^^ Niin on
^^ Niin on
Stooget jänniä, kun valmistaja väittää yhden koon sopivan useimmille. En tiiä mitä siitä pitäisi ajatella, mutta hienon näköinen on.
Pure Cycles Urban Commuter myös hauskan näköinen.
Ei kai se Andyn vika ole jos sopii. Kaikkiaan 400m tuolla olen ajanut, joten jätän nyt hehkuttamisen sikseen. Ehkä myöhemmin tänään oikea testilenkki. Kuva on suoraan kasauksen jälkeen ja kaikki säädöt on mallia sinnepäin.
Mutta kyllä mä tuosta jo vähän salaa tykkään.
#1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja
There can be only one.
^ainakin tankkikuskilla pyörä sopii nimimerkkiin tai päinvastoin![]()
Tähän väliin jotain ihan muuta
Pole Evolink 158 cutombuild..![]()
Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..
Vanhan rouvan pesua
![]()
Tämmöisen vanhan Monarkin ostin työmatka-ajoon, kelin ollessa mitä parhain kävin pienen maantielenkin ajamassa ja ihan hauska laite tulee hieman vaihtelua pelkien metsäpolkujen lisäksi.
On nuo häkkipolkimet hengenvaaralliset, ei meinaa saada jalkoja irti jos laittaa niin tiukkaan että niistä on jotain hyötyä
Perus huollon tarpeessa olisi, kaikki vaijerit enempi tai vähempi rispaantuneet ja vaihtajat paksun töhnän peitossa, jos nyt innostuu enemmänkin ajamaan niin voisi harkita lukkopolkimia näiden häkkien tilalle.
Tälle kaudelle tuli hankittua Commencalin Meta TR 29. 150/130mm (etu/taka) joustava trail/minienduro, joka toimii tällä hetkellä mun ainoana maasturina ja hoitelee kaiken neulaspolkulenkeistä hissipäiviin Sappeella.
Päivityksinä on tullut laitettua 32-reikäinen Hope Pro 4/DT XM 481/DT Competition race kiekkosetti ja DPX2 iskari 2,5mm pidemmällä iskulla alkuperäisen DPS:n tilalle. Eli takajouston määrä lienee nyt jossain 135mm paikkeilla. Painoa koko hoidolla Hopen avopolkimilla sopivat +15kg.
![]()
Trekin Roscoe 9, josta melko paljon osaa vaihtunut alkuperäisestä. Runkokoko 21,5 ja tällä kuvan kokoonpanolla (pl. Pullo) painoa tasan 13kg. Trek ilmoittaa vakiokokoonpanon painoksi 13.52 kg (M-koon rungolla).
XTR kampisarja, takavaihtaja, etu- ja taka liipaisimet
RockShox Sektor 150mm keula
Hope Tech 3 E4 203mm levyillä
Race Face kuitutanko
Pro Falcon Carbon satula
Lähetetty minun ONEPLUS A6013 laitteesta Tapatalkilla
k0mpo muokkasi tätä : 26.06.2019 at 17.10
Komea Commencal! Roscoessa kannattaa laittaa etujarruvaijeri menemään haarukan sisäpuolelta, kuten sen kuuluu olla.
No kappas, kiitos huomautuksesta. Eipä olisi itse tullut tätä varmaan huomattuakaan näin jälkikäteen, tullut selvästi liian innoissaan vaihdettua uusi keula paikalleen![]()
Graveli olis ajamista vaille valmis... heti saapumisen jälkeen hajos satulapanta ja nyt vasta sai hankittua uuden. Samalla piti hiukka lyhentää hissitolpan vaijeria, mut ei toi hissitolppa toimi kunnolla, jos satulatolppa on vedetty momenttiin. Oh well... täytyy katsoa, josko vaihtais suosiolla normitolpan joskus.
Vanhan Ciclon langallisen mittarinkin laitoin. Piti vetää johto pinnassa, vaikka muut kaapelit menee rungon sisässä. Ciclon kohtalo jää nyt harkinnan varaan, että korvaanko sen joskus jollain muulla. Tosin nuo langalliset viehättää, kun niissä paristo kestää pari vuotta helposti.
Ehkä jos päivittäisi kiekot? Painoa tässä kunnossa 10.5 kg, renkaat sisureilla. Litkutus, toiset kiekot ja hissitolppa pois, niin eiköhän tuosta se puolisentoista kiloa lähtisi.
![]()
Käyräsarvisessa en ehkä itse näkisi myöskään tarvetta hissitolpalle. Litkustusta kannatan jos ulkokumit siihen soveltuu. Mulla on parhaillaan alla vähän liian ohutkylkiset. Työpäivän aikana oli jo tyhjentynyt taas vähän liikaa ilmat pois.
Tuo ohjaustangon ja kahvojen sekä satulan kulma vähän pistää silmään. Mietin onko vain kuvakulma mutta toisaalta etupää nojaa taaksepäin ja satula eteenpäin. No onhan se hyvä saada vastatyöntöä kahvoista kun satulasta valuu voimakkaasti siihen suuntaan![]()
Tällasen perus fillarin sain, mitä pitäis vähä huoltaa ennen ajoa.
![]()
Toi on ton Marinin erikoisuus. En itsekään välttämättä ihan ole varma että onko sille tarvetta.
Kuva ei ole ihan vaakasuorassa. Mutta joo, testiajo on vielä tekemättä.Tuo ohjaustangon ja kahvojen sekä satulan kulma vähän pistää silmään. Mietin onko vain kuvakulma mutta toisaalta etupää nojaa taaksepäin ja satula eteenpäin. No onhan se hyvä saada vastatyöntöä kahvoista kun satulasta valuu voimakkaasti siihen suuntaan![]()
Paras paikka hissitolpalle on betonivalussa, olipa tanko sitten suora tai käppyrä.
MC KRAMPPI - Meillä ei venytellä!
Mud, sweat and coffeebreaks, since 2000
Vajaa kuukausi tahkottu polkuja Nordestilla
![]()
^^No, jos ei hissitolppaa koe kaipaavansa, niin ei sellaista kannata hankkia. Ei se kai kuitenkaan tarkoita, että se on joku yleismaailmallinen totuus. Jonkun yksittäisen ihmisen mielipide.
En minäkään ole vielä vakuuttunut, että se on gravelissa jotenkin must, mutta aika näyttää. Saahan sen pois.
Pakkoa sanoa, että vaikea sanoa mitä tuo Marin yrittää olla. Onko se naisten mallia super sloupatulla vaakaputkella vai maasturi maantietangolla? Nyt se lähinnä näyttää, että kaikki pitänyt saada yhdistettyä yhteen pyörään ja samalla saatu rungosta, miten sen nyt sanoisi, ei niin linjakas... Väritys on kuitenkin ihan siisti.
Kauris jo kommentoikin jo ajoasentoa mitä katselin kans aika hurjaksi tai kamerakulma hieman liioittelee.
Siis.. maastossa hissitolppa on parasta mitä maastoajoon pyörässä voi olla. Ite sain ainaki jäykällä tolpalla kokoajan siirrellä käsin ja kaveri odotteli sit tuskallisena![]()
Kyllä se tosiaan maastossa kivasti helpottaa menoa kun saa penkin laskea alas helposti kun vähänkään siltä tuntuu.
Samalla pieni update, jarrukaapeli fiksattu ja samalla kumit sekä kädensijat vaihtuneet toisiin (y) Takana myös misukka (Force AM).
Lähetetty minun ONEPLUS A6013 laitteesta Tapatalkilla
Pistetääs birdi luonnollisessa ympäristössään ja jarruletku edelleen lyhentämättä. Nyt ei hetkeen tule uusia osapäivityksiä pyörään, ainkaan ehkä.
![]()
Ei ihme, että rakentamisen taso on mitä on, kun ei kunnon betonirautaa enää käytetä...
![]()
Oli miten oli, mutta Metsänpeikon tipunen on pirtsakan värinen.
MC KRAMPPI - Meillä ei venytellä!
Mud, sweat and coffeebreaks, since 2000
Uusi perheenjäsen GT Grade saapui perjantaina, tänään tosin vasta ajossa. Ensifiilikset oikein hyvät!
![]()
Upea Grade, maailman parhain pyörä. Eihän vaan nojaa runkoa vasten..
Kirjanmerkit