ElectrobikeGarminGiantMPMessut
Sivu 13 / 24 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3 11 12 13 14 15 23 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 361 - 390 / 698

Aihe: Sipoonkorven kansallispuisto ja maastopyöräily

Pikku hiljaa alkavat polut olla siistejä viime talven tykkylumituhojen jäljiltä. Vielä on muutamia perälenkkejä käymättä.

Polkukeiju on ollut ahkera. Raahannut oikein moottorisahaa mukana. Mä löysin vain 4 sahattavaa ja pari raahattavaa puuta.
    https://www.sports-tracker.com/worko...5b9b37c544e526

Lähetetty minun SM-G930F laitteesta Tapatalkilla

Jos lähtis Korsosta niin kannattaisiko mennä tuolta yläkatta vai oikaista tuohon Stormossenin eteläpuolelle jos tarkoitus olis ajaa korven läpi pohjoisesta etelään?

Älä oikaise. Siitä vaan pohjoisosa alkuun.

Ajelin tänään itään päin tarkotuksena saapua Skorpeen eteläpäädystä ja ajella siitä pohjoiseen Kuusijärvelle ja takas kotiin. Saavuin Länsisalmentietä pitkin ja jatkoin suoraan Sotungintien yli tarkoituksena ylittää Porvoonväylä tuota "Susirajaa" pitkin. Törmäsin kuitenkin pihasta kertovaan kylttiin, joten käännyin takaisin, kun en halunnut kenenkään pihapiiriin mennä. Lähdin Sotungintietä itään ja ja kiersin sieltä tämän "Susirajan" alkuun, mutta sielläkin oli kylttejä, että "yksityistie" ja tarvitsisi jonkun luvan jos haluaa siitä mennä. Hetken selailin siinä karttaa, että mikä seuraava vaihtoehto on, mutta näytti, että olisi pitänyt ajaa Knutersintielle asti päästäkseen Skorpeen. Lähdin siis ajamaan vaan sitä "Susirajaa" pitkin kohti Skorpea ja ihan tavallisen näkönen tie se oli. Jotain taloja siinä sen varrella oli ja isäntiä näkyi pihoissa, mutta ei kukaan sanonut mitään. Oletteko muut käyttäneet tätä reittiä? Muistaakseni katsoin ennen lähtöä Stravan heatmapsista, että tuosta sitä ollaan menty.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

Kyltin olen nähnyt, mutta koska olen paskiainen ja koska mielestäni Susirajan ei voi millään tulkinnalla katsoa kulkevan kenenkään pihapiirin läpi, olen ajanut kyltistä piittaamatta. Eikä muistaakseni toisesta eli Östersundomin suunnasta tullessa edes ole samanlaista kylttiä.

Luulen että kyltti on laitettu siihen meteliä pitäviä ja tienpidon rasituksia lisääviä nelipyöräisiä ja kaksipyöräisiä moottoriajoneuvoja varten. En ainakaan ole kuullut tapauksesta että joku paikallisista asukkaista olisi huomauttanut läpiajavaa pyöräilijää.

Sen voi kiertää myös polkua pitkin, ni ei napoulatkaan kulu tai jäi sitä vielä pikkupätkä ajettavaksi. Stora Dammenilta pääsee myös polkua korpeen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samik2 Katso viesti
    Sen voi kiertää myös polkua pitkin, ni ei napoulatkaan kulu tai jäi sitä vielä pikkupätkä ajettavaksi. Stora Dammenilta pääsee myös polkua korpeen.
    En muista miten nyt, mutta myös tuossa oli aiemmin kielletty ajosuunta. Hyvä jos nyt pääsee tuohonkin suuntaan.

Stora dammenille pääsee kasvihuoneiden kohdalta (märkään aikaan mutaista) polkua.

Kus.. Susirajalla on kaupungin avustusta nauttiva tiekunta. Tien varrella ja perällä on kaupungin maita, voiko kaupunkilaisilta kulkua tiluksille evätä?
    Kieltojen perusteita ei ole mainittu, jokamiehenoikeuksilla kulkua ei voi estää samalla lailla kuin moottoriajoneuvoliikennettä, oikea liikennemerkki vaan pitää olla oikein perustein asetettu.
    Eikä mainita luvan myöntäjätahoa. Siispä annan kaverille luvan ja hän antaa minulle.

Porukoilla on näköjään variaatioita. Mä ajan Skorpeen Sotilasmäentien päästä. Ennen tonttia pellolle vasuriin menee polku. Tosin -02 kesällä kysyin talon asukkaalta luvan ajaa porukalla pihan kautta. Sain luvan,enkä ole sitä uudelleen kysynyt.

Reitti on kärry/heppapolku. Sitä.seuraat kolmen polun riteykseen. Vasemalta pääsee motarin varteen ja Storträskille, suoraan Stora damn ja oikeelta Landbon voimalinjalle.
    https://asiointi.maanmittauslaitos.f...22%3A100%7D%5D

Lähetetty minun PLK-L01 laitteesta Tapatalkilla

Hyvä, että on variaatioita. Tuostakin pääse Stora dammenille..

Mä olen vähän jämähtänyt tohon Sotilasmäen optioon. Etsin vuosia sitten reittejä ja toi oli parhaiten auki.

Kärrypolulta tosiaan lähtee pienempääkin uraa padolle jos haluaa penkoa

Lenkillä idässä ja Skorvessa.

Storträskille menevä polku on nykyisin sorastettuna nopea ajaa. Ei levitetty entisestä, kuten usein käy. Nyt se kestää kävijämäärää (parkkipaikka oli täynnä), eikä kuitenkaan rakennettu pahasti pilalle.
    Entiset mutakohdat näyttävät nyt helpolta polulta:

Onkos tuo eka kasabergin pronssikauden haudalla?
    Pääseekö sinne ylös polkemalla?

Pääsee sen ylös
    Tästä voi luntata
    https://m.youtube.com/watch?v=XkyJYUYMA-o

Pohjoisesta/koillisesta videon tavoin pääsee helpommalla, toiseen suuntaan oli nopeampaa tunkkaamalla.

siltä näyttä että meikäläisen ajotaidoilla mene kylä tunkamiseksi.

Palataan Korpeen.
    Ihme ravintola mainos Fisujärven reitillä. Kohtalaisen keskellä ei mitään tuo paikka. Kai sinne joku löytää?
    Kauhee määrä porukkaa tuolla oli liikkeellä. Kalkkiruukin hiekkabaanalla suorastaan tungos. Välttelin Storträskin vastaavaa ja menin pienemmälle väylälle.
    https://www.sports-tracker.com/worko...83bf1694ee6931

Storträskin tulipaikalle alkaa valmistua katos.

Vessat (tämä ei esteetön)

Sekä puuvaja esteettömyysrampilla. Polulle ja keittopaikalle tulee vielä kivituhkatasoitus, vaikka sorapohja nytkin on pyöräilijälle sileä, niin rullaattorille tarpeen sileämpi.

Onko tuoreita havaintoja sipoonkorven poluista ? Löytyykö päiväksi ajettavaa läskipyörällä ? Sen verran vieras paikka vielä, että mielellään ajelee "valmiita polkuja", kun tuolla on poluilta eksyessä kannettu pyörää kainalossa jo ihan tarpeeksi monta kertaa Onko vinkkejä mistä tuonne kannattaisi ajaa sisään, jos lähtöpaikkana on itä-hakkila, tavoitteena ajaa mahdollisimman paljon ja kantaa pyörää kainalossa mahdollisimman vähän.

^Itse olen kaivanut Movescountista jonkun ajetun heatmapin.

Esimerkiksi tässä Sipoonkorpi 50km (en ole itse ajanut, en ota vastuuta... mutta tuolta niitä voi kaivella lisää).

Siellä on myös joku Sipoonkorpi Fatbike.

www.jalki.fi- palvelusta löytyy useampiakin reittejä. Me ajettiin pari viikkoa sitten tuolla kolmisen tuntia ja kyllähän tuolla viihtyy pidempäänkin. Latasin jälki.fi:stä kolme eri reittiä joita yhdisteltiin sitten maastossa fiiliksen mukaan.

Mentiin ilman jälkiä. Kivaa oli ja lunta sopivasti. Poimittiin polulta mukaan tippuneet ajolasit. Ovat allekirjoittaneella itä-hakkilassa, joten täältä saa omistaja tulla poimimaan. Laita yv, jos on.lasit hukassa.

Lähetetty minun PRA-LX1 laitteesta Tapatalkilla

Skorvessa on vissiin välillä ruuhkaa kun jonotuslappuja löytyy polulta.

Meinasin tänään melkein stressata kun mutaan jäi pari renkaanjälkeä. Rauhotuin kun bongasin moton jäljet tässä:

Polku pohjoiseen ainakin alkuun aivan paskana ja kärrypolku länteen myös hyvin mössöä. Ja päälle ihanat hakkuut. Näppärästi kansallispuiston rajaa hipoen.

Tuo aukko ei mikään valtava ole, mutta polut saivat paskottua.

Kuusijärvellä alkoivat tehdä reittiä Sipoonkorpeen, jonka seurauksena isompia latupohjia on aidalla tukittu ja metsäkoneella paskottu.
    Parahiten pääse järven kulmasta pikku polkua (suorin reitti), jolloin tuon työmaan poikki pääsee kohtuu hyvin.

Oliko Marsu se sun Skorven pyöräsuunnistuskartta muuten jo valmis?

Kartasta ei varmaan tule koskaan täysin valmista. Aina riittää tekemistä vaikka vain samojakin alueita kiertää. Pitäisi laajentaa lenkkejä.
    Joku 50 km² käyttökelpoista..

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lare Katso viesti
    Meinasin tänään melkein stressata kun mutaan jäi pari renkaanjälkeä. Rauhotuin kun bongasin moton jäljet tässä:

Polku pohjoiseen ainakin alkuun aivan paskana ja kärrypolku länteen myös hyvin mössöä. Ja päälle ihanat hakkuut. Näppärästi kansallispuiston rajaa hipoen.
    Eilen ajoin tuosta ja fiilis oli kuin jossain 1. maailmansodan rintamafilmissä, vain saksalaiset puuttuivat. Ihanaa turve/kuramössöä ja risukkoa. Siinä ei yhden sähköpyörän jäljet paljoa tuntuneet.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuovipolku Katso viesti
    Kyltin olen nähnyt, mutta koska olen paskiainen ja koska mielestäni Susirajan ei voi millään tulkinnalla katsoa kulkevan kenenkään pihapiirin läpi, olen ajanut kyltistä piittaamatta. Eikä muistaakseni toisesta eli Östersundomin suunnasta tullessa edes ole samanlaista kylttiä.

Luulen että kyltti on laitettu siihen meteliä pitäviä ja tienpidon rasituksia lisääviä nelipyöräisiä ja kaksipyöräisiä moottoriajoneuvoja varten. En ainakaan ole kuullut tapauksesta että joku paikallisista asukkaista olisi huomauttanut läpiajavaa pyöräilijää.
    Vanha postaus, mutta viime syksynä satuin noille huudeille ja vaihdoin pari sanaa tien päässä olevan talon asukkaan kanssa. Kyltit on autoja varten, kun siellä jostain syystä alkoi riesaksi asti pörräämään teinejä ja muita. Ei mitenkään suhtautunut mun fillarointiin negatiivisesti tai muutenkaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Vanha postaus, mutta viime syksynä satuin noille huudeille ja vaihdoin pari sanaa tien päässä olevan talon asukkaan kanssa. Kyltit on autoja varten, kun siellä jostain syystä alkoi riesaksi asti pörräämään teinejä ja muita. Ei mitenkään suhtautunut mun fillarointiin negatiivisesti tai muutenkaan.
    Tänä vuonna Susirajalla on vanhat ajokieltokyltit vaihdettu moottoriajoneuvolla ajokieltoon ja laitettu uusi puomi puoliväliin.
    Eli hyvin pääsee fillarilla.

Viikonloppuna oli Yrjölässä ja Flatbergetillä puomeja auki. Seurauksena villiä moottoriajoneuvojen maastopysäköintiä.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •