Freezellä hienot kuvat ja hieno pyörä![]()
Freezellä hienot kuvat ja hieno pyörä![]()
IMG_20190517_163300_657 by kivi vaahto, on Flickr
Fucked up and ready to die.
Vaihdoin maantiepyörään Bora WTO:t ja GP5000:t koossa 25/28 mm -- tuntuvat korvien välissä nopeilta. Lisäksi vaihdoin voimansiirron kuluvat osat ja uudet eri paria olevat pullotelineet. Paino on nyt noin 6,8 kg.
![]()
Reaktor Stanga Racing | #fillarifoorumi @ IRCnet
^ Aivan fantastisen näköinen
Hieno. 795 Bladen ohella Lookin Huez ollut listalla, mutta nyt odottaa rakentamista toisen valmistajan Huez.
fantastique!
Rule #6 // Free your mind and your legs will follow.
Hy-vä-nen aika. Naetti!
Lookissa yhdistyy hienosti harmooninen yksinkertaisuus ja tyylikäät kasaridetaljit modernissa rungossa. Pakko olla nopee.
Siirryin jälleen yhden pyörän taktiikkaan maastossa. 29" Procaliber RSL sai lähteä ja Farley koki pikku päivityksiä. Paino nyt 9.59kg (polkimien kanssa).
(E. Pakkaakohan tuo Tapatalk jotenkin noita kuvia, kun tuli niin suttusia?)
![]()
misopa muokkasi tätä : 24.05.2019 at 22.11
Antilla hieno Look. Antin tyylitaju on pysynyt hyvin kuosissaan kaikki nämä vuodet.
Uusin spacer-teline eli Ibis Ripmo, joka tuli aiemman Ibis Ripleyn tilalle:
Pyörän tärkeimmät speksit:
- Runko: Ibis Ripmo, koko XL, joustomatkaa takana 145 mm
- Takaiskari: Fox DPX2 Performance
- Joustohaarukka: Fox Float 36 RC2 Factory 160 mm
- Kiekot: Ibis 942 Carbon/Sapim CX-Ray/Industry Nine Torch
- Jarrut: Magura MT8
- Voimansiirto: SRAM XX1 Eagle
- Satulatolppa: KS Lev Carbon 175 mm
Toisena kuvana vielä lenkin jälkeen otettu otos:
![]()
MC Kramppi
pertti.com/mtb/reitit/ (MTB-reittejä Hollolassa)
^ Onkos tuo spaceripino turvallinen? Olen käsittänyt että fillarit on ihan ajettavaksi tarkoitettuja vehkeitä hra Portilla?
Toki long and low -runkomuoti ei sovi ihan kaikille kehotyypeille.
No, se jää nähtäväksi, että onko turvallista pidemmällä tähtäimellä. Ja juu, ihan ajoa varten tuo on ostettu.
Noin niinkuin vakavasti puhuttuna kyllä tällaisessa nykymuodin mukaisessa loiva keulakulma/jyrkkä satulakulma -geometriassa jotain ideaa on, totuttelua tuo kylläkin hieman vaatii. Mäet nousee yllättävän hyvin noin pitkäjoustoiseksi pyöräksi ja alaspäin mentäessä meno on luottamusta herättävää. Sitten kun runkoa pidennetään, niin toki suomalaisessa puunkierrossa huomaa, että pyörä ei käänny niin ketterästi.
Se, mitä en ymmärrä ollenkaan on tuo rungon mataluus. No, satulaputken lyhyys ei niinkään häiritse, mutta miksi tuo emäputki/stack pitää tehdä noin lyhyeksi monissa pyörissä? Tuossa minun Ripmossa ainoa keino saada tanko satulan kanssa samalle korkeudelle oli jättää kaulaputki täysin katkaisematta. Älytöntä! Tuolla setupilla pyörä on tasapainoinen ajettava.
MC Kramppi
Speksin mukaan tuo on XL kooksi käsittämättömän pieni..
Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..
MC Kramppi
En tiedä olenko ymmärtänyt väärin vai en, mutta mun mielikuvissa toi moderni "long, low & slack" -eometrian low viittaa ennenkaikkea keskiön mataluuteen ja stack voi aika isokin olla. Vai kuuluuko moderniin geometriaan nimenomaan matala ohjaamokin?
Kyllähän nuo spacerit ohjaamon pituutta hieman lyhentää. Tämän hetkinen ajoasento on kuitenkin minulle hyvä, joten näillä mennään toistaiseksi. Ostin pyörän kokonaisena ja tuo Enven stemmi-tanko-kombinaatio tuli pyörän mukana. Jossain huomattavasti myöhemmässä vaiheessa kun päivitysvimma iskee, niin sitten tuolta osin voisi toki vaihtaa jo pitkään luottamiini Syntacen osiin.
Pituutta minulla on 191 cm.
Hyvä kysymys. Enpä osaa vastata, että mitä tuolla mainoslauseella varsinaisesti halutaan tarkoittaa, mutta ainakin Ibiksen tapauksessa myös ohjaamo on matala.
Ai niin, pitihän se arvata, että spaceri-keskusteluksi tämä menee kun pyörän kuvan laittaa foorumille.
MC Kramppi
Laitetaas kuva kun tuli pitkästä aikaa pestyä pyörä ja jotain päivityksiäkin on. Tälle kaudelle uutta lyhyt 35mm oneone stemmi, zeen jarrut, love mud rumpus 40 sisäleveet kiekot, huck norris takana, misukan kumit tubeleksena(aivan huiput) ja vaihtajan korvakeEttä on mukava päästellä traileja ja mäkiä niin ylös kuin alaskin
![]()
Eihän tangon paikka muuttuisi jos emäputki olisi pidempi pyörän mitoituksen muuten ollessa identtinen. Kaulaputken pitäisi edelleen olla pitkä, vain spacerien määrä vähentyisi. Paperilla toki reach-mitta lyhentyisi se kun mitataan emäputken yläpäästä, ei spaceripinon yläpäästä. Kai näillä lyhyillä emäputkilla (ja satulaputkilla) annetaan lyhyemmille kuskeille valita pidempi pyörä. Kuinkas paljon tangossa on nousua? Sillähän saisi avaruudetinpinoa saisi vähän hillittyä.
Juu ei muuttuisi tangon paikka eikä ole sille tarvettakaan. Se, että nykyisellä emäputken pituudella tangon saaminen oikealle korkeudelle vaatii juuri tuon valtavan spaceri-määrän ja kaulaputken katkaisemattomuuden on se ongelma. Ja toki jos stack olisi suurempi, niin ei tarvitsis kaulaputkenkana olla täysimittainen.
Mikäli olisi minua pidempi kuski, joka haluaisi yhtä korkean ajoasennon, niin sepä ei onnistuisikaan ihan helposti.
Niin ja minusta noita XL-kokoisia runkoja ei tarvitisisikaan tehdä millään kääpiömitoituksilla noin mataliksi. Kääpiöille on omat runkokoot tarjolla.
MC Kramppi
Ööh vaikka stack ois suurempi ja katkaisisit putkea olis ohjaamo matalempi. Vai meinaatko että se korkeus ois toteutettu pidemmillä alajaloilla/joustolla?
Vieläkin ehdotan jäsen Porttia harkitsemaan vaikka 40mm nousulla olevan tangon hankintaa. Näin saat korkean ohjaamon ja samalla ohjaamo pitelee reach:in osalta, kun avaruudettimia voi poistaa. On mukavampi liikkua "attack" asennossa. Ei tuo sinun setuppi tietysti mikään kielletty ole, mutta aika paljon tuo järjestely tuo tankoa taaksepäin, mikä noin pitkällä kaverilla ei varmaan toivottua ole.
Entinen Wanhan liiton asiamies, nykyinen takinkääntäjä
Itse olen 194 cm ja täpäriä etsiessäni huomasin, että osa valmistajista tekee nuo XL rungot kyllä todella pieniksi ja usein ei XXL kokoa ole edes tarjolla tai ainakaan saatavilla mistään.
Kesäkuosi
[IMG][/IMG]
Entinen Wanhan liiton asiamies, nykyinen takinkääntäjä
Kirjanmerkit