Whyte 909 jonkinnäköisessä trail setupissa - hakusessa toinen kiekkosetti minkä sitten vaihtaa alle kun kaivataan isompinappulaista enskarengasta.
Alkuperäiseen verrattuna vaihtunut tangoksi RaceFacen Atlas 800mm 35mm nousulla (+tupit), Renthalin Apex 33mm stemmi ja tässä pyörän alkuperäisessä kiekkosetissä pyörineet high roller 2 ja rekon+ saivat väistyä onzan caniksien tieltä. Tuo 2.85" canis on luokiteltu all mountain renkaaksi ja 2.25" leveä sitten XC / all mountain. Mitä nyt olen kerennyt ajaa tuolla hiekkaisilla, pehmeillä ja märillä ja juurakkoisilla alustoilla niin ei tuo nyt ihan onneton ole. Kuvio menee herkästi kyllä tukkoon kun ajetaan kosteassa ja mutaisessa maastossa. Kiipeää kuitenkin aika kivasti, rullaa hyvin eikä mäkeä laskiessa tuntunut että karkaisi alta (pl. märkä juurakko) ainakaan täällä Saimaan rantaharjuilla pyöritellessä vaikka pääosa poluista on vielä ihan pehmeitä ja märkiä. Odotan kuitenkin, että kesää kohti mentäessä ja kuivissa olosuhteissa tuo on vielä parempi rengas.
http://www.imatramtb.fi/
http://saimaabikepark.fi/
Joo tai siis lisätään tähän vielä tarkennuksena, että suurin osa poluista on edelleen lumen peitossa, mutta eteläiset rinteet ja niiden polut on kohtalaisesti sulaneet ja siellä on vielä erittän märkää. Toki nyt on parina päivänä satanut taas lunta, mutta kyllä ne sieltä aikanaan sulaa.
http://www.imatramtb.fi/
http://saimaabikepark.fi/
Kulan tuorein evoluutio.
Lähetetty Mobira Citymanista Tapatalkilla
Ei riemulla rajaa kun SuperMörrillä ajaa!
Hightower LT CC 2019. Projektipuolella lisäinfoa.![]()
OSM-MTB
"2nd hand BMC SLR02"
Runko - BMC SLR02 2018
Voimansiirto - Shimano Ultegra 8000
Jarrut - Shimano Ultegra 8000
Kiekot - Shimano DA C24 9000
Renkaat - Continental GP5000 25mm
Satula - Fizik Antares
Putkiosat - BMC
Pullotelineet - Elite Cannibal
jaksu muokkasi tätä : 15.04.2019 at 08.34
Pyörä olisi varmasti ollut isommankin kuvan arvoinen ja harmaa-keltainen toimii ainakin kuvassa yllättävänkin hyvin.
Eikä pyörä aina kaipaa aerokiekkoja ollakseen vauhdikkaan menijän näköinen.
PS Mutta muuten: pystyisiköhän joku todella erottamaan toisistaan tai tunnistamaan eri valmistajien saman malliset ja (minun silmissäni) pitkälti hyvin samannäköiset "dropped seatstay"-rungot?
Vanha, jäykkä, vihreä
Lähetetty minun PLK-L01 laitteesta Tapatalkilla
Yllättävän vähän tullut uusien pyörien kuvia vuodenaika erityisesti huomioon ottaen.
Eiliseltä "pyörälenkiltä"
Oli mukava käydä temppuilemassa ja vihdoin oli hyppypaikkakin sulanut, joten uskalsi siellä viettää aikaa. Kivaa säätä ollut ja päivät kuluneetkin pitkälti ulkona.
![]()
Terässiivestä ei alkuperäinen omistaja ole raaskinut ketjusuojan suojakelmua poistaa. Komeassa kunnossa näyttää kyllä olevan.
Ride harder - Ride a totally rigid.
Kuraperän krossari
Pirteänvärinen SuperX! Kuvakaan ei ole hassumpi
Tuo suojamuovi kruunaa kokonaisuudenJarrupalat voivat olla jo vähän jääkiekkoa kovempia?
Weinmannin keskivetojarru kuitenkin taitaa käskyttää paloja teräsvannetta kohti
Ögelandin Turskamaan runko, tuo viikinkilaivan Fin-Nor - väritetty purje kielii.
Torpedo Dreigang mahtaa löytyä takanavan sisältä? Noksun Rollspeedit renkaina,
jos ovat alkuperäiset. Halkeilleet kyljet vakionaNostalgialäsäys pääsi oletettavasti
arvostavaan kotiin.
"The World is full of Kings and Queens, who blind your eyes and steal your dreams. It's Heaven and Hell" -RJD-
^ Rälläck, tai poralla lukko tohjoksi pesän puolelta.
Jälkimmäinen rungolle armeliaampi, ehkä..?
"The World is full of Kings and Queens, who blind your eyes and steal your dreams. It's Heaven and Hell" -RJD-
Koita vielä vaikka jollakin irrtostusöljyllä spraypullosta kunnolla lutraten lukon jokaisen liikkuvaan osaan ja anna vaikuttaa päivän kaksi. Minulla unohtui u-lukko pyörätelineeseen heinäkuusta seuraavan vuoden toukokuulle ja lukko käytännössä oli maata vasten tuon ajan. Sain lukon auki ym. tavalla, vaikka aluksi ei lukkosylinteri kääntynyt yhtään. Aukesi kauhean rutinan kera, mutta muutamalla hoitavalla oljyämisellä ja puhdistamisella lukosta tuli täysin toimiva.
Ride harder - Ride a totally rigid.
Tällainen pikku peto löytyy nykyään pyörätallista, ja täytyy sanoa että on varsin nopea pyörä. Speksit: Cervelo P3 (2019), Shimanon 8000 sarjan di2 vaihteilla. Kuvassa myös alkuperäiset Mavicin Cosmic Elite Ust kiekot, tosin todellisuudessa käytän Veltec Speed 4.5 kiekkoja.
![]()
- Just a lonesome rider -
En tiedä mitään tri-/aika-ajopyöristä, mutta telkkarissa olen nähnyt aerotangon olevan melko korkealla nykyään. Mahtaako olla merkitystä, käytetäänkö käsinojien korotuspaloja vai spacereita? Tuolle johtosykerölle pitää varmaankin tehdä jotain?
Pyöräily on kivaa!
^^
Tottakai juu, käytössä Vector 2 polkimet. Satula on ihan mittojen mukaisella korkeudella mut ei tällainen pikkumies (168cm) aja kovinkaan korkealla. Tangon johdotukset voisi kyllä siistiä.
Ajoasento ei ole säädetty optimaalisen aeroksi, koska kyseessä mun eka tt-pyörä mut on bikefitin mukaan asetettu. Pyörä kuvassa suoraan kaupasta tuonnin jälkeen, eikä ajettu metriäkään, nytkin alla vasta alle 100km.
Asiointipyörä päivitettynä muodikkaaseen 1x8 voimansiirtoon![]()
![]()
Jos runko tuntuu huteralta ja joustaa ehkä liikaakin, en lähtisi toteuttamaan vaihtoehtoa 1.
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...247-torpedo-3v
Olisiko tuosta mitään apuja?
Itsellä oli joskus teinivuosina Torpedo Dreiganger.. Säätö siinä meni niin että vaihteenvalitsemessa oli merkitty lovi (2 ja 3. vaihteiden välissä), joka tarkoitti (muistaakseni) vapaa-asentoa, ja sitä napaan sisään menevää ketjua säädettiin pituudeltaan säätöruuveilla sellaiseksi että vapaa löytyi. Sitten olivat muutkin vaihteet sitä myöten kohdillaan.
Hitto, älä tee mitään tuolle pyörälle. Onhan se ehkä hutera, geometrialtaan erilainen ja ajettavuudeltaan huonompi kuin tämän päivän pyörät, mutta niin ne on 40 vuotta vanhat autotkin nykyisiin verrattuna. Tuollaisessa timanttikunnossa se on kiva vekotin silloin tällöin kauniina kesäiltana pyöräillä kylillä ja nauttia elämästä.
Kirjanmerkit