Asiaa sivuten. Ootteko löytäny jotai näppärää taitettavaa jakkaraa pyörien nosteluun katolle? Jonka vois vaa nakata peräkonttii. Minäku olen tämmönen manletti.
Noita caravan juttuja löytyy mutta on ilmaa hinnoissa ku caravanliikeet myy
Samaa mietin joskus. Toistaiseksi on riittänyt oven avaaminen ja kynnyslistalla seisominen.
A Gentleman will walk but never run
Tänään haettiin tommonen juuri tuohon tarkoitukseen:
https://www.motonet.fi/fi/tuote/4527...-liukuesteella
Pikaisen testin tein ja hyvältä vaikuttaa, tosin ei mene kasaan.
^joo tuo ei ainakaan ole hinnalla pilattu
Minulla on ollut vuoden päivät läski Thule freeriden noissa samannäköisissä ihan orkkis rengasmuoteissa. Paineet kun on joku 5-7psi niin hyvin kai ne on niihin painuneet. Lenkit on vaan normi sidontaremmit. Voisi tietty itsekkin leventää noita samalla tavalla. Olisi kyllä hyvä jos löytyisi tuollaiset orkkis kiinnikkeet pidempänä.
Thulen räikkähihnoja saa pidempinä. Ostin Varuste.netistä. Motonet myy Thulea ja verkkokaupoistakin saa.
A Gentleman will walk but never run
Joihinkin malleihin saa, toisiin ei. Tai ainakaan itse en ole vielä bongannut Euroclassic G6:een pidempiä. Vinkkejä moisten olemassaolosta otetaan vastaan..
Täällähän oli oma ketju Thulen pyörätelineille
Onko kokemuksia tuosta Thule UpRide telineestä?
Tarve olisi kuljettaa 20kg hiilikuiturunkoista sähköpyörää, niin onko tuo tarpeeksi jämäkkä teline siihen tarkoitukseen, kun kiinnitys tulee pelkistä renkaista?
Ihan kiva alle 9kg hiilikuitucrossarille. 13-14kg läskin kanssa ei enää niin vakuuttava.
^ Sähköpyörän, jossa painoa on keskiössä ja viistoputkessa, tukisin meiluusti myös rungosta.
A Gentleman will walk but never run
Taitettava pikkujakkara:
https://www.karkkainen.com/verkkokau...eltava-jakkara
Mulla on kaksi thulen 591 telinettä katolla ja ne kuulostaa ihan hirvipilleiltä. Onko kukaan keksiny konstia saada niitä hiljasiks? Tiedän että ääni tulee pyörätelineistä koska ne on ollut kahdessa eri autossa ja molemmissa kattokaiteet ei yksinään vislannu.
Oon jopa miettiny että tarviiko niihin rakentaa jotkut spoilerit kärkiin...vislaus alkaa jo jossain 40kmh jälkeen
Oviaskel:
https://www.coolstuff.fi/Car-DoorStep
Jo toiseen kertaan poistin viestin kun kännykällä yritin muokata.
Mutta siis leijonan luolassa näky tällänen, vaikuttaa pätevältä.
https://www.mokidoorstep.com/
Pitäisi kuljetella maantiepyörää auton katolla, mikäs malli on raadin suositus tällä hetkellä?
Mukana kulkisi siis
Hiilikuitupyörä ja 50mm kuitukiekot
- EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
- EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
- Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta
Auto vaihtui ja pitäis tilata uudet sovitesarjat jalkoihin( rapid system 754). Samalla heräs ajatus jos vaihtaisi squarebarit modernimpiin wingbar evoihin, kun ei nuo putket hirveitä maksa. Freeride telineet saa T uriin kiinni, mutta rupes mietityttää talvi ja suksiboxi. Mulla ikivanha boxi joka menee squarebareihin kiinni U:n muotoilissa rautakoukuilla, jotka ei muistaakseni ihan hirveästi sitä squarebaria leveemmät ole. Voisikohan joku jolla on wingbar evot, mitata putken leveyden? Sitä tietoa en mistään Thulen sivuilta löytänyt. Vai saako siihen putkeen kiinnittä muulla kun T ura systeemeillä?
Se ankkurikiinnitys on niin näppärä, etten alkaisi tekemään mitään viritystä vanhalle suksiboksille, vaan myisin kattotelineiden mukana pois ja hankkisin uuden, suoraan Wingbareihin sopivan boksin. Wingbareja ja bokseja on aika hyvin tarjolla käytettynä.
Eipä noita ainakaan torista löydy muuta kuin vuokralle. Thulella kyllä yleensä hyvät sopivuudet uudelle ja vanhalle, uskon että omalle boxille jokin kiinnityskeino löytyy. Näppäryydellä ei niin väliä kun ei se boxi mene kun kerran vuoteen kiinni ja irti.
Mutta jos keinoa ei ole jatkan vanhoilla neliöputkilla.
Gzr advantage, pitäs löytää passeli teline kattokaiteisiin.. thule 591 tms? Tartteeko adapterit yms vai meneekö suoraan remmeillä kiinni..
598:iin menee fatbike adapterit mutta tuo paino on ongelma ku kantavuus on 20kg. Ja taitaa olla moottori/akku runkopidikkeen tiellä. Oiskohan järkevämpi sijottaa taakse.
Kova homma nostellakki sähköpyörää katolle![]()
Joku oli faceen linkannut tämän ruotsalaisten tekemän testin:
https://autotoday.fi/jarkyttavan-huonot-tulokset-vetokoukkuun-kiinnnitettavien-pyoratelineiden-testissa/
Ei mulla koukkua oo... Kylläkai tuo 598 hankintaan menee, akku irti ym. Aika lähelle menee sitä 20kg,
Mulla on myös tuo "testivoittaja". Testistä voi olla varmaan montaa mieltä, mutta ainakin se tuli selväksi, että nuo rungosta roikutettavat telineet eivät ole kovinkaan tukevia ääritilanteissa. Olisi hauska myös nähdä miten nuo taakse tulevat, mutta ei-koukkuun kiinnitettävät pärjäävät.
Jos vähänkään enemmän kuljettaa fillareita, eikä halua niitä katolle laittaa, niin kannattaa investoida koukkuun. Irrotettava koukku asennettuna maksoi pk-seudullakin pari vuotta sitten selvästi alle tonnin.
Jahas, eipä nuo mun kaiteiden alajalatkaan sovi nykyseen autoon kun thule poistanu myynnistä sovitesarjan.
Vetokoukussa ollut kirppisromuteline (samannäköinen kuin tuon testin toiseksi huonoin) on tullut tuettua liinoilla kattokaiteisiin. Nyt tuli heräteostona Freeride 532 kun sai tarjouksessa, mahtaako olla käyttis jäykkäperäisen / amuliini CC:n kuskaukseen
Kirjanmerkit