Oma Spectral:ON 6.0 kävi kesälomien aikana Turussa huollossa pari kertaa. Moottorista alkoi nimittäin kuulumaan kesäkuussa jännä hurina aina välillä pyörätieajossa 25km/h vauhdeissa (Boost käytössä). Koitin tuota saada videoituakin mutta täällä tuulee aina joten ääneksi tallentui vain tuulen puhallusta. Toinen ongelma pyörässä oli jo uutena se, että vaikka ajan 25-24km/h vauhteja pyörän mittarin mukaan niin todellisuudessa vauhtia on noin 2km/h vähemmän. Tutkivat pyörää Turussa mutta eivät kuulleet tuota ääntä. Olin kesälomareissulla ja pyysin heitä ottamaan yhteyttä ennen pyörän lähetystä takaisin, jotta olen palavunut reissussa ja voin hakea pyörän Matkahuollosta. No, eivät ottaneet yhteyttä vaan lähettivät sen vaan juuri kun olin lähtenyt yli viikon reissulle. Tuli vaan lyhyt spostiviesti että eivät kuulleet tuota mainitsemaani ääntä. Sitten ilmeni että eivät olleet korjanneet tuota 2km/h nopeusvajetta ja pyörä lähtikin sitten suoraan Oulusta Matkahuollosta toistamiseen Turkuun, josta se tuli viime viikon loppupuolella takaisin. Nyt pyörä tosiaan kulkee oikeasti 25km/h, eli tämän aamun työmatkan keskinopeus oli juurikin tuo 25km/h, aiemmin 22,5-23km/h. Ajassa se on 2-3 min ero entiseen 10 km matkalla jossa ei tartte pysähdellä välillä liikennevaloissa tms. Tuota mainitsemaani ääntä en ole kuullut minäkään eilen maastoajossa (jossa tosin ei tule ajettua 25km/h eli äänen ei pitäiskään kuulua) enkä tänään aamun työmatkalla (aika kova tuuli oli joka saattoi maskata ylimääräiset äänet ettei niitä kuule), eli olisivatkohan tehneet jotain säätöä/pulttien kiristystä pyörään mikä vaikutti ja ääni poistui? Jos sitä ei pariin kolmeen päivään enää kuulu niin pitänee ehkä kysellä perään että tekivätkö mitään säätöjä sille. Pyysin tseggaamaan myös puslien kondiksen, kuulemma ok enkä itsekkään ole havainnut niissä mitään ongelmaa vielä.
Kirjanmerkit