Näyttääpä hyvältä!! 💪
Näyttääpä hyvältä!! 💪
No mites E-Sommetti
No juu saatavuus taitaa olla huono jo tähän aikaan vuodesta. Välillä tupsahtelee muutamia myyntiin.
Linkkaamasi Bulls Brosella on 3900e, E-Sommetti irtoaa kyllä halvemmalla. Halvimmillaan Deorea myytiin n. 3000e wigglellä
Bullsista kannattaa muuten sit kysyä tarjous kotimaiselta jälleenmyyjältä www.movego.fi saattaa yllättyä positiivisesti![]()
Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..
Aloittelijana tällä foorumilla kaipaisin vielä kovasti apua, kun Canyonin alet ovat päättymässä. Alkanut polkuajo muutenkin kiinnostaa ja nyt pitenevän työmatkan varjolla sähkömaasturit kiehtoa entistä enempi. Päivittäistä työmatkaa tulisi ympäri vuoden ja tämän lisäksi metsien kiertelyä. Aloittelija kun olen, budjetti hommaan olisi tuossa 3000e tuntumassa. Canyonilla on Neuron: oneista aleja ja tiedustelisinkin, onko tuossa 5.0-versiossa jotakin sellaista, miksei soveltuisi em. ajoon? Muitakin pelejä samassa hintaluokassa saa ehdottaa.
Tuo Bulls-Bikes eStream Evo TR 2:n huonoin puoli on ehdottomasti nuo Suntourin joustot. Joudut kyllä päivittämään kuten "Kemizti" on omaansa vaihtanut ainakin Foxin keulan.
Jos ajatuksissa on trailailla metsässä "niin kovaa kuin pääsee ja uskaltaa", niin kyllä noilla joustoilla on iso merkitys juurakoissa ja kivikoissa.
Tuossa Bullsissa on kyllä hiukan myös tingitty jarruosissa - toki Shimanon edulliset Deore RD M6000 muovisuudesta huolimatta ovat toimivia.
Brosen tai Shimanon kone on imho hyvä valinta. Minulta iso peukku Spectral:ON'lle- vielä tänään Canyonilla BreakAway Sale!
Canyon:ON Neuron on tasapainoinen kokonaisuus osiltaan - ei mitään huippuluokkaa, mutta toimivia.
Jos pääpaino on työmatka-ajoissa niin kelpaa kyllä. Jos taas mielit metsään rytyyttämään katsoisin Spectral:ON'ia (toki vähän arvokkaampi).
Itse painin Neuronin ja Spectralin välillä ja täältä sain voimakkaan suosituksen Spectraliin, enkä ole katunut,
kun kuitenkin haluaa ajaa mielummiin siellä ojan toisella puolen kuin pyörätiellä![]()
Suntouri toimi lämpimissä olosuhteissa ihan hyvin (pakkasessa taas ei, ois vaatinut notkeammat öljyt sisäänsä), mun pyörässä oli siis Bullsiksi brändätty 120mm Suntour Aion, siis tällainen joka ei ihan "hinnat alkaen kura suntouri" ole.. tukevakin, 35mm liukuputkilla. Takaiskarina RockShox Deluxe RT. Foxiin päivitin "puolivahingossa" kun sattui fillaritorilta halvalla ja oli 20mm pidempi kuin vakiokeula..
Tektron jarrut on teholtaan jopa yllättävän ok, tuntuma ei toki ole merkkijarrujen tasolla. Deore takavaihtaja toimii mainiosti, liipasimen päiviin XTR:ksi, kun sattui olemaan "hyllyssä jemmassa" vanhoista rojekteista. Tankoakin levensin 60mm, ja tosiaan anglesetin laitoin.
Mutta, sanottakoon että ostin pyörän ajatuksella "edullinen täpäri missä on Brose, eikä pyörässä lue Specialized.." ..koska kaikki muu on helppo päivittää..
Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..
Kiitos vinkeistä! Täälläpäin ei taida niin isoa maastoa olla, että jäis joustoista kiinni, ja taitaa kuskin omat taidot asettaa suuremmat rajat jos maastoja löytyy. Talvet menee varmaan edelleen Cube Nutraililla, joten ei liene sekään iso ongelma. Ja jos ihan rehellinen olen, niin jotenkin tuo Brose houkuttaa Shimanoa enemmän, vaikka molemmista hyvää olen lukenut.
Hupsista - siis kun puhuin tuolla aikaisemmin Bullsista, niin tarkoitin Shimanon vaihteistoa, enkä jarruosia
Noista Tektron jarruista en osaa sanoa mitään, mutta "Kemizti" juuri todisti niiden olevan teholtaan ainakin riittäävät.
Kiitos kommentista. 6.0-mallit näyttävät tällä hetkellä olevan samoissa hinnoissa, joten sikäli ei eroa ole. Kuitenkin käytännön syistä joutuu sitä työmatkaakin painamaan, joten jotenkin vaakakuppi kääntyy herkästi tuonne 29" neuroniin 29+27,5" spectralin sijaan. Neuronien osalta 5.0:ssa ei taida olla lukittavaa perää, joten täytyisi niistä mennä 6.0 mallilla...
Eikai ne paremman pään Suntourit ihan susia ole toisin kuin mitä tältä foorumilta monesti saa lukea (Täältä foorumilta saa helposti käsityksen että jos siinä lukee Suntour=p*ska). Ihan hyvät arvostelut esim on tuo Suntourin Aion on saanut nimenomaan hinta/laatu suhteeltaan: https://www.bikemag.com/gear/compone...-aion-rc-fork/
Kenellä täällä on Meridan eOne Sixty 800 poljettavana, niin kertokaa millainen pyörä on ollut ja oletteko olleet tyytyväisiä.
Moi! Minulla oli yli vuoden polkoajokäytössä. Mahtava pyörä, ketterä polkuajossa, ei mitään huonoa sanottavaa. Shimanon moottori toimi ongelmitta ja olen hakemassa par'aikaa uutta pyörää ja siinäkin tulee olemaan Shimanon 8000 moottori. Uusi pyörä voi olla sixty 900e, niin hyvä tuo sixty 800 oli 😀
Tilasitko pyörän ilman koeajoa vai pääsitkö kokeilemaan runkokokoa livenä? Mietin M ja L koon välillä kun pituutta on 180.
Tilasin ilman koeajoa. Itse olen 174 ja M sopii hyvin. Luulisin, että L on sinulle oikea koko.
https://www.bike-discount.de/en/buy/...rime-29-885903
Ensimmäistä sähköpyörää mietin. Olivatko noi enempi geometrialtaan alamäki ajoon? Metsäteille ja kadulle tarkoitus pyörä ostaa. Cube Reaction SL 500 mietin, kun oli -10 % aina viikonloppuisin bike discountissa 2700€. Mutta haluan tuon uuden 2020 boschin ja ison akun.
https://ebike-mtb.com/en/haibike-upd...20-bosch-gen4/
Myös uudet Haibiket jäykkäperäisenä kiinnostaa, kun niitä vaan tulee. Mielellään haluaisin shimanon vaihteet. Pari vuotta näitä täällä lueskellut. Viisaammat voi kertoa lisää Esim. S-ramin ja shimanon vaihteiden eroista +ja -.
En osaa sramin ja shimanon eroista paremmuuden kannalta kommentoida, mut sramin vaihtaja ainakin helpottaa talvella niitä, jotka ajaa rukkaset kädessä, sillä siinä molempiin suuntiin tökitään peuklolla. Itel ei ainakaa mitää pahaa sanottavaa sramista muutenkaan, ja kai se on niinkin, et ne on helponta vaihtaa jälkikäteen, et ei sitä pyörää vaihtajien ym. takia kannata ostaa, jos ne on jokatapaukses laadukkaita.
Emtb mode ja isoakku. Voi toki ehdottaa pyöriä, mitä ketjun aloituksessa tarkoituskin. Perus hyvät osat ja hyvä keula pitää ainakin olla. Vanhaa boschia en halua. Tilanne elää kun ei mitään mallia vielä ole lukkoon lyöty. Näitä sähköpyörien mersuja Esim. Spessu turha ehdottaa. Kuitenkin sen sähköpyörien "Skoda Octavia" tarkoitus ostaa.
Osta sellainen pyörä minkä avustustasoja voit itse säätää. Se on hyvä lähtökohta. Boschilla se ei onnistu. Edes softan päivittäminen itse ei onnistu.
Kommenttini on mielipide mutta saattaa joskus sisältää myös pienen määrää faktaa.
Uskon noiden boschin eri modet riittää. Miksi turhaa muuttaa niitä. Tietysti jos haluu hifistellä. Luotettavuus myös tärkeä tekijä. En halua mitään laakerijumppaa heti 1000 km jälkeen, kuten jollain oli vanhan boschin kanssa. Tietty ketjut ja rattaat sähköpyörässä enempi kuluu kuin luomussa.
No, virheistähän sitä oppii![]()
Kommenttini on mielipide mutta saattaa joskus sisältää myös pienen määrää faktaa.
Täällä keskusteluissa lähes poikkeuksetta Boschista puhuttaessa tarkoitetaan CX Performancea - eikä tietysti ihme, kun niitähän ne maastopyörissä pääasiassa ovatkin.
Nostaisin keskusteluihin Active Line Plussan, josta itselläni on positiivisia kokemuksia nyt 700 km:n verran niin hiekkatie- kuin polkuajostakin. Tehokkaampaan Boschiin verrattuna moottori on luonteeltaan huomattavasti pehmeämpi, ja ajaminen on luonnollisempaa vaihdot mukaan lukien. Lisäksi se on hiljainen eikä vastusta 25 km/h:n jälkeen läheskään yhtä paljon kuin CX. Nämä ovat siis tietysti omia subjektiivisia kokemuksiani ja perustuvat CX:n osalta muutaman kymmenen kilometrin koeajeluihin.
Jos olet etsimässä parin tonnin sähkömaasturia, kannattaa ehdottomasti tähänkin moottorivaihtoehtoon tutustua. 50 Nm vääntöä riittää yllättävän hyvin - varsinkin jos ei ole pakko ylämäessä kiihdytellä.
Oma pyöräni on KTM Macina Ride paremmalla keulalla ja vaihteistolla päivitettynä. Se tosin tullee ensi kaudeksi täysjoustosähkömaasturiin vaihtumaan, mutta kaikkein vähiten tuon moottorin takia.
Edit: Unohtui vielä kehua akun kestoa, joka on myös tehokkaampaa veljeään parempi. Yhdellä latauksella ajelee mukavasti kolme puolentoista tunnin lenkkiä helpohkoilla poluilla toiseksi ylintä avustustasoa käyttäen.
Uusi Bosch moottori on koeajojen mukaan ilmeisesti hankala virittää edes nopeuden suhteen ja äänekäs. Muuten varmasti huippuluokan laite. Tosin nämä ovat toisen käden tietoja. Omaa koeajoa ei ole. Omassa Yamahan PW-X:ssä säätömahdollisuuksia ei taida olla ja kyllä se hieman nyppii.
Ihmettelisin, jos tuohon uuteen Boschiin ei säätömahdollisuuksia rajoituksen suhteen jossain kohtaa ilmestyisi. Sen verran uusi, että ei ole pajat ehtineet tutustua. Jos on kysyntää, tulee tarjontaa. Tottakai Boschin pitää sanoa että se on mahdotonta, EU vaatii. Ihmisen tekemä rajoite tuppaa olemaan ihmisen kierrettävissä (joskaan ei esim. itseni, jos osaisin, varmaan myisin ratkaisua netissä)
Kirjanmerkit