Jos vertaa tuota Riejun mrt plus mountainta ja trekin powerfly fs 5 niin kumpi on paremmilla osilla kasattu? Muutenkin mietin että kumpi on parempi FOX vai rockshox?
Jos vertaa tuota Riejun mrt plus mountainta ja trekin powerfly fs 5 niin kumpi on paremmilla osilla kasattu? Muutenkin mietin että kumpi on parempi FOX vai rockshox?
Mitäs mieltä raati on tästä, saisko rahalle vastinetta jos tuosta hintaluokasta etsii? Kyseessä siis vuoden -17 Mondraker e-Vantage.
https://bike.motocard.com/en/mountai...te_yellos.aspx
Tuossa kannattaa huomioida jos ei Monnilla ole ennen ajanut niin geometria poikkeaa jossain määrin muista. joku tykkää toinen ei.
Ei kai se kallis ole mutta minun makuun selviä puutteita kuten hissitolppa ja halvemman pään keula ja jarrut. Nämähän on toki helppo päivittää parempiin ja saattaa noista vanhoista osistakin jonkun euron saada.
Joskus saattaa löytää alelaarista paremman keulan tai jarrut, mutta hyvin usein edullisinta on ottaa ne valmiiksi fillarin mukana. Vanhoista halvemman pään osista harva haluaa maksaa juuri mitään.
Kiitos kommenteista. Tosiaan alle 2500 euron hintaluokasta pitäisi pyörä löytyä, joten laadukkaimmista keuloista lienee turha haaveilla. Tässä vielä pari ehdokasta. Kommentoikaahan, jos on malleista tai kaupoista kokemuksia.
Focus Jarifa2 mhw-bike.comista:
https://www.mhw-bike.com/focus-jarif...tainbike-10272
Haibike Hardseven 7.0 ridewill.it:stä:
https://www.ridewill.it/p/en/haibike...0-2019/580718/
Mikä on fiksuin plussa/fat kuminen (2.6"+) jäykkäperäsähkömaasturi kaverille pienellä budjetilla?
Suosittelisin noita kolmen tonnin++ täysjoustoja mutta saako 1000-1500 mitään?
Suositelkaa isokokoiselle 193/115 37v jäykkäperäistä maastopyörää. Mielellään semmonen malli mitä voi kivijalassa käydä koeajamassa. Moni täällä on kehunut ostaneensa esim e290 mutta käyttökokemukset puuttuu.
Ajot ovat pääasiassa työmatkaa 15km ja kiviteiden/ polkujen ajamista. Hintarajana n.3000eur.
Onko täälä kukaan kokeilut vituksen sähköpyöriin 3" renkaita? Kun kaikissa malleissa up to 2.8" maininta.
Onko mielipiteitä Spectral: on 6.0 vs. Neuro: on 5.0? Kaveri ostamassa täysjousto sähköpyörää ja isoimpina vaatimuksina lähinnä täysjousto ja vähän reilun 3k€:n hinta. Eniten tulis työmatka-ajoa ja jonkuverran maastoajoa, luultavasti lähinnä polkuajoa (Oulun korkeudella).
Mitä itse vertailin noita, niin nämä pisti silmään (Spectralon vs Neuron):
-Fox Rhythm 36 vs. Rockshox Recon RL
-12spd NX Eagle vs. 10spd Deore XT
-Takapakka 11-50 vs. 11-36
-Kiekkojen leveys 35 vs. 30
Hintaerohan noissa on 500€ ja lähinnä mietin, että oiskohan tuo Neuron silti täysin riittävä vai kannattaako ehdottomasti satsata Spectraloniin..? Välitykset tuntus 5.0 Neuronissa aika raskailta jos pienin vaihde on edessä 34 ja takana 36, sähkö tieten helpottaa menoa..
Jos talveksi sais mahdutettua Fat Freddiet ni noille Neuronin 30 leveille vanteille niitä ei varmaan kannattane laittaa? Pyörä tulisi S-koossa ja rengaskoko ois tällöin Spectralonissa 27.5"/29", vaatis silloin vaan eteen talveksi uuden 27.5" kiekon tai jonkin 29" nastarenkaan. Onkohan noissa sähköpyörissä taakse turhan työlästä alkaa vaihteleen renkaita pari kertaa vuodessa vai riittäskö pelkästään eteen nastarengas?
Löytyykö täältä mielipiteitä Kona Remote Ctrl- pyörästä? Olen ensimmäistä sähköpyörää hankkimassa ja samalla myös ensimmäistä täysjoustoa. Onko tuossa 4500€ hintaluokassa jotain parempaa mallia saatavilla jota kannattaisi katsoa? Suomesta olisi tarkoitus pyörä löytää.
Maastoajossa voi välitykset käydä pitkäksi Neuronissa mutta riippuu tietty maastosta. Sähkö ei auta jos kadenssi putoaa liian alas.
Ei sähkäriin ole sen kummempaa renkaita vaihtaa kun muihinkaan ja kyllä sen fatfreddyn voi id30 kehillekkin laittaa, ei ehkä optimaalisin leveys mutta ei mahdoton.
Mielipidettä kyllä löytyyEn ole itse pyörää ajanut mutta parilla kaverilla on ja toinen ajelee SM enskassa hyvällä tasolla. Molemmat tykkää pyörästä joten tuskin se sysipaska on
Ymmärtääkseni tuon saa bikeshopista tilaamalla karvan alle 4ke ja voi tilata koeajoon ennen sitä.
Eipä tuu mieleen muuta samantasoista pyörää "kivijalasta" mutta voihan niitä olla varsinkin jos ahkerasti tarjouksia pyytelee.
Onko kukaan tilannut YT Decoy:ta? Itse olen arponut Canyonin Spectral:Onia itselleni, mutta vaikka Decoy onkin tehty kovempaan menoon niin sen ulkonäkö miellyttää omaa silmää aika kovasti. Näitä on ilmeisesti jo toimitettu toukokuun aikana ensimmäisille asiakkaille joissain maissa.
Trek Powerfly LT 7 Plus. Hinta about 5000€. Oiskohan tää kova, vai mitä suosittelisitte jos tuon 5000€ ois valmis sähköpyörään laittaa. Täysjousto pitää olla
Bulls.. saa tohon hintaan Brosen koneella..
Kysäse tarjous www.movego.fi
Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..
Hyviä ehdotuksia. Mites tuo Kona remote ctrl bikeshopista, onko siitä kenelläkään kokemuksia? Omaan silmään vaikuttas ihan hyvältä ja varmaan pääsis koeajamaanki
https://www.rabe-bike.de/en/cube-ste...m-n-blue-2019/
Ostin poluille ja satunnaisiin työmatkoihin Cube stereo hybrid 140 race. Listahinnasta -10% kun kysyin sähköpostilla. Nopea toimitus ja nopea vasteaika tiedusteluihin. Pyörä kotona 8 päivässä tilauksesta. Ja toimitus kotiovelle, jousitus painon mukaan säädettynä.
Kertokaas kokemuksia Cuben Stereo Hybrid 120 EXC 500??? Mitä eroa on EXC, PRO, RACE malleilla? Entäs sit jos tilaa tuolta Saksasta, onko pyörä valmiiksi kasattu? Ja miten takuu asiat? Suomessa ei vissiin liikkeet ota huoltoon jos ei ole heiltä ostettu?
Takuuasioissa oletan että yhteydenotto myyjäliikkeeseen/valmistajaan tuottaa ihan samanlaisen palvelun kuin kivijalkaliikkeeseen vietäessä.
Ottaako joku liike esimerkiksi Saksasta ostettua pyörää huoltoon, selviää parhaiten kysymällä kyseistä liikkeestä. Täällä foorumilla on ollut esillä tapauksia, mutta itsellä ei ole ollut asian kanssa ongelmia.
Kokemuksen mukaan bike-discount ja rabebike toimittavat pyörät kasattuina kotiovelle.
Se mitä eroa noilla mainitsemillasi on, selvinnee parhaiten kun vertaat mitä komponentteja pyörässä on käytetty.
Boschilta tulee vihdoinkin uusi toista kiloa kevyempi kone isolla rattaalla ja jonka ei pitäisi vastustaa ilman sähköjä poljetaessa, sekä 600wh PowerTube akku: https://electrek.co/2019/05/28/bosch...and-batteries/
Meridalta pukka myös uutta pyörää uudella Shimanon 8035 integroidulla akulla ja muodikkaalla 27.5/29" rengastuksella: https://ebike-mtb.com/en/exclusive-r...ixty-10k-2020/
Mä olen vähän eri mieltä. Sähköllä 10 vaihdetta on aivan riittävästi. Ennemmin ottaisin vaikka 8-9 vaihdetta todella kestävällä ketjulla ja pakalla, kuin 12 ohuella ketjulla. Noita 10 pakkojakin on mennyt jo 2 kpl vuoteen. Maastossa kun kadenssi ei olihan niin justiinsa (vrt maantie) ja sähkö vielä vähentää vaihteiden tarvetta. Mulla on 11-36 10-pakka Focus JAMissa, enkä näe yhtään syytä millekään muulle pakalle. On mulla 11 pakka enskafilossa ja siinä isolle 42-piikkiselle on kyllä välillä käyttöä. Mutta siinäpä ei olekaan sähköä...
Niin ja mulla oli tollainen Recon RL JAMissa viikon, kunnes sain Yari RC:n tilalle. Toi Recon on ihan onneton rimpulakeula.
Komppaan. 10 vaihdetta riittää ihan varmasti. Ihan hölmöä speksata 12 vaihdetta sähköfillariin. Ja totta, Recon on ihan hyvä keula hybridiin, ei maastopyörään.
Pipo muokkasi tätä : 31.05.2019 at 19.29
Kommenttini on mielipide mutta saattaa joskus sisältää myös pienen määrää faktaa.
Mielipiteitä on monia niinkuin kuskeja ja ajomaastoja. 10 vaihdetta sinällään riittää mainiosti mutta välitykset on liian harvat tiukkoihin paikkoihin jos takana isoin 36t ja edessä 34t. Kadenssi kun putoaa liian alas ei sähköstä ole enää juuri hyötyä, vähän sama jos yrittää autolla liikkeelle 4 vaihteella vaikka olis 600hp pellin alla. Ja joo, tiedän että vertaus ontuu siinä että sähkömoottorin vääntömomentti nousee jokseenkin pystysuoraan.
Kirjanmerkit