Hieno homma - vaikka saakin minut tuntemaan itseni (a) arkkikonservatiiviseksi ja (b) ulkopuoliseksi- ja kiitokset aloitteentekijälle tai -jöille ja osallistujille!
Hieno homma - vaikka saakin minut tuntemaan itseni (a) arkkikonservatiiviseksi ja (b) ulkopuoliseksi- ja kiitokset aloitteentekijälle tai -jöille ja osallistujille!
Mustavuoren maantiekausi avataan huomenna sunnuntaina 24.3.2019 kello 10 tutusta paikasta Mustavuoren alaparkkipaikalta ja muiden muassa allekirjoittanut poimitaan kyytiin Kuninkaanmäestä kello 10:30 (Mittatien ja Vanhan Porvoontien risteys, koordi- ja muut -naatit). Mustavuoresta Mittatielle on reitistä riippuen 10-12 km, jonka polkee leppoisasti tuossa puolessa tunnissa. Kalustoksi sopinee parhaiten maantie- tai cyclocrosspyörä, vauhti on maltillista ja pullakahvit nautitaan matkan varrella, parin tunnin ajon jälkeen – katsotaan aamulla, mihin suuntaan lähdetään. Nastarenkaita tuskin enää tarvitaan, mutta varjopaikoissa saattaa huonolla tuurilla olla liukastakin, joten maltti on valttia.
Trollberga: 'troll, v. [...] to ramble, saunter, stroll, ‘roll’ [...] also, to turn round and round; to spin, whirl' (OED) + bergauf, bergab.
Itä-Helsingin Mustavuoren maantielenkkikausi avattiin eilen sikäli erikoisesti, ettei kukaan lähtenyt Itä-Helsingin Mustavuoresta, vaan me kaikki kolme tapasimme Kuninkaanmäessä 10:30 ja suuntasimme tuulta päin eli länteen, Ruotsinkylän, Seutulan, Palojoen, Siippoon ja Järvenpään kautta Tuusulan Lottamuseolle pullakahveille. Kelpo lenkki ja tiesipähän taas ajaneensa, kun tuuli oli tuimaa, kalustona talvitraktori ja kaverit kovassa kunnossa!
Minusta se konsepti toimiikin ihan mukavasti, että vaikka virallinen lähtöpaikka on Mustavuori, kyytiin voi hypätä esimerkiksi Östersundomista, Nissbackasta, Kuninkaanmäestä, Jokivarresta, Nikkilästä, Porvoosta... Tästä tietenkin kannattaa sopia etukäteen, koska mitään vakioreittejä ei ole ja useimmiten improvisoimme reitin vasta lähtöpaikalla tai tien päällä. Jos siis haluaa tulla mukaan vaikkapa Porvoosta noin kello 11 tai vähän ennen, kannattaa ilmoittaa asiasta täällä vaikkapa edellisenä päivänä ja sopia paikka (esim. Aleksanterinkadun silta), josta voi liittyä lennosta letkaan. Silloin voidaan sopia, että otetaan suunta itään. Jos kuitenkin tuulee tuimasti lännestä, kuten eilen, emme välttämättä mieli Porvoon suuntaan...
Trollberga: 'troll, v. [...] to ramble, saunter, stroll, ‘roll’ [...] also, to turn round and round; to spin, whirl' (OED) + bergauf, bergab.
Onko huomenna Mustavuoren parkkikselta lähtijöitä? Sääennusteen mukaan tiedossa olisi kelpo maantiepyöräilykeli!
Itse en pääse kun vasta reilun viikon päästä.
Pajari kyllä väitti tarvitsevansa lisää reeniä ja haluaa etsiä kadoksissa olevaa mäkikuntoa.
Huomisaamusta ei mulla tietoa mutta sunnuntaina muutama kuski on ilmestyvä parkkikselle aamulla klo 10. Ajetaan rauhallisesti johonkin syömään pullaa ja sitten takaisin.
Samalla tässä voisi varmaan viritellä jo arkilenkkejä. Ti ja To ennusteet lupailevat jo ajokelejä muutaman tunnin lenkille. Eli kaikki kynnelle kykenevät parkkikselle klo 18!
Tähän vahvistukseksi mun jokavuotinen Baskimaan ympäriajon ja Mustavuoren arki-iltalenkkien keväisen käynnistymisen ajankohdat yhdistävä postaus.
Mukaan vaan! Rannalle ei tarvitse jäädä ruikuttamaan että kun siellä Mustavuoressa ajetaan niin tai näin, vaan nyt on (taas) tilaisuus olla mukana tekemässä niistä porukkalenkeistä juuri sellaisia kuin halutaan tai on kaivattu!
Tarkoitus on tulla mukaan kunhan ensin lenssusta tokenen.
En ole vielä osallistunut lenkeille joten kertokaa missä tämä parkkis sijaitsee?
Josko uskaltautuisi mukaan...
Lähetetty minun BLA-L29 laitteesta Tapatalkilla
Nimitys Mustavuori tulee lenkkien lähtöpaikasta, joka on Helsingin Vuosaaren Mustavuoren ulkoilualueen ns. alaparkkipaikka Uuden Porvoontien varressa. Sijainti: N=6679247, E=396814 (ETRS-TM35FIN).
Ja tervetuloa mukaan!
@Lammy rohkeasti vain mukaan.
Itse en vielä huomenna 13.4.2019 pääse mukaan.
Yritän ehkä jo ensi viikolla 16/2019 olla mukana jollain lenkillä.
Sunnuntain klubilenkki ajettiin kolmikon voimin. Pilvisen ja hieman viileähkön päivän teema oli käydä katsastamassa Kakkutalo Gillanin aukiolo, ja koska se ei kuitenkaan ole auki, jatkaa siitä suoraan lottamuseolle.
Rauhallisen lenkin mitaksi tuli itse kullekin hieman alle, hieman päälle tai tasan 100km.
Mainio lenkki!
Tiistaina jatketaan klo 18!
Oliko pääsiäisen aikana suunnitteilla lenkkejä?
Onko huomenna joku tulossa lenkille?
Toiveena lyhyt ja hidas lenkki aloittelijalle.
Toki voin sitten kuntoni loppuessa ajella omaa tahtia kotio Pikkuli... Puotilaan.
Mikä on lyhyt ja mikä hidas?
Mä voisin yrittää avata maantiekauteni ja lyhyt ja hidas voisi olla kuin mulle tehty speksi. Eikä varmaan olisi haittaa vaikka samalla vapauttaisimme menohaluisemmat ja -kykyisemmät ja ne joille maantiekilometrejä - ulkona tai sisällä, etelässä tai kotimaassa ajettuja - on ehtinyt kertyä enemmänkin heille sopivampaan vauhtiin ja pitemmälle lenkuralle?
Minultakin jää huominen 18.4.2019 lenkki väliin.
Seuraan keskustelua pääsiäisen osalta.
Perjantaina muutama ajaa muutaman tunnin ja kilometrin. Lähtö parkkikselta klo 11. Aika ja speksit voivat vielä muuttua. Tahti kuitenkin rauhallinen. Saa liittyä mukaan.
Hiukan poikkeuksellisesti, mutta nythän on pääsiäisen takia hiukan poikkeuksellinen tilannekin, kun jo huomenna ajetaan ikäänkuin pitempää viikonloppulenkkiä:
Onko Lammyn lisäksi muita tulossa eli pääsekö hän ajamaan ryhmässä (kuten toivoi) vai joutuuko tyytymään pelkkään peesissä ajoon (jos minun vauhtini siihen kelpaa)?
Ja tietysti onko Lammy itse tulossa?
Ei sillä että mulle olisi vastentahtoista ajaa Mustavuori-duo, mutta ihan siinä mielessä etten turhaan tähtää olevani parkkiksella klo 18.00![]()
Kyllä olen tulossa!
Jos en pysy peesissä niin jään tien poskeen mutustamaan banaania.
Sullehan tuo on hyvä pölyjen poispyyhkäisy huomista silmällä pitäen.
Jos kuitenkin mieluummin tähtäät huomiselle lenkille niin se on ok. Käyn Gumbossa munkilla ja katson jos siitä saan potkua huomiselle.
En ole näillä näkymin menossa tai tulossa, ihan miten vain, perjantain lenkille, siitä ei ole kysymys.
Kovin paksu ei Mustavuoren lenkkien sääntökirja ole, eikä kaikkia sääntöjäkään ihan orjallisesti noudateta, mutta semmoinen pykälä sieltä sentään löytyy ettei iltalenkeillä käydä munkilla![]()
Hieno lenkki - kiitos kuovipolku kärsivällisyydestä ja opastuksesta ryhmäajoon! Nyt on Mustavuori-neitsyys mennyt.
Ilman vetoapua ei tätä olisi ikupäivänä kyennyt vetämään ja keskaritoive 25 km/h taisi toteutua vasta kotimatkalla Pikkulinnusta.
Matkaa kertyi vajaan 70 km.
Huominen lenkki rajoittunee Alepassa käyntiin.
Lähetetty minun BLA-L29 laitteesta Tapatalkilla
Ajettiin duona yksi niistä tuhannesta ja yhdestä reittivaihtoehdosta jotka jalostamon klassikona tunnettu lenkki tarjoaa. Kilpilahdentien kautta Svartbäckintielle ja Spjutsundintielle. Herrasmiesstoppi Boxin risteyksen pusikossa. Perinteisenä loppuyllärinä tällä kertaa Länsisalmentien koukkaus.
Kiva lenkki, joka täytti munkinosalta kaikki päivän vaatimukset!
kuovipolku muokkasi tätä : 19.04.2019 at 18.01
Pitkäperjantain lenkki ajettiin Cafe Fannyyn ja takaisin. Pääosin kuuden, mutta osin seitsemän kuskin voimin pyöritettiin huippuunsa hiottua (!) hidasta/nopeaa telaketjua. Mainio 110+ km lenkki maltillisella keskarilla.
Kiitoksia kaikille!
Huomenna on jälleen normilähtö klo 10 jos vain lähtijöitä on. Itselleni iski päiväkeikka manseen joten poissa.
Kirjanmerkit