GiantElectrobikeGarmin
Sivu 118 / 139 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 18 68 108 116 117 118 119 120 128 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.511 - 3.540 / 4143

Aihe: Canyon maantiepyörä

  1. #3511
    Liittynyt
    05/2017
    Viestit
    65
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pudeman Katso viesti
    Olikos tässä ketjussa kellään kokemuksia naisten Roadlite malleista? Wmn Roadlite 7.0 kiikarissa.
    Tyttärelle (15) pitäis uutta pyörää hommata nykyisen hybridin tilalle. Tyydytään tässä vaiheessa vielä suoraan tankoon ja flättipolkimiin.
    Muitakin ehdotuksia voi tehdä vastaavista fillareista. Hintaluokka n 1000.
    Mitä haluaisit tietää? Tyttöystävälläni oli tuollainen naisten roadlite ja oli kyllä erittäin tyytyväinen. Itsekin sitä vähän testasin ja laadukkaalta vehkeeltä kyllä vaikutti. Ajotuntuma aika lähellä maantiepyörää, mutta silti noitten vähän paksumpien renkaiden ansiosta erittäin hyvä ihan perus käyttöpyöränäkin.

  2. #3512
    Liittynyt
    08/2014
    Paikkakunta
    Valkeala
    Viestit
    337
    OK, hyvä tietää.
    Tuostahan on myös versio Sora osasarjalla. Oliko teillä Sora vai 105?
    Kun fillaria käytetään myös koulumatkoihin, tulisi lokarit ja jalka tarpeeseen. Oliko teillä niitä asennettuina?
    Oliko tuo ajoasento kuinka nojaava?

  3. #3513
    Liittynyt
    05/2017
    Viestit
    65
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pudeman Katso viesti
    OK, hyvä tietää.
    Tuostahan on myös versio Sora osasarjalla. Oliko teillä Sora vai 105?
    Kun fillaria käytetään myös koulumatkoihin, tulisi lokarit ja jalka tarpeeseen. Oliko teillä niitä asennettuina?
    Oliko tuo ajoasento kuinka nojaava?
    Meillä oli 105 osasarjalla. Pyörä on edelleen tyttöystävän äidillä käytössä, kun tyttöystäväni hommasi enduracen. Anoppi on käyttänyt sitä mm. reilu 10km yhteen suuntaan olevaan työmatkaan ja ollut erittäin tyytyväinen. Kumpikaan ei ainakaan maininnut että ajoasento olisi liian kumara, mutta kyllähän se toki on normaalia hybridipyörää hieman kumaraisempi. Ei kuitenkaan yhtä kumara kuin maantiepyörässä. Alkuun taisi anopilla tuntua ajoasento hieman selässä/käsissä, mutta se meni pian ohi kun keskikroppa vähän vahvistui.

    Lokareista ja jalasta ei valitettavasti ole kokemusta.

  4. #3514
    Liittynyt
    08/2014
    Paikkakunta
    Valkeala
    Viestit
    337
    Kiitokset infosta. Täytyy kaivella mittanauha esiin ja alkaa ottamaan mittoja.
    Jalan asennus onnistunee hyvin, mutta lokareista olisi kiva kuulla kokemuksia.

  5. #3515
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pudeman Katso viesti
    Kiitokset infosta. Täytyy kaivella mittanauha esiin ja alkaa ottamaan mittoja.
    Jalan asennus onnistunee hyvin, mutta lokareista olisi kiva kuulla kokemuksia.
    Lokarit on helppo asentaa. Kiinnikepaikat ovat valmiina.

    Meidän taloudessa olevan Roadliten (joka siis on erinomainen valinta) lokarit taitavat olla nämä:

    https://www.canyon.com/en-fi/accesso...=2701#id=60067

  6. #3516
    Liittynyt
    08/2014
    Paikkakunta
    Valkeala
    Viestit
    337
    Kiitos infosta, laitetaan listalle mukaan.

  7. #3517
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.718
    Asia, jota en itse ottanut huomioon Infliten kanssa oli se kun siihen 42 mm lokarit ostin, että 43 mm nappuloilla ja 42 mm nastoilla eivät lokarit enää kiinni sovikaan. En tosin tiedä, miten leveellä rengastuksella Roadliteä aiotaan ajaa, mutta huomiona vain.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

  8. #3518
    Liittynyt
    12/2013
    Paikkakunta
    Pks
    Viestit
    58
    Mä laitoin Infliteen Bilteman lokasuojat vakiopyöriin 50 mm. Etuvaihtajalle piti hieman dremelöidä reikää lokariin, mutta nastakumit ja Maxxixsen 40 millinen Rambler mahtuvat hyvin.

  9. #3519
    Liittynyt
    02/2014
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    304
    Onko kokemuksia tästä S13 vcls cf satulatolpasta? Millä ihmeellä tuossa saa satulan pysymään suorassa. Laitan vatupassilla satulan suoraan, kiristän pultin tiukkaan. Lenkillä satula pääsee liikkumaan, ettei ole enää suorassa ja alkaa painaa epämukavasti. Olen kokeillut säätää useampaan kertaan, mutta ei. Onko nuiden pulttien kiristämisessä joku oma jipponsa? Help ! Huom ! tämä ei ole se halkaistu malli.
    Ahneella on kehno loppu.

  10. #3520
    Vastaus kuulostaa löytyvän sun kysymyksestä. Sanoit että kiristät pultiN. Pitää kiristää pultiT. Siinä on kaksi ruuvia. Tuo ei millään pääse liikkumaan jos ne molemmat on kiinni.

  11. #3521
    Liittynyt
    02/2014
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    304
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Coasting Katso viesti
    Vastaus kuulostaa löytyvän sun kysymyksestä. Sanoit että kiristät pultiN. Pitää kiristää pultiT. Siinä on kaksi ruuvia. Tuo ei millään pääse liikkumaan jos ne molemmat on kiinni.
    Viestissä on typo. My bad. Piti kirjoittaa pultit. Ja kyllä se vaan liikkuu mutta miksi? Ja kyllä ne on tiukalla, jopa enemmän kuin 9nM mikä siinä lukee momentiksi


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Ahneella on kehno loppu.

  12. #3522
    Tuli hommattua Endurace maantiepyörä cf sl 8.0 ja hieman palstaa siis seuraillut. Pyörä tuli muuten uudemmilla renkailla. 4000s II lukee sivuilla, mutta 5000 oli jo alla. Vaihteet oli hieman sekaisin, eli 2 pienintä vaihdetta oli pois pelistä, joten säätämisellä alkoi. Etujarrua hieman piti kanssa keskittää ettei laahaa, mutta eiköhän se siitä lähde liikkeelle. Satulaa ehkä vielä mietittävä joskus, löytyskö itselle parempaa, mutta täällä alkuun totuttelemaan. Katsotaan miten lähtee kilometrejä syntymään ja palstaa varmaan tulee seurailtua. Aina jotain tarttuu varmasti hihaan, eikä kaikkia kantapään kautta.

  13. #3523
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JRohu Katso viesti
    Tuli hommattua Endurace maantiepyörä cf sl 8.0 ja hieman palstaa siis seuraillut. Pyörä tuli muuten uudemmilla renkailla. 4000s II lukee sivuilla, mutta 5000 oli jo alla. Vaihteet oli hieman sekaisin, eli 2 pienintä vaihdetta oli pois pelistä, joten säätämisellä alkoi. Etujarrua hieman piti kanssa keskittää ettei laahaa, mutta eiköhän se siitä lähde liikkeelle. Satulaa ehkä vielä mietittävä joskus, löytyskö itselle parempaa, mutta täällä alkuun totuttelemaan. Katsotaan miten lähtee kilometrejä syntymään ja palstaa varmaan tulee seurailtua. Aina jotain tarttuu varmasti hihaan, eikä kaikkia kantapään kautta.
    Vaihteet oli omassakin hieman hukassa, mikä kyllä oli pettymys.. Säädin ja nyt toimii ihan ok, mutta olen miettinyt pitäisikö käyttää jossain säädettävänä, että pelaisi viimeisen päälle hyvin... Satulan osalta vähän samoja mietteitä, mutta kun ei tiedä mikä olisi 100% varmasti parempi omalle hanurille niin vakiolla mennään toistaiseksi

  14. #3524
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    505
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kurvaaja Katso viesti
    Vaihteet oli omassakin hieman hukassa, mikä kyllä oli pettymys.. Säädin ja nyt toimii ihan ok, mutta olen miettinyt pitäisikö käyttää jossain säädettävänä, että pelaisi viimeisen päälle hyvin... Satulan osalta vähän samoja mietteitä, mutta kun ei tiedä mikä olisi 100% varmasti parempi omalle hanurille niin vakiolla mennään toistaiseksi
    Toisaalta vaihteissa taitaa olla vain rajoittajien säädöt, että ei ketjut mene yli pienimmän ja suurimman rattaan. Lisäksi kireyden säätö, jota voi trimmata lenkkien välillä naksu kerralla. Itse ostin aikanaan bilteman korjaustelineen, jossa nuo säädöt ja muu huolto on helppo tehdä. Ilman tuota ei tulisi toimeen https://www.biltema.fi/vapaa-aika/py...ine-2000019502
    Canyon Endurace CF 9.0 / Giant TCX SLR 2 / Titania Terässiipi

  15. #3525
    Joo...kyllä Canyon Turku tukee... joko siellä tai jossain muualla itseä lähempänä onnistuu myös. Menee niiden piikkiin. Itse taidan laittaa sinne sitten ensi huoltoon, hyvittävät sitten huollosta. Mutta alkuun kyllä pärjään omilla säädöillä.

  16. #3526
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    56
    Onkos kellään kokemusta Grail CF pyörästä? Kiinnostas kovasti integroidun ohjaamon toimivuus.

  17. #3527
    Liittynyt
    10/2003
    Paikkakunta
    Nu-Pu
    Viestit
    438
    Minkä kokoisen Grail CF:n noin 178 senttiset ovat hankkineet. Canyon suosittaa mulle 84 sentin jalan sisäpituudella kokoa S, mutta on pieni kynnys hankkia S-kokoista pyörää.

  18. #3528
    Mulla ei satu olemaan Grailiä mutta Ultimate ja Inflite. Molemmat S kokoisia ja 178 cm pituutta. Juuri sopivat.

  19. #3529
    Liittynyt
    10/2008
    Viestit
    2.075
    Se nyt kannattaa pitää mielessä, että nuo valmistajien nimelliskoot eivät ole vertailukelpoisia keskenään. Yhden S on toisen M tai sama pyörä on 51 tai 54 vähän mittaustavasta riippuen. Jos pää ei kestä ostaa valmistajan mittataulukon mukaan sopivaa S -kokoa, niin sitten pitää valita merkki jossa samat mitat (vaakaputki, stack, reach..) omaava runko on merkitty M tai L koon tarralla.

  20. #3530
    Liittynyt
    10/2003
    Paikkakunta
    Nu-Pu
    Viestit
    438
    No, mulla on aika pitkä selkä ja kädet, luulen että M kokokin varmaan menisi, mutta koeajo olisi varmasti paikallaan, niin ei tarvitsisi vaihtaa mahdollisesti epäsopivaa kokoa. Seuraavaksi noin 10 vuodeksi kuiteknkin pitäisi fillari hankkia, joten jos vaihtamisesta tulee kustannuksia niin oikeaksi koko pitää silti vaihtaa. Koeajoon ei liene mahdollisuuksia Uudellamaalla?

  21. #3531
    Mietiskelen pitäisikö vaihtaa gravel-pyörä maantiepyörään, kun käytännössä ajan 99 % asfaltilla. Kiikarissa on edullisin hiilikuituversio Enduracesta tai Ultimatesta, vannejarruilla ja 105 osasarjalla. Meneeköhän noihin molempiin 28 mm renkaat ongelmitta? Shimanon sivujen mukaan näihin uusimman sarjan 105 vannejarruihin mahtuisi kyllä.

    Mielenkiintoista, että täsmälleen samoilla osilla Ultimate maksaa 200 € enemmän ja painaa 400 g vähemmän. Ilmeisesti erot johtuvat runkosetistä.

  22. #3532
    [QUOTE=kurvaaja;2864042]Pyörä tuli perille ja nyt kasattuna. Vapaaratas pitää todella kovaa ääntä, onko käynyt niin huono tuuri, että viallinen osa osunut kohdalle? ]

    Samaa ihmettelin itsekin aluksi, vähän ärsyttikin, mutta nyt siitä jo tykkää. Sitä paitsi käytän sitä kalkkarokäärmeen äänen kaltaisena varoittimena kevyenliikenteenväylille, jotta täältä tullaan. Siis Endurace AL 7 on malli.

  23. #3533
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    322
    [QUOTE=SakuTölkki;2884528]
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kurvaaja Katso viesti
    Pyörä tuli perille ja nyt kasattuna. Vapaaratas pitää todella kovaa ääntä, onko käynyt niin huono tuuri, että viallinen osa osunut kohdalle? ]

    Samaa ihmettelin itsekin aluksi, vähän ärsyttikin, mutta nyt siitä jo tykkää. Sitä paitsi käytän sitä kalkkarokäärmeen äänen kaltaisena varoittimena kevyenliikenteenväylille, jotta täältä tullaan. Siis Endurace AL 7 on malli.
    Maviceissa ollut aina kovaääninen vapaaratas.
    Veikkaisin enemmän ominaisuutta kuin vikaa


    Sent from my iPad using Tapatalk

  24. #3534
    Minulla on endurance 7.0 ja todella kova vapaarattaan ääni siinä on verrattuna vaikka feltin maastopyörääni. Ketjua vaan kireälle niin ei vapaaratas rallata =D

  25. #3535
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti SamiMerilohi Katso viesti
    Mietiskelen pitäisikö vaihtaa gravel-pyörä maantiepyörään, kun käytännössä ajan 99 % asfaltilla. Kiikarissa on edullisin hiilikuituversio Enduracesta tai Ultimatesta, vannejarruilla ja 105 osasarjalla. Meneeköhän noihin molempiin 28 mm renkaat ongelmitta? Shimanon sivujen mukaan näihin uusimman sarjan 105 vannejarruihin mahtuisi kyllä.

    Mielenkiintoista, että täsmälleen samoilla osilla Ultimate maksaa 200 € enemmän ja painaa 400 g vähemmän. Ilmeisesti erot johtuvat runkosetistä.
    Muistaakseni Canyon sivuilla luki että menee 28mm renkaat. Rengas sopivuudet löytyvät Canyonin useiten kysyttyjen alla

  26. #3536
    Ensimmäistä Canyonia ostamassa ja voi tätä päättämisen vaikeutta. Vaihtoehdoiksi on nyt valikoitunut Endurace AL 8.0 (Ultegra) ja CF 7.0 (105). Kumman pyörän ottaisit ja miksi?

  27. #3537
    Liittynyt
    08/2017
    Viestit
    326
    Sen enempää pyöriä katsomatta ota kuituinen. Itse vaihdoin alurungon kuituiseen ja paluuta ei ole. Mulla myös 105 sarja (meridan pyörä) eikä tuu mieleen näin kokeilematta parempia sarjoja mitä lisää saisin ajamiseen. Toi pyörä toivottavasti tulee olemaan mulla vuosia eteenpäin, sellanen fiilis on nyt. Voi olla et joskus kun osia joutuu uusimaan niin tulee parempaa osaa, mutta toimii toi 105 täysin riittävästi

  28. #3538
    Tuota runkoa juuri mietinkin, kun itsellä ei kuidusta kokemusta. Onko se sitten niin autuaaksi tekevä? Tuota Canyonin alurunkoa kuitenkin kovasti kehuvat.

  29. #3539
    Liittynyt
    05/2016
    Viestit
    405
    105 sarja on ihan ok laatuinen. Hiilarirungolla voi sitten ajan kanssa päivitellä osasarjaa Ultegraan sitä mukaan kun tarvetta tai halua tulee. Alumiinirunkoa en tule enää koskaan ostamaan maantielle. Hintaeroa ei enää paljoa ole, mutta hiilikuiturunko vie pyörän kyllä selvästi nextille levelille.

  30. #3540
    GCN teki vähän aikaa sitten videon, jossa eivät sokkotestissä meinaa erottaa 105:sta ja Dura-Acea toisistaan. Luulisin, että kustannustehokkainta on ostaa kuiturunkoinen 105-malli ja päivittää siihen myöhemmin laatukiekot.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •