Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
Eilen olin vetämässä Mustavuorella näitä helpohkoja polkuja. Laitoin Rallinaamat jalkaan, kun POCit ei menneet puntin alle eikä päälle. Hetken mietin, että lähtisin ilman syndejä, mutta laitoin sitten kuitenkin. Kyllähän ne kuumat oli, ei voi kieltää. Mutta lenkin loppupuolella tuli vedettyä kunnon pannutus, kun eturengas lähti alta märästä juuresta ja vauhtia oli ns. tarpeeksi. Vasen sääri otti aika mukavasti hittiä jostain, mahdollisesti polkimesta. Rallinaaman säärisuoja otti iskun vastaan eleettömästi. Ilman suojia olisi ollut vähintään kivat jäljet, kun polkimina on RF Chesterit.

Että ei näitä voi koskaan tietää. Joka tapauksessa jotkut suojat kyllä kannattaa olla aina, jos matka suuntautuu pois ulkoilureiteiltä.
Juuri näin. Jos maastossa ylipäätään ajaa niin kaatua saattaa milloin vaan, ja polvi usein on se kohta joka ensimmäisenä maahan ottaa. Jos alle sattuu terävä kivi niin kesän ajot on helposti sitten siinä. Kevyet suojat jotka suojaa lähinnä naarmuilta on mielestäni turhat, jos suojat on valmis pukemaan niin samantien sitten semmoiset jotka oikeasti estää isommat kolhut (multa saa muuten halvalla TLD:n Speedit jos joku tuommoiset imagosuojat haluaa...). Säärisuojaa sen sijaan en itse koe tarpeelliseksi vaikka usein avopolkimilla ajankin; nykyiset poljin-kenkä -yhdistelmät ovat niin pitäviä että harvoin tapahtuu lipeämisiä joissa piikiit raastaisivat jalkaa. Mutta jokainen tietenkin punnitsee riskit/mukavuuden itse ja valitsee suojien järeyden sen mukaan. Kevyt suoja jalassa suojaa aina paremmin kuin järeä kaapissa

Mutta takaisin alkuperäiseen kysymykseen; jo mainittu Race Facen Ambush on ollut minusta oikein hyvä. Plussaa on suojan avautuminen kokonaan jolloin pukeminen/riisuminen on helppoa ja pidemmillä ylämäkisiirtymillä alpeilla tms. on suojat nopea ottaa pois. Muotoilu on näissä myös onnistunut: jalka suorana lumpion kohdalla edessä on hiukan tyhjää, jolloin polkiessa jalan koukistuessa suoja ei paina polven päältä, ja liikuuvus on hyvä. Miinusta yläosan velcrokiinnitys, joka pikkuhiljaa syö shortsin lahkeen rikki.