GarminGiantHephaElectrobike
Sivu 117 / 515 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 17 67 107 115 116 117 118 119 127 167 217 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.481 - 3.510 / 15441

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

Tässäpä oikeastaan mitä Oulussa on varteenotettavat:
    https://www.specialbike.fi/
    https://www.pyorasuvala.fi/
    https://www.xxl.fi/
    http://www.mustosenpyora.fi/
    https://www.urheilu-ulappa.fi/
    https://www.jussinpyora.fi/
    https://www.kempeleenkylakauppa.com/
    https://www.baiks.fi/
    http://pyorakorjaamolaihiainen.com/

Useimmissa joutuukin paikan päällä käymään mikäli heidän tarjonnastaan aikoo saada mitään irti. Tosiaan spessun tarjonnanhan mä olenkin käyny kattomassa eikä diverge ja sequoia oikein passanneet. Mustonen myy Whyten Glencoeta esim. mutten usko että paikan päällä useampaa kappaletta on kuin yks pienehköllä rungolla oleva.

^Nuo ei taida paljoa auttaa Gestaltin hankinnassa. Itse päädyin tilaamaan X11:sta Bikesteristä sokkona. Katsotaan kuinka äijän käy...

Onko kenelläkään minkäänlaisia ajatuksia Ragley Trig runkosetistä?
    https://www.wiggle.co.uk/ragley-trig...and-fork-2019/
    Jotenkin miellyttää omaa silmää. Geometriaa en ole vielä kunnolla verrannut muihin. Olisiko joku muu selvästi parempi? Vaatimuksina teräs, 700c, kierrekeskiö, saatavilla runkosettinä. Pyörällä ajaisin jonkinlaista lenkkiä asfaltilla ja soralla ja ehkä välillä työmatkoja yms, jos ei aina maastosinkula huvita.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pexi Katso viesti
    ^^ Henkselihousut eli bibsit on oikeesti melkoisen epäkäytännölliset, kun siellä erämaassa puskassa käydessä (isommalla) on poistettava yläkropan paidat ja takit. Ei Gravel käyttöön.
    Hyvällä kokemuksella samaa mieltä.
    I väntan på ännu dåligare tidet

Surukseni tämän säikeen seuraaminen jää ny vaiheeseen. Pakko nöyrtyä ja hammaslääkärille.Siinä hyvän pyörän verran rahaa menee. Nyyh.
    I väntan på ännu dåligare tidet

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Garymies Katso viesti
    Jotenkin miellyttää omaa silmää. Geometriaa en ole vielä kunnolla verrannut muihin. Olisiko joku muu selvästi parempi? Vaatimuksina teräs, 700c, kierrekeskiö, saatavilla runkosettinä. Pyörällä ajaisin jonkinlaista lenkkiä asfaltilla ja soralla ja ehkä välillä työmatkoja yms, jos ei aina maastosinkula huvita.
    15mm etuakseli rajaa jonkin verran kiekkosettejä. Muuten vaikuttaa ihan hyvältä.

Henkselihousut eli bibsit on oikeesti melkoisen epäkäytännölliset, kun siellä erämaassa puskassa käydessä (isommalla) on poistettava yläkropan paidat ja takit. Ei Gravel käyttöön.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    Mä en tunnetusti ole kuusen kirkkain kynttilä, mutta eihän gravelilla ajo ymmärtääkseni mitenkään lisää tarvetta käydä (isommalla) lenkin aikana? Jos vatsan toiminta on siinä määrin normaalia, säännöllistä ja vakiintunutta ettei tarvitse esimerkiksi 8-tuntisen asfalttilenkin aikana käydä kuin (pienemmällä), ei melko varmasti tarvitse käydä silloinkaan kun ajaa samankestoisen lenkin gravelilla.

Eikä gravel-käyttö ole myöskään yhtä kuin että mennään erämaahan jossa lähimpään suhteellisen siistiin sisäfasiliteettiin on mahdoton matka. Tässä on taas sellainen kummallinen juttu että jos itse asuu ja ajaa siellä hevon v-ssa ja tekee kymmenen-kahdentoista tunnin lenkkejä tai omaa nopean ruoansulatuksen, niin yleistää omat kokemuksensa ja tarpeensa koskemaan kaikkia muitakin...

PS Mä yleistän puolestani omani ja olen sitä mieltä että henkselihousut ovat niin paljon toimivammat ja mukavammat että lisävaiva joka aiheutuu jos ja kun joskus (eli miltei äärimmäisen harvoin) joutuu riisumaan yläkropasta vaatekappaleita on aivan mitätön hinta.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Gravelissa pitää olla kippurat sarvet, joo, mutta mie ajan gravelia sujuvasti suoralla tangolla. Tai ei se ihan suora ole, koska siinä on taivutusta hieman. Tänään asensin uuden tangon Ogreeni - Surly Terminalin. Siinä onkin taivutusta jo jonkin verran. Alkaa fillari näyttää jo vallan mummopyörältä😆 Ote on kuitenkin hyvä. Shortsit on löysähköt, kun ilettää mennä ihan ihonmyötäisissä. Alla on kuitenkin toppakalsarit, ettei olisi perä ruvella. Slovenian reissulla kuun alussa kokeilin ekan kerran pyöräilijöiden persrasvaa ja sehän toimi!

Selkeä markkinarako. Gravell miehet tarvitsevat bibsit kokopitkällä vetoketjulla. Edestä taakse.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    Surukseni tämän säikeen seuraaminen jää ny vaiheeseen. Pakko nöyrtyä ja hammaslääkärille.Siinä hyvän pyörän verran rahaa menee. Nyyh.
    Siinä kun asustelet itärajan tuntumassa, niin käy Igorilla laitattamassa hampaat kuntoon. Ei ole sen jälkeen enää niistä huolta... tosin näkkileivän syömisen voi unohtaa kunnes ikenet on känsöittyneet.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Selkeä markkinarako. Gravell miehet tarvitsevat bibsit kokopitkällä vetoketjulla. Edestä taakse.
    Ei vaan bibsit sellaisella peräluukulla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Firlefanz Katso viesti
    Mä en tunnetusti ole kuusen kirkkain kynttilä, mutta eihän gravelilla ajo ymmärtääkseni mitenkään lisää tarvetta käydä (isommalla) lenkin aikana? Jos vatsan toiminta on siinä määrin normaalia, säännöllistä ja vakiintunutta ettei tarvitse esimerkiksi 8-tuntisen asfalttilenkin aikana käydä kuin (pienemmällä), ei melko varmasti tarvitse käydä silloinkaan kun ajaa samankestoisen lenkin gravelilla.
    Tästähän huokuu täydellinen tietämättömyys gravel-pyöräilyn perusfilosofiasta ja sen vaikutuksesta ihmisen fysiologiaan ja aineenvaihduntaan.

Gravel-pyöräily on niin lähellä luontoa kuin vain ihminen voi eläessään olla. Vasta kuolon korjattua hän mahdollisesti pääsee enemmän osaksi ympäröivää faunaa, jos silloinkaan.

Mutta siis tämä graveloinnin aiheuttama sulautuminen luontoon vaikuttaa myös elintoimintoihin niin, että ne ovat kuin villillä ja vapaalla villisialla. Kärsä hakee koko ajan uusia tuoksuja samalla kun lihakset ovat virittäytyneet maksimaaliseen tehokkuuteen. Suusta karkaa välillä innostunut röhinä kun endorfiinit valtaavat mielen. Ja tämä kaikki aiheuttaa tahdosta riippumattomassa hermostossa niin paljon aktiviteettia, että suolikin alkaa toimia uudella tehokkuudella. Vai oletko kuullut gravel-pyöräilijöille suunnatuista ummetuslääkkeistä? En minäkään.

Ja siksi gravel-miehen (miksei myös naisenkin, gravel-henkilön?) on oltava koko ajan valmiina tyhjentämään suolensa ajasta ja paikasta riippumatta.

Siksi ei henkseleitä. Lisäksi muutenkin tuollaisen pitkän selkäosan ja henkselien yhdistelmä tarkoittaa sitä, että tuote on ennemmin siellä housujen sisä- kuin ulkopuolella. BTDT, didn't buy the T-shirt.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Puskis Katso viesti
    Topstonen mallien hinnoittelut on ihan kummalliset. Miksi Topstone Apex on 400€ kalliimpi kuin Topstone 105, kun ainoa upgrade on käytännössä dropper-satulatolppa? Tai jos ostaa Topstone Soran, niin 1250€ erotuksella saapi päiviteltyä pyörän aika helposti huomattavasti paremmaksi kuin tuo Topstone Apex on.
    Ikävä häiritä kiinnostavaa keskustelua (yllä) gravelpyöräasialla, mutta harkitessani pitkään Topstonen hankintaa mietin tätä samaa, 105 vaikutti paljon Apexia paremmalta diililtä. Ihan vaan oman fiilismielipiteen pohjalta vastaisin alkuperäisen kysyjän dilemmaan että Cannondale on huomattavasti jos ei sielukkaampi niin ainakin seksikkäämpi. Runko *vaikuttaa* laadukkaammalta ja jo tuolla kolmen satasen hintaerolla saa vaikka ne jarrut uusittua. Ja tuota alkaisi paljon mieluummin päivittelemään myöhemmin muilla paremmilla komponenteilla jos homma alkaa maistua.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Garymies Katso viesti
    Itse olen miettinyt samaa.
    15 ja 12 akselit luulis olevan just hyvät kun tommosia maastokiekkoja on alelaarit väärällään. Jos alet ei nappaa niin voi ostaa kiekot jollain paremmilla navoilla joissa on vaihdettavat adapterit.
    Stack ja reach muistuttaa maantiepyörää eli matala ja pitkä. Onkohan tuota tarkoitus ajaa lyhyellä stemmillä? Keulakulma on kyllä loiva eikä takahaarukkakaan lyhimmästä päästä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti penyeach Katso viesti
    Ikävä häiritä kiinnostavaa keskustelua (yllä) gravelpyöräasialla, mutta harkitessani pitkään Topstonen hankintaa mietin tätä samaa, 105 vaikutti paljon Apexia paremmalta diililtä. Ihan vaan oman fiilismielipiteen pohjalta vastaisin alkuperäisen kysyjän dilemmaan että Cannondale on huomattavasti jos ei sielukkaampi niin ainakin seksikkäämpi. Runko *vaikuttaa* laadukkaammalta ja jo tuolla kolmen satasen hintaerolla saa vaikka ne jarrut uusittua. Ja tuota alkaisi paljon mieluummin päivittelemään myöhemmin muilla paremmilla komponenteilla jos homma alkaa maistua.
    Itse koitin tehdä differointia jarrujen kautta. Näihin kippurasarvisiin on jarrujen vaihtaminen (kai) kertaluokkaa isompi toimenpide kuin suoratankoisiin, joissa vaihde- ja jarruvivut on toisistaan erilliset. Tosin tämä mielipide on vahvasti värittynyt sen kautta, että mun kokemukset on 95%:sti suoratankoisista. Yhden kippurasarvisen olen kerran uudelleennauhoittanut, muuten en näiden sielunelämään ole juurikaan perehtynyt.

Tosin sitten loppupeleissä mun valinnan ratkaisi kolme kiistämätöntä seikkaa: 1) Marinilla on aina paikka mun sydämessä. Ekä täpäri oli Marin RiftZone vm 92 tjsp. 2) pyörän väritys 3) kireä ulkonäkö johtuen lyhyestä takahaarukasta. Ja ehkä bonarina se, että sitä ei saa Suomesta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Firlefanz Katso viesti
    Eikä gravel-käyttö ole myöskään yhtä kuin että mennään erämaahan jossa lähimpään suhteellisen siistiin sisäfasiliteettiin on mahdoton matka. Tässä on taas sellainen kummallinen juttu että jos itse asuu ja ajaa siellä hevon v-ssa ja tekee kymmenen-kahdentoista tunnin lenkkejä tai omaa nopean ruoansulatuksen, niin yleistää omat kokemuksensa ja tarpeensa koskemaan kaikkia muitakin...
    En mä mitään yleistänyt, se kommentti oli mielipide. Ei tutkimustulos, ei yleistys eikä universaali totuus. Enkä muuten asu hevon v-ssa.
    Ja onhan ne bibsit toki epäkäytännölliset muuallakin kuin erämaassa. Ihan vaikka trendikkään bikecaféen italialaisella marmorilla vuoratussa toiletissakin, siellä todellisessa rapapyöräilyn syntymäpaikassa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Huoleton Katso viesti
    15 ja 12 akselit luulis olevan just hyvät kun tommosia maastokiekkoja on alelaarit väärällään. Jos alet ei nappaa niin voi ostaa kiekot jollain paremmilla navoilla joissa on vaihdettavat adapterit.
    Stack ja reach muistuttaa maantiepyörää eli matala ja pitkä. Onkohan tuota tarkoitus ajaa lyhyellä stemmillä? Keulakulma on kyllä loiva eikä takahaarukkakaan lyhimmästä päästä.
    Jos en ole aivan väärässä niin kaikkiin maastokiekkoihin ei käy maantiepakka.

Onkohan tolla merkitystä kun on tollanen 11-42 pakka että onko maasto vai maantie? Tuleeko ketjulinja eri kohtaan tms?

^mitä 11-42 maantiepakkoja on olemassa?

Lasketaanko graveleiden Sram Apexit, Rivalit ja Forcet, joissa 11-42-takapakka, maantie-, vai maastopakoiksi? Maantie, mutta hiekka...?

^nehän on maastopakkoja. Yleensä PG-1130 ja paremman väen pyörissä joku kevyempi malli XD-vaparille.

Ai niin, tulevissa kiekoissa tulee mukana XDR-vapaaratas, eihän sellaisia pakkoja ole vielä olemassakaan

Cannondalen ensi vuoden Topstone mallit tulee tänään julki. Todennäköisesti tai ehkä. Sieltä täältä tihkuu kuvia ja tietoa. Mielenkiintoinen on myös naisille suunnattu oma malli:

https://www.leisurelakesbikes.com/32...020-green.aspx

Pakkajaottelu lähti siitä että ragleyssä on 12x142 ja 15x100 akselit. Eikös tuo taka-akseli ole sama kun yleensä 12mm akselisissa gravelpyörissä? Eli jos jotain sopimattomuuksia on niin ne koskee sitten kaikkia 12mm akselillisia.
    Edessä ei ole pakkaa ja jarrulevy löytyy sekä maastosta että maantieltä eli sinne menee just hyvin nyt poistomyytävät vanhanaikaset ei-boost kapean vanteen (<35mm sisäleveys) kiekot.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti PatilZ Katso viesti
    Cannondalen ensi vuoden Topstone mallit tulee tänään julki. Todennäköisesti tai ehkä. Sieltä täältä tihkuu kuvia ja tietoa. Mielenkiintoinen on myös naisille suunnattu oma malli:

https://www.leisurelakesbikes.com/32...020-green.aspx
    https://www.cannondale.com/en/Europe...5-4d5201550c8e

Nimen lisäksi ei paljon yhteistä alumiinimallien kanssa.

JackOja, ok, kiitos tiedosta!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti penyeach Katso viesti
    https://www.cannondale.com/en/Europe...5-4d5201550c8e

Nimen lisäksi ei paljon yhteistä alumiinimallien kanssa.
    Olipa ruman näköinen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vivve Katso viesti
    Trek Checkpoint kiinnostelee mutta koeajomahdollisuutta ei ole lähellä. Mahtaakohan jollakin suht samankokoisella(pituus 179/inseam 84cm) olla ja mitä kokoa?
    Minulla on Trek Checkpoint ALR 4 kokoa 54. Olen 170-senttinen ja Trekin kokotaulukon mukaan mittani ovat suunnilleen 54-koon puolessavälissä. Tuo pyörä on itselleni sopiva, kun hankin vähän lyhyemmän ohjainkannattimen.

Minusta vaikuttaa selvältä, että sinulle sopii koko 56.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Huoleton Katso viesti
    50-90mm stemmit näkyy olevan rungon koosta riippuen kokonaisessa Ragleyssä. Kai nuo melko lyhyiksi voi laskea kippurasarviseen. Nimenomaan maastokiekot aattelin laittaa. Täytyy vielä pari päivää harkita, mutta nyt tuntuu siltä, että Ragleyn runko lähtee tilaukseen.

Mulla on Ragleyn Trig Adventure, ja tykkään kun hullu puurosta. Vaihtoehtona oli Alpkitin Sonder Santiago, mutta valinta sitten kääntyi Ragleyhin. Vertailukohtaa muista gravel pyöristä ei oo, mutta sain sitä mitä halusin. Leppoisan ajo-asennon, 1x11 vaihteet, hydrauliset jarrut, mahdollisuun leveisiin renkaisiin ja hinta kohtuullinen. Mulle yksi valintaan vaikuttanut tekijä oli myös läpiakselit, joita Sonderissa ei ollu. Työn jälki runkossa on mielestäni hyvä, hitsaussaumat siistit. Wiggle tosin fuskasi kun toimitus tuli sitä kautta ja jarrut eurooppalaisittain niin jarruletkua ei lyhennetty oikeaan mittaan vaan ylimääräinen kietaistiin rungon ympäri.
    kalle_a muokkasi tätä : 20.06.2019 at 19.35 Syy: kämmi

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •