GiantGarminElectrobikeHepha
Sivu 19 / 67 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 9 17 18 19 20 21 29 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 541 - 570 / 1995

Aihe: Specialized Turbo Levo FSR kaikkine variaatioineen

  1. #541
    Liittynyt
    12/2015
    Viestit
    41
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Polun tukko Katso viesti
    Seinäjoen cyclistä löytyi itselle L koon expertti unelma värissä storm grey.

    Sinne jäi vielä vastaava M koossa. Vink vink.
    Itselläni oli myös kyseinen väri 1 vaihtoehto, mutta tilanteen pakosta tuli talliin monster green. Nyt jälkikäteen diggaan siitäkin 5/5.

    Lähetetty minun SM-G930F laitteesta Tapatalkilla

  2. #542
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Äsken vähän kävin testaamassa. Akku on kyllä ”jäätävän” kestävä

    Ainoa paska asia on sama kuin comppi mallissa eli keulan vaimennin. Perus charger on susipaska nopeassa kivikko nypytyksesaä kun oikeasti jumpataan.

    Täytyy päivittää 2.1 RC2
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  3. #543
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Pirkanmaa
    Viestit
    118
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Polun tukko Katso viesti

    Täytyy päivittää 2.1 RC2
    Mitä tuo päivitys tarkoittaa?
    Mitä vaihdetaan?
    Mitä maksaa?
    Mitä sillä saa lisää?

    Lähetetty minun SM-N950F laitteesta Tapatalkilla

  4. #544
    Liittynyt
    09/2008
    Viestit
    229
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pete K2 Katso viesti
    Mitä tuo päivitys tarkoittaa?
    http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...er-2-1-damper)

  5. #545
    Liittynyt
    12/2015
    Viestit
    41
    Olis kiva päästä joskus testaa tollasta päivitystä keulaan. Paremmasta kun ei tiedä ja ainakin vanhan pyörän relevatioon verrattuna toi Pike toimii hyvin.

  6. #546
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Saksassa 328€.
    Vaimennin puolelle vaihdedetaan koko patruuna.
    Tulee hsc ja lsc säädöt ja vaimentinen toiminta muutenkin eri kategoriassa.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  7. #547
    Liittynyt
    12/2015
    Viestit
    41
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Polun tukko Katso viesti
    Saksassa 328€.
    Vaimennin puolelle vaihdedetaan koko patruuna.
    Tulee hsc ja lsc säädöt ja vaimentinen toiminta muutenkin eri kategoriassa.
    Mulla kävi mielessä, että olisin laittanut vaan 160mm ilmaruodon.

  8. #548
    Liittynyt
    07/2007
    Viestit
    1.057
    Fox 36 factorystä löytyy high ja low molempiin suuntiin. On mielestäni aika mainio. Taakse kokeilin spessun eliminator black diamond kumia. Aika törkeesti tuntus pitoa olevan ja ei pitäs ihan pienestä hajota. Butcherin kesto alkoi vähän mietityttää näin ekan tonnin paikkeilla. Lie ollut normaalia ohutkylkisempi yksilö

  9. #549
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Foxissa säädöt juu mutta on hintaakin.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  10. #550
    Liittynyt
    03/2010
    Viestit
    369
    Itsellä 2018 Levossa keulalla DVO Diamond ja takana CC Inline Coil. Toimii!

    Varsinkin tuo coiliperä on aika mukavan tuntuinen.

    Onko kokemuksia mikä on Peak Powerin tason vaikutus akun kestoon?

  11. #551
    Liittynyt
    07/2007
    Viestit
    1.057
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Polun tukko Katso viesti
    Foxissa säädöt juu mutta on hintaakin.
    Joo ei ole järkeä kyllä kaupan hyllyltä ostaa.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti FreeZ Katso viesti
    Itsellä 2018 Levossa keulalla DVO Diamond ja takana CC Inline Coil. Toimii!

    Varsinkin tuo coiliperä on aika mukavan tuntuinen.

    Onko kokemuksia mikä on Peak Powerin tason vaikutus akun kestoon?
    Vaikea sanoa vaikutuksen määrää. Ja vaikea testatakkin perus lenkin yhteydessä. Riippunee maastosta ja vauhdista aika paljon, eli ajaako esimerkiksi miten paljon rajoitinta vasten.

  12. #552
    Liittynyt
    09/2008
    Viestit
    229
    Mulla keulassa (alkup. 150 mm Revelation) Charger 2 ja uusin versio 160 mm ilmaruodosta ja takana CC inline coil. En pysty valittamaan mistään.

  13. #553
    Liittynyt
    07/2007
    Viestit
    1.057
    Akustisesta fillarista löytyy 2016 vuoden pike, johon ilmaruoto päivitetty nykyaikaisempaan. Vaimennin puolta en ole muokannut Charger 2:lla, mutta en ole osannut kaivata parannusta. Varmaan, jos pääsisi kokeilemaan, niin muutos alkaisi kiinnostaa. Rahanmeno tosin ei kiinnosta. Ihanan kallista tämä harrastelu.

  14. #554
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    232
    Vähän kiinnostaisi myös päivitellä 2019 Levo Compin keulaa ja iskaria jossain kohtaa. Mitenköhän tuo Charger 2.1 vertautuu tähän ilma -> jousi -päivityspakettiin https://vorsprungsuspension.com/coll...version-system.

    CC:n Inline coilia ei ilmeisesti saa 2019 malliin laittaa, ainakin TFTuned sanoo "Please note the COIL IL is not compatible with ALL 2019 Specialized Stumpjumper and Turbo Levo Models, the use of this shock on one of those models will void the warranty of the shock.". Ei taida kovin montaa coil vaihtoehtoa olla tuossa 210x52.5 koossa.


  15. #555
    Liittynyt
    09/2008
    Viestit
    229
    Keulan jousikonversioissa kannattaa sitten muistaa, että muutos on pysyvä, eikä ilmaversioon voi enää palata (tai ainakin tähän kannattaa henkisesti varautua). Jousissa on oma etunsa (herkkyys, lineaarisuus ja huolettomuus), mutta myös haittansa (jousivakion muuttaminen edellyttää jousen vaihtamista ja tuo lineaarisuus voi olla myös haitta). Lisäksi jousikonversio ei itsessään auta, jos vaimennus ei toimi halutulla tavalla.

    Itse vaihtaisin ensiksi vaimentimen.

  16. #556
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti peippo Katso viesti
    Vähän kiinnostaisi myös päivitellä 2019 Levo Compin keulaa ja iskaria jossain kohtaa. Mitenköhän tuo Charger 2.1 vertautuu tähän ilma -> jousi -päivityspakettiin https://vorsprungsuspension.com/coll...version-system.

    CC:n Inline coilia ei ilmeisesti saa 2019 malliin laittaa, ainakin TFTuned sanoo "Please note the COIL IL is not compatible with ALL 2019 Specialized Stumpjumper and Turbo Levo Models, the use of this shock on one of those models will void the warranty of the shock.". Ei taida kovin montaa coil vaihtoehtoa olla tuossa 210x52.5 koossa.
    Laita öhlinssi
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  17. #557
    Turbo Levon 2019 takavanne otti vähän osumaa ajossa ja on nyt hieman kiero. Mitään ulkoisia jälkiä vanteeseen ei tullut. Alamäkeen kun ajaa yli 25km/h ja antaa pyörän rullata vapaasti, niin kuuluu sellainen tasainen ”vumvumvum” ääni, mutta normaalissa ajossa ei kuulu mitään ääniä ja pyörä tuntuu muutenkin ihan normaalilta.

    Pitäisikö tuolle tehdä nyt välittömästi jotain (vanteen rihtaus?) ja uskaltaako tuolla Levolla vielä ajella menemään, vai paheneeko ongelma jos ei vannetta suorista heti?

  18. #558
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Heittääkö se silmillä katsottuna kun pyörii?
    Jos heittää yli 2mm niin oikaisuttaisin.
    Voi muuten rasituksen alla alkaa vääntymään enemmän aikanaan.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  19. #559
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Polun tukko Katso viesti
    Heittääkö se silmillä katsottuna kun pyörii?
    Jos heittää yli 2mm niin oikaisuttaisin.
    Voi muuten rasituksen alla alkaa vääntymään enemmän aikanaan.
    Kyllä sen silmillä näkee, että heittää hieman. Pitänee siis suoristaa vanne pikinmiten, kiitos.

  20. #560
    Liittynyt
    05/2003
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    2.818
    Mistä menee 2017 levon hissitolpan vaijeri? Mulla on moinen härveli koeajossa, mutta satula on liian alhaalla. Pitäis nostaa, mutta ensin katsoa, että kuoressa on jossain löysää. Riittääkö akun irrotus vai tartteeko muuta?

    Lyhyeen runkoon totuttelun jälkeen aika hauska kokemus, kun pääsee kunnolla ajamaan tuttuja polkuja moisella. Kivasti pysyy vauhti yllä jonkinlaiseen mäkeenkin. Tämä laite avustaa n. 32km/h kieppeille.
    Miten niin tyhmä kysymys??

  21. #561
    Liittynyt
    07/2007
    Viestit
    1.057
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MaggaraMike Katso viesti
    Turbo Levon 2019 takavanne otti vähän osumaa ajossa ja on nyt hieman kiero. Mitään ulkoisia jälkiä vanteeseen ei tullut. Alamäkeen kun ajaa yli 25km/h ja antaa pyörän rullata vapaasti, niin kuuluu sellainen tasainen ”vumvumvum” ääni, mutta normaalissa ajossa ei kuulu mitään ääniä ja pyörä tuntuu muutenkin ihan normaalilta.

    Pitäisikö tuolle tehdä nyt välittömästi jotain (vanteen rihtaus?) ja uskaltaako tuolla Levolla vielä ajella menemään, vai paheneeko ongelma jos ei vannetta suorista heti?
    Tuskin se parin millin heitosta heti hajoaa, mutta onhan tuo selvä juttu, että kannattaa rihdata heitot pois. Heiton oikaisun lisäksi on hyvä varmistaa, että kiekko on sopivan kireä. Itsellä meni Levolla noin 200 km ja kuitukehäinen rovalin kiekko alkoi runtatessa ritistä pinnoista. Heittoa ei silti ollut yhtään. Oli vaan huonosti leivottu, joten vaati sisäänajon jälkeen kiristyksen. Vertailuna Kiinan pojat oli Light Bicyclesillä kasanneet hankkimani kiekot niin hyvin, että jälkikiristyksille ei ole ollut mitään tarvetta.

  22. #562
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Yleisesti ottaen kiekot kannattaa aina kiristää muutaman satkun jälkeen.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  23. #563
    Liittynyt
    07/2007
    Viestit
    1.057
    Näin on. Tai ainakin tarkistaa.

  24. #564
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    83
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fat Boy Katso viesti
    Mistä menee 2017 levon hissitolpan vaijeri? Mulla on moinen härveli koeajossa, mutta satula on liian alhaalla. Pitäis nostaa, mutta ensin katsoa, että kuoressa on jossain löysää. Riittääkö akun irrotus vai tartteeko muuta?
    Akun alta menee ainakin 2018 mallissa. Sieltä löytyy löysät jos sitä on.



    Sent from my iPhone using Tapatalk

  25. #565
    Liittynyt
    05/2003
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    2.818
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ajpi Katso viesti
    Akun alta menee ainakin 2018 mallissa. Sieltä löytyy löysät jos sitä on.



    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Tattista. Pitää kurkistaa ja nostaa tolppaa jos varaa on.
    Miten niin tyhmä kysymys??

  26. #566
    Liittynyt
    07/2007
    Viestit
    1.057
    Huhujen mukaan 2020 levoihin ei ole tulossa juuri muutosta. Eli ei kannata odottaa uusia malleja, jos 19 malleja on tarjolla ja Levoa halajaa.

    https://www.emtbforums.com/community...020-levo.5638/

  27. #567
    Rutland Cyclingissä 2019 Levo Comp carbon mallit alennuksessa. Nopeasti laskettuna 6200€-6300€ olisi yhteisvaluutassa. En tiedä koskevatko saatavuusongelmat kaikkia malleja, mutta ainakin tuolla näyttää olevan varastossa eri kokoja.
    https://www.rutlandcycling.com/46335...-bike-red.aspx

  28. #568
    Liittynyt
    05/2003
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    2.818
    No nyt on 2017 levoa testailtu. Edelleen, varsin hauska laite. Sitä tuntee olevansa aika kovassakin kunnossa loivaan ylämäkeen posottaessaan ja kiipeminen on vakuuttavaa. Muutama kysymys ajellessa heräsi.

    Akun kesto: Reilu 44km, pitkälti maastossa, pääosin ecolla, aika isoja mäkiä, joissa trail tai turbo. Rajoitin 32km/h, eli avustaa pitkälti koko ajan. alkuperäiset 3" renkaat, edessä 0,7bar takana reilu kilo. Akku täynnä lähtiessä, juuri kotiin tullessa tippui 20%. Tämä lienee ok (kun muuttujia piisaa).

    Moottorin reagointi: Kun vauhdit kasvaa yli avustusrajan, kytkeytyy avustus varsin huomaamattomasti pois. Kaiketi se yrittää tulla huomaamattomasti takaisinkin (kuulee kun moottori alkaa vetää), mutta jos maasto on jyrkkäpiirteistä, tulee tehot auttamatta liian myöhään, samoin vaihdetta vaihtaessa veto katkeaa ja kestää turhan kauan tiukassa paikassa, ennen kuin se palaa. Onko asialle tehtävissä jotain blevolla tai mission controllilla?

    Avustustehon valinta: Tässä vuosimallissa vain viistoputken napit. Aivan susi systeemi, kun meno menee röykkyiseksi, on myöhäistä tiputtaa tai nostaa tehoja. Turbo on kuitenkin hitaassa paikassa, pienillä vaihteilla turhan riuhtova ja taas ecossa ei riitä potku haastavaan nousuun. No, tästä selvinnee garminin tankonapeilla.

    Moottorin veto jarrut päällä: Pitäisikö 2017 mallissa vedon katketa, jos puristaa jarrukahvaa, eliahtaamassa paikassa saisi estettyä moottoria avustamasta, kun ei sitä halua?

    Huomenna fillari takaisin kauppaan huonosti nukutun yön jälkeen ja pikku pohdintaa, mitä tuon kanssa tekisi. Malli oli expert, josko sillä mitään merkitystä kyselyideni kannalta on.
    Miten niin tyhmä kysymys??

  29. #569
    Pitäisi Turbo Levoon (2019) uudet ketjut hommata, kun nykyiset alkavat olemaan kohta loppuun ajetut. Onko porukalla hyviä suosituksia kestävistä ketjuista ja onko esim. näistä KMC e11 tai e11 EPT ”e-bike specific” ketjuista jollain kokemusta, että kestääkö ne paremmin?

    http://www.kmcchain.eu/chain-e_bike-multispeed-11_speed

  30. #570
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MaggaraMike Katso viesti
    Pitäisi Turbo Levoon (2019) uudet ketjut hommata, kun nykyiset alkavat olemaan kohta loppuun ajetut. Onko porukalla hyviä suosituksia kestävistä ketjuista ja onko esim. näistä KMC e11 tai e11 EPT ”e-bike specific” ketjuista jollain kokemusta, että kestääkö ne paremmin?

    http://www.kmcchain.eu/chain-e_bike-multispeed-11_speed
    Ei kestä sen paremmin.
    Olen ajanut noilla ja verrokkina. Sramin x1 ketjulla. X1 venyi hitaammin ja on halvempikin.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


Samanlaisia aiheita

  1. Specialized s-works turbo ONGELMA
    By Riksha in forum Renkaat
    Vastaukset: 11
    Viimeinen viesti: 03.05.2018, 15.35
  2. Specialized Fatboy
    By jaksu in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 1041
    Viimeinen viesti: 15.03.2017, 10.45
  3. Specialized turbo sähköfillarin omistajat
    By juha_l in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 12
    Viimeinen viesti: 17.08.2015, 14.26

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •