HephaGiantElectrobikeFillari
Sivu 7 / 24 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5 6 7 8 9 17 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 181 - 210 / 696

Aihe: 29 x 2.6 MTB-renkaat (ei 29+)

  1. #181
    Liittynyt
    06/2017
    Paikkakunta
    Lempäälä
    Viestit
    88
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti moikkis Katso viesti
    Kiitos! Täytyy vielä vähän mittailla, että mahtuuko tommonen 2.6" pyörimään.
    Joo ja monet 2.6 leveet on alimittaisia. Ainakin spessut ja maxxikset on reilusti alimittasia. Sen sijaan contin 2.6 on oikean mittanen ja todella pulska verrattuna edellä mainittuihin.

    Lähetetty minun SM-A530F laitteesta Tapatalkilla

  2. #182
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    36
    Ei taida olla contilla 29 x 2.6 renkaita.

  3. #183
    Liittynyt
    06/2017
    Paikkakunta
    Lempäälä
    Viestit
    88
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti smpsa Katso viesti
    Ei taida olla contilla 29 x 2.6 renkaita.
    Joo ei mutta 27.5x2.6 on oikean levyinen

    Lähetetty minun SM-A530F laitteesta Tapatalkilla

  4. #184
    Liittynyt
    09/2015
    Viestit
    64
    Ei tarvitse arpoa, että pysyykö 2.6" 21mm vanteella, kun sellanen ei mahdu pyörimään. Laskeskelin, että kun leveys on 65mm niin nappaa kiinni takahaarukkaan. Päädyin tilaamaan 2.4" maxxis ardent exo tr skinwalilla eteen ja taakse kun niitä näytti halvalla saavan. Lueskelin juuri, että tommonen adrent 2.4" on ilmeisesti oikeasti lähempänä 2.35" (57mm), jolloin rungon ja renkaan väliin jäisi ihan riittävästi tilaa. Nykyisen mavicin pulse prot kuluu ihan silmissä...

  5. #185
    Liittynyt
    08/2018
    Viestit
    56
    Moro, tuli hommattua 29” täpäri, ja alkasin pohtia talvirengastusta jo nyt. Onko muuta nastaa olemassa kun 2.25 isp ? Tekis mieli joku 2.4-2.6 leveä nasta laittaa. Joutuuko ostaa jonkun sopivan 2.6 ja nastoittaa itse ?

  6. #186
    Liittynyt
    03/2009
    Viestit
    1.103
    Cake Eateria saa 2.8" leveänä mutta vanteesta riippuen vain 65-67mm leveä: http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...78#post2831078

  7. #187
    Liittynyt
    11/2015
    Viestit
    421
    ISP on silti iso ,vaikka nimellinen koko on vain tuon 2.25" . Renkaana tuo on loistava kun keli sitä vaatii. Nyt kannattaa tilata varastoon jo odottamaan.

  8. #188
    Liittynyt
    11/2015
    Viestit
    421
    Millaiset tunnelmat on porukalla jäänyt Rekonista? Tulenee seuraavaan pyörään, spekseissä kun haen parempaa rullaavuutta hieman pidon kustannuksella.

  9. #189
    Liittynyt
    06/2017
    Paikkakunta
    Lempäälä
    Viestit
    88
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Villetre Katso viesti
    Millaiset tunnelmat on porukalla jäänyt Rekonista? Tulenee seuraavaan pyörään, spekseissä kun haen parempaa rullaavuutta hieman pidon kustannuksella.
    Mää tykkään kyllä kovasti! Rullaa hyvin ja on kevyt. Aivan superhyvä rengas kuivalla kelillä. Märillä juurilla ei pidä sitten ollenkaan ja on aivan hengen vaarallinen. Tämä täytyy tiedostaa omassa ajossa.

    Lähetetty minun SM-A530F laitteesta Tapatalkilla

  10. #190
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    36
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti smpsa Katso viesti
    Hieman meinaa rengasspeksaus nostaa päätään. Stumpjumper 2016 29, nyt alla 2.6 x 29 Nobby nic addixit 950g

    Hyvät ja luotettavat renkaat, mutta voisi olla hitusen kevyemmät painoltaan, sekä myös kuvioltaan. Ei kuitenkaan kaikkein sileintä, mutta hieman kevyemmällä kuviolla kuin NN.

    Koko saisi olla 2.6, koska tykkään pulleammasta.
    Renkaan nopea kuluminen ei haittaa
    Märkä juurakkopito ois tosi jees.
    Hinnalla ei juurikaan väliä.

    Näiden seuraavien välillä en ole päätöstä saanut tehtyä.

    Bonty xr2 760g

    Mezcal 860g

    Rekon 790g

    Ikon 760g

    Tai sitten kapeamaa..

    Uus mountain king?

    Auttakee päättämään.



    Lähetetty minun SM-G960F laitteesta Tapatalkilla
    Kesän kuivilla tuli laitettua xr2 taakse. Rengas on kyllä kevyt ja nopea, mutta myös alimittainen jos vertaa nobby niciin.

    Nyt heitin taas märille keleille NN taakse ja on kyllä minulle parempi. Xr2 tuntui kokoajan lyövän läpi vanteelle, kun muuten oli sopivat paineet. Eli tuli ajettua aika kovilla paineilla. NN taas ei lyö läpi ja tuntuu paljon tukevammalta.

    Lopputulemana suosittelen xr2:sta kevyelle kuskille. Itse 110kg, ehkä ole varma meneekö enää alle juurakkoisille kotipoluille. Helppoon ajoon voisi toimia, kuten vaikka hossan seudulle.

    Sent from my SM-G960F using Tapatalk

  11. #191
    Weston Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hece Katso viesti
    Cake Eateria saa 2.8" leveänä mutta vanteesta riippuen vain 65-67mm leveä: http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...78#post2831078
    Oma Cake Eater 29x2.8 i40 vanteella 69mm. Toista talvea käytössä, joten lienee venynyt sen mitä venyy.

  12. #192
    Liittynyt
    11/2015
    Viestit
    421
    Millainen rengas ajolleen ?Toimiiko talvella?

  13. #193
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.635
    Jos kesärenkaisiin takaisin, niin oletteko käyttäneet eri levyisiä renkaita edessä ja takana? Itse mietin, kun mulletista luovuin, että jos laittaisi eteen 2.3 ja taakse 2.6 leveät. Renkaina ehkä Forekaster. Rekon? Tai sitten mielikuvituksettomasti Nobby Nic/Hans Dampf.

  14. #194
    Liittynyt
    07/2016
    Paikkakunta
    Nummela
    Viestit
    299
    Aiheuttanee jännää aliohjautuvuutta jos takana on leveämpi rengas ja reilusti enemmän pitoa. Laittaisin mielummin toisinpäin ellei alla ole sähkö.
    MTB Engineer -blogi: Http://mtbengineer.blogspot.com
    Yeti SB150, SB120, ARC
    Giant Revolt
    Orbea Wild

  15. #195
    Liittynyt
    02/2011
    Viestit
    147
    Ajan täysjäykällä maasturilla 2,6" leveä GoodYear Escape edessä ja 2,4" Contin X-King takana. Leveämpi edessä koska siinä tarvitaan enemmän pitoa. Paineet riippuen maastosta mutta alhaisimmillaan 0,7 / 0,9 juurikoilla. Tubelessina tietysti, vanteen sisäleveys 30mm.

  16. #196
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.635
    Ok, damn... ideana olisi ollut että eturangas/kiekko olisi ollut kevyempi, pienemmät pyörivät massat ja sillai. Samoin takana enemmän ilmatilaa, niin ei lyö niin helposti vanteelle. Mutta jos menee aliohjautuvaksi, niin ehkä ei sittenkään.

    Kai sitä sitten on vaan haudattava kaikki kikkailut ja mentävät lähetyssaarnaajatyyliin samankokoisilla kiekoilla ja renkailla.

  17. #197
    Liittynyt
    07/2019
    Viestit
    77
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Ok, damn... ideana olisi ollut että eturangas/kiekko olisi ollut kevyempi, pienemmät pyörivät massat ja sillai. Samoin takana enemmän ilmatilaa, niin ei lyö niin helposti vanteelle. Mutta jos menee aliohjautuvaksi, niin ehkä ei sittenkään.

    Kai sitä sitten on vaan haudattava kaikki kikkailut ja mentävät lähetyssaarnaajatyyliin samankokoisilla kiekoilla ja renkailla.
    Mulla on ollut 27,5 plussassa takana nopeasti rullaava 3" wtb ranger ja edessä 2,8" michelin wild (joka on reippaasti ilmoitettua kokoaan pienempi), eikä ole ollut mitään aliohjautumisongelmaa. Päinvastoin, fillari kulkee kuin juna mutkissa. Ehkä taika on siinä, että tuo micheliinin tujumpi kuvio pitää todella hyvin edessä. Eli pointtini on: jos eteen laittaa kapeampaa, niin kuvion tai seoksen pitää sitten olla reippaasti pitävämpää. Oon myös tykännyt siitä, että takana on sitä ilmatilaa ottamassa pikkutöyssyä vastaan.

  18. #198
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.665
    Itellä tuo misukka oli ihan ilmoitetun kokoinen. Mutta tuohon vanteelle lyömis juttuun... jos rengas lyö kovin herkästi läpi vanteelle, niin ajaa vääränlaisella renkaalla, tukevampaa kylkeä kehiin tai edes inserttiä.

  19. #199
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.635
    ^Tai liian pienillä paineilla. Itse ajelen paineilla, joissa tulee yleensä parit vanteelle lyömiset per lenkki. Hyvin on renkaat ja vanteet kestäneet tähän asti, mutta jos laittaisi taakse jonkun 2.2-leveän, niin pahoin pelkään että joutuisi aika kovilla paineilla ajamaan. Kun elopainoa on se 95 ja ajopainoa sitten neuvolan suosittelema lukema.

    Kyllä taidan sittenkin tähdätä siihen, että Ibikseen tulisi joku 2.3 - 2.4 leveä eteen ja 2.6 leveä taakse. Ja miettii sitten sitä kuviota, että jos sillä saisi balanssia aikaiseksi. Toisaalta mun ajot on sellaista kannonkiertämistä eikä bike-parkia, niin voi olla ettei se aliohjautuvuuskaan olisi mikään ongelma. Kyllähän sitä fätin kanssakin joutuu totuttelemaan sellaiseen neliskulmaiseen ohjaukseen, kun ensin aliohjaa ja sitten hetken päästä yliohjaa.

  20. #200
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.665
    Joo mutta kyllä kumeissa on eroa. Ite hommasin taakse tukevampaa kylkeä kun löi niin herkästi läpi mun massalla. Ja siis tukevimmilla kyljilläjän voi ajaa niillä pienemmillä paineilla. Ite hommasin spessun butcherin taakse michelin wild am tilalle ja ei ole vielä vanteelle sen jälkee lyönyt vaikka tuo spessu ehkä hieman kapeampikin on. Paineista en osaa sanoa kun menee sormi/pers tuntumalla.

  21. #201
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.635
    ^Misukalta ei taida löytyä 29 x 2.6-renkuloita. Ehkä vois kokeilla jotain Ikonia 2.6 leveänä taakse ja vaikka Ardent 2.4-leveänä eteen. Tai jtn muuta...

  22. #202
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.665
    Jep itellä nuo oli 27.5 2.8”. Tässä mielestäni hyvä artikkeli renkaista, tän perusteella tajusin itekki hommata tukevampaa kylkeä. https://enduro-mtb.com/en/the-best-mtb-tire-in-review/

  23. #203
    Luuloja on monenlaisia. Renkaan eriparisuusko vaikuttaa ali- tai yliohjaamiseen, jos leveydessä on eroa muutamia millejä? Tai leveämpi pitää edessä paremmin? Ehkä mudassa jarrutuksessa, mutta muuten höpöhommia. Jonkun pitää kertoa rossipenoille, että niiden pitää laittaa eteen leveä ja taakse kapea rengas.
    Tätä suosittelen: Vittorian Martello 29x2,6 trailiversio. Ainoa miinus on mustaharmaa väritys, joka ei ainakaan omaan makuun ja pyörään sovi. Näiden tämän syksyn paskakelien takia olen kokeillut melkein kaikki mahdolliset kumit. Nämä rullaavat paljon paremmin kuin superpehmeät DH-renkaat, mutta toimivat silti aivolimaisessa juurakossa ja kivikossa. Painoa vähän yli kilo, joten eivät ihan ankkurit ole luomussakaan. Itsellä kyllä kokemusta vain sähkötäpärissä. Litkuilla ja edessä Pepis insertti ja takana Vittoria. Edessä 0,9 baria ja takana 1,3.

  24. #204
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    oobo
    Viestit
    1.827
    ^oletko päässyt testaamaan kovettuuko paljon pakkasella ja pitääkö leveys kutinsa?

    Mulla on 29x2.6 minion dhf ja forekaster, kummatkin dual seoksella. Rullaa hyvin, tästä tuli hyvä yleiscombo joka pitää märälläkin mukavasti. 29mm kehällä 63.5mm eli oikea leveys 2.5 kummassakin.

  25. #205
    Unohtui tuo pakkashomma. Eivät kovetu, eli on vissiin ihan oikeaa kumia seoksen seassa? Pari kertaa ehdin lumessa (2 cm) ja pikku pakkasessa ajella. En ole mitannut, mutta silmämitta kertoo olevan muhkeammat kuin Maxxikset.

  26. #206
    Onkos arvon foorumilaisilla jo kokemuksia 45NRTH Wrathchild 29 x 2.6 nastarenkaasta? Muualta lueskelin että olisi pienehkö leveydeltään. Onko ongelmia nastojen irtoamisen kanssa?

  27. #207
    Liittynyt
    03/2018
    Paikkakunta
    Keminmaa
    Viestit
    439
    ^Leveys on hyvin lähellä minion DHF 29*2,5Wt:n leveyttä. Itsellä ei ole 100km alla tuolla niin ongelmista en vielä tiedä.
    Mutta hiton hyvä rengas ajaa, tarkka ja tunnokas, pitäväkin.

  28. #208
    Liittynyt
    11/2016
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    78
    Minulla oli Trek Rail sähkötäpärissä. Nastat eivät pysyneet, sekä etu että takarenkaasta irtosi yhteensä n.20 nastaa. Ajoin asfaltilla ensin n.35km. sisäänajon, jossa jo muutama nasta irtosi. Toisena päivänä metsälenkki n.20km. poluilla ja hiekkatiellä. Pito tuntui todella hyvältä jäisellä pinnalla, lumessa en päässyt testaamaan. Paikallinen pyöräliike Lundberg otti renkaat takaisin ja lähetti maahantuojalle, Wratchildissa ollut nyt kuulemma muillakin tätä nastojen irtoamisongelmaa! Nyt alla Terrene cake eaterit 29x2.8 koossa. Ainakin vielä nastat pysyneet niissä, vaikka täällä etelässä joutuu ajamaan sulilla teillä ja poluilla toistaiseksi!

  29. #209
    Liittynyt
    04/2001
    Paikkakunta
    Jokela
    Viestit
    293
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Landman Katso viesti
    Minulla oli Trek Rail sähkötäpärissä. Nastat eivät pysyneet, sekä etu että takarenkaasta irtosi yhteensä n.20 nastaa. Ajoin asfaltilla ensin n.35km. sisäänajon, jossa jo muutama nasta irtosi. Toisena päivänä metsälenkki n.20km. poluilla ja hiekkatiellä. Pito tuntui todella hyvältä jäisellä pinnalla, lumessa en päässyt testaamaan. Paikallinen pyöräliike Lundberg otti renkaat takaisin ja lähetti maahantuojalle, Wratchildissa ollut nyt kuulemma muillakin tätä nastojen irtoamisongelmaa! Nyt alla Terrene cake eaterit 29x2.8 koossa. Ainakin vielä nastat pysyneet niissä, vaikka täällä etelässä joutuu ajamaan sulilla teillä ja poluilla toistaiseksi!
    Hyvä tietää, taidan palauttaa omat pukin tuomat xxlään ennen kuin edes avaan paketteja...

  30. #210
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.635
    No, mulla on 27.5 x 3 Wratchildeissa pysyneet nyt nastat 60 km verran. Ajo täällä Helsingissä meren rannalla, joten paljoa ne ei lunta ole nähneet.

Samanlaisia aiheita

  1. 29 Plus -renkaat
    By jarit in forum Renkaat
    Vastaukset: 335
    Viimeinen viesti: 18.08.2025, 18.01
  2. 27,5+ renkaat
    By wekkuli in forum Renkaat
    Vastaukset: 921
    Viimeinen viesti: 05.10.2024, 23.55
  3. Renkaat 100+ kg
    By Jani1982 in forum Renkaat
    Vastaukset: 6
    Viimeinen viesti: 14.07.2015, 16.08

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •