Alkujaan tämän lähetti
Trent
Hellou. Täällä uusi pyöräilyä aloittava huutelee neuvoja ja selkeyttä omiin ajatuksiin. Taustasta sen verran alkaa olla 20 vuotta kun viimeksi poljettavan kaksipyöräisen päällä olen istunut. Tänä keväänä ostin (vaimon painostuksesta) käytetyn hybridin, ja perkala ku olikin mukavaa tämä pyöräily. Tavoitteena nyt onkin saada tästä itselleni säännöllinen liikunnallinen harrastus, jolla kunto kohentuisi ja painokin tippuisi. Nyt on ruholla painoa...riittävästi. Ja tästäpä johtuen aloin tähän ketjuun kirjoitella. Monet muissakin ketjuissa ovat maininneet että alkavan pyöräilijän pitäisi ostaa omaa silmää ja mieltymystä vastaavan pyörän, jolloin sillä tulisi ajeltua.
Omaa silmää miellyttää kippurasarvet, ja käytännön syistä pyörän olisi sovelluttava vähän kaikkeen...eli GG mulle. Ensinnäkin runkokoosta, pituutta löytyy 183 ja inseam (jos oikein mittasin) 85cm. Monet laskurit ehdottaa jopa 60 kokoista yleisemmin 58, mutta jotenkin täältä luetun mukaan lähempänä oikeaa kokoa olisi 55-56? Miten noita runkojen stackeja ja reacheja pitäisi tulkita?
Ja jotta ei liian lyhyeksi viesti jäisi nii tässä vielä muutama vaihtoehto mitä oon miettinyt, ja sanottakoon että kaikki lähti Canyonin Grail al 7.0 kuolaamisella, joten pidetään tuota vertailukohtana, niin hinnan kuin laadun suhteen:
- Cannondale Topstone 105
- Kona Rove ST (onko teräsrungot ”liian” painavia?)
- Rondo Ruut (kallis, mutta pirun hyvän näköinen)
- On One Space Chicken (rakkautta ensisilmäyksellä!)
Muutkin nuo Planet X:n pyöristä kiinnostaa, Full Monty, London Road. Noita tuntuisi saavan muita merkkejä pikkasen edullisemmin. Kaikista näistä tuo ”avaruuskana” kiinnostaa eniten ja siitä kiinostaisikin kuulla kokemuksia mikäli jollain sellaisia olisi, onko tuossa esim tuo hiilarirunko hyvä ottaen huomioon melko alhaisen hinnan hiilarirungoksi?
Kiitos ja anteeksi pitkästä viestistä! 😊
Kirjanmerkit