GiantMPMessutGarminElectrobike
Sivu 1 / 3 1 2 3 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 70

Aihe: maastopyörä vai läskipyörä?

  1. #1

    maastopyörä vai läskipyörä?

    Heti anteeksipyyntö foorumin guruille, varmaan tätä jankattu kyllästymiseen asti ☺
    Mutta kokemuksen tuomaa näkemystä kaivataan...
    Nyt alkaa lähiseudun maantiet käydä tutuksi kun yli 10vuotta hybridillä on sotkettu lähinnä asfaltilla...
    Vaihtelua kaipaan ja yksi vaihtoehto on mennä sorateille ja poluille /metsään...
    Kauheasti ei viitsi pyörää kuljettaa esim,.autolla niin siirtymää voi asfaltilla tulla...
    Olisiko nyt niin, että tuohon käyttöön perus maastopyörästä saa enemmän laatua?
    Budjetti mahdollisimman edullinen max.800€.
    Ulkomailta tilaaminen ei ole ongelma...
    Mihin kiinnittää huomiota?
    Itseä kiinnostaisi hydrauliset jarrut...
    Vaihteisto?
    Runko?
    Tuskin etsin kauheaa vauhdin hurmaa, niin onko joustokeulan tarvetta... Se ilmeisesti maksaa...
    Fatista saa ilmeisesti maasturin, mutta toisinpäin hankalaa?

  2. #2
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nettipepe Katso viesti
    Fatista saa ilmeisesti maasturin, mutta toisinpäin hankalaa?
    Kuka tuollaiseen lähtee? Vaihtelee kiekkoja? En laskisi moisen varaan. Osta maastopyörä, niin ei ajaminen ole niin pompottamista polkujen ulkopuolella. Plussapyörä voisi olla hyvä, mutta niissä helposti hinta nousee budjetin ylitse. Haittapuolena juurakoissa jäykkäperä maasturi ei ole minun mielestäni yhtään mukava. Sorateille ja järkevästi polkupyöräiltäville poluille, joilla se polkeminen on yhä pääosassa, se on paras (täpäri voi helpoillakin poluilla olla parempi, mutta siitä on turha tässä hintaluokassa edes puhua).

    Tuolla rahalla sinulla on käytännössä kaksi vaihtoehtoa.

    https://www.canyon.com/fi-fi/mtb/gra...on-al-4-0.html

    Tai jos koko osuu (2019 malli menee jo budjetista ylitse):

    https://www.bike-discount.de/en/buy/...eam-7.0-713468

  3. #3
    Liittynyt
    02/2016
    Viestit
    314
    Fätillä on mukavampi mönkiä pahassa juurakossa mutta se on hitaampi ja raskaampi ajaa. Kyllä mä perus kesälenkillä otan mieluummin etujousitetun kapeerenkaisen maastopyörän kun fatbiken. Kummallakin pärjää. Fätilläkään meno ei ole mitään mukavaa kellumista vaan jos vauhti kasvaa yhtään niin kyllä se täysjäykkänä tärisyttää koko kroppaa juurakossa. Hitaassa ajossa ei pomputa.

  4. #4
    Riippu hyvin paljon siitä arvostatko retkipyöräilyä maastossa vai nopeampi tempoista lenkkeilyä maastossa. Eli onko vauhti mistä pidät vai yleensä maastossa kulkeminen.

  5. #5
    Tuossa on paras pyörä tällä hetkellä tuohon hintaan jos läskipyörä kiinnostaa mutta pidä kiirettä https://www.verkkokauppa.com/fi/prod...wy2hDag3hkWR0Y

  6. #6
    Trek Roscoe? Fillaritorilta noita välillä löytää ja hinnat alkaen malli ei ole edes kauhean kaukana budjetista.

  7. #7
    Jos ajamista tulee myös talvella ni sillon valitsisin läskipyörän. Esim. tuo edellämainittu Silverback tai fillaritorista valmiiksi hyvillä renkailla ja 1x -vaihteistolla oleva läski. Mulla on itellä läski&täysjousto ja jos kesäkäyttöön ostaisin jäykkäperäisen, niin valitsisin kyllä plussarenkaisen. Ainakin juurakkoisemmassa maastossa tuo mun täysjousto plussarenkailla ei tunnu yhtään liioitetulta. Jossain vaiheessa kattelin 29" kiekkoja omaan läskiin, mutta tais kaatua heikkoon saatavuuteen tai kalliiseen hintaan leveämpien akselikokojen vuoksi..

    Mitä pikaisesti vilkaisin, niin tuo ois mulla yhtenä vaihtoehtona: https://www.wiggle.co.uk/vitus-senti...ore-1x10-2019/
    Mulla näytti hinnaksi 843€+56€(postit), eli menee tosin vähän yli budjetin. Chainreactionin mukaan mahtus myös ainakin 2.8" kumit.

  8. #8
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.455
    Jos yhdellä pyörällä mennään niin ehdottomasti maasto- tai vaikka joku plussakokoinen. Omasta mielestä tuon Silverbackin osalista aika surkea mutta ei tuolla rahalla kummempaa saa...

  9. #9
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    362
    Itse arvoin kanssa fatbiken ja plussapyörän kanssa, päädyin läskiin. Nyt on tullut lähimetsiä ja polkuja möngittyä eikä ainakaan vielä ole kaduttanut vaan hymy korvissa tulee ajeltua ja lenkit venähtää helposti pariin tuntiin. Itseasiassa tuo Felt DD30 on mielestäni kevyempi polkea asfaltillakin kuin 15 vuotta vanha Niskin 400 euron hybridi joka on paras pyöräni tuota ennen.

    Paikallinen pyöräliikkeen myyjä kuvaili ehkä parhaiten tuon eron minun kaltaiselle aloittelijalle ja vertauksena käytti maastojuoksukengät vs. vaelluskengät? Luonnossa oleminen on itselle tärkeää ja kova vauhti ei ole pääasia mitä lähdin hakemaan. Plussana pyörä sopii hyvin haaveilemiini pohjoisen bikefishing reissuihin.

  10. #10
    Kapearenkainen maastopyörä on teoriassa nopeampi, mutta mitä nyt tullut polkuja ajeltua niin en nyt tiedä...läskillä voi ajella huolettomammin ja ei tarvitse valita koko ajan sitä parasta pintaa renkaalle. Vauhti ei hiivu niin paljon vaikka pinta menee heikoksi. Rullausero ei kyllä ole juurikaan oleellinen asia maastossa, kovalla pyörätiellä varmasti jonkinlainen kun vauhtia alkaa olla yli 30kmh eteenpäin. Täysjyystö on mukava jos maastoajo on penkistä nautiskelua eikä jaksa persettä nostella.

  11. #11
    Lisätään tuohon vielä että läskipyörä ilman joustokeulaa näin sulanmaan aikaan on rovikkoisessa ja monttusessa maastossa aika heikoilla mutta joustokeulallisella mennään eikä meinata.

    Minulla on suntourin jousto satulaputki ja bluton joustokeula niin saan ajaa istualtaan oli maasto minkälaista vaan, ihan älyttömän mukava peli.


    Jäykällä keulalla meno on melkoista hyppyytystä, pyörä tuntuu kuin se haluaisi heittää ajajan päältään eli on pakko hiljennellä vauhtia.

  12. #12
    F. Kotlerburg Guest
    Mitä on tämä läskipyörän pompotus polkujen ulkopuolella? Kas kun en jo useamman tonnin läskillä ajaneena moista ymmärrä.

  13. #13
    Se on sitä että hakkaa vuoron perään käsille ja takamukselle jos ei ole jousitusta, niin se vaan on.

  14. #14
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.462
    Niinhän se on, että kovemmassa vauhdissa pahoista paikoista selviää nopeimmin täpärillä. Mieluiten isokiekkoisella sellaisella. Kisaan ottaisin siis alle 29" täpärini.
    Retkeillessä ajelen kuitenkin joko jäykkis plussalla tai läskillä.
    Eli maltillisemmassa vauhdissa täysjäykälläkin pärjää hyvin.

  15. #15
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.276
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti SBIAN Katso viesti
    Riippu hyvin paljon siitä arvostatko retkipyöräilyä maastossa vai nopeampi tempoista lenkkeilyä maastossa. Eli onko vauhti mistä pidät vai yleensä maastossa kulkeminen.
    Voi maastopyörälläkin retkeillä ja/tai ajaa hiljaa.


  16. #16
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Voi maastopyörälläkin retkeillä ja/tai ajaa hiljaa.

    Voi toki mutta se ei ole niin miellyttävää kuin läskipyörällä. Jos haluaa ajaa todella vauhdikkaasti niin läskipyörä ei ole oikea vaihtoehto.

    Toivottavasti tämä selvensi sinulle asiaa

  17. #17
    F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti SBIAN Katso viesti
    Se on sitä että hakkaa vuoron perään käsille ja takamukselle jos ei ole jousitusta, niin se vaan on.
    Poluilla se voi ollakin noin, mutta kyse oli pompotuksesta polkujen ulkopuolella eli tarkoittanee tietä yms. rakennettua ympäristöä.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti SBIAN Katso viesti
    Jos haluaa ajaa todella vauhdikkaasti niin läskipyörä ei ole oikea vaihtoehto.
    Kannattanee käydä kertomassa nämä totuudet esim. sille joka on SyöteMTB:n voittanut kahdesti putkeen läskipyörällä. Reilu 60km alle kolmeen tuntiin Syötteen maastoissa on omissa kirjoissa vauhdikkaan puolella jo.

  18. #18
    Liittynyt
    05/2017
    Viestit
    30
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Kannattanee käydä kertomassa nämä totuudet esim. sille joka on SyöteMTB:n voittanut kahdesti putkeen läskipyörällä. Reilu 60km alle kolmeen tuntiin Syötteen maastoissa on omissa kirjoissa vauhdikkaan puolella jo.
    Huippuajajat tai ylipäätään ääritapaukset eivät ole hyviä esimerkkejä, kun puhutaan yleisistä linjoista.

    Mitä tulee varsinaiseen aiheeseen, niin pyörävalinta on ikuisuuskysymys, eikä täydellistä vastausta ja yleispyörää kaikkeen käyttöön ole olemassa. Minä en ostaisi läskiä, jos

    • on pitkiä tylsäksi koettuja siirtymiä teitä pitkin varsinaiseen hauskanpitopaikkaan
    • pyöräillään pääasiassa kesällä tai sulan maan aikana
    • on kovin kivikkoiset, juuraikkoiset tai muuten ketteryyttä vaativat polut.

    Muut voivat olla muuta mieltä. Itselläni on onneksi molemmat pyörätyypit, ja kummallekin on oma ekologinen lokeronsa.

  19. #19
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Kannattanee käydä kertomassa nämä totuudet esim. sille joka on SyöteMTB:n voittanut kahdesti putkeen läskipyörällä. Reilu 60km alle kolmeen tuntiin Syötteen maastoissa on omissa kirjoissa vauhdikkaan puolella jo.
    Niinpä. Läski on yllättävän rivakka kulkine, kun siinä on oikea rengastus ja maastoon sopivat paineet. Jos vielä runko ja kiekot ovat kevyttä mallia, ero normimaasturiin on hyvin vähäinen. Tuollaista vaan ei saa 800 eurolla. Käytetystäkin joutuu pulittamaan tuplat.

  20. #20
    Tää on taas niitä käytännän asioita joita jokainen vaikka ei olisi edes kokeillut niin tietää miten asia on mutta omalta kohdaltani voin sanoa että omistan molemmat niin läski kuin 29" maastopyörän ja läskipyörä rullaa maantiellä yllättävänkin hyvin kun renkaissa on painetta riittävästi, silti se ei rullaa niin hyvin kuin 29" ja kun on vähänkin ylämäkeä huomaa läskin tahmeamman menon. Maastoon mentäessä läskipyörän rengaspaineita on pudotettava että meno olisi miellyttävämpää, tällä päästäänkin jo melko hyvään etenemiskykyyn mutta vauhtia joutuu jo rajoittaa pahimmissa paikoissa. Kun läskipyörään lisätään jostokeula muuttuu meno aivan eri tasolle, vauhtia voi pitää huomattavasti enempi ja muutenkin meno on aivan toista luokkaa kun jäykällä keulalla, silti tämä ei ole tavalliselle lenkkeilijälle mikään sportti pyörä vaan enempi kuntoilu väline ja sopii kaikein parhaiten nautiskelu painoitteeseen metsässä samoiluun kuntoilun ohella.

    Mielipiteeni on että jos ei mielessä ole muuta kuin kunnon ylläpito metsämaastossa tai yleensä maastopainoitteisissa paikoissa ajellen kannattaa ehdottomasti valita läskipyörä joustokeulalla.

    Jos tarve on puoliksikin maantieajoa ja metsässä ajoa kannattaa jo katsoa 29" puoleen tai jos on hieman lyhyempi kokoinen niin 27+ pyörään kannattaa tutustua ja testata.

    Mitä tulee tuohon Syötteen MTB voittajaan niin vääjäämättä tulee mieleen että mikähänlainen aika olisi tullut jos hän olisi ajanutkin tuon reitin 29":lla mutta nämä asiat on eri tasolla muutenkin kun mielestäni alkuperäinen kysyjä ei tarkoita hankkia pyöräänsä kilpatarkoitukseen.

    Aina näyttää nämä asiat vähän karkailevan sellaiseen huippu tason, kilpa, maailmanmestataruus, deore, 105 jne.. värkkäämiseksi vaikka kysyjä haluaa normi käyttöön kuntoilu mielessä hänelle sopivan pyörän, niin aina se alkaa ensimmäiseksi mitkä osat missäkin pyörässä on vaikka jokainen hiukankin enempi pyöräilyä harrastanut tietää että ensin valitaan pyörä joka on käyttötarkoitukseen sopiva, sitten kun on valinta tehty seuraa kaikkein ratkaisevin ja tärkein asia valita oikean kokoinen runko itselle sopivalla geometrialla.

  21. #21
    Liittynyt
    10/2013
    Viestit
    1.433
    Seuraava on täysin mielipideasia ja mahdoton tietää jos ei ole läskillä ja nakkikumilla molemmilla ajanut, mutta omasta mielestäni läskipyörän rengas vaimentaa kesällä ajotuntuman maastossa. Talvella valitsen ehdottomasti läskin, mutta kesällä sillä ajaminen tuntuu jotenkin tylsältä. Tähän jotkut ovat käyttäneet lääkkeenä 4" kumia ja joustokeulaa, jolloin voi pitää vähän enemmän paineita ja ajotuntuma säilyy paremmin, mutta jäykällä keulalla ja 4,8" kumilla mielestäni tuntuma kärsii. Toisaalta joillekin tämä ei tunnu olevan ongelma ollenkaan, minkä takia sen tietääkin vain kokeilemalla (molempia). Lisäksi pitkillä lenkeillä paksusta renkaasta huolimatta ovat ranteet kovilla, jos joustoa ei ole. Viikonloppuna ajoin 6h lenkin täysjoustolla, ja ranteiden kanssa ei mitään ongelmia, kun taas talvella hieman lyhyemmilläkin lenkeillä oli melko hakattu olo, kun alla oli täysjäykkä läskipyörä. Kuntoilun kannalta tämä voi toisaalta olla myös positiivinen asia, sillä jäykällä pyörällä ajaminen tarjoaa yleensä kokonaisvaltaisempaa treeniä

  22. #22
    Liittynyt
    08/2008
    Viestit
    419
    Päätin aloittaa (maasto)pyöräilyn viime syksynä. Sitä ennen pyöräilyt oli käytännössä työmatkaa vanhalla hybridillä silloin kun auto oli huollossa. 50v tulee kohta täyteen ja jotain nivelille sopivaa liikuntaa piti keksiä - ymmärtääkseni silloin kuulluu hankkia pyörä, lycraa ja gopro-kamera. No, nyt hommattu.

    Mietin syksyllä omia lähtökohtia ja arvoin pyörätyypien välillä, mielipide heilahteli päivittäin läskistä kevyeen hiilikuiturakettiin. Miten sitä voisi tietää jos koskaan ei ole maastossa ajanut? Lopulta vain piti päätyä johonkin, ilmeisen sattumanvaraisesti, vaikka itselleni pystyn perustelemaan että tämä muka on itselle se sopivin ja järkevin. Nyt tässä on jonkun kuukauden verran kauhisteltu maastossa ajoa ja totuteltu pyörään. Hauska on ollut, mutta niin olisi varmaan olisi ollut muillakin pyörätyypeillä. Eli vieläkään ei pysty sanomaan miten kohdalleen valinta osui. Luultavasti pyörätyypin osalta taisikin olla vain hyviä vaihtoehtoja, oleellista saattoi vain olla löytää sopivan kokoinen ja toimiva peli lajissaan. Ja sitten vain polkea menemään, itse poljetut kilometrit luultavasti tuovat parhaiten viisautta.

  23. #23
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Mitä on tämä läskipyörän pompotus polkujen ulkopuolella? Kas kun en jo useamman tonnin läskillä ajaneena moista ymmärrä.
    Itse ymmärrän tämän niin, että matalilla maastoon tarkoitetuilla rengaispaineilla tiellä ajettaessa on jatkuvasti tunne että takarengas olisi puhki. Rengaspaineita nostettaessa pompotus tietysti poistuu, mutta silloin taas juurakossa ja kivikossa ajaminen muuttuu ikäväksi pyörän heittelehtiessä holtittomasti jousituksen puutteen takia.

  24. #24
    Liittynyt
    03/2006
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    669
    Kävin kokeilemassa plussajäykkäperää. Alla oli 2.8" renkaat jotka olivat käytännössä ilmatilavuudeltaan yhtä isot kuin 2.4" 29" renkaat. Ei auennut mulle plussamaailma. 29" jäykkäperää laittaisin itse mieluummin. Läskistä kyllä tykkään myös, niitä on tullut omistettua 2kpl joustokeulalla ja 2kpl täysjäykkänä.

  25. #25
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.165
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Mitä on tämä läskipyörän pompotus polkujen ulkopuolella? Kas kun en jo useamman tonnin läskillä ajaneena moista ymmärrä.
    Sinulla on virheetön pyöritys. Minulla ei ole ja huomaan pompotuksen jopa 29:llä keula lukittuna.

    Kai sentään huomaat läskipyörän renkaan ulinan asfaltilla?

  26. #26
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.165
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti SBIAN Katso viesti
    Voi toki mutta se ei ole niin miellyttävää kuin läskipyörällä.
    Miellyttävyys ei ole yksiselitteinen asia. Kun ajetaan maastossa, itse odotan jotain tiellä ajamisesta poikkeavaa eli pyöränhallintaa yms. asioita. Vaikka ei kiirettä olisikaan, tietty herkkyys on mukavaa ja siinä 29 on mielestäni läskiä parempi. Sitten kun en enää viitsi nostaa epätasaisuuksissa p****ttä penkistä, valitsen toisenlaisen pyörän. Tai pysyttelen ojien välisellä alueella.

  27. #27
    F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mohkku Katso viesti
    Kai sentään huomaat läskipyörän renkaan ulinan asfaltilla?
    Joo, mutta ulisee se 29erinkin nappularengas.

  28. #28
    Jos nyt itse saisin aloittaa alusta uudestaan maastossa ajamisen, ottaisin ensin ehdottomasti läskipyörän. Se antaa niin paljon enemmän anteeksi sellaisessa ainakin heti alkuunsa kovin tekniseltä tuntuvassa maastossa. Puhumattakaan renkaan ilmatilan tuomasta joustosta, jos takapuolta ei jaksa koko ajan olla jaloilla keventämässä.

    Jos ajaminen on enemmänkin kovalla pinnalla ja/tai jaloissa piisaa jerkkua, eikä kivikkojuurakot pelota, silloin mielestäni kannattaa hankkia kapearenkaisempi.

  29. #29
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mohkku Katso viesti
    Sinulla on virheetön pyöritys. Minulla ei ole ja huomaan pompotuksen jopa 29:llä keula lukittuna.

    Kai sentään huomaat läskipyörän renkaan ulinan asfaltilla?
    Tästä tosiaan oli kyse. Ajattelu meni niin, että vaikka läskin renkaisiinkin voi toki pumpata enemmän painetta, niin harva sitä käytännössä ainakaan yhden lenkin aikana viitsii tehdä, joten käytännössä ajetaan hyvin alhaisilla paineilla, mikä tuntuu helposti voimakkaammilla polkaisuilla pomppisena. Sen efektin saa tosiaan aikaiseksi jo perus maasturillakin tiputtamalla paineet melkoisen alas.

  30. #30
    Pomppimisella tuolla aiemmin en kyllä tarkoittanut ihan tätä että tasaisella maalla pyörä alkaa pomppia epätasaisen pyörittämisvoiman seurauksena eli niin kuin täällä kerrottiin esim. rynttäämällä ylämäkeen tuo tulee helposti esiin, sama tosin tulee myös jousitetulla pyörälläkin ja tuo vie älyttömästi tehoa polkemisesta. Tuon voi estää pyörittämällä polkimia tasasisella poljinteholla.

    Sama tulee kyseseen maastossa mutta tasaisella ajettaessa kun tulee usempi hieman syvempi monttu peräkkäin syntyy sama efekti mutta silloin tuon aiheuttaa maasto ja tuolloin ei auta vaikka pyörittäisit kampia virheettömästi, tuota pompotus efektiä ei pysty estämään muulla kuin nostamalla takamus satulalta ja joustamalla sekä jaloilla että käsillä myötäillen.

    NYT tullaan sitten siihen mitä tarkoitin alun perin, kun ajetaan hieman pienempiin peräkkäisiin monttuihin niin jäykällä pyörällä tilanne on sama kuin tuossa edellä eli jalat ja kädet on myötäiltävä meno muuten jalat tippuu polkimilta (jos ei lukkopolkimet) eli ajo on putkelta ajo enimmäkseen jos ei halua että lenkin jälkeen olo on kuin hakatulla.

    Kun on läskipyörä jossa siis leveät paljon joustavat renkaat lisättynä joustokeulalla ja joustavalla satulatolpalla meno asettuu aivan eri tasolla, erityisesti se korostuu reippaassa ajossa eli varmaankin sellaisessa mitä suurin osa pyöräiliöistä ajaa. Tämä sallii istualtaan ajon pahimpia paikkoja lukuun ottamatta ja pompottaminen jää lähes tykkänään pois kun pyörä on oikein säädetty. Mielestäni läskipyörän suosio perustuu pitkälti juuri siihen että sitä voi ajaa istultaan enempi kuin kapearenkaista ja se ei ole niin vaativa ajolinjojen puolesta eikä maastosta mihin sillä mennään, mainostetaanhan sitä jokapaikan pyöränä ja kyllä se oikesti on lähempänä sitä kuin kapearenkainen.

    Lähtökohtaisesti aloittelijalle ja jos on aikomus maastoon lähteä eikä mielessä ole kipa ajo vaan enempi kuntoilu niin suosittelen läskipyörää ja jos vielä sen joustokeulan ja tarpeen mukaan joustosatulaputken tai peräti täys jousto läskipyörän hankkii niin varmaankaan ei tarvitse pettyä.

Samanlaisia aiheita

  1. Läskipyörä täristää
    By Nixuu in forum Jarrut, vaihteet, vanteet...
    Vastaukset: 46
    Viimeinen viesti: 04.07.2018, 20.05
  2. Läskipyörä suosituksia
    By Toop in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 19
    Viimeinen viesti: 20.07.2017, 15.45
  3. Läskipyörä kesälepoon
    By Kiituri in forum Yleiset jorinat
    Vastaukset: 41
    Viimeinen viesti: 18.04.2017, 22.42
  4. Läskipyörä aloittelijalle
    By funky_albert in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 23
    Viimeinen viesti: 25.07.2015, 16.18

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •