Laitan 2.6 butcherit. Kehät on 30mm leveät.
En itse koe tarvetta 3.0 renkaille.
Laitan 2.6 butcherit. Kehät on 30mm leveät.
En itse koe tarvetta 3.0 renkaille.
Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously
2.6:set mäkin hommasin vaikka haikailin hieman 3.0 renkaita. Tosin kokeilen butcherien sijaan edessä Hillbillyä ja taakse Eliminatoria. Ei sillä että olisin butchereihin ollut jotenkin tyytymätön... ...ja butcher takana jatkaa jos pidän 27,5+ takapään paikallaan. Mielenkiintoista testiä kuitenkin kaikkinensa.
Täällä on varmasti paljon kokemuksia Spessun sähköpyörien kestävyydestä? Olen harkinnut vähän Kenevon ostamista kun vanha Lapierren sähkötäpäri on koko ajan hajalla ja osien saamisessa kestää aina niin sika kauan. Lisäksi olihan tuo nyt aika pirun kiva ajaa![]()
Mutta onko rungon tai sähköjen kanssa ollut mitään ongelmia? Jotain vaihtajia ja voimansiirronosiahan ny menee varmasti rikki, mutta ne ovat kaikilla samaa tavaraa ja niitä saa kaupasta uusia. Itsellä on melko agressiivinen ajotyyli ja täällä päin on hyvin kivikkoa yms. haastetta fillarille tarjolla eli ei viitsisi vaihtaa ennen kuin on jotain mielikuvaa siitä miten pyörä pysyy nipussa.
Ratareisi, 24 h pyöräilytapahtuma
Jälleen ensi vuonna
Ei ole levossa ollut ongelmia. On saanut paiskoa kuten luomu pyörää. Kiekot vaihdoin, muuten ei mitään ongelmia.
Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously
Ajattelin, että päivittäisin tuollaisen Fox Factory 36 160mm Fit Grip2 51mm offsetillä oleva keulan 2019 Levoon, mutta kumpi E-bike optimoitu vai ihan normi Foxin keula?
Hirveästi ei taida olla 2019 ja 2020 malleilla eroja käsittääkseni, mutta mistä porukka noita oikein tilailee vai saako noita Suomesta ”järkihintaan”?
Jenkeistä näyttäisi lähtevän 800e 2019 malleja, mutta tuohon tulee sitten vielä postit ja tullit päälle
Luulisin, että kumpikin toimii. E-bike optimoitu ehkä joustaa vähemmän materiaalin puolesta. En tiedä kuka noita tilailee ja mistä, kalliita ovat. Itse kampe on kyllä hyvä.
Onko nykyisessä jotain vikaa, vai poltteleeko raha vaan taskussa?
Kannattaa samaan konkurssiin harkita perän päivitystä samaan merkkiin niin ei esson baarissa puhuta eri pari tisseistä.
Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously
Lyrik RC2 ei liene huono vaihto myöskään.
Lyrik RC2 keulassa ja Foxin factory EVOL takana, toimii...
https://drive.google.com/file/d/1Mzr...ew?usp=sharing
Joo pitää seurailla jos tulis hyvät alet vanhoista 2019 malleista syksymmällä, niin päivittää sitten kerralla keulan ja perän kuntoon.
Saa vinkkailla, jos joku sattuu bongaamaan Fox36 / Lyrikiä jostain edullisesti![]()
Eilen ajelin ekan Roineenkiertoni, polkuja pitkin, ns. Maastoroine. Matkaa kertyi 96km. Akkua kotiotullessa 6%. Ecolla ajelin koko reissun. Parissa jyrkemmässä mäessä muutama sekunti traililla. Econ asetus 20/35%. Akkuna 700wh. Kuskin paino reilusti yli sata, siis reilusti.Liikkeelläoloaika 5:51h. Keskinopeus 16,4km/h.
Tämä siis tiedoksi kun välillä mietitään että paljonko akulla voi päästä.
Lähetetty minun SM-N950F laitteesta Tapatalkilla
Jep. Minähän sitä kyselin repoveden reissua silmälläpitäen. Sen mitä etukäteen ehdin testailla ja blevon kanssa leikkiä, niin kyllä n. 100km menis pienemmälläkin akulla. Mutta lopulta jätin repoveden pään reitistä ajamatta, kun se olisi ollut pitkälti hiekkatietä. Ajoin vaan parhaat palat Mäntyharjun suunnalta edestakaisin. Matkaa vajaat 60km niin siinä ei tartte hirveästi säästellä, sen kun vetää täysillä ja nautiskelee.
Blevo on kyllä huippuappi, jolla sain pyörästä itselleni mieleisen moottorin osalta. Vauhtia saa metsään vähintään riittävästi. Ensimmäistä kertaa ikinä sain fillarista takaiskarin kuumaksi ihan vaan tasamaan metsäpolkuja ajaen. Harmillista, että siinä hävisi vaimennukset aika pahasti.
Miten niin tyhmä kysymys??
Nykäsin keulan irti.
Alalaakeri ei ole kiristettävä, ylälaakeri on.
Molemmat ulkokoolistaan väljiä rungon pesään. Mutta en tiedä voiko tuommoista kuiturunkoa saada tehtyäkään tiukalle sovitteelle laakeriin?
Putsaan rasvat pois, uudet tilalle ja kasaan. Pitää tunnustella seuraavalla lenkillä muuttuiko natina.
Lähetetty minun SM-N950F laitteesta Tapatalkilla
Samalla kertaa kiristyy koko paketti, eli ala ja ylä. Eli alapuolelta kiristetään ja kun on sopiva, niin stemmin ruuvit kiinni. Eli ihan perus setti, paitsi että ohjainputkessa ei ole käpyä, vaan kiristys tehdään läpipultilla.
Joo, minua hämäsi myös se alapää. Kuiturunkoa ei näköjään tehdä kovin tarkalle sovitteelle. Käytännössähän se alalaakeri ei muutekaan makaa sivuja vasten, vaan yläpään ulkokulman viistettä vasten. Tällöin laakeri myös keskittyy pesäänsä, eikä makaa etureunaa vasten. Tahkon jälkeen ainakin kuvittelin, että pientä natinaa kuuluu, joten irroitin keulan ja putsasin ja rasvasin myös yläpään. Nyt ei ole väljää eikä kuulu natinaa.
Tiedoksi. Keulan irrotuksen ja emäputkin laakeripesien putsauksen ja uudelleen rasvauksen jälkeen natina loppui.
Lähetetty minun SM-N950F laitteesta Tapatalkilla
En oo vielä keksinyt. Mutta säännöllinen kiristely auttaa ongelmaan.
Rasvaa niihin kuppeihin niin että pursuaa yli kun laakerin painaa paikalleen.
Tehtaalta sitä rasvaa ei ole raahdittu laittaa liikaa.
Laakerin kiristely tasaisin välein pitää nakseen poissa.
Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously
Kuiturunkoisista väittävät, että ihan mikä tahansa rasva ei käy. Ja en kyllä liikaakaan laittaisi.
Normaalia pyörän laakerirasvaa olen laittanu nykyiseen ja kahteen edeltävään 29” enduro elite carboniin eivätkä oo hajonnu![]()
Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously
Joo toi onkin melkein myytti. Joku ainesosa ilmeisesti voi reagoida epoksin tai hiilikuidun kanssa. Yleensäkin metallin ja kuidun väliin ei pitäisi tarvita mitään rasvaa. Alurunkoon ilman muuta vassua väliin. Toisaalta pieni vaseliinikerros laakerin ympärillä pitää mahdollisen veden poissa metallipinnalta ja estää ruostumisen.
Käytännössä se natina kai syntyy, jos laakerin ulkokoolin kartio pääsee liikkumaan runkoa vasten. Tätä ei saisi tapahtua. Rasvaus poistaa äänen, ei ongelmaa. Oikean kiristysmomentin pitäisi pitää laakerin ja rungon kartiot liikkumattomina ja äänettöminä. Onko noi rungot sitten vaan vähän hätäisesti tehty?
Pivotin kuiturunko ei ole natissut kuuteen vuoteen mistään.
Niin minäkin kuulin että pivotit ei natise vaan ne murtuu
Kaverilla meni 429 takuuseen ja toisella mach6.
Toki, kaikilta merkeiltä löytyy sekundaa.
Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously
(Kenevolle ei taida olla omaa ketjua...)
Olisiko kenelläkään foorumin Kenevo-omistajalla (mieluusti Uudeltamaalta) jäänyt kaapin perukoille ylimääräistä jousta taka-Öhläriin?
Vaimolle tulossa S-koon Kenevo, mutta sen vakiojousi (411 lbs/in) jäänee auttamatta liian köykäiseksi. Kelpaisi testata 457 (M-koko) tai 502 (L-koko) vakiojouset - oikea sijoittunee johonkin tuonne välimaastoon, eli muitakin voi ehdottaa. YV:llä tavoittaa, ei harhauduta ketjun aiheesta sen enempää.
Itse itselleni vastaillen nyt kun 29” fillarit on alla. 2018 comp 6/fattieen taakse menee niukin naukim 2.6 leveä rengas. Eteen mahtuis todennäköisesti se 29x3.0. Ainakin 2.6:lla jää vielä reilusti tilaa.
Kirjanmerkit