Voin minäkin alkaa tekemään sitten taas, kunhan muut ensin tekee sen mitä minä.
1. En lennä koskaan vapaa-aikana
2. Talo jossa asun on energiatehokas ja lämmöt talvella maltilliset 18 astetta, energia on 100% uusiutuvaa
3. Puolet vuodesta kaikki käyttövesi lämpiää auringolla, on lämmennyt jo yli 10 vuotta
4. Autot vähäpäästöisiä
5. Uuden ostamisen sijaan pyrin korjaamaan vanhan.
6. Ulkomaisten hedelmien sijaan suosin kotimaisia, pihassa koristekasvit ovat pikkuhiljaa vaihtuneet hyöty kasveihin. Marjapensaita on 9 eri laatua ja lisäksi omena, luumu ja kirsikkapuita. Naapureilta saa lisää omenia ja mustikoita, puolukoita, sekä metsävadelmia löytyy fillarimatkan päästä
7. Mahdollisuuksien mukaan lähiruokaa, Kotipuutarhasta tulee myös vihanneksia, perunoita, tomaatteja, kurkkuja, paprikoita jne.
8. Jätteen määrä on minimoitu, minkä ansiosta roskiksen tyhjennysväli on pisin mahdollinen
9. Ruokahävikkiä ei käytännössä synny
10.Katselen hyvin vähän videoita youtubesta ja leffoja en lainkaan
11. Jne.
Että ihan pienellä ei se päästölaskurin paljon suomen keskiarvoa pienempi lukema synny. Voin luvata että pienennän omia päästöjä ihan vapaaehtoisesti heti kun Suomen tai eu:n keskiarvo pääsee lähellekään mun lukemia. Voin alkaa kasvissyöjäksi ja tehdä pari muuta pientä hienosäätöä, niin voi alkaa tehdä tiukkaa monella tulla perässä.
Ja mun puolesta kaikki suuripäästöiset massakokoontumiset voisi lopettaa. Priden lisäksi voisi lopettaa vaikka alkuun kaikki rock ym konsertit ja saa ne suviseuratkin mennä samassa paketissa, kuten myös kaikki isot urheilutapahtumat.![]()

Lainaa viestiä vastauksessa
Kirjanmerkit