GiantGarminElectrobikeMPMessut
Näyttää tulokset 1 - 7 / 7

Aihe: Apua ensimmäisen cyclocrossin valintaan

Apua ensimmäisen cyclocrossin valintaan

Moikka!

Olen siis hankkimassa ensimmäistä cyclocrossia (ennen ajellut vain sellaisella ns. mummopyörällä). Olen nyt kahden vaihtoehdon välillä.
    Hintahaarukkani on alle 1000 euroa, ja olenkin löytänyt kaksi ehdokasta mutta mietin kumman niistä valita. Laitan linkit alle.
    Kaikki apu kokeneemmilta pyöräilijöiltä on hyödyksi!
    Kumman itse valitsisit? Pyörien plussat ja miinukset? Mihin seikkoihin kannattaa erityisesti kiinnittää huomiota?

Ridley X-Bow (mutta vuosimallia 2018) (HINTA 849 €)
    https://cyclecenter.fi/osasto/pyorat...sc-20-vm-2019/

Merida cyclocross 100 (HINTA 690 €)
    https://larunpyora.com/tuote/2019-me...yclocross-100/

Kiitos avusta!

Makuasia mutten itse koskaan mieltynyt noihin alumiinihaarukkaisiin pyöriin, saattavat olla hyvinkin kovia ajossa.

Jos tuon X-Bow:n etuhaarukka on kuten aiemmissa vuosimalleissa, kaulaputki ja alakorvalliset ovat alumiinia mutta muuten haarukka on hiilikuitua. Ja vaikka nämä on subjektiivisia kokemuksia, niin esim. Feltin vastaavanlaiseen kombinaatioon (alurunko-hiilikuituhaarukka) verrattuna Ridley tuntuu mukavammalta, vaimentavammalta. Haarukkaputkien muodossahan (litistetty vs. pyöreämpi profiili) mm. on noiden kahden välillä selkeä ero.

Itselläni on ”rynnäkkö-maantiepyöränä” tuollainen Ridley, tosin 5800 105 osilla. Teknisiltä toteutuksiltaan hyvä ja helppo peruspyörä. Ajanut sillä niin maantielenkkiä, soratietä kuin kivikkojuurakkopolkuakin. Ei ole todellakaan kevein tai kisaisin tykki, mutta eipä sillä ole normilenkeillä juuri merkitystä.

Alumiinihaarukka jäisi itseltä ehdottomasti pois, jos meinaa muuallakin ajaa kuin tasaisella alustalla.
    Euroopasta saisi tohon budjettiin aika hyvää peliä alle.
    Minulla on cyclossa 2x10 vaihteet ja jos nyt ostaisin, niin valitsisin 1x11. Nämähän ovat toki mieltymys kysymyksiä, joihin ei kaiketi oikeaa vastausta ole.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kyöräilijä Katso viesti
    .
    Minulla on cyclossa 2x10 vaihteet ja jos nyt ostaisin, niin valitsisin 1x11. Nämähän ovat toki mieltymys kysymyksiä, joihin ei kaiketi oikeaa vastausta ole.
    Varmasti mieltymyskysymyskin, mutta sanoisin että lisäksi vaikuttaa se että missä ajaa. Olen pitänyt 1*11 (11-42) vaihteista cyclossa, jolla ajan talvet ja sorat yms ajot, mutta maantiellä en siitä hirveästi pidä liian suurien välitysten erojen takia. Maantiellä toimii hyvin 2*10 (11-25) pyörä ja yleensä aina löytyy sopiva vaihde.
    Yleispyörään, millä ajetaan maastot ja maantiet, varmaan haluaisin 2*11 jollain 11-32 paikalla ja varmaan 50/34 rattailla.

Itsellä cyclo/gravelissa 1x11 11-28 ja tulen toimeen mainiosti kesäkauden ajeluissa, talvella varmaan eri juttu...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Itsellä cyclo/gravelissa 1x11 11-28 ja tulen toimeen mainiosti kesäkauden ajeluissa, talvella varmaan eri juttu...
    Eturatas tietty 50t

Samanlaisia aiheita

1. Apua ensimmäisen maastopyörän hankkimiseen
    By Aloitteleva pyöräilijä in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 6
    Viimeinen viesti: 13.05.2019, 19.46

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja