Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lestola Katso viesti
Bosch ilmottaa itse omilla nettisivuillaan, et niitten akuilla ajaa 50tkm.. en ihan hatusta sitä repässy.. aikahan sen sitte loppujenlopuks näyttää mihin se lukema jää..

Mun pyörällä (500wh akku) ajaa turbolla 77km yhellä latauksella ja ecolla 120km.. et toi 50 000km tulis täytee noin ~530 syklin aikana.. eli hyvinki mahollista..
"Thomas Raica: Even after 500 full charges the battery will still retain a high capacity. 60 to 70% of the original capacity will then still be available. In an ADAC test carried out in autumn 2015 a Bosch eBike battery was fully discharged and recharged 1,515 times before it retained only 30% of its original capacity and was no longer of any real use. This means that the battery would have been sufficient for up to 57,000 kilometres – or one and a half times round the globe."

https://www.bosch-ebike.com/en/news/...en-ebike-akku/

Tuossa mielestäni spekuloidaan, että 1 515 latauksella, jolloin vain 30 % kapasiteetista on jäljellä, olisi päästy parhaimmillaan 57 tkm asti.

Mun pyörällä ei pääse turbolla maastossa 77 kilometriä, vaikka 700 Wh akku. Oikeesti nää vertailut kuka pääsee kuuhun asti puolikkaalla akulla ja yhdellä banaanilla on turhia. Kuka jaksaa ajaa 120 km keskimäärin vain reilun 4Wh/km avustuksella saati aina vaan ecolla vuodesta toiseen?