Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sami konttila Katso viesti
Täällä kans kova polte tilata. Onhan toi CF pro malli aika jäätävä spekseiltään.

Millaisia ajatuksia decoy on herättänyt niillä ihmisillä , jotka ovat jo saaneet pyörän? Osaatteko verrata vaikka spessun levoon?

Mietityttää olisko kuitenkin molemmissa päissä 29 kumit paremmmat?
Yt ilmoittaa , että tuolla erilaisella kiekko koolla on haettu hyvää vetopitoa ylämäkeen. Omissa ajo hommissa tuo ylämäki on kuitenkin pakkopullaa ennen alamäkeä. Lisäksi omissa ajomaastoissa ei ole kauhean pitkiä nousuja, mutta Rölli kivikkoa on sitäkin enemmän.
Commencalilta sais pyörää missä on molemmissa päissä 29 kiekot ja olis vielä yhteen sopivat speksit kiekkojen osalta nykyiseen luomu pyörään.

Ongelmahan on sikäli positiivinen, että valitsi kumman vaan niin varmasti saa hyvän pyörän.
En osaa verrata Levoon, mutta omaan Baseen olen kyllä enemmän kuin tyytyväinen. Takapakan joudun varmaan huoltamaan kun sieltä vähän pursuaa ilmeisesti joku tiivisterengas/shimmi pihalle. Laitoin siitä sähköpostia yt:lle, mutta eivät ole vielä vastanneet.

Ennen hankintaa oma vaihtoehto Decoylle oli Spessun Turbo Kenevo. Tosiaan omaa vertailupohjaa ei ole, mutta olen ymmärtänyt että Decoy on alamäkiorientoituneempi kuin Levo. Itse en ole ehtinyt vielä Sappeeseen tai Calpikseen testaamaan Decoyta, mutta kotinurkkien poluilla ei ole mäkiä tai hyppyjä mitä tuolla ei uskaltaisi painaa täysiä läpi.

Rengastus tuntuisi olevan täysin nappi. 29" etunen menee kaikesta yli hereästi ja 27,5" takanen tarjoaa hyvän pidon. Itsellä on taustaa motocross/enduropyörissä, joten isompi etunen ja pienempi takanen on ollut ihan normi juttu aina.