HephaFillariGiantElectrobike
Sivu 18 / 139 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 8 16 17 18 19 20 28 68 118 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 511 - 540 / 4142

Aihe: Paksut GG renkaat

  1. #511
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.890
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PekkaO Katso viesti
    Onko kellään kokemuksia sepelinkestävyydestä Gravelking SK vs. Schwalbe g-one tl? Tubeleksenä olisi tarkoitus käyttää.
    40mm g-one allroundit olleet nyt tänä keväänä alla litkujen kanssa ja kaikki mahdollinen sepeli ajettu läpi ilman ongelmia. 35mm gravelking sk:t on toisessa pyörässä, mutta sillä en ole vielä tänä keväänä kerennyt ajamaan. Viime kesänä ajelin koko kesän vastaavilla kumeilla ilman rengasrikkoja. Tuskin niiden kanssakaan mitään ongelmia on. Kauppaan vaan, renkaat alle ja kovaa ajoa.

  2. #512
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478

    Paksut GG renkaat

    Ikävä kyllä Sorakunkusta erittäin huonoja kokemuksia juuri tappajasepelin kanssa 40 mm kokoluokassa. Ei tullut ajelusta mitään näihin aikoihin vuosi sitten kun jatkuvasti sihisi, toki kyllä Stan(in race siilantti) myös paikkaili. Muina vuodenaikoina ei valittamista. Renkaathan on muuten erinomaiset.

  3. #513
    Liittynyt
    07/2012
    Viestit
    200
    Kiitos kommenteista. Sitten g-onet alle, kun ne löytyvät kotivarastosta. Ovat vanhempaa mallia, pelkällä g-one tl-merkinnällä. Vastanneeko sitten nykyistä allroundia?

  4. #514
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.108
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Isä nitro Katso viesti
    Ikävä kyllä Sorakunkusta erittäin huonoja kokemuksia juuri tappajasepelin kanssa 40 mm kokoluokassa....
    Höh, mulla taas ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia Sorakunkkujen ja tappajasepelin kanssa


  5. #515
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Höh, mulla taas ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia Sorakunkkujen ja tappajasepelin kanssa
    Minulla lienee ollut (jälleen kerran) huonoa tuuria. Olen myös ajellut suht alhaisilla paineilla vähentääkseni puhkeamisalttiutta. Kyllähän kun sen gummin käteensä ottaa ja kokeilee kulutuspintaa, niin huomaa että se on aika ohut eli minulla ei toisaalta ole ollut suuria odotuksia pistosuojauksen suhteen.

    Muistutettakoon vielä se, että stadin sepeli on aivan omassa luokassaan pneumaattisessa penetraatiossaan.

  6. #516
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Höh, mulla taas ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia Sorakunkkujen ja tappajasepelin kanssa
    Täällä Pohjantähden alla äärimmäisen loppuun ajetut Grävelkingit näyttää tältä (edessä huonompi kumi)



    Käsittääkseni jokainen märkä läntti on yksi tappajasepelin puraisu. Ilmat se kyllä pitää ihan hyvin, niin kauan kuin litkua riittää
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  7. #517
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    [QUOTE=Isä nitro;2859919
    Muistutettakoon vielä se, että stadin sepeli on aivan omassa luokassaan pneumaattisessa penetraatiossaan.[/QUOTE]
    Tarkemmin katsottuna, tuollaiselta lukuetäisyydeltä, näkee kivimursakan seassa paljon sellaista terävää kivisäröä, aivan kuin katkottuja puukonkärkiä. Kun tuota tarttuu kulutuspintaan, menee jokin noistä säröistä vähitellen läpi, se on kuin harppuunan terä, sillä on vain yksi suunta. Poispäin kulkee vain kaivamalla, mutta eipä noita aina muista kaivaakaan. Contin gatorit ovat vastaanottaneet melkoisen huonosti noita piikejä pintaansa.

  8. #518
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.108
    ^^heh, mulla näytti vähän ajetut RalliRanet tuolta viime kesänä.

    Hyi miten likainen fillari


  9. #519
    F. Kotlerburg Guest
    Taidan laittaa tällekin kesälle Nanot alle. Kaippa noillakin ajaa järveen.

  10. #520
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Hyi miten likainen fillari
    Hygieniaelitismiin on varaa niillä joilla siihen riittää aikaa ja energiaa. Minulla ei elämäntilanne tällä hetkellä salli kuin maasturin osalta, joten krossarilla vain ajetaan. Kyllä sekin joskus pääsee pesulle mutta ei tosiaan hetkeen
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  11. #521
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Gravelikingit asensin sisureilla ja 4 baaria niin niin oikein pauke kuului. Huomenna litkutan.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  12. #522
    Liittynyt
    05/2016
    Viestit
    66
    Hommasin Huntin kiekkojen kanssa viime kesänä 38mm Gravel King SKt ja tämän kombon kanssa on ollut kyllä hieman ongelmia. Tuohon kuului samaan hintaan tubelesointi Huntin puolesta ja teippaus vuosi heti alusta alkaen, jonka tietty sitten itse teippasin uudestaan.

    Tuo kombo burppaavan helposti, jo jostain 2,5barista kun painaa kohtalaisen hellästi renkaan kyljestä niin sihisee renkaan ja vanteen välistä ilmaa pihalle. Tänään sitten työmatkalla kohtalaista vauhtia kaarteessa pieneen korokkeeseen, takarengas burppaa johonkin about 1bariin ja sitten lyhyen ajon aikana vuotaa loputkin pois. Ja oli tietty just se päivä kun ei ollut pumppua mukana... Outo sinänsä, kun paljo kovempaa menoa on tullut harrastettua poluilla ja sorateillä ilman noin radikaaleja burppeja.

    Onko muilla vastaavanlaisia kokemuksia näiden gravel - cx -kokoluokan renkaiden tubelesoinneista? Onko normaalia ja vaan kestettävä tai vaihdettava sisureihin, vai onko tuo Hunt & gk -kombo vaan huono? Vai onkohan osunut sekundaa vaan kohdalle?

  13. #523
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.108
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hsa Katso viesti
    Onko muilla vastaavanlaisia kokemuksia näiden gravel - cx -kokoluokan renkaiden tubelesoinneista?
    Ei ole tuollaisia kokemuksia, pelkästään hyviä. 33-43 -milliset ovat pysyneet vanteella tiukasti parin barin paineilla.

  14. #524
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hsa Katso viesti
    Hommasin Huntin kiekkojen kanssa viime kesänä 38mm Gravel King SKt ja tämän kombon kanssa on ollut kyllä hieman ongelmia. Tuohon kuului samaan hintaan tubelesointi Huntin puolesta ja teippaus vuosi heti alusta alkaen, jonka tietty sitten itse teippasin uudestaan.

    Tuo kombo burppaavan helposti, jo jostain 2,5barista kun painaa kohtalaisen hellästi renkaan kyljestä niin sihisee renkaan ja vanteen välistä ilmaa pihalle. Tänään sitten työmatkalla kohtalaista vauhtia kaarteessa pieneen korokkeeseen, takarengas burppaa johonkin about 1bariin ja sitten lyhyen ajon aikana vuotaa loputkin pois. Ja oli tietty just se päivä kun ei ollut pumppua mukana... Outo sinänsä, kun paljo kovempaa menoa on tullut harrastettua poluilla ja sorateillä ilman noin radikaaleja burppeja.

    Onko muilla vastaavanlaisia kokemuksia näiden gravel - cx -kokoluokan renkaiden tubelesoinneista? Onko normaalia ja vaan kestettävä tai vaihdettava sisureihin, vai onko tuo Hunt & gk -kombo vaan huono? Vai onkohan osunut sekundaa vaan kohdalle?
    Ilmoittaako Hunt nuo kehät tubeless-yhteensopiviksi? Kuulostaa vähän siltä ettei kehät oikein toimisi. Itselläni ei maastokiekoilla ole ollut mitään burppausongelmia esim. Challengen 33mm ei-tubeless open tubular -krossikumien kanssa. Kaikenlaista muuta ongelmaa siihen toki liittyi, kuten arvata saattaa
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  15. #525
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478
    Jos on samat Huntit kuin minulla eli 4 season gravel discor niin johan nyt toki ovat Tubeless alttiit. Käsittämätöntä kyllä, juuri tänään ja kyseisellä kombolla (Hunt + 40 GK) vastaava tilanne eli perä alkoi huojua kuin humalaisella. Pistin pumpulla lisää ilmaa ja kun pesin pyörän kotiin saavuttuani huomasin, että litkua oli valunut gummin reunoille.

    Olisiko taas käynyt sepeli kimppuun vai onko niin, että ko. yhdistelmä tarvitsee hieman enemmän painetta. Olin nimittäin laskenut paineita siirryttyäni kevään ekalle hiekkatieosuudelle. Kenties liikaa, hmmmm...

    Se Huntin oma teippi on kyllä lähinnä vitsi eli meni heti vaihtoon.


    Sent from my iPad using Tapatalk

  16. #526
    Liittynyt
    04/2016
    Paikkakunta
    Kirkkonummi
    Viestit
    284
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hsa Katso viesti
    Onko muilla vastaavanlaisia kokemuksia näiden gravel - cx -kokoluokan renkaiden tubelesoinneista? Onko normaalia ja vaan kestettävä tai vaihdettava sisureihin, vai onko tuo Hunt & gk -kombo vaan huono? Vai onkohan osunut sekundaa vaan kohdalle?
    Juurikin Gravelking SK:lla, mutta 32-millisenä oli viime kesän pelkkiä ongelmia Velocity A23-vanteiden kanssa. Tyhjenivät mystisesti työpäivän aikana, tyhjeni äänettömästi liikennevaloissa pysähtyessä ja eivät tuntuneet pysyvän hyllyllä ollenkaan. Vaihdoin tälle kesälle vanteet DT Swissiin ja aivan eri fiilis heti, ymmärsin heti vakuuttelut miten jotkut combot ei vaan sovi yhteen.

  17. #527
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    107
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Isä nitro Katso viesti
    Jos on samat Huntit kuin minulla eli 4 season gravel discor niin johan nyt toki ovat Tubeless alttiit. Käsittämätöntä kyllä, juuri tänään ja kyseisellä kombolla (Hunt + 40 GK) vastaava tilanne eli perä alkoi huojua kuin humalaisella. Pistin pumpulla lisää ilmaa ja kun pesin pyörän kotiin saavuttuani huomasin, että litkua oli valunut gummin reunoille.

    Olisiko taas käynyt sepeli kimppuun vai onko niin, että ko. yhdistelmä tarvitsee hieman enemmän painetta. Olin nimittäin laskenut paineita siirryttyäni kevään ekalle hiekkatieosuudelle. Kenties liikaa, hmmmm...

    Se Huntin oma teippi on kyllä lähinnä vitsi eli meni heti vaihtoon.
    Mulla on Almotion pysynyt ehkäpä juuri tuollaisilla Huntin vanteilla n. vuoden (talvi komerossa), alkuperäisellä teipillä. Paineet eivät taatusti ole olleet liian korkeat.
    Nyt keväällä jouduin vähän avaamaan toista kun venttiili oli tukossa. Hyvä tietää jos on GK:n kanssa ongelmia, ettei tarvitse renkaita alkaa päivitellä.

  18. #528
    Ajoin hutsun overide 38mm Mallorcalla greiveliä ja asfalttia reilu 300km. Hyvin tuntui rullaavan. Ei pahaa sanottavaa, mutta taidan edelleen pysyä Challengen greivel grinder 38mm renkaissa.

  19. #529
    Liittynyt
    05/2016
    Viestit
    66
    Joo juurikin nuo Huntin 4 season gravel disc. Tänään taas burppiongelmia. Enään en kiusaa itseäni, nyt jotain uutta tilalle. Harmi sikäli kun tykkäsin kyllä noiden gk monikäyttöisyydestä, mutta oli kyllä todella paljon säätöä tämän yhteisen reilun 1000 km taipaleen aikana.

  20. #530
    Mikä rengas toimii Huntin 4 seasonissa tubeleksena?

  21. #531
    Liittynyt
    09/2018
    Viestit
    368
    Tämä setti on tuntunut hienolta käytössä ja tubelesointi oli helpompaa kuin sisurin vaihto. Rengas meni päälle helposti ilman työkaluja. Ei ole vuotanut ensipumppauksen jälkeen.

    RimsGiant P-X2 Wheelset, Tubeless
    TiresGiant CrossCut Gravel 2, 700x50 Tubeless

    Lähetetty minun BLA-L29 laitteesta Tapatalkilla

  22. #532
    Liittynyt
    07/2012
    Viestit
    200
    Kävin ajelemassa crossarilla maantietä 40 mm Schwalben g-onet alla litkutettuina ja mukavaa oli. Jäi vaan mietityttämään, että toisen puolen (!) takahaarukan alaputkeen, chainstay, rakoa jää enintään 2 mm. Ei taida olla suositusten mukaista, mutta voiko siitä olla oikeasti haittaa? Pitääkö vaihtaa 35-38 mm renkaisiin, jotka oikeasti ovat sen verran kapeampia?

  23. #533
    Liittynyt
    10/2013
    Viestit
    1.427
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PekkaO Katso viesti
    Kävin ajelemassa crossarilla maantietä 40 mm Schwalben g-onet alla litkutettuina ja mukavaa oli. Jäi vaan mietityttämään, että toisen puolen (!) takahaarukan alaputkeen, chainstay, rakoa jää enintään 2 mm. Ei taida olla suositusten mukaista, mutta voiko siitä olla oikeasti haittaa? Pitääkö vaihtaa 35-38 mm renkaisiin, jotka oikeasti ovat sen verran kapeampia?
    Kyllähän se tuolla marginaalilla voi joissain tilanteissa hangata. Itse olen joissain pyörissä laittanut chainstayhyn teippiä, joka on helppo vaihtaa jos hankausjälkiä tulee, eikä runko pääse kulumaan (jos teipin tarkistaa ja vaihtaa ajoissa). Jos kulumiselta ja sen tarkkailulta ei saa mielenrauhaa, lienee ainoa keino tosiaan vaihtaa kapeampiin renkaisiin. Viime kesänä oli sama tilanne 40mm WTB Nanojen kanssa, mutta yllätyksekseni hankausta ei kuitenkaan ollut tapahtunut. Tuolloin tuli tosin ajeltua lähinnä kuivalla kelillä, mudassa hankausta tullee nopeammin.

  24. #534
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    38 mm GravelKingiä yritin litkuttaa DT:n RR411 vanteelle, toivoton homma! Laitoin nyt 2 kierrosta teippiä ja yritän toki uudestaan. Vattu vaan kun just tilasin vajavalla satasella sisureita idealla että vähäksi aikaa piisaa. Mutten yhtään isompaa latexia...
    I väntan på ännu dåligare tidet

  25. #535
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    47
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hsa Katso viesti
    Joo juurikin nuo Huntin 4 season gravel disc. Tänään taas burppiongelmia. Enään en kiusaa itseäni, nyt jotain uutta tilalle. Harmi sikäli kun tykkäsin kyllä noiden gk monikäyttöisyydestä, mutta oli kyllä todella paljon säätöä tämän yhteisen reilun 1000 km taipaleen aikana.
    Minulla taas 4season gravel disc + 43mm Gravelking SK + Orange Seal on ollut täysin huoleton kombo, nyt menty vuoden verran ilman ongelmia. Liukkaimpana kautena käytin tosin nastarengasta edessä ja sen jälkeen vanhan GK:n nouseminen tiiviisti vanteelle vaati kuivuneen litkun huolellista nyppimistä renkaan reunoista.

  26. #536
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PekkaO Katso viesti
    Kävin ajelemassa crossarilla maantietä 40 mm Schwalben g-onet alla litkutettuina ja mukavaa oli. Jäi vaan mietityttämään, että toisen puolen (!) takahaarukan alaputkeen, chainstay, rakoa jää enintään 2 mm. Ei taida olla suositusten mukaista, mutta voiko siitä olla oikeasti haittaa? Pitääkö vaihtaa 35-38 mm renkaisiin, jotka oikeasti ovat sen verran kapeampia?
    Pikalinkut ?Tarkistappa että se kiekko on oikeesti istuva ettei ole takahaarukan korvakkeissa kulumaa.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  27. #537
    Liittynyt
    07/2012
    Viestit
    200
    ˆPikalinkuilla on. Hyvä idea, pitää tarkistaa.

  28. #538
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Laita PekkaO pyörä selälleen ja pikalinkku täysin auki, paina kiekko haarukan hahloihin pohjaan asti kiinni ja nytkyttele eestaas, jos vähänkään väljyyttä on niin diagnoosi selvä. Toinen merkki on että kiekko on lähempänä takahaarukan eivetopuolen vaakaputkea.

    Mullon sama vaiva 8vuotiaassa alujäykkäperässä, lienee pikalinkku ollut liika löysällä eikä Bilteman kärryn hinaaminen ole hyvää tehnyt. No Zyankali on ny semi-eläkkeellä, kiitos kaikesta! Harmi vain että osiltaan aivan Reban keulaa myöten timmikunnossa ja kolme 26" hyväkuntoista kiekkosettiäkin on.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  29. #539
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    ^^ Kannattanee kiekon rihtaus tarkistaa myös.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  30. #540
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    ^^ Kannattanee kiekon rihtaus tarkistaa myös.
    Hyvä huomio, siinähän se samalla onnistuu.
    I väntan på ännu dåligare tidet

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •