GiantElectrobikeHephaGarmin
Sivu 26 / 29 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 16 24 25 26 27 28 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 751 - 780 / 850

Aihe: Kuka törttöili silloin siellä?

  1. #751
    Liittynyt
    07/2015
    Paikkakunta
    Espoon erityistalousalue
    Viestit
    2.081
    Myönnän suoraan, että AINA pyöräillessäni on napit korvissa ja yleensä volyymitkin tasolla, ettei "vapaaratas" takaa kuulu. Mutta tiedän ja ymmärrän tuon. Ajan oikeaa reunaa ja siirtyessäni sivuttain, ohittaessani edellä kulkevia saati kääntyessäni (vasemmalle) tsekkaan aina taustan JA näytän suuntamerkin risteyksessä (ajoissa) välttääkseni ikävät yllärit. Ei ole omasta mielstä ollut mitenkään vaikeaa tai ylimääräistä ponnistusta vaativaa. Pitää vaan hyväksyä se, ettei ole universumin nopein (ainakaan joka tilanteessa) ja takaa voi aina tulla joku (hetkellisesti) nopeampi
    Vaihtelevaa vastatuulta...

  2. #752
    Liittynyt
    10/2014
    Viestit
    314
    olisit huutanu ennen kun meinasit ohittaa. Mua ottaa päähän nää takaata tulevat pöyräilevät mykät. viimeksi meinasin saada slaakin pelästyin niin perkeleesti vaikka likka ohitti yli metrin päästä, niin ja se fillari piti ihme rohinaa ,toisaalta kai sitten pelästyis sitä huutoa

  3. #753
    Liittynyt
    05/2018
    Viestit
    447
    Miksi ihmeessä pitäisi huutaa / soittaa kelloa kun ohittaa ? Teetkö vastaavaa myös kun autolla ohitat toisen auton ? Töötti pohjaan vaan

  4. #754
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.332
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pohjola Katso viesti
    olisit huutanu ennen kun meinasit ohittaa. Mua ottaa päähän nää takaata tulevat pöyräilevät mykät. viimeksi meinasin saada slaakin pelästyin niin perkeleesti vaikka likka ohitti yli metrin päästä, niin ja se fillari piti ihme rohinaa ,toisaalta kai sitten pelästyis sitä huutoa
    Niin, että pitäis koko ajan olla huutamassa? Mitä sun mielestä pitäis huutaa? Varo! Pois eestä! Pois alta tollo! Vasemmalta/oikealta ohi! Lujaa tullaan! Vai jotain muuta yhtä kehittävää?
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

  5. #755
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    HEL
    Viestit
    2.488
    Hyvä huuto on ”hoi” jos nyt ei muuta keksi, korvaamaan kelloa jos sitä ei sitten ole.

    Ensisijaisesti toki se kellon kilahdus ajoissa olisi hyvä, oli toisella luurit korvilla tai ei. Lomareissulla Saksassa olisi kaivannut niitä kilinöitä, useampi sähköpyöräilevä arvatenkin vuosikymmenten tauon jälkeen pyöräilyn uudelleen aloittanut hujahti pyörätiellä takaa tullen tasan 25km/h ohi itsenikin muutaman kerran hätkäyttäen. Myös pyöräilevistä lapsista, ja vielä huonoissa ja kapeissa paikoissa missä luomupyörällä vauhti hidastui. Oli toki niitäkin jotka huikkasivat ”hallo” tullessaan, mutta kelloa soitti hyvin harva.

    Pari kertaa tuli nuoriso valittamaan kun oli pahemmin säikäytetty yllättävän ohituksen takia. Ei ihan näteillä sanoilla.

    Ei siihen voi todeta muuta kuin että näin se liikenteessä ja elämässä on, älä luota että muut toimii järkevästi ja varmasti muut välillä ovat sitä mieltä, että sinä törttöilet - ja luultavasti törttöiletkin, kukaan ei ole täydellinen. Voi silti yrittää

  6. #756
    Liittynyt
    05/2003
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    2.818
    Mielestäni ei ole mitään tarvetta huudella mitään kun ohittaa riittävän kaukaa ja ohitusnopeus on järkevä.
    Miten niin tyhmä kysymys??

  7. #757
    Liittynyt
    10/2014
    Viestit
    314
    kai se huutelu on paikastakin kiinni jos niitä ohitettavia on minuutin välein. Eniten pelästyn sillä yli 3 tunnin lenkillä kun on yks tai kaks ohittajaa,Pitäis fillariin lisätä liike tunnistin taakse päin tai paidan selkämykseen teksti: puolikuuro aggressiivinen pyörälijä

  8. #758
    Liittynyt
    07/2015
    Paikkakunta
    Espoon erityistalousalue
    Viestit
    2.081
    En ymmärrä miksi pitäisi huudella tai pimputella ohitettaessa (pyöräilijää). Kelvillä ja ajoradalla ajetaan oikeassa reunassa. Jos pyörää sirretään sivusuunnassa, tai ajoradalla sivusuunnassa varmistaa vaihtava ensin, ettei takaa ole kukaan tulossa ohi ja muutenkin osoittaa aikeensa selvällä käsimerkillä.
    Vaihtelevaa vastatuulta...

  9. #759
    Liittynyt
    05/2003
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    2.818
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti oppes Katso viesti
    En ymmärrä miksi pitäisi huudella tai pimputella ohitettaessa (pyöräilijää). Kelvillä ja ajoradalla ajetaan oikeassa reunassa. Jos pyörää sirretään sivusuunnassa, tai ajoradalla sivusuunnassa varmistaa vaihtava ensin, ettei takaa ole kukaan tulossa ohi ja muutenkin osoittaa aikeensa selvällä käsimerkillä.
    Juurikin näin. Ja kun ohittaja ohittaa reilulla etäisyydellä sopivalla nopeudella, ei pitäisi meluntuoton tarvetta olla.

    Jos säikkyy takaa tulevia, kannattaa hommata peili.
    Miten niin tyhmä kysymys??

  10. #760
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    HEL
    Viestit
    2.488

    Kuka törttöili silloin siellä?

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fat Boy Katso viesti
    Mielestäni ei ole mitään tarvetta huudella mitään kun ohittaa riittävän kaukaa ja ohitusnopeus on järkevä.
    No niinpä, ja kun ei toteudu tuo etäisyys eikä nopeus, niin olisi hyvä varoittaa äänimerkillä jos ei voi hidastaa ja odottaa turvallisempaa ohituspaikkaa.

    En tarkoita, että kokoajan pitäisi kilistellä tai huudella, vaan kyllä se pitäisi osata arvioida, milloin on nopeuseroa/etäisyyttä/tilannetta niin, että nyt on hyvä kilauttaa. Ei sitä vastuuta mielestäni ohitettavalle sysätä. Nopeampi ja näkökentässään toisen näkevä kun toinen ei näe, on enemmän vastuussa siitä, että ohitus menee turvallisesti.

  11. #761
    Liittynyt
    10/2014
    Viestit
    314
    peili on hommattu mutta kippurasarvisessa ajoasennon muuttuessa ei siitä peilistä näe kun erikseen katsoessa, no toinen peili tulossa kiinasta

  12. #762
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.702
    Kenenhän kanssa meinasin ajaa yhteen tai kahteen Marjaniemen siirtolapuutarhan kulmilla tänään kolmen jälkeen? Pinkki Feltti tuli vasemmalta, itse löin jarrut pohjaan, mutta eihän se hiekalla paljon auttanut ja meinattiin osua. Huusin perään sori, kunnes tajusin, että minähän tulin oikealta... Feltti ei näyttänyt jarruttavan, mutta varma en asiasta toki voi olla, kun omissa tekemisissä oli jo tarpeeksi.

  13. #763
    Liittynyt
    08/2015
    Paikkakunta
    Kuusankoski
    Viestit
    299
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pohjola Katso viesti
    peili on hommattu mutta kippurasarvisessa ajoasennon muuttuessa ei siitä peilistä näe kun erikseen katsoessa, no toinen peili tulossa kiinasta
    https://www.bike24.com/p271311.html Tolla näkee, vaikka vaihtaakin asentoja. Myös trikahvoilta.

  14. #764
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.897
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Kenenhän kanssa meinasin ajaa yhteen tai kahteen Marjaniemen siirtolapuutarhan kulmilla tänään kolmen jälkeen? Pinkki Feltti tuli vasemmalta, itse löin jarrut pohjaan, mutta eihän se hiekalla paljon auttanut ja meinattiin osua. Huusin perään sori, kunnes tajusin, että minähän tulin oikealta... Feltti ei näyttänyt jarruttavan, mutta varma en asiasta toki voi olla, kun omissa tekemisissä oli jo tarpeeksi.
    Kannattaisi aina huutaa ja soittaa kelloa, kun tulee toiselle tielle ja varmuuden vuoksi kannattaa ehkä huutaa koko lenkin ajan, niin säästytään näiltä jatkossa

  15. #765
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Eura
    Viestit
    11.398
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti oppes Katso viesti
    En ymmärrä miksi pitäisi huudella tai pimputella ohitettaessa (pyöräilijää). Kelvillä ja ajoradalla ajetaan oikeassa reunassa. Jos pyörää sirretään sivusuunnassa, tai ajoradalla sivusuunnassa varmistaa vaihtava ensin, ettei takaa ole kukaan tulossa ohi ja muutenkin osoittaa aikeensa selvällä käsimerkillä.
    Ei se aina mene noin miten pitäisi ajaa kelvillä, itse näen usein kelvillä kahta rinnatusten niin kävelijöitä kuin pyöräilijöitäkin. Itse joudun tämän tästä antamaan itsestäni jonkinlaisen merkin lähestymisestä.

  16. #766
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.702
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sotanorsu666 Katso viesti
    Kannattaisi aina huutaa ja soittaa kelloa, kun tulee toiselle tielle ja varmuuden vuoksi kannattaa ehkä huutaa koko lenkin ajan, niin säästytään näiltä jatkossa
    Ei, vaan oikea proseduuri on pysähtyä ennen risteystä, mennä katsomaan tuleeko kukaan ja sitten taluttaa pyörä vaarallisen paikan ohi. Toki kellon soittaminen samalla lisää turvallisuutta.

  17. #767
    Liittynyt
    06/2011
    Viestit
    62
    Hieman asiaa sivuten / asian vierestä joudun kommentoimaan omia havaintojani - pääosin kehä 3 kelviltä välillä Juvanmalmi - Tuupakka. Ajolinjat, varsinkin kääntyessä tuntuu että tosi moni pyörätyypistä riippumatta leikkaavaat todella rajusti jopa pimeissä mutkissa ns. vastaantulijoiden puolelta. Usein näkee myös että risteyksessä ryhmitytään vasemmalle josta sitten voimakkaasti leikaten käännytään oikealle. Toinen "paha tapa" jota näkee (ja yhen meinasin saada kylkeen) on risteyksissä ohittaminen. Harva vastaavaa toimintaa uskaltaisi autolla tai moottoripyörällä harrastaa, joten monesti jääny miettimään että luotetaanko sitä vain "ei sieltä eilenkään ketään tullut" vai onko keskittyminen vain keskarissa :/

  18. #768
    Liittynyt
    05/2019
    Viestit
    4.310
    Mun teoria on että 95% pyörällä liikkujista ei tajua eikä ymmärrä eikä hahmota että on liikkeellä ajoneuvolla ja että kelvi on kaikesta huolimatta yleinen kulkuväylä. Pyörällä ajetaan kuin oltaisiin jalankulkijoita ja parhaassa tapauksessa kuin oltaisiin vapaasti metsässä tai omalla pihalla. Minkäänlaista onnettomuusriskiä ei koeta omalla toiminnalla aiheutettavan tai jos sellainen on, sen aiheuttavat ne muut (jotka ajavat liian kovaa ja liian läheltä) joten kaikki varominen ja väistäminen kuuluu niille muille (jotka kaiken lisäksi usein pukeutuvat liian tiukkoihin asuihin ja ajavat liian kallilla pyörillä).


    Mutta haetaanpa nyt sitä kuskia joka ajoi Länsimäentien ajorataa - "vaikka vierellä kulkee pyörätie", mutta siihen en puutu koska en itsekään koskaan siirry pyörätielle sitä pätkää varten - ja Itäväylän risteyksessä niin sanotusti vaihtoi lennosta identiteettiä. Eli tilanne oli seuraavanlainen:

    - ajoradalla Länsimäentieltä kääntyville paloi punainen valo
    - Itäväylän kelviä ajaville paloi vihreä valo
    - ajoradalla Mellunmäen suunnasta tuleville ja oikealle eli Länsimäentielle kääntyville paloi vihreä valo

    Pyöräilijämme kannalta toki nopein ja sujuvin tapa oli olla välittämättä punaisesta valosta ja kääntyä kelville ja muuttua kelvinkäyttäjäksi kesken pyörätien jatketta. Mutta eihän se ole silti oikein - eikä kääntyvän autoilijan voi vaatia eikä ehkä olettaakaan osaavan ennakoida tai edes havaita tuommoista peliliikettä! Nytkin kävi niin että näki kuinka koko auto keinahti kun kuljettaja joutui painamaan jarrun pohjaan vaikkei vauhtia ollut mitenkään hurjasti.

    Jos ajaa ajorataa, pitää tyytyä ajoradalla ajajan rooliin silloinkin kun se ei tarjota etua muihin vaihtoehtoihin nähden. Ainakin silloin kun muuten toimimalla aiheuttaisi vaaratilanteen tai haittaisi muiden sääntöjen mukaista ajamista!

  19. #769
    Liittynyt
    07/2015
    Paikkakunta
    Espoon erityistalousalue
    Viestit
    2.081
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Lehtinen Katso viesti
    Ei se aina mene noin miten pitäisi ajaa kelvillä, itse näen usein kelvillä kahta rinnatusten niin kävelijöitä kuin pyöräilijöitäkin. Itse joudun tämän tästä antamaan itsestäni jonkinlaisen merkin lähestymisestä.
    Niin minäkin silloin kun näen "kahta rinnatusten" tai "kävelijä-ryhmiä". Mutta jos lähestyn takaa yksittäistä fillaristia takaa, niin miksi pitää tehdä itseään tiedettäväksi? Ainakin itse ajan kelvin/ajoradan oikeassa reunassa ja jos siirrän itseäni vasemmalle, niin aina varmistan taustan.
    Vaihtelevaa vastatuulta...

  20. #770
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.702
    Pannaan tämä nyt vaikka tänne. On aika jäätävä video ja vielä jäätävämmäksi sen tekee se, että tuon voisi kuvata missä ja milloin vain.

    Näin suojateillä ajetaan: Karu video näyttää, miten bussit ja jopa kaivinkone syöksyvät sokkona suojatielle Tapiolassa

    https://www.hs.fi/kaupunki/espoo/art-2000006198152.html

    Jokohan pikkuhiljaa alettaisiin niitä kameravalvonnasta tulleita rahoja ja vapautuneita resursseja käyttämään muuhun liikenteenvalvontaan.

  21. #771
    Liittynyt
    07/2015
    Paikkakunta
    Espoon erityistalousalue
    Viestit
    2.081
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Pannaan tämä nyt vaikka tänne. On aika jäätävä video ja vielä jäätävämmäksi sen tekee se, että tuon voisi kuvata missä ja milloin vain.

    Näin suojateillä ajetaan: Karu video näyttää, miten bussit ja jopa kaivinkone syöksyvät sokkona suojatielle Tapiolassa

    https://www.hs.fi/kaupunki/espoo/art-2000006198152.html

    Jokohan pikkuhiljaa alettaisiin niitä kameravalvonnasta tulleita rahoja ja vapautuneita resursseja käyttämään muuhun liikenteenvalvontaan.
    Itsestäänselvyys: Tuossahan virheen tekee tuo kuorma-auto, joka on pysäköinyt <5m etäisyydelle suojatiestä. Aamulla pysäytin työmatkalla (pyörällä) vastaavassa paikassa kuorma-auton viereen / suojatien eteen. Kun kysyin kuskilta miksi oli tuohon pysäköinyt (odottamaan lastia), en yllättäen saanut vastausta tai edes katsekontaktia. Kännykkä kiinnosti enemmän.
    Vaihtelevaa vastatuulta...

  22. #772
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.406
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti oppes Katso viesti
    Itsestäänselvyys: Tuossahan virheen tekee tuo kuorma-auto, joka on pysäköinyt <5m etäisyydelle suojatiestä.
    Anteeksi mitä??
    Kuorma-autoa lastataan koko ajan. Mihin se olisi pitänyt pysäköidä? Vierelle tukkimaan koko kadun.
    Vaikka joku pysäköisikin liian lähelle suojatietä niin se ei oikeuta ajamaan siitä ohi pysähtymättä.
    Jos olisin vastaavana tuolla työmaalla niin laittaisin kuskin valvomaan ettei lapset tuosta ryntäilisi auton alle.

  23. #773
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.332
    ^Yksiselitteisesti kielletään pysäköimästä 5 m lähemmäs risteystä ja suojatietä. Siinä on juurisyy. Ei toki poista muiden syyllisyyttä sinänsä. Kieltämättä vähän kinkkinen paikka. Liikenteenohjaus kohdalle olisi tarpeen.
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

  24. #774
    Liittynyt
    09/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.020
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Arosusi Katso viesti
    Jos olisin vastaavana tuolla työmaalla niin laittaisin kuskin valvomaan ettei lapset tuosta ryntäilisi auton alle.
    Niin tarkoitit varmaan, että laitetaan kuski pysäyttämään autot, jotta lapset pääsee turvallisesti yli.

  25. #775
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.406
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tassu Katso viesti
    Niin tarkoitit varmaan, että laitetaan kuski pysäyttämään autot, jotta lapset pääsee turvallisesti yli.
    Tai varmaan sekä että.
    Estämään lasten ryntäily ennenkuin kuski on saanut varmistettua että autot varmasti pysähtyvät. 😎
    Arvaamatonta porukkaa molemmat.

  26. #776
    Barracuda Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fuuga Katso viesti
    ^Yksiselitteisesti kielletään pysäköimästä 5 m lähemmäs risteystä ja suojatietä. Siinä on juurisyy. Ei toki poista muiden syyllisyyttä sinänsä. Kieltämättä vähän kinkkinen paikka. Liikenteenohjaus kohdalle olisi tarpeen.
    Varmaan sinulla on myös ehdotus miten tuo kuorma-auto lastataan pysäköimättä sitä suojatien eteen?

  27. #777
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.332
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Barracuda Katso viesti
    Varmaan sinulla on myös ehdotus miten tuo kuorma-auto lastataan pysäköimättä sitä suojatien eteen?
    Sanoinkin, että kinkkinen on tilanne, mutta siltikään tuo ei ole oikea ratkaisu. Valo-ohjaus tai liikenteenohjaus ihan sitä varten varatuilla miehillä/naisilla olisi äkkiseltään tuohon ainoa ratkaisu. Veikkaisin - nyt menee mutu-tuntumalla - että ohjaajilla pitää olla jonkin sortin tietyökelpoisuus ennen kuin voivat sitä alkaa tehdä.
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

  28. #778
    Barracuda Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fuuga Katso viesti
    Sanoinkin, että kinkkinen on tilanne, mutta siltikään tuo ei ole oikea ratkaisu. Valo-ohjaus tai liikenteenohjaus ihan sitä varten varatuilla miehillä/naisilla olisi äkkiseltään tuohon ainoa ratkaisu. Veikkaisin - nyt menee mutu-tuntumalla - että ohjaajilla pitää olla jonkin sortin tietyökelpoisuus ennen kuin voivat sitä alkaa tehdä.
    Jees, onhan tuossa tosiaan monta virhettä. Työmaa ei ole hoidettu asiallisesti. Pitäisi olla liikenteenohjaus. Lisäksi etuajo-oikeus kohdattaessa merkki on siinä mielessä väärin laitettu että nyt kuorma-auton katveesta tulleilla on väistämisvelvollisuus vastaantulijoihin nähden joka taas vaikuttaa sen että alta halutaan pois mahdollisimman pian.

    Sitten vielä autoilijat tötöilee poikkeuksetta.

  29. #779
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.702
    Miettikääpä tilannetta, kun kuorma-auto lähtee tuosta. Monenko koulutie päättyy siinä samalla, kun seisoo nokan edessä odottamassa suojatien ylitystä...

    Mutta onneksi poliisi on sakottamassa Kehällä 1 km ylinopeuksista ja Palsternakka kerää lisää mainetta ja kunniaa.

  30. #780
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.702
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fuuga Katso viesti
    ^Yksiselitteisesti kielletään pysäköimästä 5 m lähemmäs risteystä ja suojatietä.
    Tarkkaan ottaen tuossa ei ole kyse pysäköinnistä vaan pysähtymisestä (kuorman purkaminen tai lastaaminen). Joka tapauksessa aika killeri.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •