EfatGiantElectrobikeGarmin
Sivu 75 / 103 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 25 65 73 74 75 76 77 85 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.221 - 2.250 / 3072

Aihe: Valokuvauksellista keskustelua.

^ Mikähän on ollut fobin ajatuksena tämän jakamisessa... Ei ehkä se kaikkein harkituin kuva, eikä myöskään välity sellainen "satunnaisuuden välittömyys".
    10k-kerhon jäsen

Kulkukissa katolla
    Kyllä se on ihan ajettava polku...

fiber, No välittyypäs, huomasitko ton pyörän?

Mulle toi kuva herättää paljon ajatuksia siitä, että nyt näin parkissa, mutta joskus toi hiekka yms. on mun pyörätallia... esim. tai sitten vaan mukavasti kylässä.

MahtaVa kuva. Toi on niin just mun elämä tällähetkellä.. siis toi aikasempi talo, pyörä ja mummo.

...tuollahan voi olla siis ties vaikka mitkä juhlat tuolla oikealla, tulevaisuuden puolella mistä valo kajastelee, puutarha ja perheen pää juuri kohottamassa maljaa. Pahimmat kasat siivottu tuohon sivummalle, kun on luudittu juhlia varten..eli siis ymmärrän fiberin kritiikin

Jep toki. Mun nipotukseni nousi ensisijaisesti siitä, että ei vaikuta mietityn laisinkaan rajausta tai kuvanottohetkeä. Onko tädin selän pakko olla kuvassa? Olisiko haettu tädin ja fillarin yhteyttä? Ei oikein nyt synny minulle. Jos hän olisi edes samalla seinustalla, ikään kuin just ripustanut fillarin naulaan...

Sorry, vaan tuntuu että just nyt tämän kuvan kohdalla fobin taiteellinen rima pomppii kannattimillaan. Mutta tiedän omistakin kuvistani, että kaikkia ei voi miellyttää - ei aina edes itseä
    10k-kerhon jäsen

Minua viehättää nuo kuvat mitä pidempään noita katsoo, mitenkään en pysty erittelään, hämykuvan voisin panna seinällekin melko pienenä graafisena tauluna. Kissat eivät ole lempieläimiä, mutta tuokin kuva on silmälle mieluisa.
    Näissä on havaittavissa jotain rauhallisuutta.

Viesti

"Säännöt" pitää tuntea (hallita) ennen kuin niitä voi rikkoa... Jos siis haluaa saada myös säännöllisesti onnistuneita lopputuloksia.

Ja on varmasti myös yksi sääntö, että portaitten lisääminen kuvaan tuo kerroksellisuutta. Mutta tosiaan tuo rauhallisuus on.

Täst mie piän, että ollaan monia mieliä ja keskustellaan kuvista ja estetiikasta. Saa minutkin katsomaan näitä ketjuun postattuja kuvia uudelleen eri tavoin.
    10k-kerhon jäsen

Fobin talokuvaa oon katsonut useasti, jokin siinä minua viehättää. Lämpimät pehmeät sävyt, tietty utuisuus. Roikkuva pyörä, kävelevä ihminen. En osaa enempää mutta vallan mainio otos,IMO.
    I väntan på ännu dåligare tidet

Kesä

Jukolan aamu.

“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

Voisin veikata että Stenun kuvan telttailijat kärsi lievästä kondenssista. Ei nii pahasta jos ois ollut pakkasyö.

Hyvää Fobin paattikuvassa on tekniikka, mikään ei pala puhki ja varjoista löytyy detaljia, hmmm niin moneen kertaan nähty tää vene kuivilla otos. Kai se häätyy hyväksyä
    Fobin versio. Toisaalta tuo jotain mielikuvitusta ,Tauno Palo ja Ansa Ikonen tuohon venhoon kohta astuu ja sitten on kartanon pojalla ja torpan tytöllä kohta jotain.

Puhkipalamattomuudesta täytyy kiittää puhelinvalmistajan koodareita. Minun osuuteni on kansallisromanttiseksi mieltämäni näkymä.

Hyvä näin.

Sadetta saa kun sadettaa.

- Heroes are ordinary people in extraordinary situations doing the right thing -

Menee välinepuolelle mutta kameran akkuja tarvitsisi lisää. Kannattaako hankkia alkuperäisen valmistajan akku (Canon NB-6LH, hinnat 44-60€) vai joku kopioakku (6-18€) jostain muualta?
    Kopioita näkyy olevan tyrkyllä enimmäkseen tuntemattomia merkkejä ja laatua on vaikea arvioida kuvan perusteella. Hähnelin akku olisi 20-24€ mikä olisi jonkinlainen välimallin ratkaisu.

Hähneleitä ollut käytössä eikä mitään moitittavaa, harrastajalle ihan ok virtaa.
    -Usot sie jot myö uitiin?

Viesti

Akkulasta tilattu Weiss LP-E6 on ollut käytössä toisena akkuna kuusi vuotta. Väittäisin että ei anna virtaa ihan yhtä pitkään kuin alkuperäinen mutta ihan hyvin noilla on pärjätty. Alkuperäisakun hinta olisi ollut reilun satasen, tarvikeakku siitä kolmanneksen..

Itse hylkäisin heti kaikki "merkittömät" litiumakut laitteesta ja akun mallista riippumatta sekä epämääräiset (varsinkin ulkomaiset) putiikit ostopaikkoina. Luotettava ostopaikka ja merkkitarvikeakku josta myyjä/valmistaja lupaa että myös "dataominaisuudet" ovat yhteensopivat niin ei luulisi menevän ostos mitenkään metsään.

Tack, Hähneliin päädyin.
    Pokkarikamerat ovat menossa pian sukupuuttoon mutta on niillä kuitenkin vielä muutamia etuja (akunkesto, optiikka, säädöt) kännykkäkuvaukseen verrattuna.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti marco1 Katso viesti
    ...
    Pokkarikamerat ovat menossa pian sukupuuttoon mutta on niillä kuitenkin vielä muutamia etuja (akunkesto, optiikka, säädöt) kännykkäkuvaukseen verrattuna.
    Jaa... minä kun olen harkitsemassa jonkin zoomittoman valovoimaisen laatupokkarin ostoa. Pitääpä ehtiä ennenku häviävät.

Tulis ehkä pidettyä mukana paremmin kuin minijärkkäriä.

^ vuosi sitten kesälomalle ostamani n.o.s. Fuji X70 on ollut ihan paras kameroaostos ikinä. Kulkee pyöräilypaidan taskussa mukana lähes joka lenkillä ja tuottaa hyvälaatuista jpg:tä suoraan kamerasta. Kääntyvä näyttö aluksi vähän epäilytti, mutta sekin on osoittautunut käteväksi pyörän päältä kuvatessa, koska antaa vapautta erilaisille kuvakulmille. Siinä on oikeastaan kaikki, mitä kameralta voi toivoa, jos haluaa helppoa (kiinteäpolttovälistä) valokuvaamista ilman, että tarvitsee harrastaa valokuvaamista.

Viime viikolla Gotlannnin Stenkustenilla:

“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

Verkkokauppa.comissa oli kamerahyllyt kovasti pienentyneet mutta nettiversiossa näytti olevan vielä kategoria ”Digikamerat hyvällä kuvanlaadulla” jossa oli jotain tarjolla. Hinnat tosin melko kalliita kun esim Canon on pudottanut välimallin kamerat (S-sarjan) pois.
    Muuten ihan vakuuttavia laitteita mutta optisen etsimen puute tekee kuvaamisesta ajolasien kanssa melkoista arpomista. Tai ainahan se on kesken ajojen kuvaaminen arpomista.

Joo etsimen suhteen joutuu vähän tekemään kompromissia - joutuu valitsemaan taskuun mahtuvan ilman etsintä tai ei taskuun mahtuvan etsimellä. Mulla on myös X100F, joka siis edustaa tuota ensimmäistä kategoriaa ja useammin taskuunmahtuvuus vie voiton.

[IMG]Untitled by Hartsa T, on Flickr[/IMG]

Kännykkäräpsy

Ainakin omasta mielestä tuli niin herkullinen kuva jotta oli ihan pakko laittaa voorumille . Tuommosia palleroita kun saisi kourallisen ja sokeria päälle ja vielä jos kermavaahtoa ja muurinpohjaletun niin olisin minä suu hyvän pyöreenä!

-Usot sie jot myö uitiin?

^ Maistuis kyllä mullekin.

^^^ hyvä kuva mutta näin Pavlovilaisittain ehdollistettuna selkä tuli heti kipeäksi, tuntui niinkuin sääskiä olisi niskassa ja Offin+hien sekoitus valuu silmiin.

Nam! Lapin erämaaretket palasivat välittömästi mieleen.

Taas oli kännykkä ja järkkäri tasapuolisesti käytössä, kun oli puolentoista vuorokauden reissu Ukrainaan.
    Editointi koneessa sujui helpommin kännykkäkuvien kanssa, joten pääosa Tsernobyl-kuvista iPhone-ruutuja: https://photos.app.goo.gl/vFVYUNBLeyNmm1S19

EDIT: lisäsin kuvatekstit
    fiber muokkasi tätä : 17.07.2019 at 10.18
    10k-kerhon jäsen

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •