HephaElectrobikeGarminGiant
Sivu 48 / 74 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 38 46 47 48 49 50 58 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.411 - 1.440 / 2209

Aihe: Vanhusten aikaraudat - puhelin ei ole kello

Retroklassikkoon sitten kuitenkin päädyin. Yritin keksiä "järkevämpiä" vaihtoehtoja ja siksi pyörittelin Tudoreita mielessä, pitkään, mutta mitä enemmän niitä pyörittelin niin sitä enemmän Black Bay alkoi tuntua vähän liian tekoretrolta ja päivyrin puuttuminen oli miinus, toisaalta Pelagos tuntui liian insinöörimäiseltä.

Tulossa siis uudenveroinen "Peter Blake" 2254.50 (mallinumero täsmää täytettyjen ikävuosien määrään ), vm 2007, tehdashuollettu Omegalla 2015, käyntikunto ja vesitiiviys tsekattu nyt, full set, jopa rannekkeen jatkopalat on mukana eli mahtuu varmasti mun ei niin ohkaseen ranteeseenkin. Harmaassa Omegan natossa tuo luultavasti tulee viettämään suurimman osan ajastaan, mutta teräsrannekeoptio on kiva olla olemassa.

Sijoitukseksi noita tuskin enää tarvii kuvitella, koska hinnat ovat nousseet viimeisen viiden aikana jo aika reippaasti ja muutaman satasen lisäpanostuksella olis saanut käytännössä uuden SMP:n, jollaista kävin katsomassakin. Kiillotettu keraaminen becel ei ollut mun juttu eikä oikein perus-SMP:n rannekekkaan. Kokonaisuus oli vähän turhan korumainen ja huomiota herättävä mun makuun. Sword Handissä mua on aina viehättänyt sopivasti työkalumainen olemus olematta sitä kuitenkaan liikaa, selkeän yksinkertainen mattapohjainen kellotaulu tyylikkäimmällä aaltokuvioversiolla, kehyksetön päivyri-ikkuna ja mustataustainen päivyrikiekko, hyvä lume jne.. Listassa on joitain asioita, joiden toisenlainen toteutus nykyisessä, hyvin palvelleessa Hydro Conquestissa on aina vähän häirinnyt. Uskoisin, että tälle yhdenkellonmiehelle toi on se yksi kello, joten kuuskytvuotisahjaksi pitänee sitten alkaa kehitellä jotain muuta.

Kuvat netistä kaivettuja, oma on vasta lähdössä kohti Suomea.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

^ Great, onnea uutukaisesta!! Lumetäplä sekuntiviisarissa on muuten hyvä juttu, esim. lihashuolto puolipimeässä niin ei meinaa Eternan taulusta nähdä milloin on 30sek venynyt.
    -L.

Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

Nyt luulen löytäneen kellon jolla pelataan "kellopeli" läpi (ehkä). Omegan omistakin valikoimista löytyy yli 40 erilaista "hihnaa" tähän jolla kello muuttaa ilmettään lähes laidasta laitaan. Toisaalta, eihän tämä kyllä Grand Seiko ole

Isäni Sveitsin läpikulkumatkalla - 59 ostama Seamaster on mukavana muistona hänestä ranteessani päivittäin.

Lähetetty minun BLA-L29 laitteesta Tapatalkilla

Hieno kello ja upea tarina. Arvostan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Parasta tuossa merkkipaalussa on, että se toimii tekosyynä monelle hankinnalle pitkällä ajanjaksolla.

Itse aloin ostella itselleni 50-vuotislahjoja pari vuotta etukäteen ja olen nyt jatkanutkin pari vuotta ajankohdan jälkeen. Ja jatkan vielä 1-2 vuotta.
    Hah hah, ihan sama. Kellolahjoissa päädyin Breitling Avenger Bandittiin: https://www.chrono24.fi/breitling/av...d2486.htm#gref

Titaaniset ja mielellään kumihihnalla ovat olleet mieleen viime vuosina, kun ovat niin mukavia. Vaikka nyt pyöräillessä eivät hakkaa kämmenselkää verille. Edellinen oli Oris TT3, mutta se oli vähän turhan siro, vaikka onhan siinä hieno hiilikuitutaulu.. Avenger on ainakin omaan ranteeseen sopivan jytky.. Olin jo päätymässä IWC Portuguese Yacht Club Volvo malliin, mutta tuttu kellokauppias ei suositellut, eivät ole kuulemma IWC:nkään omat koneistot toimineet luotettavasti ja aina kun jotain tulee, kello Sveitsiin ja puolitoista tonnia selälleen. Käyttökellossa aika tyyristä. Niinpä tässä sitten vaan kuunnellaan ETA:n tasaista tikitystä..

Nyt mietin, että saisko vielä perusteltua samoilla pyöreillä avoauton oston..
    Ilo ilman pyörää on teeskentelyä..

Minulla oli ketjun 2. valokuvan kaltainen automaatti-Omega. Sain sen rippilahjaksi ja sen jälkeen en olekaan ilman rannekelloa ollut. Kolmen puhdistuksen ja 32 vuoden päivittäisen käytön jälkeen kelloseppä antoi selkeän tuomion: "Voin puhdistaa. Jokainen akseli on nyt kulunut päistään niin ohueksi, etten takaa yli kuukauden kestoa enää." Se jäi sitten siihen.

Nyt ranteessa Citizen Eco-Drive, toinen laatuaan. Ensimmäiset sarjat olivat niin heikoilla akuilla, että käyttöikä loppui alle viiden vuoden. Tämä toinen näyttää jaksavan paremmin. Kellotaulu on siis aurinkokennoa ja nuppi on päivämäärän ja kelloajan säätelyä varten. Ajassa pysyy, muttei ymmärrä itse aikavyöhykkeitä.
    Fillari on keksitty kauan sitten. Silti sitä pitää joka päivä edelleen parantaa?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tommi2 Katso viesti
    Alpha Explorer. 122.99€ Miyotan koneella. Piti kokeilla miltä Rolle tuntuisi. Speedmaster homage tulossa myös

Lähetetty minun NEM-L21 laitteesta Tapatalkilla
    Huoh 🙄

Pertti ”Spede” Pasasen sököpöydässä häviämä kultadubleerannekello huutokaupataan Lempäälässä
    https://www.iltalehti.fi/viihdeuutis...a-f54f422a1694
    Kello (Omega Seamaster Cosmic 2000) lienee pyörinyt pöydällä useammassakin pelissä kun takakansi on noin kulunut.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti marco1 Katso viesti
    Pertti ”Spede” Pasasen sököpöydässä häviämä kultadubleerannekello huutokaupataan Lempäälässä
    https://www.iltalehti.fi/viihdeuutis...a-f54f422a1694
    Kello (Omega Seamaster Cosmic 2000) lienee pyörinyt pöydällä useammassakin pelissä kun takakansi on noin kulunut.
    Tämähän on sen meteorologin

-L.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Tämähän on sen meteorologin
    Jaa se ei ollutkaan se vallankumouksellinen?

Onko kokemuksia laadusta ja luotettavuudesta NTH kellojen suhteen ?

https://www.youtube.com/watch?v=3ayoMzXt2uM
    Pysähdy välillä katsomaan maisemia... voit oppia jotain.

Spedemasterista tulikin mieleen, että kuva jäi laittamatta tosta omasta. Vaikka kuherruskuukautta tässä vasta vietetään, niin voin kyllä sanoa, että meistä tuli pitkäaikainen pari. Erittäin omalta on tuntunut heti alusta alkaen. 1120 käy keskimäärin +1 sek/vrk ja jotenkin hienostuneemmin ja äänettömämmin kuin aikaisemmat Eta 2824 -koneiset (vaikka puristit tietysti sanookin, että ei kelpaa, koska ei ole oikea inhouse, mutta tämä oli itselleni tietoinen preferointi näin päin). Laatu tuntuu ja näkyy, mutta ei ole mun makuun liiaksi "katsokaa mulla on kello" -tyyppinen kello. Joku asiaan vähemmän perehtynyt vois jopa luulla markettiquartziksi Erinomainen luettavuus ja lume, kiva ranteessa, metallirannekkeestakin pidän kovin eikä ole liian painava senkään kanssa, mutta nyt kesällä rennompi nato-lookki on tuntunut kotoisammalta. Enpä oikein enempää kellolta osaisi toivoa enkä parempaa 50-vuotislahjaa itselleni hankkia.

“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

On kyllä äärimmäisen tyylikäs Åmega. Mikä tuon vasemmanpuoleisen nupin funktio on?
    -L.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    On kyllä äärimmäisen tyylikäs Åmega. Mikä tuon vasemmanpuoleisen nupin funktio on?
    Kiitos. Se on oikeasti keskustelunavaaja, mutta kyllä sillä joku teoreettinen funktiokin oli..

^Mistäs sä tän hankitkaan? Tuollaisen kun löytäisi lompakolle sopivalla budjetilla, se olisi kyllä siinä.
    Chrono24:sta valkkasin parhaan, mutta ostin suoraan myyjäliikkeeseen yhteyttä ottamalla ja tuli siis Ranskasta. Hintahaarukkaa noissa on melkoisesti riippuen myyjästä, myyntimaasta, iästä, kunnosta, huoltohistoriasta, onko mukana boksit ja takuukortit jne. Tuo oli suht uusi Sword Handiksi (2007, valmistus lopetettiin 2009), naarmuton, full set, käynyt Omegalla huollossa reilu kolme vuotta sitten, oli myyjäliikkeen kellosepän tsekkaama ja luvattiin vesitiiviksi myös. Oon käynyt uimassa sen kanssa eli todettu myös käytännössä.. Olisin mieluummin ostanut Suomesta, mutta ei ollut tarjolla enkä jaksanut jäädä odottamaan. Aina kai sitä pienen riskin joutuu ottamaan, kun ulkomailta tilaa ja noista on feikkejä myös eli huonoimmalla tuurilla ostat feikin aidon hinnalla, mutta tämän kanssa so far so good siis.

Aijuu ja vielä se, että oli rannekkeen kaikki jatkopalat setissä mukana. Järeähkö ranne mulla ja tykkään pitää ranneketta aika löysällä, joten isossa osassa käytetyistä on rannekkeet turhan lyhyitä.

Niin ja sekin vielä, että 2254.50:n keskihinnat on nousseet ehkä jonkun 10-15% sen noin viiden vuoden aikana, mitä mä kerkesin jahkailemaan ja varovainen veikkaus on, että ainakin hyväkuntoisten hinnat nousee edelleen, kun käyvät harvinaisemmiksi koko ajan, joten jahkailemalla tulee potentiaalisesti häviämään rahaa edelleenkin..

Oleskeltaessa tarpeeksi kauan tarpeeksi syvällä, esim sukelluskellossa, helium tunkeutuu tiivisteiden läpi kelloon.
    Mikäli tätä ei pintaan noustessa päästetä pois, kellosta lentää lasi irti.
    Ilma kellossa on hapen ja heliumin sekoitus, heliumatomit ovat pienimpiä kaasumuodossa, joten livahtavat kelloon sisälle.

Viikko sitten kellopelissä olevien laitteiden määrä oli 0. Kohta ollaan lukumäärässä 2. Seiko SARX033 ja Sinn 556 I.

^Etkös sä yhden SARXin just myynyt? Oliko se 035?
    Jep Ihme säätöä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ihmekameli Katso viesti
    Oleskeltaessa tarpeeksi kauan tarpeeksi syvällä..
    Joillain (parisuhteessa elävillä) miehillä on se riski, että silloin tällöin joutuu olemaan kauan ja syvällä...tai pääsee. Tulkitkoon kukin, miten haluaa

Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    ...metallirannekkeestakin pidän kovin eikä ole liian painava senkään kanssa, mutta nyt kesällä rennompi nato-lookki on tuntunut kotoisammalta.

Tästä inspiroiduin itsekin käyttämään NATO-option.

Kello on hankittu uutena 2007 ja onkin itselleni yllättäen tosiaan osoittautumassa sijoitukseksi (ei kyllä ole myyntiaikeita, niin omalta on jo pitkään tuntunut).

Sent from my iPhone using Tapatalk

Microbrändi TC-9 takuu testattu tänään, uusi titamiiniturtle on jo tulossa. Sais sit Seikon NH35 tikitin kestää enempi ku 3vk kädessä.... kutun kevyt ja hyvin istuva plus ennen kaikkea selkeä aikarauta.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tommi2
    Montas kelloa sulla on? Tunnut ostelevan microja tämän tästä.
    Onhan noita pari tusinaa. Herrasmiehellä on kello joka tilanteeseen mutta ihtestäni en kehtaa sanoa... Noilla mikroilla on aika jänniä juttuja niinku toi titamiininen turtle. Niitä ei vaan oo ns isoilla brändeillä. Muita pervouksia en kehtaa ees alkaa tunnustaa.....
    Shimaani muokkasi tätä : 25.07.2019 at 15.29 Syy: lainuu eiku tsilisointi
    Kyllä Suomessa pitäisi jokaiselle olla oma liikenne

Tää jopa nippanappa todellinen investointi rapia 2000€ pyörään on mulle järkevää, sama raha kelloon niin voe vattu, ei ikuna.
    I väntan på ännu dåligare tidet

Onhan se noinkin, kuiten pyörissä pysyn. Mitä kelloja on niin niillä pärjään loppuikäni. Pyörilläni en, oikeesti pyöristä on mulle enempi iloa kuin kelloista. Kumpienkin statusarvo menee täällä hukkaan.
    I väntan på ännu dåligare tidet

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jaksu Katso viesti
    Jep Ihme säätöä.
    Säätö jatkuu. Kiinnostaako ostaa Seiko SARX033 tai Sinn 556i?

Veikkauksia kehiin mitä on tulossa

Jos täällä sais myydä niin 26" Mavic:in Crossmax Endurot olis kaupan.
    Kyllä Suomessa pitäisi jokaiselle olla oma liikenne

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Shimaani Katso viesti
    Jos täällä sais myydä niin 26" Mavic:in Crossmax Endurot olis kaupan.
    -L.

Veikkaan tulevaksi Aqua Terraa.
    Ei ole Omega. Valmistusmaa ei ole Sveitsi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jaksu Katso viesti
    Ei ole Omega. Valmistusmaa ei ole Sveitsi.
    Mielenkiintoista. Avaatko tätä hieman?

Moblile mail, tyops apoliged.

Erikoiseksi vihjailuksi ja arvuutteluksi mennyt tämä. Mutta onhan Seikojen lisäksi myös mm paljon hienoja saksalaisia merkkejä Sinn mukaan lukien.

Itse huomasin juuri Stowan takakannen lasin alla jonkin roskakikkareen. Yritin aikani putsata sitä lasin ulkopuolelta mutta kyllä se sisäpuolella on. Taidan viedä poistettavaksi Leppävaaraan kellosepälle ja vaihdatan samalla rouvan Certinaan patterin.
    Se on se joululahjakello josta olen kertonut. 3 kertaa ollut päivän kädessä joulun jälkeen...

^No sit se on se GS?
    Meinasin lähteä itsekin Grand Seikoa ehdottamaan...ja ehdotankin.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •