GiantElectrobikeHephaFillari
Sivu 284 / 373 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 184 234 274 282 283 284 285 286 294 334 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 8.491 - 8.520 / 11177

Aihe: Pyöräsi kuva Vol III

  1. #8491
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.664
    Freezellä hienot kuvat ja hieno pyörä

  2. #8492
    Liittynyt
    05/2010
    Viestit
    1.040
    Fucked up and ready to die.

  3. #8493
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    356

  4. #8494
    Liittynyt
    07/2002
    Paikkakunta
    Käpylä
    Viestit
    2.052
    Vaihdoin maantiepyörään Bora WTO:t ja GP5000:t koossa 25/28 mm -- tuntuvat korvien välissä nopeilta. Lisäksi vaihdoin voimansiirron kuluvat osat ja uudet eri paria olevat pullotelineet. Paino on nyt noin 6,8 kg.

    Reaktor Stanga Racing | #fillarifoorumi @ IRCnet

  5. #8495
    Liittynyt
    05/2004
    Paikkakunta
    pönde
    Viestit
    1.957
    ^ Aivan fantastisen näköinen


  6. #8496
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    Hieno. 795 Bladen ohella Lookin Huez ollut listalla, mutta nyt odottaa rakentamista toisen valmistajan Huez.

  7. #8497
    fantastique!
    Rule #6 // Free your mind and your legs will follow.

  8. #8498
    Hy-vä-nen aika. Naetti!

  9. #8499
    Liittynyt
    01/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    970
    Lookissa yhdistyy hienosti harmooninen yksinkertaisuus ja tyylikäät kasaridetaljit modernissa rungossa. Pakko olla nopee.

  10. #8500
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.062
    Siirryin jälleen yhden pyörän taktiikkaan maastossa. 29" Procaliber RSL sai lähteä ja Farley koki pikku päivityksiä. Paino nyt 9.59kg (polkimien kanssa).

    (E. Pakkaakohan tuo Tapatalk jotenkin noita kuvia, kun tuli niin suttusia?)


    misopa muokkasi tätä : 24.05.2019 at 22.11

  11. #8501
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Eura
    Viestit
    11.390
    Antilla hieno Look. Antin tyylitaju on pysynyt hyvin kuosissaan kaikki nämä vuodet.

  12. #8502
    Liittynyt
    10/2016
    Paikkakunta
    Oulu - Ikuinen vastatuuli
    Viestit
    4.554
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kukavaa Katso viesti
    Kauniin siro vihreä, tykkään Muovi/hiilari ei iske, vieläkään...
    "The World is full of Kings and Queens, who blind your eyes and steal your dreams. It's Heaven and Hell" -RJD-

  13. #8503
    Liittynyt
    12/1999
    Paikkakunta
    Hollola/Lahti
    Viestit
    1.107
    Uusin spacer-teline eli Ibis Ripmo, joka tuli aiemman Ibis Ripleyn tilalle:



    Pyörän tärkeimmät speksit:

    - Runko: Ibis Ripmo, koko XL, joustomatkaa takana 145 mm
    - Takaiskari: Fox DPX2 Performance
    - Joustohaarukka: Fox Float 36 RC2 Factory 160 mm
    - Kiekot: Ibis 942 Carbon/Sapim CX-Ray/Industry Nine Torch
    - Jarrut: Magura MT8
    - Voimansiirto: SRAM XX1 Eagle
    - Satulatolppa: KS Lev Carbon 175 mm

    Toisena kuvana vielä lenkin jälkeen otettu otos:

    MC Kramppi
    pertti.com/mtb/reitit/ (MTB-reittejä Hollolassa)

  14. #8504
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Uantaa
    Viestit
    10.324
    ^ Onkos tuo spaceripino turvallinen? Olen käsittänyt että fillarit on ihan ajettavaksi tarkoitettuja vehkeitä hra Portilla?
    Toki long and low -runkomuoti ei sovi ihan kaikille kehotyypeille.

  15. #8505
    Liittynyt
    12/1999
    Paikkakunta
    Hollola/Lahti
    Viestit
    1.107
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti marco1 Katso viesti
    ^ Onkos tuo spaceripino turvallinen? Olen käsittänyt että fillarit on ihan ajettavaksi tarkoitettuja vehkeitä hra Portilla?
    Toki long and low -runkomuoti ei sovi ihan kaikille kehotyypeille.
    No, se jää nähtäväksi, että onko turvallista pidemmällä tähtäimellä. Ja juu, ihan ajoa varten tuo on ostettu.

    Noin niinkuin vakavasti puhuttuna kyllä tällaisessa nykymuodin mukaisessa loiva keulakulma/jyrkkä satulakulma -geometriassa jotain ideaa on, totuttelua tuo kylläkin hieman vaatii. Mäet nousee yllättävän hyvin noin pitkäjoustoiseksi pyöräksi ja alaspäin mentäessä meno on luottamusta herättävää. Sitten kun runkoa pidennetään, niin toki suomalaisessa puunkierrossa huomaa, että pyörä ei käänny niin ketterästi.

    Se, mitä en ymmärrä ollenkaan on tuo rungon mataluus. No, satulaputken lyhyys ei niinkään häiritse, mutta miksi tuo emäputki/stack pitää tehdä noin lyhyeksi monissa pyörissä? Tuossa minun Ripmossa ainoa keino saada tanko satulan kanssa samalle korkeudelle oli jättää kaulaputki täysin katkaisematta. Älytöntä! Tuolla setupilla pyörä on tasapainoinen ajettava.
    MC Kramppi
    pertti.com/mtb/reitit/ (MTB-reittejä Hollolassa)

  16. #8506
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Speksin mukaan tuo on XL kooksi käsittämättömän pieni..
    Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..

  17. #8507
    Liittynyt
    12/1999
    Paikkakunta
    Hollola/Lahti
    Viestit
    1.107
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kemizti Katso viesti
    Speksin mukaan tuo on XL kooksi käsittämättömän pieni..
    Noh, Pole-miehen näkökulmasta on varmastikin pieni, mutta eipä tuo taida mitenkään poikkeuksellisen pieni runko olla laajemmassa mittakaavassa tarkasteltuna. Enkä tuosta mitoituksesta muuta moitittavaa löydä kuin turhan matala emäputki.
    MC Kramppi
    pertti.com/mtb/reitit/ (MTB-reittejä Hollolassa)

  18. #8508
    Liittynyt
    05/2011
    Paikkakunta
    Nokia
    Viestit
    666
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kemizti Katso viesti
    Speksin mukaan tuo on XL kooksi käsittämättömän pieni..
    Ja eikös tuollainen spaceri pino lyhennä reach:iäkin aikalailla? Kannattaisiko ennemmin hankkia mahdollisimman korkealla nousulla oleva tanko?
    Taidat olla aika pitkä veijari...
    Entinen Wanhan liiton asiamies, nykyinen takinkääntäjä

  19. #8509
    En tiedä olenko ymmärtänyt väärin vai en, mutta mun mielikuvissa toi moderni "long, low & slack" -eometrian low viittaa ennenkaikkea keskiön mataluuteen ja stack voi aika isokin olla. Vai kuuluuko moderniin geometriaan nimenomaan matala ohjaamokin?

  20. #8510
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti alteregoni Katso viesti
    Ja eikös tuollainen spaceri pino lyhennä reach:iäkin aikalailla? Kannattaisiko ennemmin hankkia mahdollisimman korkealla nousulla oleva tanko?
    Minulla ei mitään kunnollista tietenkään tuon tyyppisestä välineestä, ei sanan sanaa, mutta reippaalla nousulla tanko madaltaisi pinkkaa, toden totta.

  21. #8511
    Liittynyt
    12/1999
    Paikkakunta
    Hollola/Lahti
    Viestit
    1.107
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti alteregoni Katso viesti
    Ja eikös tuollainen spaceri pino lyhennä reach:iäkin aikalailla? Kannattaisiko ennemmin hankkia mahdollisimman korkealla nousulla oleva tanko?
    Taidat olla aika pitkä veijari...
    Kyllähän nuo spacerit ohjaamon pituutta hieman lyhentää. Tämän hetkinen ajoasento on kuitenkin minulle hyvä, joten näillä mennään toistaiseksi. Ostin pyörän kokonaisena ja tuo Enven stemmi-tanko-kombinaatio tuli pyörän mukana. Jossain huomattavasti myöhemmässä vaiheessa kun päivitysvimma iskee, niin sitten tuolta osin voisi toki vaihtaa jo pitkään luottamiini Syntacen osiin.

    Pituutta minulla on 191 cm.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hiirimatto Katso viesti
    En tiedä olenko ymmärtänyt väärin vai en, mutta mun mielikuvissa toi moderni "long, low & slack" -eometrian low viittaa ennenkaikkea keskiön mataluuteen ja stack voi aika isokin olla. Vai kuuluuko moderniin geometriaan nimenomaan matala ohjaamokin?
    Hyvä kysymys. Enpä osaa vastata, että mitä tuolla mainoslauseella varsinaisesti halutaan tarkoittaa, mutta ainakin Ibiksen tapauksessa myös ohjaamo on matala.

    Ai niin, pitihän se arvata, että spaceri-keskusteluksi tämä menee kun pyörän kuvan laittaa foorumille.
    MC Kramppi
    pertti.com/mtb/reitit/ (MTB-reittejä Hollolassa)

  22. #8512
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.664
    Laitetaas kuva kun tuli pitkästä aikaa pestyä pyörä ja jotain päivityksiäkin on. Tälle kaudelle uutta lyhyt 35mm oneone stemmi, zeen jarrut, love mud rumpus 40 sisäleveet kiekot, huck norris takana, misukan kumit tubeleksena(aivan huiput) ja vaihtajan korvake Että on mukava päästellä traileja ja mäkiä niin ylös kuin alaskin

  23. #8513
    Liittynyt
    03/2009
    Viestit
    1.103
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Portti Katso viesti
    Se, mitä en ymmärrä ollenkaan on tuo rungon mataluus. No, satulaputken lyhyys ei niinkään häiritse, mutta miksi tuo emäputki/stack pitää tehdä noin lyhyeksi monissa pyörissä? Tuossa minun Ripmossa ainoa keino saada tanko satulan kanssa samalle korkeudelle oli jättää kaulaputki täysin katkaisematta. Älytöntä! Tuolla setupilla pyörä on tasapainoinen ajettava.
    Eihän tangon paikka muuttuisi jos emäputki olisi pidempi pyörän mitoituksen muuten ollessa identtinen. Kaulaputken pitäisi edelleen olla pitkä, vain spacerien määrä vähentyisi. Paperilla toki reach-mitta lyhentyisi se kun mitataan emäputken yläpäästä, ei spaceripinon yläpäästä. Kai näillä lyhyillä emäputkilla (ja satulaputkilla) annetaan lyhyemmille kuskeille valita pidempi pyörä. Kuinkas paljon tangossa on nousua? Sillähän saisi avaruudetinpinoa saisi vähän hillittyä.

  24. #8514
    Liittynyt
    07/2002
    Viestit
    2.345
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hiirimatto Katso viesti
    En tiedä olenko ymmärtänyt väärin vai en, mutta mun mielikuvissa toi moderni "long, low & slack" -eometrian low viittaa ennenkaikkea keskiön mataluuteen ja stack voi aika isokin olla. Vai kuuluuko moderniin geometriaan nimenomaan matala ohjaamokin?
    Onko matalalla oleva keskiö maastoajossa jotenkin eduksi? Jos nyt olen ymmärtänyt oikein, niin tuon tyyliset pyörät on tarkoitettu ns. "oikeaan maastoon", niin eikös kovin matalalla pyörivät polkimet ole vain haitta kivikossa?
    -

  25. #8515
    Liittynyt
    12/1999
    Paikkakunta
    Hollola/Lahti
    Viestit
    1.107
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hece Katso viesti
    Eihän tangon paikka muuttuisi jos emäputki olisi pidempi pyörän mitoituksen muuten ollessa identtinen. Kaulaputken pitäisi edelleen olla pitkä, vain spacerien määrä vähentyisi. ..
    Juu ei muuttuisi tangon paikka eikä ole sille tarvettakaan. Se, että nykyisellä emäputken pituudella tangon saaminen oikealle korkeudelle vaatii juuri tuon valtavan spaceri-määrän ja kaulaputken katkaisemattomuuden on se ongelma. Ja toki jos stack olisi suurempi, niin ei tarvitsis kaulaputkenkana olla täysimittainen.

    Mikäli olisi minua pidempi kuski, joka haluaisi yhtä korkean ajoasennon, niin sepä ei onnistuisikaan ihan helposti.

    Niin ja minusta noita XL-kokoisia runkoja ei tarvitisisikaan tehdä millään kääpiömitoituksilla noin mataliksi. Kääpiöille on omat runkokoot tarjolla.
    MC Kramppi
    pertti.com/mtb/reitit/ (MTB-reittejä Hollolassa)

  26. #8516
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.664
    Ööh vaikka stack ois suurempi ja katkaisisit putkea olis ohjaamo matalempi. Vai meinaatko että se korkeus ois toteutettu pidemmillä alajaloilla/joustolla?

  27. #8517
    Liittynyt
    12/1999
    Paikkakunta
    Hollola/Lahti
    Viestit
    1.107
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sambolo Katso viesti
    Ööh vaikka stack ois suurempi ja katkaisisit putkea olis ohjaamo matalempi...
    Juu, näinhän se on jos tuota stackia kasvatetaan pelkästään emäputken korkeutta kasvattamalla. Muitakin geometriamuutoksia vaadittaisiin siihen, että kaulaputkea pystyisi katkaisemaan.
    MC Kramppi
    pertti.com/mtb/reitit/ (MTB-reittejä Hollolassa)

  28. #8518
    Liittynyt
    05/2011
    Paikkakunta
    Nokia
    Viestit
    666
    Vieläkin ehdotan jäsen Porttia harkitsemaan vaikka 40mm nousulla olevan tangon hankintaa. Näin saat korkean ohjaamon ja samalla ohjaamo pitelee reach:in osalta, kun avaruudettimia voi poistaa. On mukavampi liikkua "attack" asennossa. Ei tuo sinun setuppi tietysti mikään kielletty ole, mutta aika paljon tuo järjestely tuo tankoa taaksepäin, mikä noin pitkällä kaverilla ei varmaan toivottua ole.
    Entinen Wanhan liiton asiamies, nykyinen takinkääntäjä

  29. #8519
    Itse olen 194 cm ja täpäriä etsiessäni huomasin, että osa valmistajista tekee nuo XL rungot kyllä todella pieniksi ja usein ei XXL kokoa ole edes tarjolla tai ainakaan saatavilla mistään.

  30. #8520
    Liittynyt
    05/2011
    Paikkakunta
    Nokia
    Viestit
    666
    Kesäkuosi

    [IMG][/IMG]
    Entinen Wanhan liiton asiamies, nykyinen takinkääntäjä

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •