ElectrobikeGarminHephaGiant
Sivu 16 / 51 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 6 14 15 16 17 18 26 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 451 - 480 / 1512

Aihe: Polar Vantage

Pattereissa on muuten sitten isoja eroja. Keston suhteen nimittäin. Joillain clasun oman merkin pattereilla sykevyön toimii tyyliin kuukauden, Vartan Durapupun tai vastaavilla kalliimmilla merkkipattereilla menee yli puoli vuotta. Käytöstä toki riippuen mutta suhteen olen huomannut olevan tuon suuntaisen. Energizen luulen olevan sieltä välistä muttei mitenkään parhaita. Kalliithan toki maksavatkin sen neljä-viisi euroa 2 kpl mutta ovat mielestäni enemmän kuin hintansa arvoiset.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Metsämuija Katso viesti
    Jos siihen kuormittavuusarvioon pitäisi luottaa niin on muuten merkitystä oletko konttorirotta vai lapiohommissa sen urheilusuorituksen lisäksi. Itsellä ainakin päivän työaktiivisuus vaihtelee kotitoimiston 0-energiasta useamman kilsan kävelyyn. Jos kerran laite mittaa vaikkapa pulssia, niin eikös olisi kiva että se tulisi mukaan automaattisesti
    Olet ihan oikeassa! Kardiokuorma vois kertyä automaattisesti samalla kuin jatkuva sykeseuranta alkaa mitata esim. lapiointia. Toki itse laitan mittarin päälle, jos meinaan pidemmän setin lapion kanssa heilua. On muuten kovaa treeniä. Jatkuvaa sykeseurantaa en käytä ollenkaan.

Liitin maantiepyörääni Polarin sensorit. Pyörän kehän ja kammen pituudet syötetty asetuksissa. Sensorit liitetty pyörään 1.

Kun otan toisen pyörän käyttöön, esim. fatin, hakee kello noita sensoreita. Onko tuo ohjelmisto niin alkeissaan vielä, ettei käyttäjä voi valita millä pyörällä harjoitus tallennetaan? Vastaava ominaisuushan on V650:ssa.

^eikös käytettävät sensorit valita lajiprofiilien kautta? Kai tallennat maantiepyöräilyn ja läskipyöräilyn kuitenkin eri lajina?

Juu, totta kai eri lajeina. Eipä tuolla näytä olevan mitään väliä, minkä noista lajeista valitsee, aina hakee sensoria. Näinhän sen ei pitäisi olla.

Kun harjoitusta käynnistää, eikö pitäisi kysyä millä pyörällä se tehdään? Vai tuleeko ko asetus näkyviin vasta kun on liittänyt toiseenkin pyörään sensorit?

Polar Vantage

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pudeman Katso viesti
    Juu, totta kai eri lajeina. Eipä tuolla näytä olevan mitään väliä, minkä noista lajeista valitsee, aina hakee sensoria. Näinhän sen ei pitäisi olla.

Kun harjoitusta käynnistää, eikö pitäisi kysyä millä pyörällä se tehdään? Vai tuleeko ko asetus näkyviin vasta kun on liittänyt toiseenkin pyörään sensorit?
    Polar Flow:ssa pystyt määrittelemään esim mitä sensoreita missäkin lajissa käytetään (ja tallennetaanko reittiä ja millä tarkkuudella) Mulla esim teho tallennetaan vain maantiepyöräilyssä ja sisäpyöräilyssä (kun maastofillarissa ei tehomittausta ole, eikä vantage näinollen sellaista myöskään tuossa lajissa hae).

Idea siis ei ole luoda omia pyöräkohtaisia profiileja, vaan tehdä lajit, ja niille sensoriasetukset. Mun mielestä aika looginen ja simppeli toteutus.

Kiitos, tuo oli mennyt multa ohi.

EDIT: kyllä teho pystyy säätämään lajeittain, muttei noissa lajiprofiileissa mulla kyllä näy esim tuota kadenssia.

Olen nyt tässä arponut jo tovin kumpi ajaa paremmin minun tarpeet, Suunto 9 vai Polar Vantage. Taas hävettää myöntää, että olen jälleen kerran kahden kellon loukussa antaessani Vantage V:le mahiksen (M jo kokeiltu), mutta toisaalta käytettynä ostettu ja saaneen omani pois kun luovun toisesta. Mutta pari kyssäriä;

1. Miten kesken treenin voi lopettaa reittinavigoinnin tai vaihtaa reittiä? Jos esim olen luonut yhden reitin starttipaikalle ja toisen itse treeniä varten, mutta haluan kilsat ja sykkeet samaan treeniin.

2. Saanko jotenkin tuotuoa Suunnon Appista treenit Flowhun, esim Stravan kautta? Jos saan, niin meneekö noi kardiokuormat yms jokseenkin oikein vai meneekö siinä se aikansa nyt? Olen treenannut aika nousujohteisesti lokakuusta ja nyt alkaa tahti kiihtymään. Veikkaisin, että Vantage sekoaa ja luulee, että tapan itseni rasituksella ellei tajua noita aikaisempia treenejä. Asetuksita loitoin kyllä aktiivisuustasoa vähän ylemmäs kuin mitä normaalisti laittaisin.

Kiitti!

P.s. Annan mielelläni uuden arvion näiden kellojen eroista jos jotakuta kiinnostaa. Yhden arvion laitoinkin jo, mutta se oli ennen Vatangen isompaa päivitystä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rasimi Katso viesti
    Polar Flow:ssa pystyt määrittelemään esim mitä sensoreita missäkin lajissa käytetään (ja tallennetaanko reittiä ja millä tarkkuudella) Mulla esim teho tallennetaan vain maantiepyöräilyssä ja sisäpyöräilyssä (kun maastofillarissa ei tehomittausta ole, eikä vantage näinollen sellaista myöskään tuossa lajissa hae).

Idea siis ei ole luoda omia pyöräkohtaisia profiileja, vaan tehdä lajit, ja niille sensoriasetukset. Mun mielestä aika looginen ja simppeli toteutus.
    Mulla hakee tehomittaria vaikkei ole esim. Maastopyöräilyn harjoitusnäkymässä teho ole laitettu näkymään. Hakee joka pyöräilyprofiilissa olipa määritelty tai ei.

Lähetetty minun Nokia 7.1 laitteesta Tapatalkilla

Juu, ei taida olla ohjelmisto ihan loppuun asti mietitty, ainakaan pyöräilyn ja lisälaitteiden suhteen.

Tänään taas mittari haki sensoreita, vaikka otin komuutterin ja polkaisin jäätelökioskille. Minä ainakaan en löydä Flowsta kohtia, joissa tuota nopeus ja kadenssi ominaisuutta pystyisi säätämään pyörä/lajikohtaisesti.

Laitoin Facen kautta viestiä Polarille ja muutaman päivän jälkeen tuli englannin kielinen kehoitus ottaa yhteys maakohtaiseen asiakaspalveluun. Aikaisemmin tuon kautta on onnistunut saada infoa suht koht nopeasti.

Ja näköjään päivitys tuli tarjolle. Loppuvuodelle lisäksi kaksi päivitystä luvassa: loka- ja joulukuu.

Vantage titan
    -7g
    +100€
    +eri väri

liekö muutakin, kun toi 7g kevennys satasella menee jopa kalliimmaks, kuin jopon keventely per gramma
    https://www.polar.com/fi/tuotteet/ve...product2=94094

Ja tulihan se vastaus viimeinkin Polarilta:
    Vantagessa ei ole mahdollista erotella sensoreita eri pyörille, vaan niitä haetaan automaattisesti harjoituksen aloituksessa jos ne on paritettu laitteen kanssa.

Kyllähän tuollainen kelpaisi ranteeseen. Hinta vaan hirvittää köyhää

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mth Katso viesti
    Vantage titan
    -7g
    +100€
    +eri väri

liekö muutakin, kun toi 7g kevennys satasella menee jopa kalliimmaks, kuin jopon keventely per gramma
    https://www.polar.com/fi/tuotteet/ve...product2=94094

Ehkä kysymys tuli jo joskus aiemmin vastatuksi, mutta oliko Vantagessa harjoituksen aikana tai muuten nähtävillä akun varaustila? Muuten kuin, että se on lopussa. V800:ssa sitä ei näe kesken suorituksen.

Juu, näkyy. Esimerkiksi synkronoinnin jälkeen varaus näkyy laitteessa ja puhelimessa. Samoin jos käy laitteen esim asetuksissa ja palaa sieltä perusnäyttöön, näkyy varaus hetken aikaa.

Mutta siis saako akun varaustilan selville _harjoituksen aikana_?

V800:ssa ei saa ja se on perseestä. Tulee vain lopulta ilmoitus "akun varaustila heikko". Perustilassa valikkokikkailulla saa tässäkin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pudeman Katso viesti
    Juu, näkyy. Esimerkiksi synkronoinnin jälkeen varaus näkyy laitteessa ja puhelimessa. Samoin jos käy laitteen esim asetuksissa ja palaa sieltä perusnäyttöön, näkyy varaus hetken aikaa.
    Tarkoitatko tuota minimaalisen pientä palkkia, joka näkyy kellon näytön vasemmassa reunassa hetkellisesti vai näkeekö jostain myös ihan numeerisessa muodossa varauksen? Tuo pikku palkki on nimittäin yhtä tyhjän kanssa varauksen tilan selvittämisessä. Siitä ei saa selvää, että onko varaus luokkaa 5 % vai 35%.
    MC Kramppi
    pertti.com/mtb/reitit/ (MTB-reittejä Hollolassa)

Ei se taida näkyä harjoituksen ollessa käynnissä.

Juu, sitä pientä palkkia tarkoitin. Numeerista arvoahan ei näe, valitettavasti.
    Minulle riittää tyhjää parempana tuokin. 10 % kohdallahan tuleekin jo ilmoitus heikosta latauksesta.
    Pitäisköhän laittaa Polarille kehitysidea tuon latauksen numeerisesta arvosta vaikkapa edes valikkoon?

Se olematon palkkikin riittäisi, jos näkyisi harjoituksen aikana.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mkpaa Katso viesti
    Se olematon palkkikin riittäisi, jos näkyisi harjoituksen aikana.
    Se olematon palkki näkyy kellotaulun yläreunassa, kun keskeyttää harjoituksen. Harjoituksen ollessa käynnissä sitä ei kaiketi saa näkymään, mutta äkkiäkös tallenuksen hetkeksi keskeyttää jos haluaa varaustilaa arvioida. Minun silmiin se palkki muuten antaa hieman liian positiivisen kuvan varaustilasta, useamman kerran katsonut palkista että melkein puolet akkua jäljellä ja sitten kello onkin hetikohta harjoituksen alettua antanut varoituksen että akku kohta loppuu. Tosin varsin hyvin se akku on varoituksen jälkeen kuitenkin kestänyt, joten ota siitä sitten selvää.

Varmaan joku muukin muuten käyttää Vantage V:tä Stagesin tehomittarin kanssa, onko muillakin niin, että Vantage väittää tehomittarin pariston olevan vähissä melkeimpä koko ajan. Jossain vaiheessa maaliskuussa muistaakseni vaihdoin Stagesiin uuden pariston ja ehkä heti joskus toisella lenkillä kello jo sanoi että tehomittarin paristo lopussa. Useamman kymmenen tuntia on kuitenkin tullut ajaettua ilman että tehomittari olisi simahtanut, ja Stagesin omalla sovelluksella katsottuna mittari paristo on melkein täynnä, joten varmaan tässä on vain joku bugi Vantagessa kyseessä? Pitäisi ehkä laittaa Polarille viestiä asiasta mutten ole saanut aikaiseksi.

Ilmeisesti HeartTouch puuttuu Vantagesta, mutta onko siinä mitään muuta vastaavaa tapaa saada laitteeseen valo päälle painelematta nappeja?

Ilmeisesti HeartTouch puuttuu Vantagesta, mutta onko siinä mitään muuta vastaavaa tapaa saada laitteeseen valo päälle painelematta nappeja?
    Valo syttyy automaatisesti kun kääntää rannetta. Toiminut minulla ainakin hyvin ja sen voi erikseen sammuttaa vaikka yöksi (voi ajastaa)

Lainaus Alkujaan tämän lähetti maalinni Katso viesti
    Valo syttyy automaatisesti kun kääntää rannetta. Toiminut minulla ainakin hyvin ja sen voi erikseen sammuttaa vaikka yöksi (voi ajastaa)
    Eli nopea ranneliike laittaa taustavalon päälle? Ottaako se myös tärinästä esim. pyöräillessä (oli se ärsyttävä piirre pyöräillessä, jos oli napautukset päällä)?

Ei vaikuta tärinä. Käden nosto ja ranteen kääntö samalla aktivoi valon. Eli ihan normaali liike minkä teet kellosta aikaa katsoessa.

Saisi kyllä tulla tuo akun varauksen prosenttiluku tuon tyhjänpäiväisen palkin tilalle. Ei pitäis olla ylivoimainen koodattava.
    OSM-MTB

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ratikka Katso viesti
    Saisi kyllä tulla tuo akun varauksen prosenttiluku tuon tyhjänpäiväisen palkin tilalle. Ei pitäis olla ylivoimainen koodattava.
    Täsmälleen samaa mieltä eikä todellakaan luulisi olevan iso juttu toteuttaa.

Lähetetty minun CLT-L29 laitteesta Tapatalkilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Make77 Katso viesti
    Täsmälleen samaa mieltä eikä todellakaan luulisi olevan iso juttu toteuttaa.
    Ymmärrän valinnan sikäli, että tarkan numeron ollessa näkyvissä käyttäjät voivat kuvitella sen olevan tarkka numero. Lithium-akkujen varauksen arviointi on hyvin vaikeaa ja kännyköissäkin se toimii vain vaivoin. Etenkin käyttäjät eivät (yleensä) halua, että numero kasvaa kesken kaiken, mutta silti sen pitäisi olla mahdollisimman tarkka arvio jäljellä olevasta ajasta.
    Mutta se on vain järjetöntä, että tuo epätarkka arvio jäljellä olevasta varauksesta ei näy suorituksen aikana.

Ymmärrän valinnan sikäli, että tarkan numeron ollessa näkyvissä käyttäjät voivat kuvitella sen olevan tarkka numero. Lithium-akkujen varauksen arviointi on hyvin vaikeaa ja kännyköissäkin se toimii vain vaivoin...
    Tuon voisi toteuttaa vaikka niin, että ei näytetä varausta prosentin tarkkuudella vaan esim. 5 % tai 10 % tarkkuudella. Siitä saisi riittävän hyvän kuvan varaustilasta. Ja ilman muuta tuo olisi hyvä saada jotenkin näkyviin myös suorituksen aikana.
    MC Kramppi
    pertti.com/mtb/reitit/ (MTB-reittejä Hollolassa)

Samanlaisia aiheita

1. Polar V650
    By OPJarvinen in forum Varusteet
    Vastaukset: 757
    Viimeinen viesti: 17.08.2020, 19.15
  2. Polar M400
    By Kaifas in forum Varusteet
    Vastaukset: 167
    Viimeinen viesti: 09.02.2018, 15.46
  3. Polar OH1
    By JumboJim in forum Varusteet
    Vastaukset: 7