Hahaha, näitä tällaisia ketjuja selailee tällei illan ratoksi kyllä oikein mielellään, aina saa hyvät naurut kun aiheena on mielipiteitä vahvasti jakava asia.

Noh, kuitenkin ihan itse asiasta: Kyllähän tuolla sähköpyörällä hyvinkin hengästymään itsensä saa alhaisimmalla avustustasolla, varsinkin kun kunto ei ole juuri nyt mikään huippu. Kaikki on ihan täysin siitä kuinka paljon itse haluaa polkea. Tämän lisäksi pyörän avustustasoja on mahdollista säätää paljon joko itse jos on valmis panostamaan rahaa taikka huoltoon viemällä pienemmällä rahalla (ainakin Shimanon kohdalla, eiköhän muidenkin). Kuten foorumilla jossain jo todettiin, niin alhaisimman avustuksen tehoa voi säätää esim. niin pieneksi, että se kompensoi lähinnä vaan painoeron luomupyörään ja se siitä. Tämän pitäisi jo viimeistäänkin kaiken järjen mukaan kertoa kaikille, että sähköpyöräilystä saa ihan just niin kevyttä tai raskasta kuin kukin itse haluaa. Vielä kun ottaa huomioon sen, että avustuksen tasoa voi säätää porrastetusti oman kunto/voima kehityksen mukaan, niin sähköpyörähän on suorastaan lyömättömän loistava kuntoiluväline kaiken kaikkiaan. Mikä parasta, niin huonona päivänä, huvikseen tai vaikka yllätyksellisistä syistä voi aina kytkeä kovemman avustustason päälle ja antaa palaa. Tai sitten erityistä haastetta haluavat sadistit voi kytkeä avustuksen poiskin.

Nimenomaan kuntoiluun siis sähköpyörä on minun järjen mukaan ylivertainen laite mahdollisuuksiensa puolesta. Jos on tarkoitus pääasissa kisata, taikka ajaa oikeasti vaativaa alamäkiajoa, niin sitten asia on eri.