On tunnettu tosiasia että jos jotain kuvarastia ei ole haettu, niin ihan ensimmäisenä ei kannata päätellä eikä edes arvella sen johtuneen siitä että rasti on ollut vaikea tai edes hankala. Nytkin luulen vain käyneen niin etteivät aktiivisimmat rastinharrastajat ole olleet aktiivisia.

Voi myös olla että ne jotka ovat rastin heti tunnistaneet eivät ole sattuneet ajamaan sopivaan suuntaan ja että ne jotka rastin ehkä olisivat löytäneet eivät ole sitä viitsineet hakea - mikä olisikin ymmärrettävää sikäli etteivät pysäköintilaitokset kovin hohdokkaita paikkoja yleensä ole vaikka sijaitsisivat missä tahansa.

Mä voin tunnustaa ettei mulla ole ollut aavistustakaan missä ollaan tai katsotaanko kuvassa kauppakeskuksen, lentokentän, rautatieaseman vai jonkun muun parkkihallin sisäänkäyntiä. Ja kai mun pitää samalla myöntää ettei rasti ole inspiroinut sen enempää fillarilla kuin kuvahaun avulla tehtyynkään satunnaishakuun. Mutta eiväthän kaikki Vantaan kuvarastien harrastajat voi olla yhtä tietämättömiä ja saamattomia kuin minä - ja jonkun luulisi vielä ennen juhannusta rastin hakevankin?!