HephaGarminElectrobikeGiant
Sivu 131 / 515 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 31 81 121 129 130 131 132 133 141 181 231 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.901 - 3.930 / 15442

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

  1. #3901
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.165
    Itselläni on edessä 36/46 ja takana 12/36. Toimii minun ajoissani. Riittää hienosti ainakin keskinopeuksiin 28 km/h saakka (lujempaa en edes pääse).

    Kokeilin vaihtaa 34/50 tilalle 34/46, mutta sepä ei ollutkaan toimiva yhdistelmä. Ainakin Ultegrassa on kolmea eri sarjaa ratastusta, joita ei voi sekoittaa. Ilmeisesti piikit ei osu keskenään kohdilleen ja vaihtaminen ajoittain takkuaa. Pahimmillaan ketju tarraa rattaisiin kiinni.

    Mistä löytyy toimiva 2x-järjestelmä 8 hampaan erolla?

  2. #3902
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Irtorattaina compact kampiin saa harrastelijatasoisia yhdistelmiä haluamallaan tavalla. Kun äärimmäiset olosuhteet, pöytätasaista ympärillä, niin väliin on ollut 46/38 kammissa ja hyvin tiukka ysipakka takana, jopa 13-25. Ei tuo ole kummempaa säätöä tarvinnut ja on toiminut aivan hyvin. Tehtaat eivät vakiona tällaisia tee, kun markkinamiehet leventelevät mainoksissaan LAAJASTA välitysalasta.😊

  3. #3903
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Mikä vanhattaa kaluston vielä nopeammin kuin liian pienet rattaat?

    No tämän palstan ja lehden lukeminen!

  4. #3904
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.256
    Joutuukohan teräsmies alimpaan natinahelvettiin, jos se sortuu BB30-keskiöiseen pyörään..?

    Vähän kiinnostelis hommata SuperX kakkosgraveliksi ja kisakrossariksi. Siinä kun kaikki muu natsais. Rungon luulisi olevan noin suunnilleen niin hyvä kuin kuiturunko voi olla ja niin mukavakulkuinen kuin ilman jousitusta saa aikaiseksi ja geometria vaikuttaa ainakin paperilla hyvältä, "trailihköltä" gg- tai cx-geolta.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  5. #3905
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.482
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Joutuukohan teräsmies alimpaan natinahelvettiin, jos se sortuu BB30-keskiöiseen pyörään..?

    Vähän kiinnostelis hommata SuperX kakkosgraveliksi ja kisakrossariksi. Siinä kun kaikki muu natsais. Rungon luulisi olevan noin suunnilleen niin hyvä kuin kuiturunko voi olla ja niin mukavakulkuinen kuin ilman jousitusta saa aikaiseksi ja geometria vaikuttaa ainakin paperilla hyvältä, "trailihköltä" gg- tai cx-geolta.
    Vieläkö SuperX:n takahaarukassa on se joku Ai eli assymmetric integration keksintö eli normikiekko ei mene suoraan paikoilleen?

  6. #3906
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.256
    On, mutta se ei haittaa. Useimmissa kiekoissa on pinnoissa varaa sen verran, että 6 millin uudelleendishaaminen onnistuu helposti pinnoja vaihtamatta ja kun muita (droppitanko)levaripyöriä ei ole, niin ei tarvitse olla mahdollisuutta käyttää samoja kiekkoja useammassa rungossa.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  7. #3907
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.404
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    ^
    Noin yleisenä huomiona: millasilla keskareilla/kadensseilla te ajelette?
    Normaali lenkeillä 20-23 välillä. Uusissa maisemissa useasti alle 20 kun tulee katseltua maisemia ja pysähdeltyä.
    Kadenssit 80-90.
    Edessä 36/26 ja takana 12-25. Pari vuotta tuli ajettua takana SRAM:in 11-28 mutta ei vaan toiminut minulla. Oli liian harva. Nykyinen on just minulle sopiva. Reilusti yli 90 % ajosta nopeusalueella 15-30 joten isolla rattaalla pystyy ajamaan ja seinänousuhin pientä sisään. 40 km/h noilla välityksillä pääsee eli isommissa asfalttimäissä välitykset loppuu mutta omissa ajoissa sillä ei ole mitään väliä.

  8. #3908
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Väärtini Nure jota en ikuna ole livenä tavannut on saanut minut muitten kanssa uskomaan 1xvoimansiirtoon joka mun kohdalla naurettavaa ynnä säälittävää ehken on.

    Huomenna Osuuspankissa josko sitä tilillä rahaa ois, ja sitten tilaus nappulaa jos painais?
    I väntan på ännu dåligare tidet

  9. #3909
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    SuperX
    Fillaritorilla oli (on?) yksi kiinnostava 54 mutta väri alustavasti hirvittää
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  10. #3910
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.709
    Todistan tässä vakaasti että pirun hyvä runko on SuperX. Sen takahaarukassa / satulatolpassa olevan jouston todellakin tuntee!

    Ei-vetopuolen keskiölaakerin vaihdoin 2500 km ajon jälkeen kun naksui hieman. Mutta mulla oli liian paljon spacereita siellä kammissa joten on saattoi siksi ottaa itseensä noin nopeasti. Nimimerkki Ansis siellä Porissa vois tosin maalata tän nätimmän väriseksi ens talvena?? Malli on 2018 SuperX Di2. Muuten oon pitäny stokkina paitti renkaita oon vaihdellu (eka 35 mm G-One, nyt 40 mm Rambler) ja 11-32T pakka vaihtui 11-42T.

    5/5 vehje. Ei ollu nyt parempaa kuvaa hollilla joten laitoin fiiliskuvan jossa on grindattu sorateitä ja polkuja pitkin sopivaan kirjanlukupaikkaan.


  11. #3911
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.687
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    Huomenna Osuuspankissa josko sitä tilillä rahaa ois, ja sitten tilaus nappulaa jos painais?
    Moto metsään ja pellot pakettiin?

  12. #3912
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.687
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Fillaritorilla oli (on?) yksi kiinnostava 54 mutta väri alustavasti hirvittää
    Ostat pois ja maalautat Antsalla...

  13. #3913
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Ostat pois ja maalautat Antsalla...
    Juu, men nej kun R-kioskilla pitäisi olla illalla Exploro-laatikko Ei ollut muuten myynnissä fillaritorilla sitä sinistä 54cm Superäxää, löikö Stenu mörön sisään?
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  14. #3914
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    [QUOTE=MRe;2889703]Moto metsään ja pellot pakettiin?[/QUOTE

    Pellot on kasvanut metsää vuodesta 1991 ja moto kävi 6 vuotta sitten. Mun lietepalstalla Kompsunjoen varrella olis koivua ainakin kuitukiekkojen verran vaan sinne ei pääse muuten kuin moottorikelkalla.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  15. #3915
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.256
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Juu, men nej kun R-kioskilla pitäisi olla illalla Exploro-laatikko Ei ollut muuten myynnissä fillaritorilla sitä sinistä 54cm Superäxää, löikö Stenu mörön sisään?
    Nej. Pitäis olla viiskutonen. Ja alustavasti ei kuitenkaan anna luonne periks, mutta seurataan tilanteen kehittymistä.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  16. #3916
    Liittynyt
    07/2002
    Viestit
    3.006
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    ^ Eikös pienempi eturatas kannattaisi vaan vaihtaa 34:ksi, niin löytyisi pykälän kevyempää ja toisaalta ehkä tulis isommallekin rattaalle enemmän käyttöä?

    Noin yleisenä huomiona: millasilla keskareilla/kadensseilla te ajelette? Mulla on myös 36/46 edessä ja 12-32 takana.
    Keskinopeus yleensä noin 18 km/h. Maasto on mäkistä, sora karkeaa eikä minulla ole mihinkään kiire. Jos kohdalle sattuu todella sileä sorabaana, keskari voi olla 24 km/h.

    Edessä on 32-hampainen ratas ja takana 11-42. Edessä voisi olla ehkä suurempikin, mutta tuo tuli osasarjan mukana.
    Kyllä se on ihan ajettava polku...

  17. #3917
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Eilen Exploro tuli - ja meni, eh-nimittäin Kivenlahden pyörähuoltoon keskiön asennukseen.

    Rungon ehdin punnita paketista ottaessa, 1090g eli +100g ilmoitettuun. En tiedä voiko ero tulla telineiden pulteista (7x) ja sisäisistä vaijerinvienneistä, mutta aika kevyt nyt kuitenkin. Keula oli 439g ja satulatolppa 252g, eli ei tuosta LTD:stäkään varsinaista superkeijukaista saa, kuitenkin grammanviilausmielessä ihan tyytyväinen että tuli otettua kevyempi malli.

    "Elinkaupan" näkökulmasta runko on todellakin jackpot. Läpiakseli 15mm edessä, check. Jarrut IS-mount, eli voi jatkaa mainioilla mekaanisilla TRP Spyreillä, check. Ketjuohjuri braze-on, check. Satulan ovaalikiskolle adapteri, check. Jos olisi esim. joutunut hommaamaan maastoetunavalle piratismiadapterin 12mm läpiakselille 100€ ja flatmount-jarrut 400€ niin budjetti olisi karannut ja olisin huutanut alustavasti pipfeliä.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  18. #3918
    Liittynyt
    07/2004
    Viestit
    3.479
    ^samanlaista "säästämistä" mitä vaimokin harrastaa luottokortin kanssa shoppaillessaEli muista mainita nämä säästetyt eurot myös paremmalle puoliskolle

  19. #3919
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    HEL
    Viestit
    2.488

    "Gravel Grinding" -fillarit

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Eilen Exploro tuli - ja meni, eh-nimittäin Kivenlahden pyörähuoltoon keskiön asennukseen.
    Kiitoksia tästä kommentista - luulin olevani aivan onneton ja niitä harvoja foorumilla, joka ei itse asenna keskiötä eikä siksi uskalla koskea sen suuntaan. Noinhan sen voi tietysti tehdä. Olenpas hölömö.

  20. #3920
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hphuhtin Katso viesti
    Kiitoksia tästä kommentista - luulin olevani aivan onneton ja niitä harvoja foorumilla, joka ei itse asenna keskiötä eikä siksi uskalla koskea sen suuntaan. Noinhan sen voi tietysti tehdä. Olenpas hölömö.
    Ållås hyvä. Olisin kai voinut itsekin asentaa, mutta unohdin tilata ärsyttävästä-kakkosesta muiden kilkkeiden ohella pressfit-keskiöprässin, joten se meni nyt näin.

    Explorossa on BB386Evo-keskiö, jolle Shimppa ystävällisin terveisin ei lainkaan valmista keskiötä. Rotorilta onneksi löytyi kohtuuhintainen 24mm Hollowtech-yhteensopiva keskiölaakeri, kohta pääsee sovittelemaan josko ne kammet tulisivat reiästä läpi ilman että pitää soittaa hydraulic press channeliin.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  21. #3921
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.256
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Noin yleisenä huomiona: millasilla keskareilla/kadensseilla te ajelette?
    Pieni otanta, mutta siihen verrattuna mä ehkä sitten kuitenkin ajelen aavistuksen reippaammin. Kenties ne on noi vannejarrut, kun hidastaa huonommin tai jotain...

    Luulisin, että mulla toimisi ihan loistavasti myös esim. 1x 40/11-36 (krossikisoihin 38 eteen). Puolensa varmaan molemmissa toteutustavoissa.

    Mielenkiintoista on se, että nyt kun olen jonkinverran ajellut pitempää gg-lenkkiä myös tuolla sscx:llä (38/17), niin keskarit sen kanssa on oikeastaan identtisiä vaihdepyörän kanssa. Ilmeisesti sen, minkä myötätuuleen tasaisella ja loivemmissa alamäissä vauhdissa häviää, ylämäissä ja vastatuuleen voittaa kevyemmän pyöränn ja voimansiirron pienemmän tehohäviön vuoksi.

    Mistä tulikin mieleen, että ketkä kaikki on lähdössä ajamaan Fiskars Gravelia? Siellä näytti olevan ss-sarjakin, joka mahdollisesti vähän houkuttelisi myös.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  22. #3922
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.256
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  23. #3923
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Mistä tulikin mieleen, että ketkä kaikki on lähdössä ajamaan Fiskars Gravelia?
    Ajattelin mennä Lietoon (siihen mennessä varmaan Explorokin jo valmis..), mutta kyllähän Oranssit Sakset -gravel myös kiinnostaisi.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  24. #3924
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    4.691
    Hieno kuvaaja tehohäviöistä. Hauska yksityiskohta on, että Shimanon 2x-systeemissä iso-iso -yhdistelmä eli ketjut maksimaalisen ristissä on tehohäviöltään parempi kuin SRAMin 1x-systeemin suora ketjulinja. Olen tietämättäni ollut edelläkävijä iso-iso-yhdistelmän käytössä.

    Kisakuskit 1x äkkiä pois pyörästä, jos sellainen on tullut asennettua.

  25. #3925
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.148
    Harkinnassa on toi Fiskars. Joku retkeilyvauhdilla suoritettu satkun retkeilysarja. Säävaraus.


  26. #3926
    Liittynyt
    06/2000
    Paikkakunta
    Nurmijärvi Rajamäki
    Viestit
    1.511
    Fiskars kiinnostaa kyllä. Osallistuin Saariselällä juuri saman sarjan Arctic Grinding -tapahtumaan, kun satuin olemaan Lapissa käymässä. Paikallinen ajomies voitti ylivoimaisesti maastopyörällä

    Siellä oli melko karu reitti, kivistä tietä sekä paljon nousuja ja tietysti laskua. Nyt ymmärrän miksi joku haluaa käyttää juomareppua gravelpyöräilyssä, menetin pullon jo alkumatkasta jonnekin pomppuiseen alamäkeen. Aika vähän oli gravelpyöriä mukana.
    Pyöräily on kivaa!

  27. #3927
    Sinkula gravel-all road kiinnostaisi. Aikoinaan omistin specialized tricross singlen. Mikä olisi hyvä ja halpa? Kattelin hieman tätä:

    https://www.veloshop.fi/fi/bombtrack...-cx-pyora.html

  28. #3928
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.404
    Jos liikkuu Fiskarsissa päin niin suosittelen tutustumaan Fiskarsin luoteisosan metsäalueeseen vaikkei mitään järjestettyä tapahtumaa olisikaan. Varsinkin touko-/kesäkuussa ennenkuin marjastajat ja sienestäjät saapuvat niin siellä voi ajella pari tuntia näkemättä ketään!!! Ei autoja, hienoja metsäautoteitä, pieniä puhtaita lampia, hiljaisuutta.

  29. #3929
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Hyvä postaus. Yllättävän pieni myös iso-iso häviö. Olisin luullut tuon olevan enempikin.

  30. #3930
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Hyvä postaus. Yllättävän pieni myös iso-iso häviö. Olisin luullut tuon olevan enempikin.
    Erittäin kiinnostava. Mulla olisi miljoonalaatikossa Ultegran kompaktirattaat eteen ja etuvaihtaja, jos haluaisi vaihteeksi kokeilla muuta kuin 1x:ää. Uskon kyllä että tämänhetkinen Ultegra R8000 takavaihtaja Kogel Bearingsin rissoilla + 40t Wolftooth ovaali + 105 11-30 pakka sijoittuisi ihan ok ylläolevalla graafilla, kun mitään 40km/h raastoa tulee varsin harvoin eli ei koskaan harrastettua.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •