Myös 10speed ketju saattaa kestää pidempään kuin hienompi 11 speed ketju.

    Mä olen tässä jo pitkää odotellut, että Gravel hommiin tulisi tarjolle järkevän hintaisia 1x12speed sarjoja, sellainen toimisi todella hyvin sopivan laajan.

    edit: Tässä vielä sama hieman fiksummin ja laajemmin kerrottuna
    https://road.cc/content/buyers-guide...mano-105-r7000
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

  28. #4168
    Liittynyt
    05/2017
    Viestit
    65
    Kiitos kaikille vinkeistä. Tullut roppakaupalla mielenkiintoista tietoa pyöränoston tueksi. Eräs ajatus mikä tässä tuli myös mieleen, olisi tuollainen levyjarrullinen maantiepyörä. Ilmeisesti tuossa Canyonin Endurance Discissä on jopa 33 milliä rengastilaa. Minulla kun pääosa käytöstä olisi kuitenkin asfalttipainotteisempaa. Haluaisin kuitenkin kyetä sorapätkät ym. myös pyörällä ajelemaan niin, että ajomukavuus jotenkin säilyisi ja renkaatkin kestäisi.

    Ehkä tästä ketjusta voisi kysyä mielipidettä siihen, että miten tuollainen n. 30mm rengas taipuu perinteisellä suomalaisella soratiellä? Onko muita päätynyt samantyyliseen ratkaisuun?

  29. #4169
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mikko93 Katso viesti

    Ehkä tästä ketjusta voisi kysyä mielipidettä siihen, että miten tuollainen n. 30mm rengas taipuu perinteisellä suomalaisella soratiellä? Onko muita päätynyt samantyyliseen ratkaisuun?
    Perinteinen suomalainen soratie on aika laaja käsite, mutta koen 30mm olevan aika hyvä kompromissi asfaltille ja smootille soralle. Mulla on ykköspyörässä 32mm kumit ja kyllä sillä ihan hyvin pärjää raffimmallakin alustalla jos pakko. Jos lähden tarkoituksella tuntemattomille/vähän mukulaisemmalle reitille, niin pääasiassa 40mm kumit käytössä. Tuohan ne paksummat kumit mukavuutta lisää.

    Yhden pyörän taktiikalla jos lähdetään, niin koittaisin hankkia mallin johon mahtuu 700x40 lihat tarvittaessa ja ihannetilanteessa kahdet kiekot.

  30. #4170
    Mulla on GT Gradessa 28mm GP4000 renkaat, joilla olen tämän kesän ajellut niin asfaltit kuin sorapätkätkin. Ei tietenkään niin hyvä karkealla soralla kuin isommat kumit, mutta pärjää kuitenkin. Suurin osa ajosta kuitenkin tulee asfaltilla ja siellähän nämä on mahtavat.

    Suosittelisin kuitenkin pyörää mihin mahtuu ne paksummatkin kumit, sitten voi vaikka kokeilla kapeita sekä leveitä ja päättää mikä toimii parhaiten.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •