FillariGiantElectrobikeHepha
Sivu 83 / 96 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 33 73 81 82 83 84 85 93 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.461 - 2.490 / 2873

Aihe: Silverbackin läskipyörät

heh...laihdutat pyörää jonka runko jo on lähtöjään liian painava ja mieluimmin laittaisit siihen vielä painavamman joustokeulan kun Bluto.

Siis järki käteen,,,jos haluaa oikeasti kevyn läskipyörän on se alkujaan hankittava se kevein malli, Silverbacista et kevyttä saa et millään konstilla, siis sanan varsinaisessa merkityksessä.

Toki pieneen painonpudotukseenkin voi olla tyytyväinen mutta Silverbacin hyveet on aivan muussa kuin painossa.

Eikä SB:n ole läskipyörien painavinta kastia mutta ei sen keveydestä voi oikein ylpeilläkkään jos 1kg siitä pois saa.

Ja tuo puntarointi on sitä että aina voi sanoa jonkun lukeman mutta onko se todellisuutta, tahtoo olla monasti niin että punnitus tulos on punitsijan oma eikä puntarin, kiusaus on ilmoittaa hieman alakanttiin mieluimmin kuin se mitä puntari näyttää.

Eli jos läskipyörän paino on tärkeä kriteeri hankinnassa on pyörä aivan muu kuin Silverback.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hurm0s Katso viesti
    Kiitoksia kuvista, tähän sopii se "kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa"

Tuota sun pyörää kun vertaa tuohon omaan, niin sullahan on paljon paksumpi tuo palikka vaihtajan ja rungon välissä, eli sulla on koko vaihtaja ulompana.
    Mikä etuvaihtaja tuossa 2018 mallissa on?
    Shimano SLX FD-M7025-11-D näyttäs specseissä lukevan.
    Jos homma ei selviä niin ei muutako verkkikseen yhteys ja sit käyttää sopimushuoltajalla tarkistuttamassa

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hcfreak Katso viesti
    Shimano SLX FD-M7025-11-D näyttäs specseissä lukevan.
    Jos homma ei selviä niin ei muutako verkkikseen yhteys ja sit käyttää sopimushuoltajalla tarkistuttamassa
    Eli sama vaihtaja edelleen tässäkin.
    Aika selvä pelihän tämä tuntuu olevan, tässä on väärä kiinnike vaihtajassa.

Olen ollut suoraan yhteydessä Silverbackiin Saksaan, reklamoin parista muustakin pikkujutusta, katsotaan onnistuuko tämäkin homma suoraan sitä kautta.
    Siellä on ollut todella nopea ja yhteistyöhaluinen aspa, siitä kyllä pisteet Silverbackille.
    Pitää mennä verkkikselle mussuttamaan jossei muuten onnaa, se vaan on pitkä ja tuskainen tie, jokainen teknisen tuen hemmo on sitä mieltä etten vain osaa ja neuvoo tunnin vaihteiden säätämistä vaijerista (kysykää vain että mistä tiedän).

Tässä SB:n vastaus akseleista, kun tivasin nyt noin 1,5 vk hiljaisuuden jälkeen kolmannen kerran asiasta prioriteetilla ja huutomerkein:

The axle for Scoop Single is at their (tarkoittaa suomalaista yhteistyökumppania) warehouse,

They have not received yet the axles for your another scoop model, it has not arrived yet.

As soon as both axles arrive, they will send replacement.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Reiska79 Katso viesti
    Tässä SB:n vastaus akseleista, kun tivasin nyt noin 1,5 vk hiljaisuuden jälkeen kolmannen kerran asiasta prioriteetilla ja huutomerkein:

The axle for Scoop Single is at their (tarkoittaa suomalaista yhteistyökumppania) warehouse,

They have not received yet the axles for your another scoop model, it has not arrived yet.

As soon as both axles arrive, they will send replacement.
    En usko sanaakaan tuosta viestistä. Sellasta hevonkukkua tullut tähänkin asti että luottamus mennyt.

Jep. Uhittelin että pyörällä palautusaikaa viikko jäljellä, että sain vastauksen. Pistää myös mietityttämään, että liekö tosiaan eri akselit Singleen ja Fattyyn - ehkä tietävämmät voi valistaa. Olettaisin kyllä että sama akseli? Ja kun niin moni muukin noita jo odotellut, niin liekö tosiaan täyttä skeidaa mitä tämä perustajan vaimo (käsittääkseni) latelee...

Singlessä on se hiilarihaarukka joten oisko akselin pituus hiukan eri kuin tuossa fatty-mallissa.

Omat kokemukset: takuu toimii periaatteessa, mutta se on ulkoistettu. Tästä seuraa tällaisia ongelmia kun halutaan pitää asiakkaat tyytyväisinä ja itse pysyä vapaana mistään kustannuksista. Varastot on minimissään . Esim. hajonnut rengas -> yhteys Veetiren euroopan edustajaan. Hajonnut napa -> yhteyttä Modukseen Taiwanissa. Hajonnut runko -> alihankkija Kiinasta valmistaa ja toimittaa. Kirjeenvaihtoketju ja postitukset kestävät ja asiakas vaan odottaa. Veikkaan, että akselinkin tapauksessa jokin vastaava järjestely on taustalla. En tiedä sitten onko muilla merkeillä paremmin... On noita Trekkejäkin ym. seissyt käsittääkseni aika pitkään samaisen osien odottelun takia vaikka kivijalassa voisikin käydä itkemässä.

Lähetetty minun ONEPLUS A6013 laitteesta Tapatalkilla

Sain juuri viestin Verkkiksen huollosta, että (Singlen) akselit ovat saapuneet. Laittavat postissa tulemaan...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Laerppi Katso viesti
    Onko 2018 singlessä epähyvä akseli?
    Verkkokauppa.comin huollon mukaan ei ole. Lainaus heiltä tulleesta viestistä kun kyselin asiaa: "Vuoden -18 mallissa on Sunringlén napa. Sen kanssa ei ohennetun akselin pitäisi olla ongelma navan erilaisen rakenteen johdosta. Tämän voi toki varmistaa ottamalla etukiekon haarukasta pois ja pistämällä akselin siitä läpi ja kokeilemalla tuntuuko siinä silloin välystä."

Saapa nähdä, miten meikäläisen takuuasia hoituu. 2016-mallin Scoop Fattysta nimittäin murtui runko satulaputken ja takahaarukan yläputkien saumasta. Verkkokaupasta kyllä vastasivat nopsaan ja kertoivat lähettäneensä asian eteenpäin Silverbackille, mutta Silverbackilta taas ei ole kuulunut mitään kohta kahteen viikkoon.

Ei huvittaisi tärvätä koko kesää ilman pyörää, ja siksi olenkin katsellut uutta tilalle. Tätä runkoasiaa lukuun ottamatta olen ollut Silverbackin laatuun ihan tyytyväinen, ja ehdin jo harkita päivittäväni joustokeulalliseen Doubleen. Mutta tämän ketjun viimeaikaiset viestit eivät kyllä varsinaisesti kannusta siihen. Uskaltaako tässä lainkaan luottaa siihen, että pyörä toimitettaisiin oikeilla tai edes käypäisillä osilla varustettuna...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Eeva Katso viesti
    Saapa nähdä, miten meikäläisen takuuasia hoituu. 2016-mallin Scoop Fattysta nimittäin murtui runko satulaputken ja takahaarukan yläputkien saumasta. Verkkokaupasta kyllä vastasivat nopsaan ja kertoivat lähettäneensä asian eteenpäin Silverbackille, mutta Silverbackilta taas ei ole kuulunut mitään kohta kahteen viikkoon.

Ei huvittaisi tärvätä koko kesää ilman pyörää, ja siksi olenkin katsellut uutta tilalle. Tätä runkoasiaa lukuun ottamatta olen ollut Silverbackin laatuun ihan tyytyväinen, ja ehdin jo harkita päivittäväni joustokeulalliseen Doubleen. Mutta tämän ketjun viimeaikaiset viestit eivät kyllä varsinaisesti kannusta siihen. Uskaltaako tässä lainkaan luottaa siihen, että pyörä toimitettaisiin oikeilla tai edes käypäisillä osilla varustettuna...
    Mulla on ollut nyt 2019 double pari viikkoa. Itsellä ei valitettavaa. Takavaihtajan säädöt piti hakea uusiksi, mutta pidän tätä aika nornaalina kun vaijerit venyy kokoonpanon jälkeen. Vaihtaja lähti heti edestä mäkeen kun pidän 1x11 enemmän. Doublessa on bluton oma akseli eli näitä ei koske nuo muiden mallien ongelmat. Entinen oli 2018 fatty ja se toimi ongelmitta myös.

Itselle tämä on eka joustokeula. Onko nuo sramin keulan paineohjeet bluton osalta ihan höpöä? Mun painoselle neuvoo 200psi nyt 120psi ja sägi on 15-20% luokkaa.

Tekeekö tuo bud/jj yhdistelmä 7psi paineilla että keulassa saa olla myös vähemmän painetta kun renkaat joustaa?

joo aika korkeita paineita nuo suositukset, mulle suositus taisi olla 100psi ja 90psi on nyt keulassa ja ei tuo ainakaan liian löysältä tunnu. Tuta sägiä ei kannata liian tarkkaan tuiottaa vaan säätää jousi niin että koko joustoalue tulisi käyttöön mahdollisimman hyvin. Säg on vaan suositus josta lähdetään säätämään mieltymyksen mukaan ja tuo joustomatka huomioiden.

Ikiliikkujaa ei ole onneksi vielä keksittykkään ja en kyllä menettäis yöunia näitten viime viestien perusteella. Lähinnähän täällä puolenkymmentä henkilöä pönkittää egoaan ja riitelee samasta aiheesta viikosta toiseen Muistelen lukeneeni parista tapauksesta joissa vastaava runkohaaveri ja nimenomaan ennen vuotta 2017 valmistetuissa onnellinen loppu niissä oli kuitenkin. Uskon kuitenkin kyseisiä läskejä myydyn huomattavasti enemmän kuin täällä näistä murheista saa lukea...
    Ps.älä hanki joustokeulallista tai pääset liittymään itkukuoroon pakkasten myötä viimeistään:-/

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antsah82 Katso viesti
    Mulla on ollut nyt 2019 double pari viikkoa. Itsellä ei valitettavaa. Takavaihtajan säädöt piti hakea uusiksi, mutta pidän tätä aika nornaalina kun vaijerit venyy kokoonpanon jälkeen. Vaihtaja lähti heti edestä mäkeen kun pidän 1x11 enemmän. Doublessa on bluton oma akseli eli näitä ei koske nuo muiden mallien ongelmat. Entinen oli 2018 fatty ja se toimi ongelmitta myös.

Itselle tämä on eka joustokeula. Onko nuo sramin keulan paineohjeet bluton osalta ihan höpöä? Mun painoselle neuvoo 200psi nyt 120psi ja sägi on 15-20% luokkaa.

Tekeekö tuo bud/jj yhdistelmä 7psi paineilla että keulassa saa olla myös vähemmän painetta kun renkaat joustaa?
    Mahtaatko oikeata taulukkoa kattoa? Siel on tarra blutossa ainaki mulla ja isoin siinä on yli 90kg 135psi+ ja varotus että ei saa laittaa yli 200.
    120psi on noin 80kg:selle.
    Oon kyllä menny ihan tuntuman perusteella. Ei oikeen tunnu luotettavalta tuo oma iskaripumppu

Bluton kans saa olla eturengas vähän kovempana ku jäykän. Tuntuu itestä ainaki vähä paremmalta

Mahtaatko oikeata taulukkoa kattoa? Siel on tarra blutossa ainaki mulla ja isoin siinä on yli 90kg 135psi+ ja varotus että ei saa laittaa yli 200.
    120psi on noin 80kg:selle.
    Oon kyllä menny ihan tuntuman perusteella. Ei oikeen tunnu luotettavalta tuo oma iskaripumppu

Bluton kans saa olla eturengas vähän kovempana ku jäykän. Tuntuu itestä ainaki vähä paremmalta
    Sama tarra on minullakin. Loppuu tosiaan 90kg ja 135psi+. Sramilla on rockshoxille mitoitus app nimeltään Trailhead. Latasin sen ja aluksi se kysyy keulan valmistusnumeron. Tunnisti sen blutoksi. Antaa 110kg (reput sun muut tässä) suositukseksi 200psi ja 2 napsua hitaimmalta reboundin.

Normikeulalla mulla ollu budissa 5psi nyt jotain 7-8psi. Ei tuo ainakaan pohjaa tuolla 120psi ja tuntuu alue olevan hyvin käytössä. Reboundin säätö vähä hakusessa, mutta ainaki hitaimmassa päässä se on liian hidas.

En tosiaan tiedä kuinka tarkka tuo iskaripumppu on itsellä. Sen mukaan huoneenlämmössä oli tehtaan jäliltä tasan 100psi, että näytttäskö suht ok?

Singlen akseli on 15x198mm. 15x1,5 kierre. Kierteen pituus 11mm. Deluxen mittaan ehkä tänään vielä.

Itselleni tilasin bluton etuakselin verkkikseltä koska siinä on samat mitat, paitsi kierre pari mm lyhyempi. Mutta koska itsekin kypsyin odottelemaan akselia kun rengas liikkuu kun hullun mulkku, niin 24€ sijotus ei tuntunut kovin pahalta. Kaveri sattui olemaan isolla kirkolla ja hänellä on akselit kyydissä ja pääsen sitä sovittamaan aikalailla kohta. Kerron sopiiko.

Minulle luvattiin 2vko sitten että sinkun akseleita on suomessa ja heti laitetaan kirjekyyhkyn selässä tulemaan. Asiasta kanssa utelin useita kertoja kun ei akselia kuulunut, niin viimeisten tietojen mukaan ne tosiaan on tullissa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti satsumas Katso viesti
    Verkkokauppa.comin huollon mukaan ei ole. Lainaus heiltä tulleesta viestistä kun kyselin asiaa: "Vuoden -18 mallissa on Sunringlén napa. Sen kanssa ei ohennetun akselin pitäisi olla ongelma navan erilaisen rakenteen johdosta. Tämän voi toki varmistaa ottamalla etukiekon haarukasta pois ja pistämällä akselin siitä läpi ja kokeilemalla tuntuuko siinä silloin välystä."
    2018 singlen navassa ne päätyholkit menee laakerien sisään ja sen takia kavennettu akseli ei vältisti ole niin huono asia, mutta itse en silläkään ratkaisulla ajaisi.

2019 mallissa holkit eivät mene laakerien sisään vaan lepäävät laakerien sisäkooleja vasten, akselin kavennus alkaa ainakin 20mm liian aikaisin. Jarrulevyn puolella akselista ei oikeaa halkaisijaa osu varmaan kuin muutama milli sinne holkin sisään. Ja laakerien kohdalla onkin vain pelkkää ilmaa...mulla levyn puoleinen holkki on jo epämuodostunut ja kerran vääntyi jarrulevykin. Muuten pyörästä on vain hyvää sanottavaa, mutta ton akselin suunnittelija olis voinu jättää vehkeensä räpläämisen vähemmälle ja keskittyä töihinsä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antsah82 Katso viesti
    Reboundin säätö vähä hakusessa
    Mulla se on ollu nopeana. Se vähä riippuu millasta maastoa ajaa. Hauskintahan tuo on laskuissa niin sillon tarvii kyllä olla nopeana

Mulla se on ollu nopeana. Se vähä riippuu millasta maastoa ajaa. Hauskintahan tuo on laskuissa niin sillon tarvii kyllä olla nopeana
    Siellä jossain lähempänä nopeaa kuin hidasta se on nyt itselläkin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fättimies Katso viesti
    Muistelen lukeneeni parista tapauksesta joissa vastaava runkohaaveri ja nimenomaan ennen vuotta 2017 valmistetuissa onnellinen loppu niissä oli kuitenkin.
    Joo, lueskelin tämän ketjun sillä silmällä läpi ja tosiaan pari ihan vastaavaa tapausta sattui silmään. Yhdessä vaihtoprosessi oli tainnut kestää kolmisen kuukautta...

Ps.älä hanki joustokeulallista tai pääset liittymään itkukuoroon pakkasten myötä viimeistään:-/
    Mutku muillakin on ja on kuulemma hauskaa 😁 No joo, on itselläkin kokemusta yhden talven ajoista joustokeulallisella maasturilla, ja ihan ok se sujui. Mutta tiedossa on, että ongelmiakin voi tulla.

Noniin. Rockshox maxle käy singleen, aika reippaasti muuttu pyörän olemus kun rengas pysyy paikallaan. Ja deluxen akseli on 15x176, 15x1.5mm. Sama varmaa kaikissa alukeuloissa.

Maxle maksaa 23.90€ verkkokauppa.comilla. Ei kannata odotella takuuakseleita, menee napa turhaan rikki

Lainaus Alkujaan tämän lähetti SBIAN Katso viesti
    joo aika korkeita paineita nuo suositukset, mulle suositus taisi olla 100psi ja 90psi on nyt keulassa ja ei tuo ainakaan liian löysältä tunnu. Tuta sägiä ei kannata liian tarkkaan tuiottaa vaan säätää jousi niin että koko joustoalue tulisi käyttöön mahdollisimman hyvin. Säg on vaan suositus josta lähdetään säätämään mieltymyksen mukaan ja tuo joustomatka huomioiden.
    Meikä on testannu silleen että jos mie saan pohjattua sen jousen hyppyyttämällä keulaa niin sillon on liian vähä
    Jostain syystä oma mittarini väittää 120psi olevan sopiva. sag on noin 20% sillon. Kiloja se 70

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Eeva Katso viesti
    Joo, lueskelin tämän ketjun sillä silmällä läpi ja tosiaan pari ihan vastaavaa tapausta sattui silmään. Yhdessä vaihtoprosessi oli tainnut kestää kolmisen kuukautta...

Mutku muillakin on ja on kuulemma hauskaa  No joo, on itselläkin kokemusta yhden talven ajoista joustokeulallisella maasturilla, ja ihan ok se sujui. Mutta tiedossa on, että ongelmiakin voi tulla.

Tuossahan voi käydä vielä hyväkin tuuri jos saat takuuseen uuden rungon niin eikö 2016 ollut vielä pikalinkuin etu/taka?
    Saat pian rungon+takanavan läpiakselilla, tuskin noita vanhoja runkoja enää varastossa on..aikataulu tosiaan saattaa olla hiukan hanurista!
    Jos ei vanhaa runkoa tarvi palauttaa niin sen vois hitsata ja sais ajella kesänkin. Mikälie käytäntö ollut

Ja vaikka omaan fattyyn tyytyväinen oon ollutkin ehkä jos nyt olis osto edessä katselisin käytetyn/valmiiksi päivitetyn cuben nutrailin vaihtelun vuoksi.(ja paremman värin��)

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Qilty Katso viesti
    Noniin. Rockshox maxle käy singleen, aika reippaasti muuttu pyörän olemus kun rengas pysyy paikallaan. Ja deluxen akseli on 15x176, 15x1.5mm. Sama varmaa kaikissa alukeuloissa.

Maxle maksaa 23.90€ verkkokauppa.comilla. Ei kannata odotella takuuakseleita, menee napa turhaan rikki
    Kiitos tiedosta! 😊

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fättimies Katso viesti
    Tuossahan voi käydä vielä hyväkin tuuri jos saat takuuseen uuden rungon niin eikö 2016 ollut vielä pikalinkuin etu/taka?
    Saat pian rungon+takanavan läpiakselilla, tuskin noita vanhoja runkoja enää varastossa on..aikataulu tosiaan saattaa olla hiukan hanurista!
    Jos ei vanhaa runkoa tarvi palauttaa niin sen vois hitsata ja sais ajella kesänkin. Mikälie käytäntö ollut

Ja vaikka omaan fattyyn tyytyväinen oon ollutkin ehkä jos nyt olis osto edessä katselisin käytetyn/valmiiksi päivitetyn cuben nutrailin vaihtelun vuoksi.(ja paremman värin��)
    Joo pikalinkut tuossa 2016-mallissa vielä on. Katotaan mitä tulee korvaajaksi. En pidättele henkeäni odottaessa... Verkot onkin jo vedessä käytetyn löytämiseksi. 🙂

Mulle toi posti tänään tuon korvaavan akselin singleen. Kuusiokololla kiristettävä malli, ei mene kyllä mun mielestä oikein jos alunperin oli pikamallin akseli, niin pitäis olla TAKUU akselinkin.

Onneks olin jo ostanut sen RS Maxlen niin tuo takuu kikkare jäisi joka tapauksessa hyllyyn.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Qilty Katso viesti
    Mulle toi posti tänään tuon korvaavan akselin singleen. Kuusiokololla kiristettävä malli, ei mene kyllä mun mielestä oikein jos alunperin oli pikamallin akseli, niin pitäis olla TAKUU akselinkin.

Onneks olin jo ostanut sen RS Maxlen niin tuo takuu kikkare jäisi joka tapauksessa hyllyyn.
    No joo ei se ihan vastaa alkuperäistä siltä osin. Tulipa itsekin tilattua se Maxle, mutta tuleepa käyttöä.

Toisaalta se kuusiokolo-malli on hitaampi pölliä.. 🤔😀

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hurm0s Katso viesti
    Eli täsmennyksenä vielä; vaijeri kokonaan irti vaihtajasta ei liikematka riitä tarpeeksi ulospäin.
    Vaijerin kireys siis ei sotke tilannetta mitenkään.
    Jos pienimmällä eturattaalla ja suurimmalla takarattaalla ei ketju hankaa renkaaseen, niin voihan sitä poistaa yhden spacerin keskiöstä ja siten siirtää ketjulinja lähemmäksi etuvaihtajaa?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti SBIAN Katso viesti
    heh...laihdutat pyörää jonka runko jo on lähtöjään liian painava ja mieluimmin laittaisit siihen vielä painavamman joustokeulan kun Bluto.

Siis järki käteen,,,jos haluaa oikeasti kevyn läskipyörän on se alkujaan hankittava se kevein malli, Silverbacista et kevyttä saa et millään konstilla, siis sanan varsinaisessa merkityksessä.

Toki pieneen painonpudotukseenkin voi olla tyytyväinen mutta Silverbacin hyveet on aivan muussa kuin painossa.

Eikä SB:n ole läskipyörien painavinta kastia mutta ei sen keveydestä voi oikein ylpeilläkkään jos 1kg siitä pois saa.

Ja tuo puntarointi on sitä että aina voi sanoa jonkun lukeman mutta onko se todellisuutta, tahtoo olla monasti niin että punnitus tulos on punitsijan oma eikä puntarin, kiusaus on ilmoittaa hieman alakanttiin mieluimmin kuin se mitä puntari näyttää.

Eli jos läskipyörän paino on tärkeä kriteeri hankinnassa on pyörä aivan muu kuin Silverback.
    Täällähän on oikein asiantuntija. Ei kai silverback sen painavampi ole kuin muutkaan alumiiniläskit, ainakaan paljoa. Ja Blutoa en laittaisi koska se on löysä kaikinpuolin ja joka suuntaan, mielummin laitan vaikka puolikin kiloa painavemman keulan joka toimii eikä "taivu" alle. En siis ole muutenkaan ajatellut joustokeulaa laittavani, ainakaan toistaiseksi, mutta bluto se ei olisi ellen sitten saisi sellaista puoli ilmaiseksi.

Samanlaisia aiheita

1. Canyon Läskipyörät
    By Ski in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 3847
    Viimeinen viesti: 29.07.2025, 11.20
  2. Whiten läskipyörät
    By rjrm in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 5827
    Viimeinen viesti: 27.06.2024, 15.00
  3. Chargen läskipyörät
    By zarzan in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 27