ElectrobikeHephaFillariGiant
Sivu 51 / 52 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 41 49 50 51 52 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.501 - 1.530 / 1542

Aihe: Cervelo

  1. #1501
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.482
    C3 ja C5 uusissa väreissä. Huomattava parannus nykyiseen nähden.



  2. #1502
    Liittynyt
    08/2008
    Viestit
    257
    Myös S3, R3 ja R3d ovat näköjään saaneet uudet värit. Neonkeltainen, matta ja kiiltävä musta, tummansininen, punainen ja valkoinen toistuvat nyt oikeastaan kaikissa è-pyörissä.









    Mä en vaan henkilökohtaisesti ymmärrä Cervelon kiekkopolitiikkaa. Osasarjat min. Ultegra 8000, mutta kiekot Aksium, Cosmic tms., eli kallis pyörä vaatii lähes välttämättä kiekkopäivityksen. Rengastilaa R- ja S-sarjan pyörissä on myös nykytrendit huomioiden niukasti.

  3. #1503
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    Tuota kiekkopolitiikkaa voi myös katsoa siltä kantilta, että monella on omat mieltymykset kiekkoihin mm. avo, tuubi, vanteen korkeus tai sit omasta takaa löytyy valmiiksi kiekkoja joita tulee käyttämään. Tässä mielessä on turha laittaa lisää hintaa vain sen takia koko pakettiin, että ostaja laittaa jokatapauksessa kiekot suoraan myyntiin käyttämättöminä. Halvoissa kiekoissa tuppaa saamaan suhteessa paremman hinnan takaisin "käytettynä" myymisessä kuin arvokkaammissa. Uskoisin myös monen myyjän suostuvan päivittämään kiekot arvokkaampiin suhteessa hyvällä tarjouksella. Moni muukin valmistaja myy pyöriään samalla tyylillä.

    Vastakohtana näistä halvoista kiekoista voisi katsoa Canyonia. Tuppaavat suosimaan noita ~800€ Mavicin Exalith kiekkoja keskihintaisissa pyörissään ja jostakin syystä näitä näkyy fillaritorilla roikkuvan melko usein pitkänkin aikaa ja suhteessa halvalla menevät verrattuna paljonko maksaisivat kaupasta haettuna. Tosin saahan noikin pyörän mukana kohtuulliseen hintaan.

  4. #1504
    Liittynyt
    08/2008
    Viestit
    257
    Periaatteessa ymmärrän ja olen tuon perustelun joskus aikaisemmin kuullutkin. Mutta mun mielestä lähtökohta varustelulle pitäis olla silti se, että runko, osasarja, kiekot ja kilkkeet on linjassa keskenään, eikä heti pidä lähteä päivittämään. Canyon oli tuossa esillä, joten heitän sieltä pari mielestäni hyvää esimerkkiä:

    https://www.canyon.com/fi/road/ultim...-disc-9-0.html
    https://www.canyon.com/fi/road/endur...-disc-9-0.html
    https://www.canyon.com/fi/road/aeroa...f-slx-9-0.html
    https://www.canyon.com/fi/road/infli...-pro-race.html

    Kaikissa a-luokan runko, osat, kiekot ja kilkkeet. Ja kiekot valittu pyörän käyttötarkoitus silmällä pitäen. Toki aina löytyy poikkeavia toiveita, mutta uskoisin enemmistön ajavan vakiokokoonpanon kiekoilla tyytyväisenä. Cervelon hintoihin joutuu ns. lisäämään kiekkopäivityksen, että pystyy vertaamaan hintoja esim. Canyonin kanssa. Ja selvää on tietenkin, että postimyyntipyörä voittaa, mutta se onkin sitten oma juttunsa.

  5. #1505
    Liittynyt
    06/2015
    Viestit
    98
    Hyödynsin juuri Bike24:n tarjouksen ja tilasin 2017 S2:n. Kolme edellistä kautta olen ajellut 54 kokoisella Tripster Kinesis ATR:llä (huoleton, mutta ei ihan kevyt titaanimenijä levyjarruilla). Sillä menee mukavasti koko päivän reissutkin. Cervélon odotan olevan selvästi aeromman ja kevyemmän, mutta varmaan myös aika paljon karumman ajettavan. Maksimoidakseni pyörien välisen aeroeron otin S2:n koossa 51. Sillä on siis tarkoitus painaa lyhyemmät lenkit matalana ja kovaa, pitemmät ei-niin-kiihkeät rasvanpoltto / maisemanihastelulenkit edelleen vanhalla.

    S2:seen päivitän saman tien kiekot ja todennäköisesti myös Shimanon 105 kammet, kun vanhastaan löytyy niihin sopiva Stagesin tehomittari. Mielelläni ajelisin 25 mm renkailla, mutta niiden mahtuvuus lienee kiekon leveydestä kiinni. Onko jollain tietoa minkä kokoisilla kiekoilla 25 kumit mahtuvat?

    Cervéloltakin olisin kernaasti ottanut levyjarrullisen version, mutta kun S2:een ei levyjä saa, niin S3 DISCin hinta olisi karannut aika kovaksi. Olkoon S2 siis hyvän kelin pyörä ja Tripsteri palvelee sateessa, loskassa ja pas... hiekalla.

  6. #1506
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Eura
    Viestit
    11.390
    Itse tilasin Larun pyörästä 2018 mallisen punaisen Cervelo S3 ultegran sähkövaihteilla ja perinteisillä vannejarruilla. Toimitusaika on vielä kysymysmerkki mutta toivottavasti kesäksi.

  7. #1507
    Liittynyt
    04/2015
    Viestit
    75
    Kuinka tiukasti olette kiristäneet S5:n satulatolpan? Suositus/maksimimomentti taitaa olla 12 nm, joka kuulostaa hurjalta. Itellä 2018 vuoden malli.

  8. #1508
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.530
    Itellä taitaa olla vanhassa S2:ssa puolet tuosta.

  9. #1509
    TetedeCourse Guest
    Uudessa S5:ssa se on max 8nm

  10. #1510
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.160
    Aika mielenkiintoista muuten, että tämä ketju oli kuuminta hottia aikanaan ja sitten 2017-2019 ei tullut viestin viestiä. Oli aikamoinen hype silloin joskus ja isona osasyynä Tampereen Samun tehokkaat puheet. Harkitsin minäkin R3 tai S3 ostoa vakavasti ja osasin geometriataulukotkin melkein ulkoa oikeaa kokoa pohtiessani. Hyviä pyöriähän nämä ovat varmasti edelleen.

  11. #1511
    TetedeCourse Guest
    Ainakin uusi S5 on nopea - nopeampi kuin kuski

  12. #1512
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.160
    Muistan hyvin, kun S5 ekaa kertaa julkaistiin. Oli ensimmäinen tai ainakin yksi ensimmäisistä laatuaan jossa satulaputki oli taivutettu renkaan muotoon, ja ja sivulta katsottuna paksuutta oli siinä takakolmion ja etukolmion kohdilla runsaasti. Vai miten sen nyt selittäis ja muistelisi. Mutta siis maantiepyörä, joka näytti aika-ajopyörältä.
    Jakoi voimakkaasti mielipiteitä ja yleisimmin sitä ehkä pidettiin ihan kauheana.

  13. #1513
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.482
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Climber Katso viesti
    Kuinka tiukasti olette kiristäneet S5:n satulatolpan? Suositus/maksimimomentti taitaa olla 12 nm, joka kuulostaa hurjalta. Itellä 2018 vuoden malli.
    12Nm on satulan kiinnitysmomentti. Satulatolppa max 8Nm kuten edellä on kerrottu. Hiilikuitupastan kanssa tolpalle riittää 6-7Nm ja pastan käyttö on suositeltavaa.

  14. #1514
    Liittynyt
    04/2015
    Viestit
    75
    Kiitos tiedosta, laitetaan tolppaan 8 nm ja satulaa 12 nm.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    Muistan hyvin, kun S5 ekaa kertaa julkaistiin. Oli ensimmäinen tai ainakin yksi ensimmäisistä laatuaan jossa satulaputki oli taivutettu renkaan muotoon, ja ja sivulta katsottuna paksuutta oli siinä takakolmion ja etukolmion kohdilla runsaasti. Vai miten sen nyt selittäis ja muistelisi. Mutta siis maantiepyörä, joka näytti aika-ajopyörältä.
    Jakoi voimakkaasti mielipiteitä ja yleisimmin sitä ehkä pidettiin ihan kauheana.
    Itsellä vielä niinkin epämuodikas ja vanhanaikanen maantiepyörä, jossa vannejarrut ja vaihteet vaijereilla.

  15. #1515
    Muistan itsekin ajan kun (maantie)pyöräilyn uudelleen piii-iii-iiitkän tauon jälkeen aloitin ja tällainen mulle - joka sentään luulin tuntevani ja tietäväni kaikki oikeat ja hienot ja tietenkin italialaiset pyörämerkit (poislukien Cannondale jolla Kjell Carlströmin silloinen talli Liquigas ajoi ja Jussi Veikkasen Lapierre) - täysin tuntematon pyörämerkki oli niin sanottu kuuma nimi josta puhuttiin niin paljon, että kun joku kommentoi minun käytettynä ostettua alumiini-Synapsea sen vanhoine Tiagroineen, niin heitin takaisin jotain tyhmää mutta huvittavaksi tarkoitettua siitä kuinka mun Cervelo on vielä postissa...

    Mutta ei ole ensimmäinen kerta kuin tuommoinen ehkä ylisuuri suosio ja vähän liiallinenkin hypetys muodostuu myöhemmin jonkinlaiseksi taakaksi tai ongelmaksi pyörän markkinoimisessa. Kukaan ei halua samaistua niihin ensimmäistä pyöräänsä ostaneisiin joilla oli enemmän rahaa kuin tietoa ja kokemusta, moni haluaa edetä tai osoita edenneensä sielukkaiden klassikkomerkkien tuntijaksi ja kolmannet hyppäävät sen merkin kyytiin jonka nyt katsotaan edustavan ennakkoluulottominta suunnittelua ja olevan kehityksen keihäänkärkenä.

  16. #1516
    Liittynyt
    09/2015
    Paikkakunta
    Österbotten
    Viestit
    212
    Pitäs päivittää P3.sen Macuran nestejarrut mekaanisiin.
    Osaisiko joku ehdottaa jotain budjettijarrusysteemiä?
    Ite en ehdi perehtyä asiaan.
    Eka kisa 21 päivän päästä ja P3 tällä hetkellä telakalla jarrujen takia!
    Ohjaamo Brezza II-LTD 3T

  17. #1517
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    Eiköhän tuossa ole ihan perinteiset maantiejarrut eli mitkä tahansa maantiejarrut ja niihin vain TT pyörän jarrukahvat.

    Kiinnostaisi kuulla mikä noissa Maguran jarruissa on ongelmana?

  18. #1518
    Liittynyt
    09/2015
    Paikkakunta
    Österbotten
    Viestit
    212
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JohannesP Katso viesti
    Kiinnostaisi kuulla mikä noissa Maguran jarruissa on ongelmana?
    Jarrut painuvat aika syvään ja siitä huomautettiin viime kesänä Tahkon katsastuksessa. Ilmeisesti nestejarruja ei pitäisi edes säätää, mutta sen menin tekemään. Ruuvasin etujarrukahvan saatöruuvia liikaa auki jolloin "mutteriosa" lipsahti pois paikaltaan, enkä saa sitä ahtaassa paikassa enää paikalleen. Huollossa sanoivat etteivät edes pysty ilmaamaan Maguran jarruja, niin ajattelin että parempi vaihtaa vaijeriversioon.
    Arjen adventuristi joka luottaa hyrrävoimiin

  19. #1519
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    Aika mielenkiintoista muuten, että tämä ketju oli kuuminta hottia aikanaan ja sitten 2017-2019 ei tullut viestin viestiä. Oli aikamoinen hype silloin joskus ja isona osasyynä Tampereen Samun tehokkaat puheet. Harkitsin minäkin R3 tai S3 ostoa vakavasti ja osasin geometriataulukotkin melkein ulkoa oikeaa kokoa pohtiessani. Hyviä pyöriähän nämä ovat varmasti edelleen.
    Sen mitä olen cervelon takuuhommista kuullut Suomen päässä, niin tohon vaikenemiseen on ihan syynsä. Firmahan myytiin sijoittajaryhmälle, Vroomen omistaa nykyisin osan 3T:stä ja Open Cyclestä. Eipä siinä sitten kauaa mennyt kun 3T alkoi pukata aerorunkoa hiekalle ja maantielle.

  20. #1520
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    87
    kuullostaapa hyvältä huollolta jos ilmaus ei onnistu. Kannattaa kysäistä varmaan toisaalta jarrujen huoltoa josko saisivat kuntoon.

  21. #1521
    Liittynyt
    07/2010
    Viestit
    332
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hiekkahentunen Katso viesti
    Jarrut painuvat aika syvään ja siitä huomautettiin viime kesänä Tahkon katsastuksessa. Ilmeisesti nestejarruja ei pitäisi edes säätää, mutta sen menin tekemään. Ruuvasin etujarrukahvan saatöruuvia liikaa auki jolloin "mutteriosa" lipsahti pois paikaltaan, enkä saa sitä ahtaassa paikassa enää paikalleen. Huollossa sanoivat etteivät edes pysty ilmaamaan Maguran jarruja, niin ajattelin että parempi vaihtaa vaijeriversioon.
    Itsellä oli vähän vastaavia ongelmia aiemmin, mutta omin pikku kätösin ilmaamalla ja säätämällä sain kuntoon. Meinasi kyllä hermo mennä. Kuten erkkk tuossa totesi, koita saada huollettua jossain tai tee itse.

  22. #1522
    Liittynyt
    09/2015
    Paikkakunta
    Österbotten
    Viestit
    212
    P3 on nyt huollossa ja siihen vaihdetaan mekaaniset jarrut. 18 päivää ekaan tri-kisaan, joten ehtii muutaman lenkin vielä ennen koitosta vetämään
    Että jos joku tarvitsee vaikka varaosiksi RT6, voi ottaa yhteyttä yv.llä.
    Arjen adventuristi joka luottaa hyrrävoimiin

  23. #1523
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    87
    Tommonen S3 tuli alle. Nopean olonen, joskin satulan sopivuus omaan ahteriin on vielä hiukan auki.


  24. #1524
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    kyröskoski
    Viestit
    433
    Tällä hetkellä en omista maantiepyörää (CC) mutta tuon haluaisin omistaa.

  25. #1525
    Päivitin itse hiljattain 12 vuotta vanhan maantiepyörän S3 disc Di2-versioon. On kyllä mukavin vehje jolla olen tähän mennessä ajanut. Itselleni tuo vakiosatula kävi tosi hyvin, ei ole aikaisempien pyörien kohdalla moista tapahtunut.

  26. #1526
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    87
    Rundia suvisaaristo TTllä, enkka parani mukavasti. Omaan ahteriin ei tunnu satula käyvän vaan hiertää vaikka on ihan uudet BIBsit..


  27. #1527
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.482

  28. #1528
    Liittynyt
    08/2016
    Viestit
    1.475
    ^
    No nyt!
    "It’s optimised for big tyres, up to a 35mm, and comes equipped with 30s.
    With mounts for full-length mudguards, the Cervélo is an endurance bike with year-round appeal"

  29. #1529
    One bike to rule...

    Olisiko se nyt tässä? Canyon Graililla on huippua ajaa soralla eikä vannejarrullinen Ultimate ole yhtään sen huonompi kestopäällysteellä. Mutta yleistä kiekko- ja huoltosekasortoa helpottaisi vannejarruaikakauden lopettaminen ja yksi pyörä vähemmän olisi myös houkutteleva asiaintila hieman ahtailla tiluksilla. Sora-ajokin on enempi vauhdikkaampaa maantietä kuin mahdollisimman hankalaa pusikkoa. Hoituisiko tällä Caledonialla kaikki? Siis niin että ihan oikeasti on kivaa kaikilla alustoilla. Parit kiekot tietysti. Enkä siis odota tyhjentäviä vastauksia kun meistä kukaan ei tällaista ole kokeillut vaan tarkoitus on herätellä keskustelua kiinnostuneiden kesken.

  30. #1530
    Caledonia on vahvassa harkinnassa täällä. Vaihtoehtoina mekaaninen Ultegra ja Sramin Rival eTap AXS. Mitäpä mieltä raati on, onko järkevää investoida 600 € enemmän jälkimmäiseen? Muita eroja kokoonpanoissa ei ole. Toki riippuu varmasti vahvasti lompakon paksuudesta. Kokonaishinnan takia alkaa jo hiukan kirpaisemaan.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •